• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Milion za projekt buspasa na Chwarznie

Patryk Szczerba
8 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej?
Buspas zacznie się w okolicach ul. Gierdziejewskiego. Buspas zacznie się w okolicach ul. Gierdziejewskiego.

Koncepcja i dokumentacja projektowa nowego buspasa na Chwarznie będzie kosztować prawie 1 mln zł. Władze Gdyni przyjęły ofertę, mimo że była jedyną i droższą o 100 tys. zł niż szacunki miasta. Projekt będzie gotowy w połowie 2022 roku.



Czy miasta powinny inwestować w buspasy?

Przypomnijmy:

  1. Buspas powstanie na odcinku od przystanku Chwarzno PolankiMapka do włączenia do obwodnicyMapka.
  2. Ma mieć 1,8 km długości.
  3. Autobusy będą jeździć na dobudowanym, trzecim pasie.

By zacząć budowę pasa dla autobusów, potrzebna jest dokumentacja projektowa rozbudowy ul. Chwarznieńskiej. W ogłoszonym przetargu pojawiła się jedna oferta. Zaprezentowało ją konsorcjum firm Urban Media wraz z Rem Projekt z Warszawy.

Rozkład ZKM Gdynia



1 mln zł za projekt, miasto chciało wydać mniej



Warszawscy projektanci zaoferowali cenę 974 tys. zł. Gdynia zamierzała wydać 100 tys. zł mniej, ale przyjęła przedstawione warunki finansowe, dając ponad rok na wykonanie dokumentacji.

Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie wariantowego projektu koncepcyjnego układu drogowego, a także kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem uzgodnień i opinii. Ponadto konsorcjum będzie odpowiedzialne za prace geodezyjne, sprawując też nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.

Omijają korki, jadąc buspasem



Buspas będzie miał około 1,8 km długości. Zostanie poprowadzony wzdłuż ul. Chwarznieńskiej - od przystanku Chwarzno Polanki (dawniej Gierdziejewskiego) do włączenia z trasą S6 na wysokości Obwodnicy Trójmiasta.

Projekt koncepcyjny w zakresie układu drogowego ma zostać podzielony na dwie części:

  • od przystanku autobusowego Chwarzno Polanki (dawniej Gierdziejewskiego) do przystanku autobusowego Tezeusza;
  • od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w ul. Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w ul. Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.


Buspasy mają być korytarzami



- Dążymy do tego, by poszczególne odcinki buspasów utworzyły korytarze, które znacząco skrócą czas podróży transportem miejskim pomiędzy dzielnicami Gdyni. Planowany buspas w ul. Chwarznieńskiej na odcinku pomiędzy przystankiem autobusowym Chwarzno Polanki a trasą S6 jest ważnym elementem korytarza buspasowego łączącego centrum Gdyni z Chwarznem-Wiczlinem - podkreśla Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni.
Przykładem jest utworzony dwa lata temu kontrapas na ul. Chwarznieńskiej. W piątek doszło tam do czołowego zderzenia z autobusem jadącym nim w kierunku centrum.

Przypomnijmy przy okazji, że od 1 marca autobusy różnych linii z Chwarzna jeżdżą w stronę śródmieścia w godzinach porannego i popołudniowego szczytu w stałych odstępach pięciu minut, co ma zachęcić mieszkańców Chwarzna i Wiczlina do przesiadki z samochodów do autobusu.

Miejsca

Opinie (185) 3 zablokowane

  • Na trasie jeden buspas, drugi buspas, a pomiędzy nimi jednojezdniowy przejazd pod obwodnica :)

    Nawiasem mówiąc ciekawe, że znaczna część nowoczesnych pomysłów w Gdyni powstaje na trasie od domku Szczurka do Urzędu miasta.

    • 8 3

  • 1/100 Szcurka to spokojnie stać nas

    • 3 5

  • A czemu nie dwa miliony ,a może lepiej pięć przecież to tylko podatki !!!!

    • 5 3

  • Pozazdrościć logiki (2)

    A tytuł "Czy buspas odkorkuje Chwarznięską?" Zgodnie z taką logiką, należałoby zrobić TRZY buspasy, wtedy korków nie będzie. Pozdrawiam myślących dziennikarzy.

    • 7 3

    • najważniejsze, by zrozumieć że kolejny pas dla samochodów na pewno nie odkorkuje Gdyni (1)

      ani dróg dojazdowych do niej. Tylko śmiałe postawienie na poprawę częstotliwości SKM i PKM może zmienić zachowania komunikacyjne mieszkańców Gdyni i gmin sąsiednich na bardziej rozsądne.

      • 0 1

      • wspólczuję braku wyobraźni...

        O, kolejny myślący inaczej. O jakim dodatkowym pasie napisano w tym artykule? O dodatkowym pasie dla autobusów. co robi korki? Samochody. Zatem zabierając jeden pas ruchu i dając go dla może 1/1000 poruszających się pojazdów, czyli autobusów, spowoduje to jeszcze większy tłok na drodze, czyli więcej będzie tzw. korków. Tak trudno to zrozumieć?

        • 0 0

  • Konsultacje z mieszkańcami? (1)

    Czy w ogóle ktoś z UM podjął próbę rozmów z mieszkańcami?! Władze Gdyni od jakiegoś czasu na siłę promują komunikację miejską. Zupełnie nie starają się wyjść na przeciw potrzebom mieszkających tam ludzi. Powstają nowe osiedla, nowe szkoły, cała infrastruktura poza drogami dojazdowymi które od 20 lat są do **** szkoda gadać/pisać

    • 11 0

    • tak promują komunikację miejską, że z każda zmianą rozkładu

      autobusy pustoszeją. Wizja pana Ubycha sobie a potrzeby mieszkańców sobie. Jeszcze się wmawia mieszkańcom, że tak jest super i mają się cieszyć. Połączenia z innymi dzielnicami niż Dąbrowa (jedna linia autobusowa) i centrum brak. Podróż do Orłowa to godzinna wycieczka w jedną stronę, podróż na Chylonię czy Obłuże to zwiedzanie połowy miasta i przesiadki, przesiadki i jeszcze raz przesiadki... Oczywiście nie skomunikowane (bo pan Ubych robił testy "przy umiarkowanym ruchu" i mu wyszło, że jest super) więc w efekcie kwitniesz na przystankach a dojazd się wydłuża...

      • 2 1

  • Panie Łucyk

    a ile będzie kosztował projekt projektu?

    • 14 0

  • Rok ?

    Rok na koncepcje i pb pw z uzyskaniem decyzji ? Żart . Bez sensu takie terminy z góry za krótkie

    • 7 1

  • Za pół bańki zrobię!

    I to lepszy!

    • 4 2

  • Brak słow

    Co za kretyn to wymyślił. Zamiast zrobić drogę do obwodnicy aby odkorkować ruch w Gdyni jak zwykle stosuje sie pół środki. Teraz wyda kupę kasy na buspas a jak wół widać że brakuje tam po prosu szerszej ulicy Chwarznieńskiej. Już teraz korki do dzielnicy Chwarzna sa przeogromne. Ale skoro mamy takiego prezydenta i vice to czego się spodziewać. Banda amatorów i populistów.

    • 7 0

  • Buspasy

    Supergdynia malowana.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane