• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy poznają dokładny przebieg trasy Kolei Metropolitalnej

Maciej Naskręt
7 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Stacja Kolei Metropolitalnej przy nowym terminalu lotniczym w Rębiechowie. Stacja Kolei Metropolitalnej przy nowym terminalu lotniczym w Rębiechowie.

Rusza kolejna seria rozmów władz spółki PKM z mieszkańcami dzielnic, przez które będzie wieść nitka Kolei Metropolitalnej. Pierwsze spotkania już we wtorek.



Czy twoja wiedza na temat Kolei Metropolitalnej jest bogata?

Spółka Pomorska Kolej Metropolitalna rozpoczyna spotkania konsultacyjno-informacyjne w sprawie budowy 18-kilometrowej linii kolejowej z Wrzeszcza do Osowy.

Władze spółki zaplanowały trzy spotkania z mieszkańcami, na których przedstawione zostaną aktualne informacje o przygotowaniach do realizacji inwestycji, dokładny przebieg planowej linii, lokalizacje przystanków. Zbierane będą na nich również opinie mieszkańców.

- Spotkania zorganizowane będą w miejscach, w których podczas poprzednich, jesiennych konsultacji, było największe zainteresowanie społeczne. Oczywiście na lutową serię spotkań zapraszamy także mieszkańców innych dzielnic, zainteresowanych przebiegiem Kolei Metropolitalnej - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy PKM S.A.

Budowa 18-kilometrowej linii Kolei Metropolitalnej kosztować ma ok. 720 mln zł, z czego 85 proc. - 611,2 mln zł - pochodzić będzie z unijnego dofinansowania, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM, zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w 25 minut.

Oddanie do użytku całej nowej linii PKM planowane jest na początku 2015 roku.

Miejsca, w których odbędą się konsultacje PKM S.A. z mieszkańcami.

8 lutego 2011 r. (wtorek), o godz. 18.00, w Szkole Podstawowej nr 84 w Kiełpinie Górnym (ul. Otomińska 72 zobacz na mapie Gdańska) - dla mieszkańców Kiełpinka, Karczemek, Jasienia oraz Kiełpina Górnego;
10 lutego 2011 r. (czwartek), o godz. 18.00, w Zespole Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 23 w Gdańsku-Matarni (ul. M. Słabego 6 zobacz na mapie Gdańska) - dla mieszkańców Matarni, Firogi i Niedźwiednika;
15 lutego 2011 r. (wtorek), o godz. 18.00, w remizie OSP w Baninie (ul. Lotnicza 29 zobacz na mapie Gdańska) - dla mieszkańców Banina i Rębiechowa.

Opinie (145) 9 zablokowanych

  • Wrzeszcz stanie się nareszcie ważnym węzłem - czekamy na projekt zintegrowanego dworca PKP-SKM-PKM-ZTM

    Już się boję jakiegoś minimalistycznego rozwiązania. Powstaje niepowtarzalna szansa nadania Wrzeszczowi nowego znaczenia. Kilka takich lokalnych hub'ów rozładowuje ruch.

    • 6 0

  • Przystanek PKM Wrzeszcz powinien łączyć Kościuszki ze starym dworcem.

    Proponuję konstruktorom rozwiązanie poprowadzenia peronu PKM w kierunku Kościuszki. Jedne koniec połączy się ze starym dworcem PKP-SKM oraz "dworcem" ZTM, a drugi umożliwi zejście bezpośrednio Kościuszki. W ten sposób obsłużone zostanie kilka punktów - Kościuszki, skrzyżowanie z Aleją Grunwaldzką, GB i inne.

    • 5 0

  • strzyża jako dzielnica nieistnieje

    JEST TYLKO STRUMYK O TEJ NAZIWE

    • 9 2

  • Karczemki (1)

    Mam nadzieję, że mieszkańcy Karczemek i części Kokoszek, nie dadzą sobie wcisnąć przystanku po drugiej stronie obwodnicy przy samym Auchan, bo to jest pomysł bez sensu. Przecież po lewej stronie obwodnicy jest olbrzymie osiedle, które cały czas rośnie i właściwie już się złączyło z Kokoszkami. Dlatego jedyny sensowny przystanek w tamtej okolicy, obsługujący największą ilość osób, to miejsce przed zakrętem w strone Matarni (może być nawet na samym łuku, który będzie dość łagodny, ponieważ zrezygnowano z lobbowanego przystanku przy Ikei). Natomiast przystanek w stornę Gdańska powinien się znajdować przy osiedlu Wiszące Ogrody, tak aby objąć zasięgiem jego największą część. Między przystankami w Karczemkach a Wiszącymi Ogrodami będzie odległość około 1km, czyli idealna odległość taka jaka funkcjonuje na większości przystanków na trasie SKM z Gdańska do Gdyni. Pomysł jednego przystanku dla Kiełpina i Karczemek jest bardzo krzywdzący.

    • 6 0

    • ten przystanek nie jest dla mieszkańców naszych osiedli jak piszesz

      lecz dla klientów auchana i to jest jedyny warunek dla którego on powstaje, i nawet jak będziemy ryczeć na kolenach adamowiczowi i lisickiemu to nadal będa mieli nas w du...e a jak zrobi się głośno wokół psrawy to kupią za naszą kasę opinię na polibudzie że przystanek musi stać przy auchanie...

      skoro mieszkasz na karczemakach to zakładam że nie pierwszy rok a tym samym mieszkasz już w gdańsku parę lat więc kazdy tu mieszkający parę lat wie że w tym miescie robi się tak jak takie firmy jak auchan wykupia sobie u adamowicza i lisickiego

      • 8 0

  • szkoda, że poprzednie terminy spotkań podane na 3miescie byly niepoprawne. przez to nie moglem uczestniczyc w spotkaniu

    podobnie jak wielu innych mieszkancow. a do tego dyrekcja szakoly, w ktorej mialo sie odbyc spotkanie nie maila o niczym pojecia.

    • 3 0

  • ZLOTA KARCZMA ul.Slabebgo to nie MATARNIA

    B.prosze o sprostowanie to dawne WOLNE MIASTO a POLSKA chyba jest roznica

    • 3 0

  • DLACZEGO TRZEBA ROZWALIC CALA FIROGE a nie prowadzic tory razem z NOWA SLOWACKIEGO kto to WYMYSLIlL MOZE bedziemy liczyc zniszczyc FIROGE czy o to chodzi prosze o wariantowe koszty na spotkanie.

    • 0 1

  • PKM (4)

    Piekne zdiecie dworca na Lotnisku TAK SAMO POPROWADZIC tory ale NOWA SLOWACKIEGO.

    • 1 2

    • (3)

      poprowadzimy te tory nad twoim kaszubskim domem, napewno będziesz zadowolony. Tory w takich miejscach jak to przy lotnisku wprowadza się pod ziemię, a nie nad, żeby budować jakieś kosmiczne estakady, które niedość, że starszanie wyglądają, to generują wielkie koszty.

      • 1 1

      • Miało być w tunelu, ale okazało się to nierealne... (2)

        ... gdyż teren wokół lotniska jest tak podmokły, że równie dobrze można by stację kolejową budować w morzu! Podczas poprzednich spotkań z mieszkańcami jesienią ub.r. było to dokładnie wyjaśnione. Media też o tym pisały, więc gdybyś naprawdę interesował się tym tematem to byś wiedział :)

        • 2 1

        • (1)

          Skoro wszystko wokół lotniska jest podmokłe, a już dziesiątki hektarów lotniska nie są podmokłe, to bardzo dziwne, bo w naturze nie jest tak, że jakaś struktura kończy się jak przy odmierzeniu linijką. Lotniska napewno nie wybudowanoby na tak niekorzystnych terenach. Poza tym, teren ma tam tendencje spadkową w strone rębiechowa gdzie jest niezła dolinka, tym bardziej w olicach terminala nie powinna ta woda zalegać. Chciałbym poznać wyniki badań geologicznych z tamtych terenów, bo nie jestem pewien, czy nie wciska się kitu z tym "niedasię" zrobić tunelu.

          • 2 1

          • Pewnie ktos chce do kieszonki...i mowi ,ze sie nie da.

            • 0 0

  • czerwiec 2017 (?)

    W ciągu sezonu letniego pociąg Gdańsk Główny - Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Zaspa - Gdańsk Rębiechowo zestawić z ST44 oraz Bhp. ;)

    • 1 0

  • kolej metropolitalna

    po co te konsultacje ? budowac i czesc , bo zawsze sie znajdzie jakies oszolomstwo, ktorym wszystko bedzie przeszkadzac , nie lepiej powiesic plakaty poinformowac , gdzie i jak bedzie biegla trasa i koniec na tym i robic , robic i pilnowac terminow.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane