• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy protestują przeciwko likwidacji przejścia przez Grunwaldzką we Wrzeszczu

Maciej Naskręt
6 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Mieszkańcy nie chcą, aby przejście przy Teatrze Miniatura zniknęło. Mieszkańcy nie chcą, aby przejście przy Teatrze Miniatura zniknęło.

W piątek zostanie zamknięte przejście przez al. Grunwaldzką przy Teatrze Miniatura we Wrzeszczu. Mieszkańcy planują akcje protestacyjne.



W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o planach likwidacji przejścia dla pieszych przez al. Grunwaldzką we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska. Decyzję podjęła miejska komisja do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Informacja wywołała wiele emocji. Decyzja przypadła do gustu kierowcom. 49 proc. głosujących w ankiecie przy artykule uznało, że przejście przy Teatrze Miniatura jest niebezpieczne i przyczynia się do wypadków drogowych. Rozczarowani byli natomiast mieszkańcy Wrzeszcza.

Dziś kilka wrzeszczańskich stowarzyszeń obywatelskich zapowiedziało złożenie protestów przeciwko tej decyzji. Nie chcą, aby al. Grunwaldzka zamieniła się w autostradę i domagają się publicznej debaty o bezpieczeństwie ruchu drogowego w Gdańsku.

Publikujemy treść przygotowanego przez nich protestu.

Kpiny z (bezpieczeństwa) pieszych w Gdańsku - Protest przeciwko likwidacji przejścia przy al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu

10 grudnia ma dojść do likwidacji przejścia dla pieszych przy Teatrze Miniatura na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Decyzję podjęła komisja ds. bezpieczeństwa ruchu, działająca przy Zarządzie Dróg i Zieleni. Podobno - przejście było niebezpieczne.

Dwa miesiące wcześniej, również w Gdańsku, obradował pierwszy polski Kongres Aktywnej Mobilności. Na zaproszenie władz Gdańska przybyli liczni goście z kraju i ze świata - prezydenci, ministrowie, a nawet światowy autorytet w zakresie poprawy jakości życia w mieście, rozwoju ruchu pieszego i rowerowego - słynny prof. Jan Gehl z Kopenhagi. Kongres wyznaczyć miał nowe kierunki w polityce komunikacyjnej i zagospodarowaniu przestrzennym polskich miast. Jego przesłanie nawiązywało do tego, co w Zachodniej Europie jest już dziś oczywistością - miasto powinno być zaprojektowane przede wszystkim dla ludzi, a nie dla parkujących i poruszających się z maksymalnym priorytetem i prędkością - samochodów.

Kongres przyjął tzw. Kartę Gdańską. Deklaruje ona m.in. "Rozszerzanie zasięgu przestrzeni publicznych dostępnych dla pieszych, rowerzystów (...) tak, by podnosić jakość życia", "Integrowanie polityki przestrzennej i komunikacyjnej tak, by tworzyć "miasta krótkich odległości"" czy "Preferowanie ruchu pieszego i rowerowego w procesie kształtowania przestrzeni publicznej". Kartę, wraz z przedstawicielami innych miast, uroczyście podpisał Prezydent Paweł Adamowicz.

Niecałe dwa miesiące później, podlegająca mu komisja w ZDiZ, twórczo rozwija temat miasta krótkich odległości oraz przestrzeni publicznej dostępnej dla pieszych - wydłużając drogę do najbliższego przejścia o kilkaset metrów i przerzucając odpowiedzialność za ten krok na pieszych - czyli ofiary wypadków. Identycznie "rozwiązano" ten problem na węźle Kliniczna w latach 80tych - w wielu miejscach nie zaprojektowano tam przejść dla pieszych. Efektem są ofiary śmiertelne wśród osób nielegalnie przebiegających przez tory i jezdnie, oraz koszmarna dewastacja urbanistyczna i "śmierć" tego rejonu miasta.

Istnieje wiele sposobów na to, aby to przejście (jak i wiele innych w Gdańsku) stało się bezpieczniejsze. Wystarczyłoby zamontowanie tam fotoradaru (łamanie ograniczeń prędkości jest tam nagminne, ale to nie zainteresowało komisji), wprowadzenie sygnalizacji na przycisk, zintegrowanej z fazą wcześniejszych świateł (zerowy wpływ na przepustowość ruchu samochodów) lub chociażby poprawa oznakowania (dodatkowe znaki ostrzegawcze na jezdni, mrugające światła). Można też poszerzyć azyl dla pieszych, dokonując korekty geometrii jezdni (po stronie ul. Uphagena jest spora rezerwa terenu). Zamiast tego, prościej jest jednak zamieniać śródmiejską ulicę w autostradę. Od dawna wiedzą o tym np. w miastach rosyjskich, gdzie piesi nierzadko muszą uciekać przed samochodami jadącymi po chodniku. Albo w miastach trzeciego świata - tam nikt nie przejmuje się wyznaczaniem chodników i przejść dla "biedoty" chodzącej na piechotę. Skandaliczna decyzja gdańskiego ZDiZ pokazuje smutną prawdę - gdańskim urzędnikom mentalnie bliżej jest niestety do "standardów" Moskwy albo Kalkuty, niż Berlina, Paryża czy Amsterdamu.

Domagamy się cofnięcia decyzji o likwidacji przejścia przy Teatrze Miniatura i zorganizowania wielostronnej, otwartej debaty o bezpieczeństwie ruchu drogowego w Gdańsku, w tym szczególnie ruchu pieszego i rowerowego na głównych skrzyżowaniach i węzłach miasta. Najwyższy czas skończyć z niekompetencją anonimowych urzędników, których najbardziej widoczną działalnością jest skracanie faz sygnalizacji na przejściach dla pieszych lub ich likwidacja.

Dominik Krzymiński - Komitet Obrony Praw Pieszych i Pasażerów (stowarzyszenie w trakcie rejestracji)
Michał Błaut, Piotr Mróz - stowarzyszenie Obywatelska Liga Ekologiczna
Krystyna Jackowska - stowarzyszenie Wrzeszczańskie Komitety Obywatelskie.

Opinie (254) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (32)

    Zrobić podziemne przejście.

    • 314 66

    • no tak,tylko będą utrudnienia w ruchu (8)

      na głównej arterii w gdańsku,czyli korki,objazdy... ktoś komuś zajedzie drogę i zostanie skatowany przez jakiegoś psychicznie chorego kierowcę z passata.

      • 20 14

      • z tymi kierowcami passata to jakaś reguła? (6)

        • 20 6

        • to tylko permanentny przykład szarej,smutnej rzeczywistości w Gdańsku.

          konkretne zdarzenie....

          • 6 4

        • naogół tak

          a co masz jakis problem

          • 4 4

        • (3)

          nieoznakowane miski jezdza passatami

          • 9 0

          • czy jak kupie sobie passata to też będę uprzywilejowany na drodze? (1)

            • 8 0

            • lepiej golfa II. Wiadomo, że elyta nim jeździ :)

              • 4 2

          • ale tymi najnowszymi/przednajnowszymi.

            • 1 0

      • wystarczyłaby kładka :/

        • 6 7

    • (15)

      które jeszcze bardziej pokaże, że ważniejszy jest samochód niż pieszy. Tunele dla pieszych do urbanistyczna dewastacja, właśnie na miarę Moskwy lub Huston, gdzie królem jest kierowca, a pieszy to intruz, plebs i trędowaty...

      • 33 8

      • (7)

        To proponujesz zrobić w tym miejscu tunel dla aut?

        • 21 8

        • tak (2)

          • 17 3

          • (1)

            Ale tam nie może być żadnego tunelu dla aut, na bo jak później zbudują metro na tej trasie ? Pod tunelem ?

            • 2 2

            • metro się puści

              górą

              • 3 0

        • czemu nie :)

          ale kończący się dopiero za skrzyżowaniem z miszewskiego :) eh marzenia.. jest to jedno z najgorszych skrzyżowań w Gdańsku

          • 20 0

        • ja bym proponował,żeby ten tunel kończył się na wirażu między GB a dawnym Cristalem, a zaczynał na wysokości politechniki. taki długi deptak by był :)

          • 13 1

        • Niech nigdzie się nie kończy! ;-)

          • 2 0

        • po prostu zostawić tak jak jest

          a kierowców skłaniać do nie wjeżdżania do centrum

          Po co się buduje południową obwodnicę Gdańska?
          aby zredukować ruch tranzytowy przez 3 miasto

          • 2 0

      • Co to za idiotyczne wnioski? Nie o to chodzi, kto ważniejszy! (4)

        Jezdnia jest dla samochodów, a chodniki dla pieszych. Jeśli istnieje konieczność przecięcia się drogi dla pieszych z drogą dla pojazdów to trzeba to zrobić z głową - tak, żeby zapewnić bezpieczeństwo i nikomu nie utrudniać życia.

        Dopóki jednak - jako społeczeństwo - jesteśmy na etapie przedszkolnych przepychanek rodem z piaskownicy (\"niech piesi biegają naokoło, bo ja tu swoim Passatem jadę\", albo \"niech się wszystkie te blachosmrody zatrzymają, bo ja mam ochotę przedreptać sobie bez popiechu na drugą stronę\") to nadziei nie ma!

        Mądre władze miasta powinny gasić takie spory, a nie je potęgować faworyzując jednych kosztem drugich...

        • 29 4

        • (3)

          Ale pieszym wcale nie chodzi o celowe zatrzymywanie blachosmrodów dla czystej satysfakcji. Piesi chcą tylko bezpiecznego przejścia, które obecnie bezpieczne nie jest i to z winy kierowców samochodów. Doprawdy, można by pomyśleć, że w Polsce przepisy ruchu drogowego są już tak wzorowo przestrzegane, że nic nie da się poprawić i można tylko temperować pieszych. Tymczasem rozbrykani kierowcy dostają wyraźny sygnał: olejcie przepisy, najwyżej się zlikwiduje kolejne przejścia, na których z waszej winy jest niebezpiecznie.
          Gdańsk okazuje się być koszmarnie dwulicowy: z jednej strony promuje ruch pieszy, ruch rowerowy i komunikację miejską a z drugiej likwiduje przejścia, ścieki rowerowe robi albo bez pomysły albo nie interesuje się, że są zawalone samochodami, a komunikację miejską traktuje po macoszemu.
          Tymczasem nie chodzi to o jakiejś epokowe odkrycia tylko o wykorzystanie wniosków, którymi chętnie dzielą się wyżej rozwinięte społeczeństwa: ruch samochodowy w centrum miasta jest skazany na degradację, a jeśli centrum ma żyć, to priorytetem musi być człowiek a nie samochody.

          • 22 5

          • \'priorytetem musi być człowiek a nie samochody\' (2)

            Piszesz tak, jakby samochód był samodzielnym tworem, a nie tylko maszyną sterowaną przez innego człowieka. Póki co, z braku alternatyw, ruch samochodowy musi przecinać miasto i nie ma co się na to obrażać.

            Po drugie - rozwinięte społeczeństwa już jakiś czas temu odkryły, że ruch pieszych i samochodów można odseparować, a nie na siłę zatrzymywać jednych, żeby przepuścić drugich. Tunele i kładki nie tylko oszczędzają czas i zwiększają bezpieczeństwo, ale również zmniejszają zanieczyszczenia emitowane przez pojazdy.

            Co do dwulicowości Gdańska, to ja też zawsze o tym wspominam, ale w tym temacie nic od lat się nie zmienia. Wynik ostatnich wyborów jednak jasno pokazuje, że mieszkańcom jest wszystko jedno.

            • 18 8

            • nie ściemniaj, że kierowcy nie mają alternatywy

              na krótkie odległości: chodzenie piechotą

              na średnie: chodzenie pieszo, przejazd rowerem lub komunikacją miejską

              na dłuższe: chodzenie piechotą lub dojazd samochodem do P+R lub przejazd rowerem i dalej koleją lub samolotem.
              Jak na razie wiele z tych opcji jest w Gdańsku trudno lub w ogóle niedostępnych, ale to nie znaczy, by preferować interesy kierowców wszędzie - trzeba ograniczać ich dominację w centrum miasta

              • 3 1

            • kolejny blacharz chce wywalić pieszych z JEGO DROGI

              tunel lub kładka dla pieszych, mówisz? Fajnie, o ile TO TY będziesz osobiście przenosił wózki dziecięce, nieruchawe babcie, rowery....

              • 1 0

      • (1)

        ja proponuje w ogóle zlikwidować ruch kołowy i wprowadzić pieszy. Czy Ty masz dobrze w głowie? Przeciez tam do k***.... nędzy 100 m dalej jest przejście ze światłami.

        • 5 5

        • \"co to jest sto metrów, zaledwie 0,001s w twojej rozpędzonej beemce\"?

          1.Tam jest nieco poniżej 300m. Jak iść z TV do Miniatury robi się >1km.

          2.Gdy jeżdżę rowerem, wożę ze sobą 70 cm stalową pompkę. Znajomi się dziwią, po co ja wożę tę rurę. A ja mam ją nie do pompowania kół, tylko do obrony przed co bardziej krewkimi blacharzami i przed złymi psami. Parę razy się przydała. Jak następnym razem będziesz agresywny wobec rowerzysty, lepiej najpierw się przyglądnij, czy nie uzbrojony.

          • 1 0

    • Joł, Rzeczpospolita Blachosmrodowa ma się dobrze (2)

      W najprostszy, najbrutalniejszy sposób Budyń pokazuje nam, kto naprawdę rządzi w mieście, tym mieście. Jest konflikt pieszy/blaszana puszka? To eliminuje się pieszego. A zwolennikom tuneli dla pieszych proponuję się przejść (najlepiej z wózkiem, obojętnie czy dziecięcym, czy własnym, inwalidzkim) którymkolwiek tunelem dla pieszych w Gdańsku - szczególnie polecam te pod Podwalem Przedmiejskim. Lordowie w blachosmrodach jeżdżą sobie górą, a pieszy plebs przemyka kanałami w błocie i ciemności.

      • 11 8

      • Samochodziarze to zło (1)

        O tak, szczera prawda! Wszystko dla samochodziarzy, nic dla szaraków.

        • 2 3

        • tak jest świat urządzony, co się dziwisz?

          wilki jakieś

          • 2 0

    • nie trzeba tunelu

      wystarczy światła na przycisk postawic

      • 9 0

    • wow, to tam było przejście?

      dobrze, że nikt tamtędy nie przechodził

      • 2 0

    • 4 lata

      pewnie kolejna inwestycja za ktorą zapłacicie Adamowiczowi .
      przez 4 lata znowu prezydencina obłowi się na waszej glupocie!!!!!

      • 0 0

    • Takie samo przejście podziemne jak przy Manhatanie? :)

      • 0 0

  • (2)

    Proponuję wybudować skocznię. Już widzę, jak Prezydent Gdańska wyląduje telemarkiem pod Teatrem Miniatura.

    • 126 28

    • wyląduje z telemarkiem aby...

      ...podziękować swojemu pracownikowi w teatrze, czyli panu Andruszkiewiczowi, że był taki nijaki i nie działał na szkodę Budynia pomagając mu wygrać w I turze :)

      • 11 2

    • Gdańsk miastem absurdów

      a mieszkańcy ścierając się z nimi na co dzień idąc do urny ponownie wybierają twórców owych. Przejście niebezpieczne - zlikwidować. Wiadukt koło stoczni w złym stanie - zamknąć. Tak się rozwiązuje problemy w Gdańsku - brawo mieszkańcy głosujący na obecną władzę - zero kumacji. Ale nic to, głupich ludzi będzie zawsze więcej niż mądrych.

      • 2 1

  • marudzicie jakby innych przejść nie było!!! (15)

    Polacy to jednak pokręcony naród, nic im nie pasuje i ciągle narzekają jak w przypadku chociażby remontów, tj.: najpierw narzekają na zły stan dróg a potem, że się je remontuje, ech...

    • 113 159

    • są, są... (3)

      2 km na południe, a drugiw 2 km na połnoc....

      • 8 8

      • poprostu szok (2)

        2km ty chyba na glowe upadles. lecz sie na nogi bo na glowe za pozno a dzieki nim moze ci lzej przejsc bedzie te 200m.

        • 3 7

        • 200 tam i 200 z powrotem (1)

          dla starszych ludzi to strasznie dużo gołowąsy mamisynku

          • 9 3

          • Taaa, budujmy przejscia co 50 m, bo dalej juz za daleko chodzić

            • 1 5

    • (10)

      Jako kierowca wiem tylko jedno-BARDZO DOBRZE ŻE TO PRZEJŚCIE LIKWIDUJĄ.Jest ono jednym z najniebezpiecznych przejść w Gdańsku.A temu \"komitetowi\" życzę aby skończył w tym miejscu pod kołami samochodu.

      • 6 25

      • nawet wrogowi (2)

        nie wolno życzyć śmierci.

        • 12 1

        • (1)

          WOLNO.

          • 0 4

          • NIE WOLNO

            bedziesz sie smazyc w piekle

            • 0 0

      • A właśnie że jest bezpieczne - tylko waść jest mistrzem prostej. (3)

        Po pierwsze - to przejście prowadzi z teatru miniatura do \"parku\" w którym to buraki piją i wybijają szyby w zaparkowanych tam samochodach. Przejście powinno być Bo Już widzę jak Strażnik lub Policjant leci przez 6 pasów i skacze przez płotek unikając pędzącego tramwaju.

        po 2 - kArwa tam jest teatr dla DZIECI a to Świętość - TAM MAJĄ BYĆ ŚWIATŁA !! Wielkie jak STODOŁA !!

        • 13 3

        • (2)

          To sobie przejdź 50 metrów i masz przejście z ŚWIATŁAMI WIELKIMI JAK STODOŁA.A \"mistrzem\"prostej nie jestem.

          • 2 4

          • tam są może i wielkie światła - ale prowadź Pan 30sto osobową grupę dzieci w tą stronę potem w inną - przecież to wariactwo. We Wrzeszczu jest jeszcze przejście na tzw Wysepkę koło sklepu rowerowego to też je zamknijmy - niech samochody rozwiną do ulicy de gaulla prędkość WARP 3. Przejścia w takich miejscach powinny być - to jest naturalny spowalniacz dla nas KIEROWCÓW bombowców.

            • 1 0

          • 50 m Burak jesteś pomierz Pacanie

            • 0 0

      • jest niebezpieczne bo tacy jak Ty niezwalniają przed przejściem a na dodatek

        wyprzedzają na pasach !!! W tym miejscu łamanie przepisów ruchu drogowego jest nagminne, ludzie stoja tam na przejściu czasem 10 min czekając aż ktoś sie łaskawie zlituje i zatrzyma. Ale jako kierowca też rzadko sie tam zatrzymuje - pytacie dlaczego ? A no dlatego że ja sie zatrzymam ale gościu obok mnie przemknie przez przejście z predkością 90 km/h - co mogło by prowadzić do tragedii. Gdyby kultura jazdy była inna nie było by problemów z przejściami.

        • 4 1

      • slaw, napisz czemu to przejście jest niebezpieczne

        podpowiem: bo kierowcy jeżdżą tam tak, jakby tego przejścia tam w ogóle nie było. I zdziwienie, że trzeba hamować bo znikąd pojawia się pieszy. Dlatego jako kierowca uważasz to przejście za niebezpieczne?

        • 0 0

      • Bydlę

        • 0 0

  • dopóki ktos tam nie zginie, to beda bronic, proste (8)

    dawac barierki przy Manhatanie na przystanku tramw!!!

    • 248 18

    • Tam, to w ogóle powinien być zrobiony porządek. Takiego bigosu jak w tym miejscu, to dawno nie widziałem.

      • 33 2

    • to może tak od razu krzyż tam postawić? (1)

      +

      • 13 8

      • jak tak balej pójdzie

        to i krzyż tam stanie. byle nie było to dziecko!!!!!!!!!!!!!

        • 1 0

    • ZGADZAM SIE

      Ten przystanek powinien zniknąć lub RUCH 2Kierunkowy na dolnym odcinku Jaśkowej Doliny przywrócić. A nie jakieś posxrane objazdy.

      • 2 7

    • jakbyś znał trochę przepisy to byś wiedział że postawienie barierek wiązałoby się z poszerzeniem chodnika i likwidacją po jednym pasie w każdą stronę... jedyne rozwiązanie to przeniesienie przystanka...

      • 1 6

    • x

      dokladnie : ) i zrobic lepszy ten przestanek -.-

      • 2 0

    • manhatan

      nie dadzą ci barierek bo jest nadwyżka mieszkańców we Wrzeszczu...

      • 2 0

    • przystanki będą zrobione wraz z przebudową torowiska w przyszłym roku - nastąpi przesunięcie przystanku za skrzyzowaniem, co pozwoli na poszerzenie do normatywnych szerokości.

      a co do skrzyzowania, widzę ze znow sie uaktywnia rodzina jackowskich reprezentujaca juz kilka stowarzyszen, i kontestujaca wszystkie decyzje miasta, sluszne czy nie bez znaczenia

      • 0 1

  • maja rację !!!!!!! (12)

    wszystkie powinni zlikwidowac bo wszystkie sa niebezpieczne a to tylko dlatego że kierowcy w tym dzikim kraju przepisy mają za nic ! na egzamianie wiedzą wszystko a po robią co chcą jak już prawko w kieszeni

    • 123 25

    • brednie pisać to ty potrafisz. (9)

      i tyle.

      w tamtym miejscu rzadko (chyba tylko w nocy) można szybciej pojechać, bo wiecznie tam są korki od \"jantara\" lub zaraz się zaczynają.

      za nic to ludzie mają kierowców i sprawiają na takich przejściach zagrożenie dla wszystkich.

      stoi taki przed tymi pasami i się godzinę zastanawia czy przejść, a jak auto podjeżdża to dopiero się decyduje i włazi na jezdnie.

      • 4 19

      • (8)

        Jak już stoi przed pasami to obowiązkiem kierowcy jest się zatrzymać i przepuścić pieszego.

        • 20 4

        • Głupiś, od razu widać że nie kierowca (5)

          • 1 10

          • (3)

            Co innego jak skręcam w drogę poprzeczną, a co innego jak jadę 3-pasmówką. Zatrzymanie się aby puścić pieszego czekającego na przejście w poprzek drogi przelotowej 3-pasmowej, to wyrok śmierci dla tego pieszego. Nie mogę zmuszać kierowców na pozostałych pasach do tego samego. Pieszy może sobie poczekać. Poza tym w tym miejscu samochody zmieniają pas ruchu, wiele stara się przedostać na prawoskręt w Miszewskiego. Przejście w tamtym miejscu jest bardzo niebezpieczne, zwłaszcza jadąc w kierunku Oliwy.

            • 4 7

            • (2)

              Ty się nie martw o to kogo do czego zmuszasz, tylko o to żeby samemu zachować się zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Pieszy może sobie poczekać? A kierowca w samochodzie już nie?

              • 9 2

              • Nie może. To oczywiste. Bo pieszy może zatrzymac się w miejscu, a samochód NIE. To taka mała - wielka różnica.

                • 3 6

              • ja nigdy nie ustępuję

                ja też nigdy nie ustępuje pieszemu na przejściu przez kilkupasmową ulicę. A to od momentu jak przez szybę machałem do niego żeby się zatrzymał bo w lusterku widziałem jak pasem obok zapieprza gościu i wcale nie ma zamiaru zatrzymać się przed przejściem. I co pieszemu po tym że miał pierwszeństwo. I już nie staję.

                • 3 5

          • nie jesteś w Niemczech czy na zachodzie

            nie ma takiego obowiązku u nas oraz warunków na taką jazdę

            • 0 3

        • (1)

          Nieprawda. Nie ma takiego obowiazku. Kodeks wyraznie mowi tylko ze pierwszenstwo ma pieszy znajdujący sie NA przejsciu dla pieszych. A przejscie definiowane jest jako wydzielony kawalek JEZDNI a chodnik do jezdni (i do przejscia) nie nalezy. Ponadto pieszy ma zakaz wchodzenia tuz przed jadacy samochod badz zza przeszkody.
          Jezeli jest inaczej to prosze o zacytowanie odpowiedniego paragrafu i podanie numeru.
          Pozdrawiam.

          • 0 2

          • w kodeksie jest tak, że pieszego nalezy traktować jak kurę.

            • 0 0

    • A widziałeś tam kiedyś sytuację gdy na wysepce są jednocześnie 2 tramwaje i pieszy ?

      Dla przechodzącego zostaje 5 cm miejsca do tramwaju i 5 cm miejsca do jadącego samochodu. A co jak jedzie ciężarówka ? Wtedy tramwaj zatrzymuje się, bo pieszy nie ma gdzie odejść. Matka z wózkiem też tamtędy nie przejdzie. Tam zwyczajnie nie ma wystarczająco miejsca na przejście. A Pan Bełt może do parku na piwo pójść na około przez światła, korona mu z głowy nie spadnie.

      • 2 2

    • niczego nie będzie

      o!

      • 0 0

  • no a jak jest tam z tymi wypadkami? (3)

    piszemy o wypadkach ale czy tam się zdarzają?
    a jeśli to ile i jak często?

    osobiście uważam że tamto przejście dla pieszych jest dalekie od bezpiecznego.
    wieczorem jest słabo widoczne a i za dnia wcale nie lepiej.
    do tego jest bardzo wąska przestrzeń dla pieszego między ulicą a torami tramwajowymi.

    sam bałbym się tamtędy przechodzić wieczorem.

    popieram likwidację tego przejścia. I to nie dlatego że jeżdżę autem. Z powodu bezpieczeństwa pieszych dla nich samych.

    • 59 22

    • (2)

      więcej wypadków jest na światłach na skrzyżowaniu przy miszewskiego niż tam!!

      • 1 3

      • Prawda... (1)

        ...ale głównie dlatego, że ludzie (zwykle wysportowani studenci i studentki) uważają, że oni właśnie zdążą na czerwonym na ten tramwaj, który im właśnie ucieka. Może biegają szybko, ale z autami trudno wygrać. :)

        • 7 1

        • sporo roznosicieli gazet też straciło tam życie :/

          • 0 0

  • Likwidacja przejścia ? (18)

    Jakaś bzdura ?
    W tym mieście powinni robić same ulice, bo jak na razie kierowcy wygrywają ze wszystkimi.

    Nie zauważyłem żeby kierowca jadący przepisowo miał wypadek lub inne zdarzenie drogowe. Może trza by napisać do producentów samochodów o to by produkowali większe i bardziej widoczne prędkościomierze, albo wstawiali ograniczniki prędkości do 60 Km/h, A może napiszcie do Polskiego Rządu o obniżenie ceny paliwa bo tego wam szkoda podczas ruszania hamowania i ustępowania. Albo się gdzieś spieszycie ?

    Może w Gdańsku by napisać do Władz o to by każdy samochód w którym jedzie tylko kierowca został odstawiony na parking policyjny lub ten kierowca zapłaciłby 1000 pln za zanieczyszczanie środowiska i jazdę samemu ?

    Może by tak zamiast likwidować przejścia dla pieszych wstawić na gdańskich przejściach monitoring.

    I żeby każdy kierowca który przejedzie pomarańczowe światło i nie dostosuje prędkości do znaku drogowego postawionego 30 metrów przed przejściem dostał mandat w wysokości 2000 pln

    Może wtedy wszyscy kierowcy będa tacy cwani

    Kierowcy się śmieją bo kary które są to śmiech na sali

    • 88 76

    • Drogówka, po co oni są potrzebni!

      Znajdź mi jeszcze policjanta z drogówki. Ze świecą szukać a nie znajdziesz w mieście choć jednego z drogówki.

      • 2 2

    • strasznie sie czepiasz (2)

      chyba dla samego czepiania się.

      dlaczego miałbym płacić kare że jadę sam?
      kosztuje mnie to porównywalnie tyle samo co bilet miesięczny (w myśl jazdy tylko do pracy).
      jeśli zazdrościsz - kup auto i też jeździj.

      co do jazdy przepisowej. to ostatnio widziałem sytuacje że kierowca ledwo się toczył w korku a miałby wypadek bo tępy pieszy mu przed maskę wszedł na pasy. i gdyby nie refleks kierowcy miałby po nodze.

      pieszy często zachowują się jak święte krowy - no bo przecież \"pieszy ma pierwszeństwo\"...

      samochodami nie jeżdżą tylko ludzie zarabiający 10.000zł miesięcznie.
      dla mnie otrzymanie mandatu nawet 200zł jest poważnym uszczupleniem domowego budżetu. a ty tu w tysiącach wyliczasz. zastanawiałeś się nad liczbami które wypisujesz? po za tym to nie kary a ich ściągalność trzeba poprawić. bo jakby kierowcy faktycznie płacili swoje mandaty to też by się zmieniło ich podejście a nie że często one znikają jak punkty po przedawnieniu.

      • 13 7

      • Ty na prawdę nie rozumiesz, co? Kierowca jadący sam marnuje bardzo dużo miejsca, miejsca którego brakuje. To nie jest zazdrość czy niechęć, tylko tak po prostu się nie da.

        A z mówieniem \"kup auto i jeździj\" lepiej uważaj - to by był największy koszmar gdyby wszyscy posłuchali tej rady.

        • 11 13

      • do znudzony miastem/pamiętaj

        jak odstawisz auto na parking też jesteś pieszym ! Tępy to jest ten co nie przepuszcza pieszego w miejscu jakim są pasy dla pieszych ! jak by to odemnie zależąło do takiego typa wysłałabym na powtórny egzamin.lepeij jak ciebie uszczuplą o 200 złotych niż ty jako niezdyscyplinowany kierowca\" uszczupli\" cudze życie o wiele lat.

        • 4 5

    • oj już niemów - możesz jeździć bardzo przepisowo i zginąć na drogach przez idiotów. Kolizje to normalna rzecz - sam byłem uczestnikiem jednej na efekcie domina w kroku.

      Jedno jest jednak pewne - jakby jeździli przepisowo to większość zdarzeń drogowych byłaby kolizjami a nie wypadkami...

      • 3 0

    • (9)

      Powinno się robić wszystko dla ułatwienia życia pieszym (i przy okazji rowerzystom). Jest problem z wypadkowością przejścia (choć jakoś o wypadkach tam nie słyszałem)? To robimy światła. Nie ma miejsca dla pieszych przed torami tramwajowymi? Ależ to miejsce jak najbardziej jest - na jezdni! Zabieramy odcinek jednego pasa (i tak jeszcze dwa pasy zostaną), zabezpieczamy go przed bandytami za kółkiem za pomocą barier i wysokiego krawężnika, et... voilà! Mamy miejsce!

      Co, że nierealne? Ależ właśnie w ten sposób wydzielono miejsce pod zmodernizowane przystanki tramwajowe Wyspiańskiego i Zamenhofa, a o protestach jakoś nie słyszałem!

      • 5 8

      • Lepiej zrobić kładkę albo przejście podziemne (4)

        Taaak, zabrać wszystkie pasy! Jak wiadomo, towar do okolicznych sklepów dowożą tramwajami, meble dostarczą Ci na piechotę, a wezwana policja dotrze sobie na spokojnie tramwajem.

        • 6 2

        • (3)

          Napisałem \"wszystkie\", czy \"jeden z trzech na krótkim odcinku\"? Rozumiem, że do każdego sklepu dojeżdżasz pod same drzwi samochodem?

          • 1 6

          • A zdajesz sobie sprawę, jakie są skutki zabrania jednego pasa (2)

            na krótkim może odcinku, ale głównej trasy? Rozumiem, że to przekracza Twoje możliwości?

            • 4 1

            • (1)

              Tak. Zdaję sobie sprawę. Kierowcy zamiast jechać w szczycie 10 kilometrów w 2 godziny 15 minut będą teraz jechali w 2 godziny 17 minut. Zgroza. (A może któryś wpadnie na to, by skorzystać z równolegle biegnącej linii tramwajowej/SKM/roweru/pójść na piechotę? zwłaszcza, że na piechotę będzie miał o jedno przejście więcej). Zabrać kawałeczek Świętej Przestrzeni Blachosmrodowej = bluźnierstwo, za które prawicowcy wykopują do piekła.

              A argument o dowożeniu towarów w mieście jest tak bzdurny, że myślałem że sam tę bzdurność zauważysz, ale widzę, że nadal to do ciebie nie dociera, więc kawa na ławę: po pierwsze, jakbyś nie zauważył, to nie ciężarówki czy samochody dostawcze odpowiedzialne są za większość korka na Grunwaldzkiej, tylko osobówki z jednym grubasem w środku (ewentualnie z grubasem i jego otłuszczającym się potomkiem), po drugie, akurat tego typu samochody na krótkie dystanse w większości jeżdżą w godzinach pracy (typowy szczyt ruchu ciężarówek na trasach miejskich to 9:00-13:00), albo bardzo wcześnie rano lub wręcz w nocy (zaopatrzenie wielu sklepów spożywczych).

              • 2 1

              • Tak myślałam - nie zdajesz sobie sprawy

                Jednak najwyraźniej nigdy nie widziałeś skutków zwężenia wynikającego z wyłączenia z ruchu jednego pasa - uświadomię Cię: czas przejazdu przez taki odcinek wydłuża się wielokrotnie, a wskutek przytkania trasy zakorkowują się również okoliczne skrzyżowania, co daje korki w całej okolicy.

                A skoro nie jesteś z miasta (bo jak inaczej byłoby możliwe nigdy nie widzieć zwężenia na głównej drodze - albo ruchu ciężarówek w godzinach szczytu), to chyba nie powinieneś się wypowiadać na ten temat i skupić na kwestiach bliżej Tobie znanych, jak np. ruch furmanek i traktorów po drogach gruntowych.

                • 0 1

      • (1)

        Ty nie słyszałeś o wypadkach w tym miejscu. Ja widziałem kobietę z rozwaloną głową leżącą na trawniku, samochód z rozbitą szybą tuż przy słupku A od strony kierowcy i roztrzęsionego mężczyznę - kierowcę tego samochodu stojącego nad kobietą. Wystarczyło, że jechał tramwaj a kobieta by uniknąć potrącenia zrobiła krok w przód wchodząc między sznur jadących aut powodując kolizję z prawidłowo jadącym samochodem osobowym. To było wtargnięcie bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd. Wtargnąć musiała, bo inaczej groziło potrącenie przez o wiele twardszy tramwaj.

        Nie widzę w tym zdarzeniu winy kierowcy ani winy osoby potrąconej. Winne jest ŚMIERCIONOŚNE usytuowanie przejścia. Z resztą przejście nie spełnia warunków technicznych i już dawno winno być zamknięte.

        • 4 1

        • a wystarczyło by aby choć jeden z tych jadących w sznurze samochodów zatrzymał się i przepościł pieszego

          Mało jest niestety tak kulturalnych kierowców.

          Przejście jest niebezpieczne ale nie zwalnia to kierowców i pieszych z odpowiedzialności za wypadki spowodowane z ich winy.

          Zarządca zamiast likwidować powinien przebudować przejście tak by korzystanie z niego było bezpieczne. Jeśli likwidacja jest tak dobrym rozwiązaniem to równie dobrze ze względu na dużą liczbę ofiar powinno się zamknąć większość dróg krajowych itp.

          • 0 0

      • (1)

        cd...

        Ulice przez ciebie wymienione to drogi lokalne lub zbiorcze. Al Grunwaldzka jest warunkowo zaliczana do klasy Głównych Ruchu Przyspieszonego, więc nie można na niej zmniejszać przepustowości. Projektant nie kieruje się uczuciami tylko badaniem ilości ruchu. Gdyby przechodziło tam więcej pieszych - byłoby przejście podziemne, ale ze względu na bardzo mały ruch pieszych (są wyniki badań) postanowiono zrobić taki a nie inny układ. Źle się stało, że brakuje azylu dla pieszego, więc bardzo dobrą decyzją jest likwidacja tego konkretnego przejścia. Osobiście bym jeszcze 2 przejścia na Al. Grunwaldzkiej zlikwidował.

        • 4 1

        • Klasy ulic można zmieniać, myślenie inżynierskie w planowaniu przestrzennym jest owszem niezwykle ważne, ale są rzeczy od niego niestety ważniejsze, a taką ważniejszą rzeczą jest zasada, by w przypadku kolizji interesów zawsze preferować stronę słabszą, czyli w tym wypadku pieszego. Jeżeli z jakichś powodów nie da się utrzymać obecnego stanu rzeczy, to MUSI zostać zaproponowana alternatywa, z uwzględnieniem maksymalnej wygody słabszego uczestnika ruchu. Takie są standardy zachodnie, do których ponoć jakoś tam dążymy.

          Grunwaldzka na odcinku wrzeszczańskim to dla mnie w ogóle jakaś pomyłka, ta ulica od Wielkiej Alei do Dolnej Strzyży powinna biec tunelem. Nie znam żadnego innego miasta (a znam trochę), w którym władze chciałyby, by jego główna (czy tam jedna z dwóch głównych) strefa handlowa była zwrócona frontem do trzy- a miejscami czteropasmowego potwora. To się nie może na dłuższą metę udać, a potem są narzekania, że przy Grunwaldzkiej same banki.

          • 1 0

    • Proponuję Ci wyprowadzić się na wieś, albo do Afryki. Tam nie będziesz musiał oglądać takiej ilości samochodów. Poniekąd masz rację, ale jak większość tutaj popadłeś w abstrakcję. Osobiście puszczam pieszych ale w miejscach, gdzie jest duży ruch i widzę, że za mną jest dużo samochodów i prawdopodobnie będzie musiał długo czekać na \"swoją kolej\". Nie widzę natomiast sensu w przepuszczaniu każdego pieszego, na każdej drodze, a zwłaszcza wtedy gdy za mną nikt inny nie jedzie ... Staram się pamiętać, że nie zawsze jeżdżę samochodem i niekiedy też przypada mi rola pieszego :) Dlatego nie bądźmy złośliwi, nie plujmy jadem, a świat zmieniajmy przede wszystkim od swojego podwórka.

      • 5 1

    • jeździsz samochodem po gdańsku ? (1)

      zacznij jeździć a potem sie wypowiadaj.

      • 0 3

      • Chodzisz czasem na piechotę po Gdańsku dalej niż od TV do kibla?

        Zacznij chodzić, a potem się wypowiadaj. Polecam spacery, to dobre dla zdrowia. Dla urozmaicenia spaceru po mieście polecam wózek dziecięcy. Tylko weź taki terenowy, z dużymi kołami, bo po będziesz musiał z nim jeździć po trawniku, Po chodniku już się nie da. Zgadnij czemu.

        • 2 0

  • W Gdańsku zabronić poruszania się pieszym to najprostrze rozwiązanie.

    • 59 18

  • Opinia wyróżniona

    a wyłączenie wczoraj w czasie opadu śniegu syganlizacji w gdyni... (1)

    jechałem od sopotu mając pierszeństwo i co chwile ktoś wymuszał pierszeństwo bo tracił cierpliwość..
    rządzą nami i decydują za nas tacy sami idioci, jakimi my jesteśmy :)

    • 38 4

    • dla Mikołajów

      to dla nich wyłączyli wczoraj sygnalizację

      • 6 1

  • najlepiej to zlikwidować przejście od opery wzdłuż grunwaldzkiej w kierunku Wrzeszcza - dziwne, że tam nikt nie martwi się o (7)

    bezpieczeństwo

    • 23 24

    • tam sa przeciez swiatla jełopie (1)

      • 3 8

      • przy Miniaturze nie ma świateł, jełopie, czy nie chce sie postawić?

        • 0 0

    • (2)

      mimo, że są tam światła zostałem tam 2 razy potrącony bo kierowcom się myi zielona strzałka z zielonym światłem.

      • 10 2

      • haha

        brawo, 2 razy!

        • 1 0

      • To trzech razy sztuka, w końcu trafisz na swojego i przestaniesz sie szwędać

        • 2 1

    • zlikwidowac opere i multikino to nie bedzie po co tam lazic

      • 2 0

    • yyy od kiedy przejścia są \"wzdłuż\"???

      o.O

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane