• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miliony na lotniska

on, PAP
4 września 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Nawet 350 mln euro ze środków Unii Europejskiej z przeznaczeniem na inwestycje otrzyma do 2010 roku osiem największych polskich lotnisk - m.in. Gdańsk. Pozwoli to portom utrzymać wysoką dynamikę rozwoju i spełnić wymagania układu z Schengen - zapowiedział w niedzielę premier Jarosław Kaczyński.

- Osiem polskich lotnisk znalazło się w sieci europejskiej i te lotniska będą mogły w najbliższych latach swoje inwestycje finansować w 50 proc. ze środków Unii Europejskiej. Będzie to prawdopodobnie około 350 mln euro. To pozwoli do roku 2010 doprowadzić te porty lotnicze do takiego stanu, w którym nie tylko będą mogły przyjmować dużo więcej pasażerów niż dzisiaj, ale będą mogły też przyjmować pasażerów zgodnie z regułami układu z Schengen - powiedział premier.

Unijne wsparcie otrzymają porty w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Rzeszowie, Krakowie i Szczecinie. Po 2010 roku do sieci tych lotnisk mogą dołączyć jeszcze porty w Łodzi i Bydgoszczy.
on, PAP

Opinie (129) ponad 20 zablokowanych

  • Jak czytam wasze komentarze, to smiac mi sie chce

    Wiekszosc z was nie ma zielonego pojecia o lotnictwie. Tak ze znajomym sobie to czytamy i smiejemy sie, ze az nas szczeki bola.

    1. Podejscie nie jest uwarunkowane "podejsiowkami", widzimisiami pilotow, czy innymi warunkami, jakie wymieniliscie. I tylko czesciowo od wiatru. Uwarunkowane jest przepisami i pewnymi zasadami.

    Na Gdanskim lotnisku jest pas 11/29 i zostal on usytuowany ze wzgledu na panujace wiatry. Na kierunku podejscia 29 znajduje sie ILS (Instrument Landing System) pozwalajacy na precyzyjne podejscie maszyny opierajac sie tylko na przyrzadach. Wiazka ILS na mapach zaczyna sie 13nm przed progiem pasa. W rzeczywistosci samoloty stabilizuja sie jakies 6-7nm od progu pasa i wtedy leca prosto. Zmienic sie tego nie da!!!
    To, ze czasami podchodza na waskich kregach, to tylko dlatego, ze podchodza z tzw. widzialnoscia. Pilot nie opiera sie na przyrzadach, tylko na tym co widzi. Wtedy jest mozliwosc, ze nie musi leciec caly czas nad miastem.
    z kierunkiem 11 podchodza tylko wtedy, gdy jest dobra pogoda i wieje wschodni wiatr - co bywa znacznie rzadziej.

    2. Drugiego pasa jak narazie w planach nie ma i raczej nie bedzie. Nie jest jak narazie potrzebny. Poza tym nie ma miejsca na nowy. Przy wybudowaniu drog kolowania i szybkich drog oposzczania pasa, przepustowosc sie znacznie zwiekszy.

    3. Rozbudowa terminala nie jest gadaniem przedwyborczym. Plany sa juz zatwierdzone, pieniadze sa i wykonawca wyloniony. Juz w przyszle wakacje bedzie mozna latac z powiekszonego terminala.

    • 0 0

  • Krzasiu

    zważ że lotnisko w docelowym kształcie projektowano w latach 70. Miały być 3 pasy startowe, drogi kołowania, wielka płyta postojowa, gigantyczny terminal - ale nie wypaliło - z wiadomych przyczyn.
    Teraz możemy sobie jedynie pomażyć o rozbudowie Rębiechowa, powstające osiedla /Banino/ skutecznie ograniczyły możliowści rozwojowe lotniska.

    • 0 0

  • jak by nie było

    to oby nasze lotnisko rozwijało się w dobrym kierunku bo jak widać coraz więcej osób z niego korzysta.

    DO PANA LOTNIKA: zamiast śmiać się z kolegami to może byście tak loty pokontrolowali:) tu sie nie ma co śmiać tylko pisać trza. po to jest te forum. nie wszyscy są ekspertami lotnictwa wiec fachowy głos zawsze się przyda. tylko proszę nas (forumowiczów) nie lekceważyć bo mamy tu naprawde dobrych znawców:)

    • 0 0

  • Lotnik

    ad. 2. lotnisko Rębiechowo miało w planach drugi pas, było nawet wyznaczone miejsce na niego, tylko nie został on wybudowany i nie będzie prawdopodobnie.
    Co do budowy drogi kołowania - zapewne wiesz o tym, że miejsce na nią jest i będzie ona zbudowana w najbliższym czasie. Na google maps można dokładnie obejrzeć jak będzie przebiegać, bo widać wyraźnie że są przygotowane pod nią drogi dojazdowe.
    Co do reszty - całkowicie się zgadzam.

    • 0 0

  • Bolo,

    Wszystkiemu winni sa lotnicy i mieszkancy Banina .
    Ci pierwsi lataja zbyt nisko , powoli i czasami zataczaja kregi , ci drudzy pobudowali chalupy prawie na pasie startowym i teraz jeszcze mowia , ze halas jest nie do wytrzymania .

    • 0 0

  • Mialo, ale juz nie ma

    Nie ma obecnie w planach drugiego pasa. Tak naparwde obecnie wiele by nie wniosl. Bo zeby rownolegle pasy spelnialy swoje zadanie, musi byc przy nich gesta siatka szybkich zejsc z pasa. Obecnie mozna zauwazyc, ze jest tylko B i C zas w planach sa jeszcze tylko dwa zejscia pomiedzy tzw:"Krzyzowka" a koncami pasow oraz na samych koncach. A powinno byc ich znacznie wiecej. Ale tak jak napisalem - przy wubudowaniu drog kolowania (obecnie w plnach jest budowa A w kierunku konca 29) przepustowosc sie znacznie zwiekszy. Budowa drogi kolowania w kierunku 11 wiaze sie z przebudowa ulicu Slowackiego. Nie ma wystarczajaco miejsca pomiedzy pasem startowym a droga. I to jest odlegla przyszlosc. Poza tym jak zostalo juz napisane wczesniej, wiekszosc operacji wykonuje sie na kierunku 29 i tam bardziej sie przyda.

    • 0 0

  • marek

    "nad moim niebem mi tu fruwał nie będzie!"

    • 0 0

  • Marek

    a żebyś wiedział jak marnie się kury niosą w Baninie...
    płodność kobit tyż spada...

    • 0 0

  • Widzę że po wypowiedzi Lotnika większość mądrali przygasła... Kasiula tylko jeszcze pobekiwa cichutko.. he hehe

    • 0 0

  • ten lotnik

    to też niezły psotnik. opiniotwórczy anonimie, masz cos do powiedzenia czy tylko kontemplujesz. lepiej pluj prosto i sie nie udzielaj.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane