• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy walczą o przywrócenie przejścia dla pieszych, które zlikwidowano

Aleksandra Nietopiel
24 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Miejsce dawnego przejścia. Po drugiej stronie zaczyna się chodnik w stronę stacji paliw i centrum handlowego
  • Miejsce, w którym przez wiele lat funkcjonowało przejście dla pieszych. Po wybudowaniu magazynów Panattoni (po lewej stronie, u góry) pasy zniknęły. Sam układ drogowy w tym miejscu zmienił się na wysokości skrętu do magazynów w otoczeniu Potoku Oruńskiego.
  • Po prawej stronie właśnie skończył się chodnik, po lewej nowy układ drogowy ze skrętem do centrum logistycznego. Dawne przejście dla pieszych mamy kilka metrów za plecami.
  • Wydeptana ścieżka wzdłuż ul. Jabłoniowej w okolicach numerów 46. Osobną sprawą jest brak dojścia pieszego (chodnika) do dwóch posesji po tej stronie ulicy.
  • Z powodu braku chodnika po lewej stronie i braku dawnego przejścia piesi zamiast zawrócić - co oznaczałoby ponowne przejście przez cztery światła - chodzą wydeptaną ścieżką, bardzo blisko drogi.

Przejście dla pieszych zniknęło, za to pojawił się problem - tak w skrócie można opisać sytuację z Jasienia. Chodzi o pasy na ul. JabłoniowejMapka, za wjazdem na teren magazynów Panattoni. Po wybudowaniu obiektów przejścia już nie odtworzono. I na razie się na to nie zanosi.



Czy poruszanie się pieszo po twojej dzielnicy jest wygodne?

O przywrócenie przejścia w tym miejscuMapka w imieniu mieszkańców walczą radni Jasienia.

- Jest to jedyna możliwość przedostania się przez Potok Oruński w stronę centrum handlowego. Najbliższe przejścia są daleko. Chęć korzystania z przejścia, które tu funkcjonowało przez ponad 10 lat, zgłaszają mieszkańcy. Sam interweniowałem w tej sprawie już kilkukrotnie, zgłaszając problem do GZDiZ - wyjaśnia Kamil Ziętara, dzielnicowy radny Jasienia. .

  • Trasa, jaką teraz muszą pokonać piesi, jest wydłużona.
  • Miejsce, w którym przez wiele lat funkcjonowało przejście dla pieszych. Po wybudowaniu magazynów Panattoni (po lewej stronie, u góry) pasy zniknęły. Sam układ drogowy w tym miejscu zmienił się na wysokości skrętu do magazynów w otoczeniu Potoku Oruńskiego.

Łamią przepisy, wchodząc na jezdnię



Mimo likwidacji przejścia wielu mieszkańców cały czas przekracza Jabłoniową w tym miejscu. To jednak niebezpieczne, bo na ulicy panuje duży ruch samochodów.

- Piesi łamią teraz przepisy, powodują zagrożenie, ale jak inaczej mają przejść? Musieliby przechodzić przez cztery sygnalizatory, gdzie w jednym miejscu brakuje chodnika. Proponuję spróbować tam dotrzeć choćby z wózkiem dziecięcym - dodaje Ziętara.
Pasy w tym miejscu nie komplikowały życia kierowcom, którzy często i tak stali tam w korku. Teraz piesi muszą nadrabiać drogi i tracić czas, kierując się w stronę wspomnianych przejść ze światłami, które - dodajmy - nie są zsynchronizowane.

  • Dwa pierwsze przejścia dla pieszych, które trzeba pokonać, by z powrotem dostać się na ul. Przywidzką. Jak widać, nie są zsynchronizowane. Vis a vis sygnalizatorów nie ma chodnika.
  • Przejście przy stacji paliw, kolejne są po lewej stronie.

Przywrócenie pasów to odpowiedź na potrzeby mieszkańców



Przywrócenie przejścia w dawnym miejscu, jak przekonuje radny, nie będzie drogą i skomplikowaną inwestycją - to kwestia zrozumienia potrzeb mieszkańców.

Będzie kolejne przejście naziemne przy tunelu?

- Nie oszukujmy się, przywrócenie przejścia w tym samym miejscu nie zrujnuje budżetu. A z drugiej strony zabrano coś, gdzie wcześniej było wykonane z publicznych pieniędzy. Przejście zlikwidowano, wydając decyzję o układzie drogowym przy budowie magazynów Panattoni. Zmiany w ruchu? A czy wprowadzenie wjazdu do Panattoni nie zmieniło tu ruchu? Przywrócilibyśmy to, co istniało. Dlaczego nikt nie pytał mieszkańców, tylko zlikwidowano przejście? - pyta radny.

Będzie spotkanie z GZDiZ



W połowie czerwca w sprawie możliwości ponownego utworzenia przejścia odbyło się spotkanie radnych dzielnicowych z przedstawicielami Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Kolejne jest zaplanowane na 14 lipca.

- Przejście dla pieszych w starej lokalizacji nie mogło zostać z uwagi na zmianę struktury i charakteru ruchu drogowego. Nastąpiło natężenie ruchu, w tym ruchu samochodów ciężarowych - przekonuje jednak Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Przyznaje jednak, że więcej w tej sprawie będzie można powiedzieć po lipcowym spotkaniu z Radą Dzielnicy Jasień.

Miejsca

Opinie (151) 7 zablokowanych

  • Za to przy Przywidzkiej nikt nie przechodzi

    A jakiś niemyślący zlikwidował przyciski i niepotrzebnie włącza się przejście... I zamiast dłuższy lewoskręt z Przywidzkiej lub dłuższy czas przejazdu w stronę obwodnicy mamy przepuszczanie powietrza i piasku po pasach...

    • 8 7

  • W mieście jest zbyt dużo przejść w nieodpowoednich lokalizacjach (2)

    Połowę z nich można i należy śmiało zlikwidować.

    • 11 17

    • W te miejsca po zlikwidowanych przejściach należy wprowadzić tylko i wyłącznie przejazdy dla rowerzystów! Chodzenie pieszo i zdzieranie butów to przeżytek i cofanie się w rozwoju! Naprawdę.

      • 0 0

    • w mieście jest za dużo samochodów, połowa może śmiało zrezygnować

      mamy piękną pogode, autobusy mają klime

      • 0 2

  • Za to pojawiło się nowe przejście przy Forum. Więc o co ten krzyk?

    Urzędnicy lepiej wiedzą gdzie są potrzebne przejścia a gdzie nie. Mają informacje z pierwszej ręki - od deweloperów.

    • 54 18

  • Gdańsk - tu żyje się lepiej !

    Serdeczności

    • 4 2

  • Jesteście na przegranej

    Nam też urząd zlikwidował przejście i pomimo obietnic od paru lat nie odtworzył. Urzędnik wie lepiej!

    • 8 1

  • Opinia wyróżniona

    (7)

    Skoro mieszkańcy i tak chodzą to co za problem na malować pasy i ewentualnie umieścić progi zwalniające dla samochodów!

    • 71 34

    • Albo jak w tej reklamie, gdzie rodzina z billboardu rozwinęła dwie rolki papieru, torując pieszym przejście.

      • 3 3

    • (3)

      W Gdańku mamy przesyt progów spowalniających a samochodem jeźdżę rzadko.

      • 11 11

      • Chyba niedosyt. Jest bardzo dużo ulic, które nie wymuszają na kierowcach ograniczenia prędkości do dozwolonej.

        • 11 11

      • biedny samochód , musi zwolnić bo biedny kieroca musi nacisnąć pedał (1)

        ale chj ze piesi muszą latać na około ... dramat twojego wnętrza głowy.

        • 12 13

        • Biedny pieszy, nie zna przepisów

          i radny chyba tez nie. Jak w odległości 100m nie ma przejścia, można śmiało przechodzića progi przy przejściach są bez sensu- samochody i tak zatrzymują się przed przejściem. Do tego te kwadratowe są niebezpieczne- by je wygodnie przejechać, kierowcy przyspieszają

          • 4 7

    • Chodzi wyłącznie o to kto ma mieć w tym miejscu pierwszeństwo.

      Jeśli postawi się znak przejście dla pieszych to piesi będą mieć pierwszeństwo a jeśli się tego znaku nie postawi to pierwszeństwo mają samochody (pasy maluje się dodatkowo dla lepszej widoczności - ale to znak pionowy lub jego brak informuje o tym czy jest przejście czy nie).

      Decydując o tym kto ma mieć pierwszeństwo trzeba przeanalizować jak wpłynie to na ruch - zarówno pieszy jaki i samochodowy oraz jak wpłynie to na bezpieczeństwo, zrobienie przejścia wcale nie musi poprawiać bezpieczeństwa pieszych (np gdy jest niewystarczająca widoczność).

      Jeśli uważasz, że w tym miejscu lepiej aby to piesi mieli pierwszeństwo to pokaż jakieś analizy z których będzie wynikało, że poprawi to płynność ruchu i że przejście w tym miejscu będzie bezpieczne - przede wszystkim czy jest tam odpowiednia widoczność, czy przejścia oraz dojścia do przejścia nic nie będzie zasłaniać.

      • 4 3

    • wwwww

      a ja mam tak twarde zawieszenie ze nie potrzebuje zwalniać przed progiem hahahahaha se możenie zrobić progi spokojnie je przejeżdżam przy 50

      • 0 0

  • Robimy przejścia tam gdzie nam pasuje, a nie...ludziom

    • 12 0

  • Opinia wyróżniona

    Wielu kierowcom się wydaje że przejścia są niepotrzebne, bo przecież nadrobić komuś 300m do kolejnego to nie problem (12)

    Ci sami kierowcy parkują auta w drzwiach wejścia do sklepu albo na trawniku, bo nie chce im się iść 30m do miejsca parkingowego.

    • 121 13

    • Albo zwolnić na chwilę do 30km/h

      • 19 3

    • W punkt.

      • 17 2

    • Albo przechodzą przez jezdnię wprost od samochodu, chociaż przejscie jest o 10 metrów dalej. (3)

      • 20 1

      • albo kierowca nagle i nielegalnie wtarga na pasy na ktorych przechodzą piesi (1)

        • 4 2

        • Jak wtarga to jeszcze ujdzie, ale jak wytarga to kaplica...

          • 3 0

      • niemiec cię nauczy kultury na drodze

        • 0 0

    • Do przejścia nie nadrabia się nigdy 300m drogi (2)

      Jeśli jest ponad 100m do przejścia to przechodzi się przez ulicę w dowolnym miejscu gdzie komu wygodnie.

      Tylko obecność przejścia w odległości mniejszej niż 100m powoduje że nie można przez ulicę przechodzić gdzie komu wygodnie i trzeba iść do przejścia.

      Zrobisz przejście to ludzie będą musieli nadkładać drogi do tego przejścia.

      Nie ma przejścia to ludzie mogą przechodzić gdzie chcą - tyle że nie mają pierwszeństwa i czasem muszą się na chwilę zatrzymać przed wejściem na ulicę aby przepuścić samochód.

      • 15 7

      • No w godzinach szczytu ta "chwila" to może potrwać godzinę. (1)

        • 11 6

        • w godzinach szczytu jest korek, auta stoją, w kierowcach gotuje się frustracja i agresja

          • 4 1

    • w sedno.

      • 1 1

    • A co na to ddullllllkkka

      Bierze kasę z mandatów

      • 0 4

    • ludzie są najważniejsi, nie kierowcy

      toudzie napędzają gospodarkę, nie będzie ludzi nie będzie przedsiębiorców bo kto kupi te ich badziewia

      • 1 1

  • Nie ma tam tunelu..

    Więc nie ma szans na przejście naziemne.

    • 9 0

  • strasze (2)

    sadełko zniknie 150m dalej

    • 5 5

    • dobra porada dla kierowców, któzy wszędzie chcą pod drzwi podjechać

      a wielu z nich ma problemy z brzuchami

      • 2 0

    • Sadełko w klapkach ma rosnąć nadal ;)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane