• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miłośnicy kolei proponują nowy przystanek PKM Karczemki

Maciej Naskręt
11 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Karczemki. To tutaj miałby powstać proponowany przez miłośników kolei przystanek. Karczemki. To tutaj miałby powstać proponowany przez miłośników kolei przystanek.

Miłośnicy kolei zaproponowali władzom województwa budowę nowego przystanku PKM Karczemki zobacz na mapie Gdańska. Miałby powstać w ramach rewitalizacji linii Kokoszki - Glincz. Przedstawiono dwa warianty - z dwoma lub czterema peronami.



Jak oceniasz pomysł miłośników kolei?

Stowarzyszenie Miłośników Kolei Kokoszkowskiej (SMKK) przedstawiło władzom województwa pomorskiego plan budowy dodatkowego przystanku PKM pn. "PKM Karczemki". Inwestycja - według pomysłodawców - miałaby zostać zrealizowana w ramach rewitalizacji linii 229 na odcinku od Karczemek do Glincza.

Ma to być trasa objazdowa na czas modernizacji linii 201 na odcinku Kościerzyna - Gdynia Główna, realizowanej w ramach projektu pn. "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, Etap I". Po zakończonej modernizacji odcinek objazdowy ma zostać otwarty dla ruchu towarowego i pasażerskiego i być alternatywnym połączeniem Gdańska z Kartuzami i Kościerzyną.

- Idealnie byłoby, gdyby realizacją części kolejowej zajęło się województwo pomorskie wraz z kolejarzami ze spółki PKP PLK. Natomiast węzeł przesiadkowy zrealizowałoby miasto - uważa Krzysztof Nowotarski z SMKK.
Pismo trafiło do władz województwa pomorskiego 7 sierpnia.

Czytaj też: Światełko w tunelu dla kolei na północ Gdyni

  • Wariant I budowy przystanku PKM Karczemki.
  • Wariant II budowy przystanku PKM Karczemki.
  • Plany przebudowy linii na Kaszubach.

Dwa warianty dla przystanku PKM Karczemki



Stowarzyszenie proponuje dwa warianty budowy przystanku PKM Karczemki. Pierwszy zakłada wykonanie przystanku przy jednej krawędzi peronu linii 229. Przy przystanku powstałby parking i pętla dla autobusów miejskich. Dodatkowo należałoby też zbudować ul. Nową Inżynierską. Obowiązkowym elementem byłyby chodniki umożliwiające dojście piechotą lub dojazd rowerem ze wschodniej części Karczemek.

Drugim wariantem jest dołożenie do pierwszego wariantu dwóch krawędzi peronów na linii PKM i umożliwienie przechodzenia z peronu przy linii 229 na te właśnie przy PKM. Po co? Pasażer jadący pociągiem linią z Kartuz, który będzie kończył bieg na Karczemkach, przesiądzie się do składu jadącego w stronę Matarni lub centrum Gdańska. W efekcie nie będzie trzeba prowadzić całego pociągu do Wrzeszcza.

Dodatkowo między peronem na linii z Kartuz a peronem na linii PKM powstałby kolejny parking. W tym celu należałoby zrobić tunel pod linią z Kartuz dla samochodów i autobusów miejskich.

Warto tutaj podkreślić, że miasto Gdańsk szukało niedawno firmy, która opracowałaby koncepcję programowo-przestrzenną na wykonanie ciągu pieszo-rowerowego od kładki nad obwodnicą zobacz na mapie Gdańska do PKM Kiełpinek. zobacz na mapie Gdańska Zamówienie obejmowało opracowanie koncepcji budowy chodnika wraz z niezbędną przebudową infrastruktury. Niestety nie znalazł się wykonawca.

Miejsca

Opinie (143) 1 zablokowana

  • Głupota miłośników, tylko spowolni czas przejazdu pociągu. Po co chłopaki.

    • 6 9

  • tworca koleji urodzil sie w 1781 roku ...3miasto z duma wchodzi w 18 wiek ;D (2)

    tory na tiry

    • 3 5

    • Yyy...18???
      Wracaj do szkoły dziecko...

      • 1 0

    • O rany.

      Polska języka trudna jest.

      • 1 0

  • Jeszcze niech autor artykułu skonsultuje się z polonistą w sprawie tytułu.

    Bo to kolejny już raz takie byki.

    • 5 3

  • Co za idiota w ogóle odtwarza jakieś starocie?

    Bierze się mapę, analizuje się ruch i dopiero wtedy wytycza kolej i umiejscawia przystanki. Ale co tam, ważne że panowie z muzeum odtworzą coś sobie.

