- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (445 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 3 Szybko odzyskali skradzione auto (24 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (176 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (61 opinii)
Mieszkańcy osiedla skarżą się na wysoki pobór prądu
Mieszkańcy osiedla Lawendowe Wzgórza skarżą się na nagły wzrost odczytów poboru prądu. W jednym z mieszkań licznik pokazał za styczeń zużycie w wysokości 500 kWh, chociaż normalnie było na poziomie 150 kWh miesięcznie. Energa przekonuje, że urządzenia działają sprawnie, a rachunki nie odbiegają od normy.
Od kilku tygodni na forum osiedla Lawendowe Wzgórza wśród mieszkańców toczy się dyskusja na temat zawyżonych rachunków za prąd, głównie w styczniu. Poniżej prezentujemy tylko kilka z kilkudziesięciu wpisów na ten temat.
Dwie osoby z tego osiedla napisały również do redakcji Trojmiasto.pl.
Stany licznika pana Łukasza:
- 230 kWh za 47 dni (maj - lipiec) = 4,89 kWh/dzień
- 343 za 67 (lipiec - wrzesień) = 5,11
- 402 za 54 (wrzesień - listopad) = 7,44
- 488 za 63 (listopad 2020 - styczeń 2021) = 7,74
Jak informują przedstawiciele Energi, licznik we wskazanym miejscu zamontowany został w grudniu 2019 roku, jako fabrycznie nowe urządzenie w nowym lokalu mieszkalnym i od tamtego czasu nie był wymieniany.
Mniejsze zużycie niż dla przeciętnej trzyosobowej rodziny
- Analiza zużycia energii elektrycznej wykazuje tendencję wzrostową od momentu montażu licznika. W skali roku zużycie jest jednak niższe niż przeciętne zużycie, przyjmując, że jest to około 2500 kWh dla trzyosobowego gospodarstwa domowego, korzystającego z kuchni gazowej i bez ogrzewania elektrycznego. Obecnie, w ujęciu dobowym, nie odbiega ono znacząco od przeciętnego zużycia dla gospodarstwa domowego - mówi Krzysztof Kopeć, dyrektor biura prasowego Grupy Energa.
Inni mieszkańcy osiedla skarżyli się na jeszcze wyższe wzrosty.
- U nas w mieszkaniu zużycie prądu plasuje się na poziomie 150 kWh za miesiąc, a za styczeń licznik pokazuje zużycie w wysokości 500 kWh - mówi pani Anna.
W tym przypadku Energa tłumaczy, że różnica wzięła się z szacunkowego rachunku za grudzień.
- Większy rachunek za styczeń wystawiony na podstawie odczytu rzeczywistego wynika z tego, że grudniowy rachunek wystawiony został na podstawie szacunku, który był zaniżony w stosunku do faktycznego zużycia - tłumaczy Katarzyna Dziadul z biura prasowego Grupy Energa. - Szacowanie przeprowadzane jest w przypadkach, w których inkasent z przyczyn od siebie niezależnych nie może pozyskać odczytu z licznika, np. w przypadku problemu z wejściem na klatkę schodową. Zazwyczaj przyczyną wzrostu zużycia energii elektrycznej mogą być nie tylko wahania sezonowe, ale też zmiana stylu życia, częstsze przebywanie w domu, zakup dodatkowego sprzętu AGD.
Sprawdzenie licznika może kosztować 150 zł
Czytelnicy zaznaczają, że w listopadzie i grudniu pobór był normalny, dopiero w styczniu okazał się dwa lub trzy razy większy, a w lutym znowu spadał do standardowego poziomu.
- W przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania układu pomiarowego, istnieje możliwość przeprowadzenia badania na życzenie odbiorcy - dodaje Krzysztof Kopeć.
Skorzystanie z tej opcji może mieć jednak pewne konsekwencje.
- Jeśli przy przeglądzie wyjdzie, że licznik jest sprawny, to dodatkowo zleceniodawca zostanie naliczony za usługę 150 zł - zaznacza pani Anna.
Tak wygląda montaż nowych liczników na Przymorzu
Na profilu FB Dawne Przymorze pojawił się z kolei wpis o "fachowym" zamontowaniu przez pracowników Energi nowych liczników w bloku przy ul. Śląskiej 76
Miejsca
Opinie (486) ponad 10 zablokowanych
-
2021-03-31 00:49
Na letnicy to samo! 100% więcej od 4miesiecy!
- 0 0
-
2021-03-31 09:41
zdalnie sterowane
te liczniki mają zdalne sterowanie, i mozna je przestawić , co do spsobu pomiaru , jak macie energooszczędne żarówki , to liczniki zawyżają pomiar o 500% co udowodnili holndrzy na politechnice, wg energi i tauronu, zeby licznik nie oszukiwał( nas nie okradał) potrzebne jest podłaczenie obciązęnia liniowego czyli grzałki, poniewąz grzeałka uniemożliwia zawyżanie pomiarów po wyższych harmonicznych. Zobaczcie na umowę np energe i taki fajny wzór , który gwarantuję, że wyższe harmoniczne nie zawyżają pomiaru o iwecej niż 15% . ale skoro jest to możliwe, przez 15 min to i przez cała dobe , ponieąż my nie mamy narzędzi do kontroli energii mogą nas kłamać , a pozwanie do sądu niemożliwe bo wartość oszustwa to kwota np 300 złatych a ekspertyza liczniak 3000
- 2 0
-
2021-03-31 18:35
większe liczniki
Po prostu zamawiający, czyli dostawca energii nie żąda od producentów liczników utrzymania w ryzach ich zapędów do powiększania gabarytów urządzeń, bo to nie w jego mieszkaniu będą instalowane te liczniki. Miałem sam parę lat temu podobną batalię o mały licznik gazowy, no nowy nie mieścił się w tej szafce w mojej kuchni, co poprzedni. Ostatecznie udało się wywalczyć nowy mały gazomierz i tak proponuję poszkodowanym mieszkańcom walczyć o swoje. Obecnie nie można przystać na dyktat producenta, bo można poszukać innego dostawcy.
- 1 0
-
2021-03-31 18:39
Nie ufam takim instytucjom,
które same siebie kontrolują. Liczniki powinny być sprawdzane przez fachowca niezależnego od dostawcy energii, na przykład z autoryzacją komisji ochrony konkurencji i konsumentów.
- 1 0
-
2021-03-31 19:21
Wada licznika
Liczniki elektroniczne zawierają tzw.
cewkę Rogowskiego ,która zawyża zużycie energii tym więcej im więcej jest w domu urządzeń energooszczędnych.Wydaje się to nonsensem ,ale to fakt z którym Energa nic nie robi.- 0 1
-
2021-03-31 22:18
naiwny
nie tylko Lawendowe Wzgórze ma problem z energa.w innych miejscach w Gdańsku ludzie też narzekaja na wysokie rachunki.Energa milczy liczniki nie spełaniaja norm,chociaż badane sa w warunkach laboratoryjnych i tam jest wszystko oki.Jeden wielki przekret i nic nie można zrobić.
- 0 0
-
2021-04-01 10:00
ograniczone zaufanie
Ci którzy podejrzewają że ich liczniki oszukują mogą sobie zamontować własne podliczniki w mieszkaniu. Oczywiście bedzie to dziwnie wyglądało ale tymczasowo dla sprawdzenia poprawności działania głównego licznika.
Taki podlicznik powinien niestety posiadać certyfikat czy homologacje że spełnia wymagania i też nie oszukuje.- 0 0
-
2021-06-07 22:55
Konin
Konin po wymianie wzrost że 1000 do 1800 kwh. Trzeba założyć stronę na Facebooku że Energa oszukuje i kradnie bandycko ludzi tylko wszyscy razem możemy coś zdziałać
- 0 0
-
2021-06-11 13:42
Morska Gdynia
Dostałem rachunek z Orange energia za luty marzec w kwocie 981 zł. Według licznika przez dwa miesiące nabiłem prawie 1500 kWh. Dodam że to jest mieszkanie w bloku ogrzewanie miejskie kuchenka na gaz, praktycznie włączone są jedynie sprzęty użytku codziennego. Poprzednie rachunki w ciągu 2 lat to miesięcznie nie całe 100 zł. Dwukrotnie zgłaszałem reklamacje i dwukrotnie została odrzucona. Sprawdzany został licznik przez firmę ale na zasadzie zdalnego sprawdzenia i nie dopatrzyli się nieprawidłowości w pracy licznika dla tego dorzucili mi do rachunku opłatę za sprawdzenie. Konsultowałem się z dwoma elektrykami i stwierdzili że nie ma możliwości aby tyle nabić prądu w tak krótkim czasie. Dodam że w tamtym roku zostały wymienione stare kable elektryczne majster 4 dni bruzdował w ścianach ( żel beton) i nawet po takim remoncie mój rachunek wyszedł jedynie ponad 150 zł za prąd.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.