- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Mieszkańcy osiedla skarżą się na wysoki pobór prądu
Mieszkańcy osiedla Lawendowe Wzgórza skarżą się na nagły wzrost odczytów poboru prądu. W jednym z mieszkań licznik pokazał za styczeń zużycie w wysokości 500 kWh, chociaż normalnie było na poziomie 150 kWh miesięcznie. Energa przekonuje, że urządzenia działają sprawnie, a rachunki nie odbiegają od normy.
Od kilku tygodni na forum osiedla Lawendowe Wzgórza wśród mieszkańców toczy się dyskusja na temat zawyżonych rachunków za prąd, głównie w styczniu. Poniżej prezentujemy tylko kilka z kilkudziesięciu wpisów na ten temat.
Dwie osoby z tego osiedla napisały również do redakcji Trojmiasto.pl.
Stany licznika pana Łukasza:
- 230 kWh za 47 dni (maj - lipiec) = 4,89 kWh/dzień
- 343 za 67 (lipiec - wrzesień) = 5,11
- 402 za 54 (wrzesień - listopad) = 7,44
- 488 za 63 (listopad 2020 - styczeń 2021) = 7,74
Jak informują przedstawiciele Energi, licznik we wskazanym miejscu zamontowany został w grudniu 2019 roku, jako fabrycznie nowe urządzenie w nowym lokalu mieszkalnym i od tamtego czasu nie był wymieniany.
Mniejsze zużycie niż dla przeciętnej trzyosobowej rodziny
- Analiza zużycia energii elektrycznej wykazuje tendencję wzrostową od momentu montażu licznika. W skali roku zużycie jest jednak niższe niż przeciętne zużycie, przyjmując, że jest to około 2500 kWh dla trzyosobowego gospodarstwa domowego, korzystającego z kuchni gazowej i bez ogrzewania elektrycznego. Obecnie, w ujęciu dobowym, nie odbiega ono znacząco od przeciętnego zużycia dla gospodarstwa domowego - mówi Krzysztof Kopeć, dyrektor biura prasowego Grupy Energa.
Inni mieszkańcy osiedla skarżyli się na jeszcze wyższe wzrosty.
- U nas w mieszkaniu zużycie prądu plasuje się na poziomie 150 kWh za miesiąc, a za styczeń licznik pokazuje zużycie w wysokości 500 kWh - mówi pani Anna.
W tym przypadku Energa tłumaczy, że różnica wzięła się z szacunkowego rachunku za grudzień.
- Większy rachunek za styczeń wystawiony na podstawie odczytu rzeczywistego wynika z tego, że grudniowy rachunek wystawiony został na podstawie szacunku, który był zaniżony w stosunku do faktycznego zużycia - tłumaczy Katarzyna Dziadul z biura prasowego Grupy Energa. - Szacowanie przeprowadzane jest w przypadkach, w których inkasent z przyczyn od siebie niezależnych nie może pozyskać odczytu z licznika, np. w przypadku problemu z wejściem na klatkę schodową. Zazwyczaj przyczyną wzrostu zużycia energii elektrycznej mogą być nie tylko wahania sezonowe, ale też zmiana stylu życia, częstsze przebywanie w domu, zakup dodatkowego sprzętu AGD.
Sprawdzenie licznika może kosztować 150 zł
Czytelnicy zaznaczają, że w listopadzie i grudniu pobór był normalny, dopiero w styczniu okazał się dwa lub trzy razy większy, a w lutym znowu spadał do standardowego poziomu.
- W przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania układu pomiarowego, istnieje możliwość przeprowadzenia badania na życzenie odbiorcy - dodaje Krzysztof Kopeć.
Skorzystanie z tej opcji może mieć jednak pewne konsekwencje.
- Jeśli przy przeglądzie wyjdzie, że licznik jest sprawny, to dodatkowo zleceniodawca zostanie naliczony za usługę 150 zł - zaznacza pani Anna.
Tak wygląda montaż nowych liczników na Przymorzu
Na profilu FB Dawne Przymorze pojawił się z kolei wpis o "fachowym" zamontowaniu przez pracowników Energi nowych liczników w bloku przy ul. Śląskiej 76. Nowe liczniki są większe niż dotychczasowe, dlatego nie mieszczą się w przeznaczonej na nie szafce. Instalatorzy oplombowali więc drzwiczki, które pozostawili otwarte.
Miejsca
Opinie (486) ponad 10 zablokowanych
-
2021-03-29 16:53
Opłaty za energię elektryczną
Wystarczy założyć na energa24.pl konto i sczytywać co miesiąc zużycie i mamy kontrolę, a nie jakieś tam prognozy, a i pracownik Energii przychodzi raz na rok, a nie co 2 miesiące jak do niektórych.
Ja dokładnie w okolicach 1 dnia każdego miesiąca podaję odczyt bieżący, i od razu widzę ile zużyłem, a i na koncie mam podgląd ostatnie pół roku rachunki, wykres zużycia.
Tylko trzeba pamiętać i odczyt można podać 1 raz w miesiącu, tzn. jak podaję zawsze 1 albo 2 lub 3 i ok.
Spróbujcie- 4 1
-
2021-03-29 17:16
To samo i jeszcze wiecej
Od pewnego czasu z rachunku 90 zł place 190-200 więc u mnie skok 100%dziwne bo w ostatnim miesiącu z wszystkiego korzystałam mniej lub wcale i rachunek taki sam . W czasie kiedy nie było mnie w domu z dziecmi a mąż pracuje całymi dniami okres letni mniej korzysta się że światła rachunek ten sam a nawet wyższy 200zl
- 1 0
-
2021-03-29 17:23
Najlepiej w domu założyć podlicznik.
- 4 0
-
2021-03-29 17:40
Jak ja bym tak chciał
488 kWh za 63 dni - jak ja bym tak chciał. Przed pandemią się dało, teraz nie ma opcji :-(
- 4 1
-
2021-03-29 18:02
Energa dyma kogo może
Ja też miałem rachunki z kosmosu jeszcze niedawno, jakieś 2 lata temu, aż do osobistej interwencji w siedzibie firmy i złożeniu reklamacji, oraz zagrożeniem pozwem sądowym, wtedy cudownie się wszystko odmieniło. Zacząłem liczyć zużycie i do tej pory wszystko się zgadza co do kWh. Liczą na nieświadomość ludzi.
- 5 0
-
2021-03-29 18:02
(1)
Trzeba w mieszkaniu założyć swój własny licznik najlepiej starego typu z tarczą i sprawdzić zgodność wskazań, można założyć elektroniczny zmieści się do skrzynki rozdzielczej, dowód to nie jest ale będzie widać o ile przekłamują liczniki plombowane.
- 3 0
-
2021-03-30 12:44
po zgłoszeniu reklamacji na takiej podstawie dostaniesz odpowiedź że twój własny licznik nie ma homologacji
albo że już stracił ważność. Jak wiadomo licznik jest jak jogurt- po pewnym czasie pleśnieje i zaczyna pokazywać głupoty.
- 0 0
-
2021-03-29 18:54
polska musi wyjsc z tej uni szwabsko-zydowskiej................i muzułumanskiej bo xzginiemy jako narod.
- 2 1
-
2021-03-29 19:11
Chciałem podziękować Po za zawyżone rachunki! (1)
Gonić ich
- 1 3
-
2021-03-30 11:29
to zasługa mafii pisowskiej
akurat. jak i inflacja i rosnące bezrobocie
- 0 0
-
2021-03-29 19:18
siedzi na zdalnym, kawka, herbarka, internet, komórki, światło, to się nazbierało
- 2 1
-
2021-03-29 19:38
Tomasz
Miałem to samo - polecam rozliczenie rzeczywiste i co miesiąc przez internet zgłaszać.
Dodatkowo można odłączyć wszystkie sprzęty w domu i zobaczy c czy się mimo to licznik kręci .- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.