    • 4 9

  • Miłośnik

    Rozumiem że ci miłośnicy są z kokoszek. Ja jestem miłośnikiem z Maćków więc też poproszę

    • 6 5

  • W Straszynie czeka gotowa infrastruktura kolejowa: tory, dworzec etc. - a drogi, obwodnice, autostrady zapchane do granic możliwości! Robi się jakieś "eksperymenty", a tu stoi i czeka gotowiec!

    • 12 1

  • Potrzebny ten przystanek jak rybie ręcznik (5)

    Ten przystanek i tak będzie w szczerym polu bo obok ogródków działkowych. Ludzie z osiedla będą mieli taką samą odległość do tego wynalazku co do PKM Kiełpinek.

    • 7 9

    • (4)

      Fakt, do przystanku Kiełpinek blisko 2km, do przystanku Karczemki 500 metrów.

      • 5 0

      • Chyba piszesz o ludziach z działek. (1)

        Dla kogoś kto mieszka na Kiełpinie Górnym to naprawdę nie ma znaczenia.

        • 1 3

        • A od kiedy Kiełpino jest określane mianem „osiedla”?

          • 0 1

      • Raczej 2,5km vs 3km

        Tak czy siak trzeba dojechać autobusem.

        • 2 0

      • Żeby rozwiązać ten problem...

        ... należy wybudować na trasie PKMki przystanki co kilometr.
        W ten sposób z każdego punktu wzdłuż trasy będzie do najbliższego przystanku nie dalej niż 500m.
        A z każdego punktu oddalonego od torów o kilometr nie dalej niż 707 metrów.
        Żeby uniknąć większych odległości należy równolegle do PKMki budować PKMki bis z torami odległymi o 2km.

        Po zrealizowaniu tego planu każdy miałby nie więcej niż 707 metrów do przystanku!

        • 2 1

  • A co jest w tych karczemkach,ze potrzeba tam dworca? (2)

    Z tego co widze,wiatr tam hula i ptaki zawracaja w locie.To w sumie smieszne,ze ktos wpadl na glupi pomysl,a Trojmiasto.pl to naglasnia.niech kazdy zaproponuje jakis dodarkowy dworzec na trasie pkm.Najlepiej bedzie,jak wybetonuje sie cale pobocza na trasie i kazdy bedzie mogl wsiasc i wysiasc gdzie chce wciskajac guzik przystanek na zadanie:)

    • 9 17

    • Jest lato, brakują tematy! (1)

      Wystarczyło spojrzeć na rozkład jazdy, aby dojrzeć, że pociąg z Kartuz nie staje na każdym dworcu. Zbudują za miliony stacje, na których pociągi będą zatrzymywały się dwa – trzy razy na dzień. Budżet województwa też nie jest z gumy, nie można zwiększyć liczbę kursów bez cięć na innej trasie!

      • 2 2

      • Na pewno przystanek na torze do Kartuz nie ma sensu

        Jesli już to na głównej linii PKM do lotniska

        • 1 0

  • Najpierw pozwolili ukraść szyny kolejowe z lat 20 poprzedniego wieku, wytworzone w hucie Czestochowa a teraz będą kłaść nowe!!!

    • 7 1

  • Projekt przystanku linii kokoszkowej w Gdańsku Karczemki (4)

    Czy nie byłoby taniej i prościej zbudować jeden zintegrowany przystanek w Gdańsku Karczemki na styku obu nasypówm pkm i linii kokoszkowej za budynkiem starej przepompowni w miejscu gdzie dzisiaj prowadzi ścieżka rekreacyjna na zbiornik retencyjny od ul. Kalinowej? Tam jest przecież kawał niezagospodarowanego terenu, który można by wykorzystać do budowy przystanku, małego parkingu i pętli autobusowej. Po co rozkopywać i zabetonowywać teren na zachód od ul. Inżynierskiej, nie sprzyjający tego typu inwestycji, bardzo pochyły gdzie biegną linie wysokiego napięcia, centralna magistrala ciepłownicza, duży kolektor burzowy itp. Trzeba będzie kopać jakieś tunele!?Będzie bardzo drogo i bez sensu.

    • 7 0

    • Do Kartuz pociągi kursują raz na godzinę!

      Czy jest to atrakcyjne oferta, dla której warto budować stacje i dworce?

      • 1 1

    • (1)

      No ale przecież tego właśnie dotyczy wariant drugi. Natomiast dojazd od ul. Inżynierskiej ma ułatwić dotarcie do przystanku osobom mieszkającym w tamtej okolicy.

      • 1 0

      • Wariant 2 jest bardziej na zachód. W wariancie przedstawionym dojazd byłby stara inżynierską a nie planowana nowa. Do likwidacji cześć działek

        • 0 0

    • To trzeba rozrysowac i wysłać do pkm

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane