• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miliony na lotniska

on, PAP
4 września 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Nawet 350 mln euro ze środków Unii Europejskiej z przeznaczeniem na inwestycje otrzyma do 2010 roku osiem największych polskich lotnisk - m.in. Gdańsk. Pozwoli to portom utrzymać wysoką dynamikę rozwoju i spełnić wymagania układu z Schengen - zapowiedział w niedzielę premier Jarosław Kaczyński.

- Osiem polskich lotnisk znalazło się w sieci europejskiej i te lotniska będą mogły w najbliższych latach swoje inwestycje finansować w 50 proc. ze środków Unii Europejskiej. Będzie to prawdopodobnie około 350 mln euro. To pozwoli do roku 2010 doprowadzić te porty lotnicze do takiego stanu, w którym nie tylko będą mogły przyjmować dużo więcej pasażerów niż dzisiaj, ale będą mogły też przyjmować pasażerów zgodnie z regułami układu z Schengen - powiedział premier.

Unijne wsparcie otrzymają porty w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Rzeszowie, Krakowie i Szczecinie. Po 2010 roku do sieci tych lotnisk mogą dołączyć jeszcze porty w Łodzi i Bydgoszczy.
on, PAP

Opinie (129) ponad 20 zablokowanych

  • Budowa nowego pasa startowego na Rębiechowie jest bez sensu, ten który jest jest OK a i położenie bez zastrzeżeń. Przykład dzisiaj, silny wiatr wiejący z zachodu, takie lądowanie w Babich Dołach to niezła zabawa dla pilota i pasażerów :). Niestety, każdy nowy pas spowoduje latanie samolotów komuś nad głową, chyba, żeby przenieść lotnisko gdzieś na Żuławy.
    A loty nad głowami?, w nocy przynajmniej wiem bez patrzenia na zagarek która może być godzina.
    Natomiast organizacja lini dla jakiegoś "szajsobusa" do Gdyni jest b.ciekawym pomysłem, tory niby są. Obecny terminal pozostawić na loty krajowe a wybudować "z głową" nowy obok CARGO.

    • 0 0

  • Bolo

    Wiesz dokładnie moge Ci powiedziec jutro, jak blizej sie zapoznam z fotkami, bo mam ich tam z 60-siat, a on mnie szczegolnie zainteresował poniewaz na pokładzie mial pare helikopterów, hamery i inne.

    • 0 0

  • w odledgłosci do centrum... no faktycznie - uderzające podobieństwo.... też w koło lasy i wioski, a lotniskowe sokoły uganiają się za okolicznymi kurami...

    • 0 0

  • szkoda, żę tylko terminal

    bo można by zrobić raz a dobrze tylko to jest domena niemców więc polacy tak nie zrobią chociażby przez zawiść:) a swoją drogą to słyszałem, że terminal też już nie wystarcza.
    a a propos podchodzenia, to czy nie można by z drugiej strony, tj. nie od strony obwodnicy, hmmmm...

    • 0 0

  • Krzasiu

    od drugiej strony, tj. od Banina nie wyda
    Cała ścieżka podejścia /sytsem oświetlenia Calverta/ została właśnie wybudowania od strony obwodnicy bo w drugą stronę pas miał być przedłużony
    I po prostu dupa blada - samoloty muszą siadać od Gdańska

    • 0 0

  • Terminal nie starcza jak się "zlecą" samoloty np. przed południem, a lądowanie w kierunku wschodnim, cóż, dla samolotu lepiej startować i lądować pod wiatr, zwłaszcza lądowanie, mniejsza prędkosć przy podchodzeniu to większe bezpieczeństwo.

    • 0 0

  • ja

    jeśli już, to chodziło mi o to, że tamto lotnisko jest w podobnej odległości od centrum i w znacznie bardziej zurbanizowanym otoczeniu, a jakoś funkcjonuje, więc nie ma co narzekać że Rębiechowo za blisko miasta.

    K.R.Z. Nie, nie można. Ze względu na kierunek wiatru. Na naszej półkuli przeważają wiatry zachodnie, a lądowania z wiatrem należy unikać, bo jest bardziej ryzykowne. Ze względu na te przeważające kierunki wiatru i wynikający z tego najczęstszy kierunek lądowania z tej strony są także pomoce nawigacyjne.

    • 0 0

  • bolo

    no tak to by było logiczne. ale ogólnie gdyby stworzyć odpowiednią infrastrukturę po drugiej stronie pasa to by wydało?

    • 0 0

  • K.R.Z.

    istnienie infrastruktury po tej a nie innej stronie pasa jest konsekwencją, a nie przyczyną ilości lądowań w danym kierunku.

    • 0 0

  • K.R.Z. krzasiu@wp.pl

    Wowczas musieliby rozswietlic domek Moby Dicka i jej sasiadow z Banina , jak w okresie Bozego Narodzenia .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane