• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy poznają dokładny przebieg trasy Kolei Metropolitalnej

Maciej Naskręt
7 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Stacja Kolei Metropolitalnej przy nowym terminalu lotniczym w Rębiechowie. Stacja Kolei Metropolitalnej przy nowym terminalu lotniczym w Rębiechowie.

Rusza kolejna seria rozmów władz spółki PKM z mieszkańcami dzielnic, przez które będzie wieść nitka Kolei Metropolitalnej. Pierwsze spotkania już we wtorek.



Czy twoja wiedza na temat Kolei Metropolitalnej jest bogata?

Spółka Pomorska Kolej Metropolitalna rozpoczyna spotkania konsultacyjno-informacyjne w sprawie budowy 18-kilometrowej linii kolejowej z Wrzeszcza do Osowy.

Władze spółki zaplanowały trzy spotkania z mieszkańcami, na których przedstawione zostaną aktualne informacje o przygotowaniach do realizacji inwestycji, dokładny przebieg planowej linii, lokalizacje przystanków. Zbierane będą na nich również opinie mieszkańców.

- Spotkania zorganizowane będą w miejscach, w których podczas poprzednich, jesiennych konsultacji, było największe zainteresowanie społeczne. Oczywiście na lutową serię spotkań zapraszamy także mieszkańców innych dzielnic, zainteresowanych przebiegiem Kolei Metropolitalnej - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy PKM S.A.

Budowa 18-kilometrowej linii Kolei Metropolitalnej kosztować ma ok. 720 mln zł, z czego 85 proc. - 611,2 mln zł - pochodzić będzie z unijnego dofinansowania, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM, zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w 25 minut.

Oddanie do użytku całej nowej linii PKM planowane jest na początku 2015 roku.

Miejsca, w których odbędą się konsultacje PKM S.A. z mieszkańcami.

8 lutego 2011 r. (wtorek), o godz. 18.00, w Szkole Podstawowej nr 84 w Kiełpinie Górnym (ul. Otomińska 72 zobacz na mapie Gdańska) - dla mieszkańców Kiełpinka, Karczemek, Jasienia oraz Kiełpina Górnego;
10 lutego 2011 r. (czwartek), o godz. 18.00, w Zespole Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 23 w Gdańsku-Matarni (ul. M. Słabego 6 zobacz na mapie Gdańska) - dla mieszkańców Matarni, Firogi i Niedźwiednika;
15 lutego 2011 r. (wtorek), o godz. 18.00, w remizie OSP w Baninie (ul. Lotnicza 29 zobacz na mapie Gdańska) - dla mieszkańców Banina i Rębiechowa.

Opinie (145) 9 zablokowanych

  • !!!!

    a może portal napisałby o podwyżce czynszów w gdańsku o 105%!!!!! dziękujemy panu adamowiczowi i lisickiemu. nie ma to jak oszukiwać wyborców

    • 5 0

  • miałem na myśli niemieckiego gubernatora prus wschodnich - gauleitera

    a od premiera Kaczyńskiego radze sie odstosunkować, bo za jego rządów złodzieje bali sie okradać Naród, wszystko szło w dobrym kierunku, deficyt budżetowy na 2007 zakładał 17 mld zł., a wy przecież lubicie bajzel, wizualizacje, drugą irlandie, cuda i w ogóle lelum POlelum:-)

    • 6 4

  • dla kogo ta kolej (2)

    Jakoś tak wyglada z informacji, że ta kolej to bardziej dla IKEI, INTELA i innych a wcale nie koniecznie dla mieszkańców. Ciekawe co na to Unia z finansowaniem?.

    • 3 3

    • To nie mieszkańcy pojadą do IKEI?

      Zaczną wozić tapczany do sklepu?

      • 0 0

    • nie będzie stacji przy IKEA, już dawno o tym wiadomo, ani przy intelu, coś niedoinformowany jesteś kompletnie. Będzie stacja Matarnia przy ul Budowlanych, i Port Lotniczy.

      • 1 0

  • zamki na piasku i kolej we mgle

    nie ma kasy na oświetlenie, odśnieżanie, remonty dróg, a ci sie na kolej porywają
    na razie skończyło sie na powołaniu spółki z jednym prezesem, dwoma dyrektorami i dziesięcioma specjalistami
    żeby nie było jak z ECS, tato zięba się POwoził, POwoził, z nim woziło się 50 "specjalistów", a na koniec PO pięciu latach słodkiego POpiardywania w stołek został oskalPOwany
    żeby było weselej, to zamiast nagrobka wywalił 11 baniek na koncert - POrażke roku 2010

    • 7 2

  • A co z budową metra z Gdańska do Sobieszewa?

    • 1 1

  • Wizualizacja entuzjazmu

    Czytając komentarze widać, że obywatele-internauci od razu chwytają o co chodzi w tej inwestycji i na co trzeba zwracać uwagę a dziennikarze stawiają się w roli tuby nagłaśniającej dla władz. Panowie redaktorzy - czy możecie wreszcie zacząć pytać decydentów nie o wizualizacje przystanków tylko o rodzaj wagonów i system transportu podróżnych?

    • 5 0

  • i o to kto będzie tą koleją później zarządzał czyli kto dostanie papierek, a kto cukierek:-)

    • 2 3

  • ja chcę kolej nie informacje o niej :-)

    jedyna informacja to taka że im szybciej tym lepiej !

    • 3 0

  • Jeden peron, dwa kierunki - tak jest taniej i sprawniej !

    Nie rozumiem przyjętego rozwiązania dwóch peronów.

    • 3 2

  • Przystanki zintegrowane - zejścia bezpośrednio do tramwaju.

    Dlaczego ten projekt oddziela tramwaj od PKM ?
    Niewiele wyższe koszty, zejścia z peronów PKM na perony tramwajowe i bezkolizyjne przejście nad Wita Stwosza.
    Żal mi "polskich architektów" - nie myślą kategoriami użyteczności i ergonomiczności.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane