• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy: zmieńmy trasę 154. ZTM: za dwa lata

Maciej Naskręt
12 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Mieszkańcy Oruni Górnej mają dość korków na drodze do centrum Gdańska. Proszą o zmianę trasy autobusu linii 154, by nie jechał Traktem Św. Wojciecha do centrum, lecz do pętli tramwajowej na Chełmie. ZTM przekuje, że zmiana nie ma sensu i prosi o cierpliwość do... maja 2012 r.



Według naszego czytelnika autobus linii 154 powinien jechać z Oruni Górnej do pętli na Chełmie, a nie bezpośrednio do centrum Gdańska. Według naszego czytelnika autobus linii 154 powinien jechać z Oruni Górnej do pętli na Chełmie, a nie bezpośrednio do centrum Gdańska.
Korki na ul. Małomiejskiej zobacz na mapie GdańskaTrakcie św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska tworzą się niemal codziennie. Stoją w nich nie tylko kierowcy aut, ale i pasażerowie autobusów miejskich. Sytuacja doprowadza mieszkańców południowych dzielnic Gdańska do szewskiej pasji, bo od początku roku szkolnego ich podróż do centrum miasta wydłużyła się co najmniej o 20 minut.

- Jeszcze w zeszłym roku wystarczyło wsiąść do autobusu 154 na Oruni Górniej ok. godz. 7:15 i zazwyczaj przed godz. 8 autobus był pod LOT-em. W tym roku, od września, przejazd wydłużył się co najmniej o 25 minut - opowiada Artur Głowacki, mieszkaniec z południa Gdańska.

Mieszkańcy nie domagają się niemożliwego, czyli nagłego odkorkowania Traktu św. Wojciecha. Chcą za to alternatywnego dojazdu do śródmieścia, przez pętlę tramwajową na Chełmie.

Który dojazd do centrum z Orunii Górnej jest lepszy?

- Do centrum i tak jeździ autobus 254, więc linia 154 mogłaby kursować przez ul. Łódzką zobacz na mapie Gdańskaul. Wilanowską zobacz na mapie Gdańska, do pętli tramwajowej na Chełmie. Rozwiązanie znacznie ułatwiłoby nam życie, mimo przesiadek do tramwaju w drodze do centrum. Czasowo uzyskamy wtedy nawet 10 minut - sugeruje Artur Głowacki.

Co o pomyśle sądzą w Zarządzie Transportu Miejskiego, który organizuje przewozy na terenie Gdańska? - Analizowaliśmy już takie rozwiązanie. Problem polega na tym, że na ul. Łódzkiej i w rejonie skrzyżowania ul. Warszawskiej, Witosa, Wilanowska zobacz na mapie Gdańska tworzą się rano gigantyczne zatory drogowe - wyjaśnia Jerzy Dobaczewski, dyrektor gdańskiego ZTM.

Jego zdaniem taka zmiana nie ma sensu, bo na nowej trasie pasażerowie też by stali w korku, tyle że zamiast na Trakcie Św. Wojciecha, to na ul. Łódzkiej i Wilanowskiej.

Według ZTM Orunia Górna zostanie połączona z pętla tramwajowa, gdy taka powstanie na skrzyżowaniu Nowej Łódzkiej i Świętokrzyskiej, która ma powstać do maja 2012 r. - Autobus jadący z Oruni Górnej jedynie na krótkim odcinku będzie stał w korku [na ul. Platynowej zobacz na mapie Gdańskaul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska przyp. red.] dzięki czemu zgodnie z rozkładem jazdy dotrze do pętli tramwajowej - mówi Jerzy Dobaczewski.

Zatem mieszkańcom Oruni Górnej i pozostałych pobliskich osiedli pozostaje stanie w korkach jeszcze przez ok. 570 dni. Tyle właśnie czasu musi upłynąć, zanim zostanie otwarta pętla "Nowa Łódzka". Uruchomienie jej, wraz linią tramwajową na Chełm i dwujezdniową drogą, zaplanowano na maj 2012 r.

Miejsca

Opinie (315) 10 zablokowanych

  • Proste rozwiązanie (5)

    wprowadzić opłaty za wjazd do centrum dla kierowców-żyjemy w społeczności zbiorowej, w autobusie jedzie kilkadziesiąt osób, w samochodach w 90% jedna-jak kogoś stać na taki luksus to powinno go stać na dodatkową opłatę za wjazd. Chyba powinniśmy dążyć do znośnego przejazdu w pierwszej kolejności dużej grupie w jednym pojeździe a nie jednostki?

    • 10 5

    • to powiedz mi (3)

      jak ja miałbym omijać to płatne centrum jadąc od Traktu do N. Portu? Przecież cały tranzyt drogami '1' i '7' poprowadzony jest właśnie przez samo centrum...

      • 3 0

      • (2)

        objazdy albo płac!

        • 1 1

        • (1)

          To jeszcze potrzeba potęznych parkingów. Część instytucji znajduje sie w centrum.

          • 2 0

          • Do centrum bardzo łatwo dostać się komunikacją miejską.Nie trzeba pchać się samochodem.

            • 1 0

    • ja mam jeszcze prostszy sposób - wszystkich początkujących komunistów z takim tokiem myślenia wysłać do Korei Pn.

      • 1 1

  • Po co wieśniaki kupowaliście mieszkania na wsi....

    • 2 20

  • a dobrze wam tak.tzreba było sie nie pchac i patrzec gdzie mieszkania kupujecie a wladze pwoinny... (1)

    zwazac na to gdzie daja pozwolenia na budowe bo dac pozwolenie to jedno a wybudowac odpowiednia infrastrukture na nowe osiedla to drugie a tego juz nie ma kto zrobic....ale adamowicz i tak wygra...niestety.

    • 1 7

    • Oni te mieszkania dostali a nie kupili orunia górna i dolna to tbsy mieszkania komunalne i spółdzielcze sama biedota

      a na nowych budynkach z kablówką od 3 operatorów montują anteny satelitarne ELYTA NORMALNIE

      • 2 3

  • NIE samochód NIE autobus NIE tramwaj (13)

    Przesiadłem się na rower. Nie jestem ekologiem fanem rowerów itp. Rower to dziś jedyny praktyczny środek dla pracowników niezarabiających autem.
    Ciepłe rękawice, czapka, kalesony , pałatka w plecaku a plecak w koszyku (nie na plecach). Tempo ok 10km/h gwarantem że się nie spocisz. I jesteś w pracy szybciej niż cała reszta.
    Jeżeli jeździsz z Gdańska do Gdyni to przerzuć rower SKMką
    W ramach jednego miasta te 10km trasy spokojnie przejedziesz.

    • 9 7

    • NIE debilom na rowerach pędzących po chodnikach i robiących slalom między ludzmi! (8)

      Mało to wystarczy aby była tragedia jak taki gamoń na rowerze mija Cię mało nie zahaczając o Ciebie z zawrotną prędkością i orientujesz się o jego obecności dopiero jak Cię minie. Wystarczy, że skręcisz prosto pod koła rowerzyście, ech...

      • 6 3

      • ... (7)

        Następnym razem po prostu zejdź ze ścieżki rowerowej

        • 3 1

        • (6)

          następnym razem poprostu gamoniu jedż po tej ścieżce rowerowej a nie pod chodniku gdzie chodzą piesi, o!!!

          • 4 2

          • (5)

            Będę po niej jeździł jak ty nie będziesz po niej chodził

            • 1 1

            • (4)

              nie chodzę po ścieżce rowerowej więc i ty nie jedz po chodniku dla pieszych, rozumiesz gamoniu czy masz dopiero wpaść na przechodnia, zabić go, najlepiej jeszcze siebie aby zrozumieć???

              • 1 1

              • (3)

                Nie wiem czy zauważyłeś, ale nie w moich postach nie obrażam cię, Skoro nie potrafisz tego uszanować, to nie będę z tobą rozmawiał.

                • 1 1

              • nie masz argumentów

                to i się nie odzywaj, o!

                A określenie gamoń jest i tak za mało obrażliwe dla tych kamikaze na rowerach zapie...lających między przechodniami!

                • 1 0

              • r-ka (1)

                bo to burak byl co po sciezkach chodzi a powinni takiego przetracic i o spr. by bylo

                • 0 2

              • do a

                Ciebie trza przetrącić jak rowerem po chodniku jeżdzisz wiesz!!!
                Słoma z butów wystaje tej "a"

                • 1 0

    • (1)

      Ja tak jeżdżę od dwóch lat. Polecam chociaż raz spróbować, a nie od razu obrzucać mięsem.

      • 2 0

      • Spróbować samemu zanim się zacznie rzucać mięsem? Człowieku z takimi tekstami to nie tutaj, tutaj jest trójmiasto.pl

        • 2 0

    • (1)

      To jest dobry pomysł, popieram:))

      • 1 0

      • Odchudzamy Gdańszczan

        • 2 0

  • (4)

    Największą bolączką miasta jest brak odpowiednich połączeń między osiedlami. Najbardziej odczuwa się to na osiedlach zlokalizowanych bliżej obwodnicy, nie wiem czy np z Osowy jest jakieś połączenie do Matarni?? Albo z Wiszących Ogrodów na Osowę i tym podobne?? Gdyby coś tu się ruszyło w tej kwestii na pewno częściej można by korzystać z komunikacji, a tak to wszędzie autem i efektem są korki...

    • 9 0

    • wszystko jest beznadziejne

      • 1 0

    • Ruszy się jak będzie Kolej Metropolitarna, wcześniej nie.

      • 3 0

    • Połączenie z Osowej na Matarnię jest - autobus 210 :P ale i tak masz racje z niedoborem połączeń miedzy osiedlami.

      • 0 0

    • A np z Chełmu do Jasienia tez się nie dostaniesz, a mogłaby chociaż jedna linia jechać z pętli przez Ujeścisko.

      • 0 0

  • 154 (14)

    Popieram zostawienie 154 na swojej stałej trasie, po co to jak w godzinach od 11-13 i 21-23 linia wozi powietrze, to już lepiej jak zmieniać 254 która jeździ w godzinach szczytu, i nie przewozi tylu pasażerów zabierając linie 154 z przystanków mi.n. Małomiejska, Ptasia ci pasażerowie zostają z autobusem do Gdańska praktycznie 2x na godzinę.Więc wnioski lepiej wyciągnąć niż ... co ślina na niesie na język. 254 Zmieniając trasę przez łódzką i dalej jak linia 295 omija kawałek korków lecz nie rozwiązuje to problemu, bo znowu mieszkańcy Małomiejskiej i Ptasiej tracą dojazd. Pytanie po co linia 195 jest ? Jeździ ta linia przez Chełm ,Dragana i Więckowskiego, kartuską gdzie można dojechać innymi liniami, mi.n 118,155,174,255,295 przesiąść się na przystanku kielecka w linie 174,175, które również jadą przez kartuską. Więc ja mam propozycje taką zostawić 154 i 254 w spokoju, a 195 zmienić trasę na Orunia Górna-> Chełm Witosa.

    • 12 3

    • i tak Orunia się nie zmieści do tramwajów na Chełmie! (13)

      na pętli w Chełmie wsiadają mieszkańcy tegoż wspaniałego osiedla, mieszkańcu Siedlec, Ujeściska, Zakoniczyna i oni sami się nie mogą zmieścić do tych tramwajów więc co niby miało by dać dokoptowanie ludzi z Oruni, masakre przy wejściach do tramwajów???

      • 5 3

      • (12)

        Wystarczy dodać kilka kursów (tak zwanych brygad) na linii 1, bądź 7 lub 11. I sprawa rozwiązana.

        • 6 0

        • Badania operacyjne się kłaniają (11)

          zagadnienie transportowe i przydziału

          • 0 1

          • i co z nich wynika? (10)

            że 1-ka jest potrzebna natychmiast!!! czy tak?

            • 5 0

            • (9)

              1-ka Mogła by dawno wrócić tylko szanownemu Ztm-owi Gdańskiemu nie chcę się ruszyć. tak realnie się patrząc na to, że ztm ma jakiś przydział km, to skrócić linie 195 Orunia Górna->Chełm Witosa dodać do linii 1 około 20 kursów dziennie z KM wychodzą na 0 czyli nic nie tracą, ale po co to robić lepiej mieć to w d..... A pasażerowie niech robią co chcą.

              • 4 0

              • proponuję pracownikowi ZTMu przejechać się 11 z Chełma do Centrum o 7:00

                • 4 0

              • (2)

                Albo przyjąć do wiadomości, że przekładając wozokilometry z jednych linii na inne nie poprawi się funkcjonowania komunikacji miejskiej i zwyczajnie przesunąć pieniądze do ZTM z budowy dróg i innych teatrów. A najlepiej zrobić płatne wszystkie parkingi w centrum, w szczególności pod urzędami i ZTM, wysłać SM na łowy i te pieniądze w całości na ZTM przeznaczyć.

                • 2 1

              • wszysycy mówią ,że wobec tych samochodów są bezradni łącznie z policją

                jak ostatnio pisaliśmy o zatłoczonych skrzyżowaniach we wrzeszczu

                • 0 0

              • Hym... Nic nie da ? To po co linii 138 zmieniła się trasa i zmniejszono kursowanie tej linii, nie dość, że trasa do bani gorszej już nie ma lepiej było dodać kursów linii 106, a 138 pozostawić w spokoju, to teraz zrobili przeplatanki z 106 i 138.

                • 1 0

              • 195 (4)

                ten autobus jest chyba nikomu nie potrzebny i jeżdziw wg własnego widzi mi się bo planowo nigdy nie jedzie;/

                A tramwaj nr 1 naprawdę by się przydał chociaż tylko w godzinach szczytu bo dojdzie wkońcu do tragedi jak się ludzie przy wejściu do tramwajów pozabijają, mówię serio!

                • 4 0

              • Jak wyżej pisałem 195 zmienić trasę z Oruni górnej na Chełm Witosa, a dodać kursów linii 1 lub 7 bądź 11. i po problemie.Po co 195 jeździ z Wałowej na Chełm Więckowskiego jak i tak tam jest nie potrzebny ludzie mają 200m do tramwaju,a jak nie to wyżej proponowałem dosyć łatwą i bez problemową przesiadkę.

                • 2 0

              • (2)

                Linią 195 jeżdżą ludzie na cmentarz ,a nie tylko na Wałową.

                • 0 1

              • (1)

                Tak jak ta linia jeździ pod Łostowicką, dodatkowo pod drugą bramę cmentarza Łostowickiego (Kielecka) jeżdżą jeszcze dwie linie: 174, 175. Dodatkowo można się przesiąść przy Carrefourze w 162, 227. Więc złego dojazdu nie ma, a 195 jeździ bez sensu po dróżkach osiedlowych, gdzie autobus w ogóle nie powinien się znajdować.
                A poprowadzenie jego trasy z Orunii Górnej na Chełm Witosa nie tylko pomoże mieszkańcom Orunii Górnej, ale i dolnej, jak i okolicom.

                • 0 1

              • w czym Wam pomoże???

                jak ludzie z Chełmu, Siedlec, Ujeściska, Zakoniczyna nie mogą się zmieścić na pętli do tramwajów, to co chcecie jeszcze dołączyć do tej masakry???!!! I tak się nie zmieścicie;/

                • 1 1

  • Nowa trasa - Chełm - Zamiejska - Raduńska - Pętla przy Parku Oruńskim (2)

    Brakuje w Gdańsku łączników komunikacyjnych pomiędzy dzielnicami bez udziału głównych arterii.

    • 9 2

    • (1)

      Niestety, po ulicy raduńskiej to samochodem szkoda jechać, a co dopiero autobusem.

      • 4 0

      • i szkoda tramwajem jechać

        • 0 2

  • UWGAGA UWAGA UWAGA (2)

    Będzie śmierdziało w tramwajach! Jeszcze bardziej bedzie śmierdziało

    • 7 7

    • o likwidacji nieprzyjemnego odoru niestety cisza (1)

      • 2 2

      • co minus? przecież 40% społeczeństwa się nie myje...

        • 7 0

  • tramwaje góra

    ale cały Gdańsk to tak jak ta stara zajezdnia tramwajowa w Oliwie

    • 4 1

  • a ilu z narzekaczy na korki znow zaglosuje na Adamowicza??? (4)

    Wiec nie narzekac,ze sa korki skoro wybieracie wladze miasta,ktore nie chca budowac drog!!!

    • 16 1

    • Więkrzość zagłosuje na Adamowicza!!!

      I powiem Wam więcej: Adamowicz wygra jeszcze w pierwszej turze!!! Oczywiście mówię o Pawle Adamowiczu bo jeszcze Darek startuje;-p

      • 1 2

    • On chce budować drogi-WZ, Nowa Słowackigo, Łostowicka, Trasa Sucharskiego (1)

      Ale tylko chce.

      • 2 1

      • Chcieć to móc!

        • 0 1

    • A inni są tacy sami lub gorsi.Wszyscy mówią o budowaniu parkingów w centrum to liczba samochodów będzie jeszcze większa.Mówili to w wywiadzie dla radia TOKFM w zeszłym tygodniu (Adamowicz,Jaworski,Banach i ten z SLD).

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane