• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy: zmieńmy trasę 154. ZTM: za dwa lata

Maciej Naskręt
12 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Mieszkańcy Oruni Górnej mają dość korków na drodze do centrum Gdańska. Proszą o zmianę trasy autobusu linii 154, by nie jechał Traktem Św. Wojciecha do centrum, lecz do pętli tramwajowej na Chełmie. ZTM przekuje, że zmiana nie ma sensu i prosi o cierpliwość do... maja 2012 r.



Według naszego czytelnika autobus linii 154 powinien jechać z Oruni Górnej do pętli na Chełmie, a nie bezpośrednio do centrum Gdańska. Według naszego czytelnika autobus linii 154 powinien jechać z Oruni Górnej do pętli na Chełmie, a nie bezpośrednio do centrum Gdańska.
Korki na ul. Małomiejskiej zobacz na mapie GdańskaTrakcie św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska tworzą się niemal codziennie. Stoją w nich nie tylko kierowcy aut, ale i pasażerowie autobusów miejskich. Sytuacja doprowadza mieszkańców południowych dzielnic Gdańska do szewskiej pasji, bo od początku roku szkolnego ich podróż do centrum miasta wydłużyła się co najmniej o 20 minut.

- Jeszcze w zeszłym roku wystarczyło wsiąść do autobusu 154 na Oruni Górniej ok. godz. 7:15 i zazwyczaj przed godz. 8 autobus był pod LOT-em. W tym roku, od września, przejazd wydłużył się co najmniej o 25 minut - opowiada Artur Głowacki, mieszkaniec z południa Gdańska.

Mieszkańcy nie domagają się niemożliwego, czyli nagłego odkorkowania Traktu św. Wojciecha. Chcą za to alternatywnego dojazdu do śródmieścia, przez pętlę tramwajową na Chełmie.

Który dojazd do centrum z Orunii Górnej jest lepszy?

- Do centrum i tak jeździ autobus 254, więc linia 154 mogłaby kursować przez ul. Łódzką zobacz na mapie Gdańskaul. Wilanowską zobacz na mapie Gdańska, do pętli tramwajowej na Chełmie. Rozwiązanie znacznie ułatwiłoby nam życie, mimo przesiadek do tramwaju w drodze do centrum. Czasowo uzyskamy wtedy nawet 10 minut - sugeruje Artur Głowacki.

Co o pomyśle sądzą w Zarządzie Transportu Miejskiego, który organizuje przewozy na terenie Gdańska? - Analizowaliśmy już takie rozwiązanie. Problem polega na tym, że na ul. Łódzkiej i w rejonie skrzyżowania ul. Warszawskiej, Witosa, Wilanowska zobacz na mapie Gdańska tworzą się rano gigantyczne zatory drogowe - wyjaśnia Jerzy Dobaczewski, dyrektor gdańskiego ZTM.

Jego zdaniem taka zmiana nie ma sensu, bo na nowej trasie pasażerowie też by stali w korku, tyle że zamiast na Trakcie Św. Wojciecha, to na ul. Łódzkiej i Wilanowskiej.

Według ZTM Orunia Górna zostanie połączona z pętla tramwajowa, gdy taka powstanie na skrzyżowaniu Nowej Łódzkiej i Świętokrzyskiej, która ma powstać do maja 2012 r. - Autobus jadący z Oruni Górnej jedynie na krótkim odcinku będzie stał w korku [na ul. Platynowej zobacz na mapie Gdańskaul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska przyp. red.] dzięki czemu zgodnie z rozkładem jazdy dotrze do pętli tramwajowej - mówi Jerzy Dobaczewski.

Zatem mieszkańcom Oruni Górnej i pozostałych pobliskich osiedli pozostaje stanie w korkach jeszcze przez ok. 570 dni. Tyle właśnie czasu musi upłynąć, zanim zostanie otwarta pętla "Nowa Łódzka". Uruchomienie jej, wraz linią tramwajową na Chełm i dwujezdniową drogą, zaplanowano na maj 2012 r.

Miejsca

Opinie (315) 10 zablokowanych

  • Oruńskie Przedmieście.

    1.No tak 154 chcą przenieść a co z mieszkańcami przy ul.Małomiejskiej? Na pewno nie będziemy piechotą dymać na przystanek Platynowa a już na pewno nie będziemy szli na pętle na Chełmie! Zrobić nową linię jakąś tam 354, 375 czy co innego ale powinna jechać z Oruni z pod ZKPiG 5 (tak jak kiedyś 154 przed wybudowaniem Oruni Górnej zakańczała bieg) albo z Oruni ul.Gościnnej (zaczynają tam linie 113, 210) zahaczać Orunię Górną i wtedy jechać na Chełm Witosa

    • 1 0

  • autobusy Przegubowe?

    Gdzie zginęły autobusy przegubowe ze 154?? Znaczy przepraszam takowe się pokazują ale jeszcze częściej pokazują się krótkie Mercedesy i Many! A najgorszym przypadkiem jest jak nadjedzie Mercedes Citaro #2722, który ma dwa okna uchylne bez klimy i dwie pary drzwi!

    • 5 1

  • ostatnio mi przyfarciło- wyjechałem z platynowej 162 o godzinie 7:30, szybka przesiadka w 155 i później na tramwaj 11

    co prawda w tramwaju ścisk ale pod dworcem głównym byłem dokładnie o 8:07... szybki szlus i 8:10 start baną... chociaż zdaję sobie sprawę że brzmi to niczym ów dialog: http://www.youtube.com/watch?v=fBfQgcLvg-c

    • 4 3

  • oba te odcinki są zakorkowane a wo gule z zarośłaka wsiada dużo ludzi tak samo jest na następnych przystankach. jeżeli 154 zmieni kurs to frekwancja zmaleje i linia 154 nie będzie się opłacała bo poco stać w korku raz a później się przesiadać to itak na jedno wychodzi

    • 1 0

  • Orunia?

    Jak się mieszka na przedmieściach to trzeba tam mieszkać a nie wyprawy sobie do Miasta urządzać.

    • 3 14

  • Jeszcze w zeszłym roku wystarczyło wsiąść...

    Zna ktoś odpowiedź czemu teraz się nie da? Czemu nagle czasy się wydłużyły - jaka jest tego przyczyna? Może dałoby się ten proces odwrócić?

    • 1 0

  • na trakcie św. Wojciecha konieczny jest specjalny pas dla autobusów

    Trakt Świ Wojciecha jest zakorkowany codziennie. Jeżdżę do pracy autobusem do tczewa i muszę wychodzić znacznie (!!!!!) wcześniej, aby zdążyć do pracy.Mieszkam w śródmieściu. autobusy pod lotem jeśli najpierw muszą przedrzeć się przez trakt po prostu nie maja szansy dojechać na czas. Być może, gdyby wprowadzono specjalny pas dla autobusów, więcej ludzi z chęcią skorzystałoby z komunikacji miejskiej i problem korków stałby się też nieco mniejszy. Skorzystali by na tym wszyscy mieszkańcy, zarówno południa jak i innych dzielnic.

    • 3 0

  • ciągłe majstrowanie przy sygnalizacji świetlnej

    Moim zdaniem w 50% za korki w mieście odpowiada kilku kolesi, którzy bawia się sygnalizacją świetlną - skracając / wydłużając cykle poszczególnych kierunków i skrzyzowań. Korki tworzą się natychmiast po wprowadzeniu zmian. Panowie obserwują zza biurek jak sprytnie utrudnili zycie zmotoryzowanym. Kierowcy w ciągu kilku dni znajdą sobie drogi zastępcze (nie zawsze jest to możliwe) i pod koniec tygodnia sytuacja wraca do powiedzmy normy. A kolesie znów serwują zmianę. No i wszystko od nowa.
    Widać to wyraźnie na przykładzie skrzyżowań w rejonie ulic Armii Krajowej, Łostowickiej, Wilanowskiej i Warszawskiej. Od poniedziałku pomagiczyli i ok. 16 korek na Armii Krajowej przed Łostowicką aż do wiaduktów na Chełmie, a już było płynnie w ostatnim tygodniu, itd itd
    Zabrać urzędnikom te zabawki i wyrzucić z tej piaskownicy!!!

    • 5 1

  • Jaki sens ma taka zmiana skoro i tak źle jeżdżą?

    Jaki sens ma taka zmiana w Gdańsku? Wystarczy postać sobie na przystanku przy dworcu i sprawdzić autobusy 154, 151 czy 189 (wszystkie jadą Traktem). I co? Dzień w dzień niezależnie od godziny, widać jak na dłoni, że na 4 zaplanowane autobusy przyjeżdża JEDEN! Pozostałe giną we mgle (nie, nie spóźniają się - po prostu nie przyjeżdżają). System nieraz pokazuje te autobusy-widma ale częściej (pewnie, żeby wstydu nie było) jest wyłączony. I co? I nic - pewnie po prostu ZTM dostaje dotację od miasta a rozlicza się według rozkładu i opłaca się przewoźnikowi nie puścić kilku autobusów. Rozkład jazdy w Gdańsku to żart.

    • 2 1

  • To nie głosujcie więcej na Budynia, który pewnie nigdy u nas nie był

    Startuje p. Sylwester Wysocki - prezes Spółdzielni Południe,
    który jest u nas dzień w dzień od lat i jest obecnie wspierany przez
    Bezpartyjne Forum Społeczne.

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane