- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (393 opinie)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (234 opinie)
- 3 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (50 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (136 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (41 opinii)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (57 opinii)
Mieszkańcy nie chcą żółwia w parku
Żołw w parku Oruńskim żyje co najmniej od 2020 roku.
W parku Oruńskim zamieszkał żółw. I choć na pierwszy rzut oka sympatyczny gad mógłby wydawać się dodatkową atrakcją zieleńca, część mieszkańców chce się go z okolicy pozbyć. Powód? Jego gatunek uznawany jest za inwazyjny, co w uproszczeniu oznacza, że zwierzę w takim środowisku jest szkodnikiem.
Czy żółw w parku Oruńskim to szkodnik?
- Zdjęcie potwierdza, że nasz "przyjaciel" z parku Oruńskiego przeżył kolejny sezon jesienno-zimowy. Co bardziej doświadczeni mają nawet wiedzę o tym, gdzie ów żółw ma swoją miejscówkę - napisał na facebookowej grupie pan Grzegorz.
Przytoczył przy tym opinię, że żółwie gatunku trachemys scripta (do którego zalicza się dostojny osobnik z Oruni) w Polsce uznawane są za gatunek inwazyjny, który stanowi zagrożenie dla flory i fauny.
- Atrakcja parku czy jednak szkodnik? Zdecydowanie szkodnik - skwitował pan Grzegorz.
Żółw w parku? Zgłoszenia były, ale... parę lat temu
Co ciekawe, problem gada jest dobrze znany urzędnikom Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
- Były pojedyncze zgłoszenia o żółwiu, ale kilka lat temu - przyznaje Patryk Rosiński, rzecznik GZDiZ.
Jak podkreśla nasz rozmówca, po naszym sygnale temat zostanie zbadany ponownie, również pod kątem tego, czy zwierzę faktycznie może być inwazyjne dla środowiska.
Miejsca
Opinie (317) ponad 20 zablokowanych
-
2024-02-13 11:20
Opinia wyróżniona
Jeden żółw się nie rozmnoży (31)
więc raczej nie ma powodów do troski o stabilność ekosystemu. Niech sobie żyje. Swoją drogą twardy jest, skoro przetrwał już 3 zimy.
- 1263 68
-
2024-02-14 18:09
Jeden żółw?
A co jak inni też wpadną na pomysł, żeby je wypuszczać? Już byli tacy mądrzy, co żółwie sępie wypuszczali - gatunek zdolny odgryźć człowiekowi palec, zjadający rodzime płazy... Nasz klimat im odpowiada, zimują bez problemu. Miejsce zwierząt egzotycznych jest w zoo
- 2 3
-
2024-02-14 11:58
3 zimy? (1)
widziałam ów żółwia , jakieś 10 lat temu w tym parku :) , nigdy nie zapomnę mojego zdziwienia na jego widok, myślałam że go ktoś porzucił, ale później przeczytałam w internecie, że te żółwie żyją na wolności. Myślę że to ten sam biorąc pod uwagę ile lat żyją żółwie w naturze.
- 6 2
-
2024-02-16 10:16
Owego żółwia. Co to za durna moda z nieodmienianiem przez przypadki?
- 1 2
-
2024-02-14 10:33
Ile królików
I lisów,wielbłądów wypuszczono w Australii? Nie gadaj głupot.Piranie w Odrze też przypadek?
- 2 5
-
2024-02-13 23:37
A 'dzieworództwo' mówi Ci coś ? :P
- 3 13
-
2024-02-13 23:30
A Park Jurajski oglądałeś?
Tam też żyły same samice...
- 5 10
-
2024-02-13 22:13
Widzę, że te bzdury są powtarzane i tutaj i na facebooku. To że jest jedne nie oznacza, że nie ma wpływu na środowisko! (1)
- 10 25
-
2024-02-14 09:06
Zje ławki i asfalt
Ta polega na zjedzeniu ławek i asfaltu sołtys nie będzie musiał rozwijać asfaltu
- 9 1
-
2024-02-13 21:12
w popradzie, na slowacji
w parkach zyja złówie w małych stawach, maja nawet domki i kladki zeby moglby wyjsc z wody, nikomu to nie przeszkadza ale moze dlatego ze to słowacja...
- 36 2
-
2024-02-13 17:32
(2)
3 zimy i do tego na starej Oruni .
gość naprawdę twardy- 109 3
-
2024-02-13 18:16
Jeden to pryszcz. (1)
Twardy jest bo nigdy nie trafił na łosia za kierownicą na obwodnicy. Są miejsca w Europie, gdzie przy autostradzie jest znak "Uwaga na żółwie" w okolicach parków narodowych.
- 11 3
-
2024-02-14 07:04
I co taki znak pomoże?
- 1 0
-
2024-02-13 12:45
Do gara z nim na zupę.
- 16 101
-
2024-02-13 12:36
Jeden żółw (6)
wsunie codziennie jakąś żabę, rzadziej ropuchę, a wszystkie nasze rodzime gady są pod ochroną,
- 23 66
-
2024-02-13 13:30
Jak żaba jest dla ciebie gadem to powodzenia...
- 121 3
-
2024-02-13 13:11
one i tak nie mają tutaj naturalnych wrogów. Koty więcej żab zamęczą, a i tak nie wytrzebią populacji.
- 70 6
-
2024-02-13 12:48
Płazy i gady, rzecz jasna.
- 11 3
-
2024-02-13 12:49
(2)
żaby i ropuchy to płazy, a żółw żywi się ślimakami, rybami, larwami owadów i wodną padliną
- 60 6
-
2024-02-14 09:40
Nie masz pojęcia, o czym piszesz. (1)
Oczywiście, że żółwie żywią się płazami (gadami notabene też). Jakiś the bill wypuścił żółwia z domu do środowiska, bo mu się znudził, a Wy się cieszycie, że zeżre gatunki z naszych siedlisk. Poczytaj cokolwiek o tym, co to IGO, zamiast pisać, że skoro psa lub dziecka nie zeżre, to jest taki fajny i milusi.
- 4 3
-
2024-02-16 13:43
Nic nie zeżre 1 żółw. Człowieku, znaj skalę.
- 2 0
-
2024-02-13 12:21
(3)
za chwile będzie larum, dlaczego nic nie zrobiliście z żółwiem. Będzie tak jak z dzikami. Zróbcie coś z dzikami. trzeba było działać 15 lat temu, a nie teraz . na gwałt się nie da, a mieszkańcy Gdańska gdy pojawi się pożar chcą dopiero kopać studnię.
- 30 53
-
2024-02-13 22:42
Mało tego
Będzie tak, jak z palmiarnią oliwską.
- 2 0
-
2024-02-13 18:17
Ale wiesz, że nie da się z jednego żółwia zrobić całej armii? (1)
No chyba że jesteś z tych co twierdzą, że płeć można zmieniać codziedziennie na jedną z 2137 i że facet może zajść w ciążę.
- 40 2
-
2024-02-13 21:00
nie słyszałem w sumie żeby u żółwia tak to działało ale samica rekina która nie ma długo potomstwa może sama z siebie, bez udziału samca zajść w ciążę i stworzyć potomstwo. Będą to jednak dokładne jej kopie. Oczywiście gdyby nawet żółw miał taką cechę której jeszcze nie odkryliśmy to armii nadal by nie zrobił. Większość młodych by zdechła jeśli w ogóle by przyszły na świat bo takie samosklonowanie jest wyjątkowo rzadkie. No ale rekin nie zmienia swojej płci.
- 3 1
-
2024-02-13 12:12
Lewica mogłaby być odmiennego zdania.
- 34 11
-
2024-02-13 12:08
(1)
no na takiej wyspie też mówili że się nie rozmnożą, a potem musieli przed dinozaurami uciekać.
tak było, nie zmyślam.- 27 11
-
2024-02-13 13:12
i to parę razy. Nadal mnie zastanawia że nie uczyli się na swoich błędach.
- 17 1
-
2024-02-13 11:56
Gdyby sprawa dotyczyła reprywatyzacji kamienicy prapraprapra wnukowi to od zaraz ale żółw może poczekać
Orunia słynie z wielu gatunków inwazyjnych, przenikają do śródmieścia szukając środków płatniczych którymi się żywią. Wypierają miejscowe gatunki szczególnie w dworcowych poczekalniach. Znaczą teren substancjami zapachowymi.
- 58 8
-
2024-02-13 11:55
Ja
Jeden sie nie rozmnoży gorzej jak ktoś pomyśli że mu smutno i przyniesie drugiego .
- 34 4
-
2024-02-13 11:47
żółwie hibernują
- 18 0
-
2024-02-13 11:45
Przetrwał więcej niż 3 zimy
- 24 0
-
2024-02-13 11:21
Opinia wyróżniona
wtf (3)
Chyba mały jest to szkodnik skoro co roku sensacją jest to, że udało mu się przeżyć kolejną zimę.
- 790 32
-
2024-02-14 09:51
Uchodźcy z Afryki to też inwazyjny gatunek zagraża ekosystemowi i jakoś ci co rządzą nie widzą problemu
- 1 3
-
2024-02-13 16:42
Kolega z Pruszcza kiedyś też miał żółwia.
Namalował mu nawet jaskrawą farbą kwiatka na skorupie żeby był lepiej widoczny w wysokiej trawie bo często wypuszczał go do ogródka żeby sobie pochodził. Pewnego dnia na takim "spacerze" żółw zniknął. No szukali wszędzie ale nie znaleźli. Znalazł się po 3 latach na łące ok 1km dalej. Cały i zdrowy. Tylko namalowany kwiatek na skorupie był już mocno odrapany. Przetrwał 3 zimy. Żółwie to wytrzymałe gady.
- 25 0
-
2024-02-13 13:59
Ja bym go przeniósł
Ale tylko po to, żeby miał towarzystwo innych żółwi. Jeśli w zoo tego gatunku nie ma, to lepiej go zostawić w spokoju. Lepiej żeby żył samotniczo po swojemu niż w klatce.
- 43 0
-
2024-02-13 11:17
Opinia wyróżniona
(13)
Zostawcie go w spokoju.
- 1049 41
-
2024-02-14 17:32
Tak ma na imię?
Też ładnie
- 0 0
-
2024-02-14 04:48
To tubylec , lepiej nie zaczepiać
Akurat na " Orunii " , z racji tradycji... To inwazyjny jest raczej foto-donosiciel i wróg żółwia autohtona. Hahahaha
- 4 0
-
2024-02-13 22:14
Ten komentarz i liczba popierajacych oznacza jedno - edukacja przyrodnicza w Polsce nie istnieje (1)
- 4 13
-
2024-02-14 13:28
ten komentarz oznacza, że ludzie jednak na biologii coś słuchali
jeden żółw się nie rozmnoży. Ale lepiej go odłowić i wrzucić do palmiarni :)
- 0 0
-
2024-02-13 17:05
Nie wyciągajcie go :-)
- 19 2
-
2024-02-13 13:22
Pewnie wrzucają takiego "kotleta" (1)
Artykuł o "niczym" dla sensacji, aby odwrócić uwagę od jakiejś miejskiej afery
- 23 4
-
2024-02-13 17:26
Tak, tak... przejrzałeś tojmiasto.pl.
Brawo!
- 3 6
-
2024-02-13 12:30
Tam powinno być więcej tego typu zwierząt!
Popieram niech sobie spokojnie tam żyję. Cieszmy się, że tak długo sobie radzi. To jest park i powinno być tam więcej takich zwierząt.
- 34 7
-
2024-02-13 11:32
Zwariowałeś? Stada żółwi w górnym biegu Amazonki potrafią przetrzebić całe wioski indiańskie. (4)
Rzucają się do gardeł mieszkańców i duszą na śmierć w ułamku sekundy, trzeba je złapać i przerobić na pyszną, żółwiową zupę, a skorupki sprzedać na jarmarku
- 34 23
-
2024-02-13 22:06
na szczescie u nas jeszcze indian nie ma mozemy spac spokojnie
- 1 1
-
2024-02-13 17:39
Proszę nie podszywać się pod śp. oryginał.
- 3 2
-
2024-02-13 17:13
Tak jak ten królik spod jaskini... (1)
Odgryzający głowy dzielnym rycerzom Króla Artura
- 11 2
-
2024-02-13 18:20
Ale to akurat była prawda.
- 3 1
Wszystkie opinie
-
2024-02-13 11:17
Opinia wyróżniona
(13)
Zostawcie go w spokoju.
- 1049 41
-
2024-02-13 11:32
Zwariowałeś? Stada żółwi w górnym biegu Amazonki potrafią przetrzebić całe wioski indiańskie. (4)
Rzucają się do gardeł mieszkańców i duszą na śmierć w ułamku sekundy, trzeba je złapać i przerobić na pyszną, żółwiową zupę, a skorupki sprzedać na jarmarku
- 34 23
-
2024-02-13 17:13
Tak jak ten królik spod jaskini... (1)
Odgryzający głowy dzielnym rycerzom Króla Artura
- 11 2
-
2024-02-13 18:20
Ale to akurat była prawda.
- 3 1
-
2024-02-13 17:39
Proszę nie podszywać się pod śp. oryginał.
- 3 2
-
2024-02-13 22:06
na szczescie u nas jeszcze indian nie ma mozemy spac spokojnie
- 1 1
-
2024-02-13 12:30
Tam powinno być więcej tego typu zwierząt!
Popieram niech sobie spokojnie tam żyję. Cieszmy się, że tak długo sobie radzi. To jest park i powinno być tam więcej takich zwierząt.
- 34 7
-
2024-02-13 13:22
Pewnie wrzucają takiego "kotleta" (1)
Artykuł o "niczym" dla sensacji, aby odwrócić uwagę od jakiejś miejskiej afery
- 23 4
-
2024-02-13 17:26
Tak, tak... przejrzałeś tojmiasto.pl.
Brawo!
- 3 6
-
2024-02-13 17:05
Nie wyciągajcie go :-)
- 19 2
-
2024-02-13 22:14
Ten komentarz i liczba popierajacych oznacza jedno - edukacja przyrodnicza w Polsce nie istnieje (1)
- 4 13
-
2024-02-14 13:28
ten komentarz oznacza, że ludzie jednak na biologii coś słuchali
jeden żółw się nie rozmnoży. Ale lepiej go odłowić i wrzucić do palmiarni :)
- 0 0
-
2024-02-14 04:48
To tubylec , lepiej nie zaczepiać
Akurat na " Orunii " , z racji tradycji... To inwazyjny jest raczej foto-donosiciel i wróg żółwia autohtona. Hahahaha
- 4 0
-
2024-02-14 17:32
Tak ma na imię?
Też ładnie
- 0 0
-
2024-02-13 11:18
Truuuuudne spraaaaawy..... (1)
- 50 0
-
2024-02-13 11:46
łatwe zlewy
- 3 0
-
2024-02-13 11:18
Mieszkańcy Gdańska wolą dziki na trawnikach (3)
i w parkach.
- 105 6
-
2024-02-13 15:50
Pewnie lepsze dziki.
Dziki się mnożą na potęgę i wcale przez to nie są inwazyjne.
Dzik może zaatakować człowieka, a nawet go zranić ale jakby co to trzeba pozbyć się żółwia bo to on zagraża życiu ludzi i zwierząt. Szkoda mi tych ludzi i ich podejścia do świata- 7 3
-
2024-02-13 19:33
I psy oraz koty
swoją drogą dziwne, że żaden kundel jeszcze żółwia nie zagryzł. Z lasu obok mnie zniknęły wszystkie zwierzęta od kiedy ludzie puszczają tam psy.
- 2 0
-
2024-02-13 22:18
Dzik jest gatunkiem rodzimym, a żółw ozdobny obcym
Wiekszosc wypowiadajacych sie tutaj ekspertów nie ma o tym bladego pojęcia, ale sie wypowiadają. Ten kraj to żart
- 0 0
-
2024-02-13 11:18
a dajcie mu spokój, wystarczająco już sie ukarał osiedlając sie na Orunii (2)
- 193 11
-
2024-02-13 11:40
Tak jest
Oruniaki są większymi szkodnikami, nawet większymi niż dziki a nikt ich nie odstrzeliwuje
- 14 10
-
2024-02-13 12:27
Żółw uciekł na bank z innych części miasta aby spokojnie żyć na Oruni w Piękny Parku Oruńskim (NIE na Oruni Górnej)
Pan redaktor pytał mieszkańców Oruni? Czy to byli mieszkańcy Oruni Górnej? A może sam nie wie kogo pytał?
- 12 0
-
2024-02-13 11:19
lepiej zaproście dziki
to gatunek rodzimy
- 65 0
-
2024-02-13 11:19
(2)
Skoro przez tyle lat jego bytowania nie nastąpiła inwazja, tzn że nie ma powodu go usuwać. Niech se żyje gdzie mu dobrze :)
- 153 9
-
2024-02-13 11:45
Inatomba
Bo zrzucili go na spadochronie jako zwiad,jako kondotier,Ameryk uszy już raz na nas stonke zwalili,ten to napewno pierwszy agent,a inwazją tusz
- 1 2
-
2024-02-13 22:16
gatunek inwazyjny nie oznacza inwazji wielu osobników...
- 0 0
-
2024-02-13 11:20
Zostawić w spokoju biednego żółwika.
- 146 4
-
2024-02-13 11:20
Żółw,dziki
Nieinwazyjne, niech żyją sobie ,co to komu przeszkadza
- 74 7
-
2024-02-13 11:20
żółw w parku (3)
Jak juz jest , to niech bedzie co wam zrobi zje WAS ?Zostawcie GO!
naprawde ludzie opanujcie się chyba jest wiecej problemów niż żółw w parku! i dobrze chociaz dzieciaki bedą miały frajde jak zobaczą , naprawde wiecej Ogłady!- 159 9
-
2024-02-13 11:31
Człowiek jest gatunkiem inwazyjnym - nie lubi konkurencji (2)
- 15 3
-
2024-02-13 22:19
Najgłupszy mozliwy komentarz. Inwazyjnosc oznacza przenoszenie przez człowieka gatunków, których byc tutaj nie powinno (1)
Niszcza rodzimą faune i flore. Naturalna migracja nie jest inwazyjnością, ale jesteś dzbanem i tego nie wiesz
- 0 2
-
2024-02-14 00:01
Weź już mądralo wyjmij ten kij z 4 liter
i idź sobie jakiś film na Discovery pooglądać
- 1 1
-
2024-02-13 11:20
Opinia wyróżniona
Jeden żółw się nie rozmnoży (31)
więc raczej nie ma powodów do troski o stabilność ekosystemu. Niech sobie żyje. Swoją drogą twardy jest, skoro przetrwał już 3 zimy.
- 1263 68
-
2024-02-13 11:45
Przetrwał więcej niż 3 zimy
- 24 0
-
2024-02-13 11:47
żółwie hibernują
- 18 0
-
2024-02-13 11:55
Ja
Jeden sie nie rozmnoży gorzej jak ktoś pomyśli że mu smutno i przyniesie drugiego .
- 34 4
-
2024-02-13 11:56
Gdyby sprawa dotyczyła reprywatyzacji kamienicy prapraprapra wnukowi to od zaraz ale żółw może poczekać
Orunia słynie z wielu gatunków inwazyjnych, przenikają do śródmieścia szukając środków płatniczych którymi się żywią. Wypierają miejscowe gatunki szczególnie w dworcowych poczekalniach. Znaczą teren substancjami zapachowymi.
- 58 8
-
2024-02-13 12:08
(1)
no na takiej wyspie też mówili że się nie rozmnożą, a potem musieli przed dinozaurami uciekać.
tak było, nie zmyślam.- 27 11
-
2024-02-13 13:12
i to parę razy. Nadal mnie zastanawia że nie uczyli się na swoich błędach.
- 17 1
-
2024-02-13 12:12
Lewica mogłaby być odmiennego zdania.
- 34 11
-
2024-02-13 12:21
(3)
za chwile będzie larum, dlaczego nic nie zrobiliście z żółwiem. Będzie tak jak z dzikami. Zróbcie coś z dzikami. trzeba było działać 15 lat temu, a nie teraz . na gwałt się nie da, a mieszkańcy Gdańska gdy pojawi się pożar chcą dopiero kopać studnię.
- 30 53
-
2024-02-13 18:17
Ale wiesz, że nie da się z jednego żółwia zrobić całej armii? (1)
No chyba że jesteś z tych co twierdzą, że płeć można zmieniać codziedziennie na jedną z 2137 i że facet może zajść w ciążę.
- 40 2
-
2024-02-13 21:00
nie słyszałem w sumie żeby u żółwia tak to działało ale samica rekina która nie ma długo potomstwa może sama z siebie, bez udziału samca zajść w ciążę i stworzyć potomstwo. Będą to jednak dokładne jej kopie. Oczywiście gdyby nawet żółw miał taką cechę której jeszcze nie odkryliśmy to armii nadal by nie zrobił. Większość młodych by zdechła jeśli w ogóle by przyszły na świat bo takie samosklonowanie jest wyjątkowo rzadkie. No ale rekin nie zmienia swojej płci.
- 3 1
-
2024-02-13 22:42
Mało tego
Będzie tak, jak z palmiarnią oliwską.
- 2 0
-
2024-02-13 12:36
Jeden żółw (6)
wsunie codziennie jakąś żabę, rzadziej ropuchę, a wszystkie nasze rodzime gady są pod ochroną,
- 23 66
-
2024-02-13 12:48
Płazy i gady, rzecz jasna.
- 11 3
-
2024-02-13 12:49
(2)
żaby i ropuchy to płazy, a żółw żywi się ślimakami, rybami, larwami owadów i wodną padliną
- 60 6
-
2024-02-14 09:40
Nie masz pojęcia, o czym piszesz. (1)
Oczywiście, że żółwie żywią się płazami (gadami notabene też). Jakiś the bill wypuścił żółwia z domu do środowiska, bo mu się znudził, a Wy się cieszycie, że zeżre gatunki z naszych siedlisk. Poczytaj cokolwiek o tym, co to IGO, zamiast pisać, że skoro psa lub dziecka nie zeżre, to jest taki fajny i milusi.
- 4 3
-
2024-02-16 13:43
Nic nie zeżre 1 żółw. Człowieku, znaj skalę.
- 2 0
-
2024-02-13 13:11
one i tak nie mają tutaj naturalnych wrogów. Koty więcej żab zamęczą, a i tak nie wytrzebią populacji.
- 70 6
-
2024-02-13 13:30
Jak żaba jest dla ciebie gadem to powodzenia...
- 121 3
-
2024-02-13 12:45
Do gara z nim na zupę.
- 16 101
-
2024-02-13 17:32
(2)
3 zimy i do tego na starej Oruni .
gość naprawdę twardy- 109 3
-
2024-02-13 18:16
Jeden to pryszcz. (1)
Twardy jest bo nigdy nie trafił na łosia za kierownicą na obwodnicy. Są miejsca w Europie, gdzie przy autostradzie jest znak "Uwaga na żółwie" w okolicach parków narodowych.
- 11 3
-
2024-02-14 07:04
I co taki znak pomoże?
- 1 0
-
2024-02-13 21:12
w popradzie, na slowacji
w parkach zyja złówie w małych stawach, maja nawet domki i kladki zeby moglby wyjsc z wody, nikomu to nie przeszkadza ale moze dlatego ze to słowacja...
- 36 2
-
2024-02-13 22:13
Widzę, że te bzdury są powtarzane i tutaj i na facebooku. To że jest jedne nie oznacza, że nie ma wpływu na środowisko! (1)
- 10 25
-
2024-02-14 09:06
Zje ławki i asfalt
Ta polega na zjedzeniu ławek i asfaltu sołtys nie będzie musiał rozwijać asfaltu
- 9 1
-
2024-02-13 23:30
A Park Jurajski oglądałeś?
Tam też żyły same samice...
- 5 10
-
2024-02-13 23:37
A 'dzieworództwo' mówi Ci coś ? :P
- 3 13
-
2024-02-14 10:33
Ile królików
I lisów,wielbłądów wypuszczono w Australii? Nie gadaj głupot.Piranie w Odrze też przypadek?
- 2 5
-
2024-02-14 11:58
3 zimy? (1)
widziałam ów żółwia , jakieś 10 lat temu w tym parku :) , nigdy nie zapomnę mojego zdziwienia na jego widok, myślałam że go ktoś porzucił, ale później przeczytałam w internecie, że te żółwie żyją na wolności. Myślę że to ten sam biorąc pod uwagę ile lat żyją żółwie w naturze.
- 6 2
-
2024-02-16 10:16
Owego żółwia. Co to za durna moda z nieodmienianiem przez przypadki?
- 1 2
-
2024-02-14 18:09
Jeden żółw?
A co jak inni też wpadną na pomysł, żeby je wypuszczać? Już byli tacy mądrzy, co żółwie sępie wypuszczali - gatunek zdolny odgryźć człowiekowi palec, zjadający rodzime płazy... Nasz klimat im odpowiada, zimują bez problemu. Miejsce zwierząt egzotycznych jest w zoo
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.