- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Mieszkańcy osiedla skarżą się na wysoki pobór prądu
Mieszkańcy osiedla Lawendowe Wzgórza skarżą się na nagły wzrost odczytów poboru prądu. W jednym z mieszkań licznik pokazał za styczeń zużycie w wysokości 500 kWh, chociaż normalnie było na poziomie 150 kWh miesięcznie. Energa przekonuje, że urządzenia działają sprawnie, a rachunki nie odbiegają od normy.
Od kilku tygodni na forum osiedla Lawendowe Wzgórza wśród mieszkańców toczy się dyskusja na temat zawyżonych rachunków za prąd, głównie w styczniu. Poniżej prezentujemy tylko kilka z kilkudziesięciu wpisów na ten temat.
Dwie osoby z tego osiedla napisały również do redakcji Trojmiasto.pl.
Stany licznika pana Łukasza:
- 230 kWh za 47 dni (maj - lipiec) = 4,89 kWh/dzień
- 343 za 67 (lipiec - wrzesień) = 5,11
- 402 za 54 (wrzesień - listopad) = 7,44
- 488 za 63 (listopad 2020 - styczeń 2021) = 7,74
Jak informują przedstawiciele Energi, licznik we wskazanym miejscu zamontowany został w grudniu 2019 roku, jako fabrycznie nowe urządzenie w nowym lokalu mieszkalnym i od tamtego czasu nie był wymieniany.
Mniejsze zużycie niż dla przeciętnej trzyosobowej rodziny
- Analiza zużycia energii elektrycznej wykazuje tendencję wzrostową od momentu montażu licznika. W skali roku zużycie jest jednak niższe niż przeciętne zużycie, przyjmując, że jest to około 2500 kWh dla trzyosobowego gospodarstwa domowego, korzystającego z kuchni gazowej i bez ogrzewania elektrycznego. Obecnie, w ujęciu dobowym, nie odbiega ono znacząco od przeciętnego zużycia dla gospodarstwa domowego - mówi Krzysztof Kopeć, dyrektor biura prasowego Grupy Energa.
Inni mieszkańcy osiedla skarżyli się na jeszcze wyższe wzrosty.
- U nas w mieszkaniu zużycie prądu plasuje się na poziomie 150 kWh za miesiąc, a za styczeń licznik pokazuje zużycie w wysokości 500 kWh - mówi pani Anna.
W tym przypadku Energa tłumaczy, że różnica wzięła się z szacunkowego rachunku za grudzień.
- Większy rachunek za styczeń wystawiony na podstawie odczytu rzeczywistego wynika z tego, że grudniowy rachunek wystawiony został na podstawie szacunku, który był zaniżony w stosunku do faktycznego zużycia - tłumaczy Katarzyna Dziadul z biura prasowego Grupy Energa. - Szacowanie przeprowadzane jest w przypadkach, w których inkasent z przyczyn od siebie niezależnych nie może pozyskać odczytu z licznika, np. w przypadku problemu z wejściem na klatkę schodową. Zazwyczaj przyczyną wzrostu zużycia energii elektrycznej mogą być nie tylko wahania sezonowe, ale też zmiana stylu życia, częstsze przebywanie w domu, zakup dodatkowego sprzętu AGD.
Sprawdzenie licznika może kosztować 150 zł
Czytelnicy zaznaczają, że w listopadzie i grudniu pobór był normalny, dopiero w styczniu okazał się dwa lub trzy razy większy, a w lutym znowu spadał do standardowego poziomu.
- W przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania układu pomiarowego, istnieje możliwość przeprowadzenia badania na życzenie odbiorcy - dodaje Krzysztof Kopeć.
Skorzystanie z tej opcji może mieć jednak pewne konsekwencje.
- Jeśli przy przeglądzie wyjdzie, że licznik jest sprawny, to dodatkowo zleceniodawca zostanie naliczony za usługę 150 zł - zaznacza pani Anna.
Tak wygląda montaż nowych liczników na Przymorzu
Na profilu FB Dawne Przymorze pojawił się z kolei wpis o "fachowym" zamontowaniu przez pracowników Energi nowych liczników w bloku przy ul. Śląskiej 76. Nowe liczniki są większe niż dotychczasowe, dlatego nie mieszczą się w przeznaczonej na nie szafce. Instalatorzy oplombowali więc drzwiczki, które pozostawili otwarte.
Miejsca
Opinie (486) ponad 10 zablokowanych
-
2021-03-30 09:19
Dla osrajtka
My płacimy, a ktoś kupuje 39 posiadłość....
- 6 1
-
2021-03-30 09:38
opłaty
Moja faktura jest na 115 pln, zużycie prądu to 48 pln a reszta to opłaty.
obajtek, fundusz kościelny, wszystkie stołki dla znajomych królika - takie rzeczy kosztują- 1 0
-
2021-03-30 12:07
wadliwe liczniki?
Czytajcie uważnie. Wskazano większe zużycie w kWh! Mieszkam poza Gdańskiem i miałam podobną sytuację w styczniu (sąsiedzi również). Rozliczamy się w systemie dwumiesięcznym, inkasent osobiście spisywał liczniki. W okresie jesienno -zimowym zużycie powinno być nie wyższe niż 150kWh a rachunek opiewał na 270kWh.Byłam ponad miesiąc w szpitalu i podejrzewałam, że ktoś podpiął się do mnie. Elektryk wykluczył taką możliwość. Czy jest to kara za nieużywanie prądu przez miesiąc, czy z tymi licznikami jest coś nie tak?
- 3 0
-
2021-03-30 12:53
Po to zamontowano nowe liczniki, żeby okradać zwykłych ludzi.
Podjeżdża pan od odczytywania liczników, ma w samochodzie komputer i dopisuje ile chce, a licznik pokazuje to, co dopisał i w razie kontroli oczywiście działa poprawnie. Przy starych, indukcyjnych licznikach takich przewałów nie dawało się zrobić.
- 4 0
-
2021-03-30 14:52
również w styczniu miała taka samą sytuację, wzrost faktury o 150 zł
- 3 0
-
2021-03-30 17:21
Pobierzcie sobie aplikację "Mój licznik 2.0" i jak masz w miarę nowy licznik (mój ma 6lat) to będziesz mógł odczytać
codziennie ile pobrano prądu. Polecam też taryfę g12w jak dwie osoby pracują a w weekend jest sprzątanie, pranie i suszenie. U mnie w soboty dochodzi do 12kW (tylko w taniej taryfie) a w tygodniu mam 4-6 kW poboru.
- 1 0
-
2021-03-30 20:09
Problem
Energa jest to firma która ma w nosie klienta
W miesiącu wrześniu zamknięto mi dostęp do odczytów rzeczywistych, ponoć zmiana programu do rozliczeń taka informacje uzyskałam w październiku.
Od mca listopada próbuje się coś dowiedzieć ale to jest nierealne.
Ani pisanie ani dodzwonić się do nich to jest niemożliwe.
Energa państwo w panstwie- 4 0
-
2021-03-30 20:33
pyt
co na to Płażyński -26 letni członek zarządu??
- 0 1
-
2021-03-30 22:09
spóldzielnia mieszkaniowa na przymorze wymysliła sobie sporą podwyzke uzasadniajac covidem
To jest dopiero cyrk !!
- 3 0
-
2021-03-30 22:23
Energa Obrót to odrębny temat od naciągania klientów na kasę !!!
Na ten temat mógłbym dużo tu pisać ... Przykładem jest wciskanie klientom taryfy G11K zamiast G11 ,gdzie w G11K dolicza się extra opłatę handlową ... Nie wiadomo za co ?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.