• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Minister infrastruktury dostanie 5 tys. pocztówek popierających OPAT

Michał Sielski
13 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Paweł "Konjo" Konnak i hostessy przypominali, że droga na Hel nie jest lokalną trasą. Paweł "Konjo" Konnak i hostessy przypominali, że droga na Hel nie jest lokalną trasą.

5 mln zł przeznaczy 13 pomorskich samorządów na przygotowanie dokumentacji dla Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Trasa warta ponad miliard nie powstanie jednak bez pieniędzy z ministerstwa infrastruktury, więc zaczyna się nowa faza lobbingu.



Jeśli ktoś pyta jak długo jedzie się samochodem na Hel, od razu wiadomo, że nigdy tędy nie jechał - w drodze na Hel samochodem się stoi. Jeśli ktoś pyta jak długo jedzie się samochodem na Hel, od razu wiadomo, że nigdy tędy nie jechał - w drodze na Hel samochodem się stoi.
Ulotki z kartką pocztową do ministrów rozdawali burmistrzowie i prezydenci miast. Ulotki z kartką pocztową do ministrów rozdawali burmistrzowie i prezydenci miast.
- Problem jest poważny. Wystarczy spojrzeć na kierowców stojących codziennie w korkach od końca obwodnicy do zjazdu na Hel w Redzie - mówił podczas piątkowego happeningu w Rumi prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

W piątek w godzinach popołudniowego szczytu - choć przy zakorkowanym przez cały dzień skrzyżowaniu to niespecjalnie trafne określenie - na rondzie nieopodal Castoramy w Rumi odbyła się akcja, zorganizowana przez 13 samorządów.

Liderzy samorządów, które przeznaczą 5 mln zł na wykonanie dokumentacji, wraz z hostessami rozdawali kierowcom stojącym w korku ulotki. Były nimi... kartki pocztowe z naklejonym znaczkiem i gotowym tekstem do ministra infrastruktury. Czytamy w niej m.in.:
"(...) na odcinku od zjazdu w Gdyni z obwodnicy do zjazdu na Puck w Redzie muszę pokonać 56 skrzyżowań lub przejść dla pieszych. Przepustowość drogi w godzinach szczytu zbliża się do 0%." Dalej jest informacja o nowej drodze i deklaracja poparcia dla jej budowy.

Walka o OPAT wkracza bowiem w kolejną fazę. Samorządy chcą postawić pod ścianą ministerstwo infrastruktury, które nie chce sfinansować budowy drogi. Za 5 mln zł przygotują dokumentację. Wcześniej zakończyły się już - także finansowane przez samorządy - konsultacje społeczne. Wwykonane zostało także studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Brakuje tylko projektu i pieniędzy na wykonanie. Według wstępnych szacunków to ok. 1,1 mld zł.

- Nie mamy szans sfinansować takiej inwestycji nawet przy wydatnej pomocy samorządu województwa pomorskiego. A minister infrastruktury twierdzi, że to droga o charakterze lokalnym. Zapraszam, niech przyjedzie do nas nawet dziś własnym, a nie rządowym samochodem i spróbuje przejechać na Hel. Zobaczy czy to ruch lokalny oraz ile on zajmuje - mówi burmistrz Rumi Elżbieta Rogala-Kończak.

Dziś przez Rumię i Redę przejeżdża 60-80 tys. samochodów na dobę.

- De facto i tak wszyscy stoją. Dziś z Warszawy do Trójmiasta jedzie się tyle samo czasu co z Trójmiasta na Hel - mówi Tyberiusz Narkowicz, burmistrz Jastarni.

Nierzadko korek zaczyna się jeszcze na obwodnicy i ciągnie do samego półwyspu helskiego. - Nic dziwnego, w samym Władysławowie, liczącym 15 tys. mieszkańców, w sezonie jest 100 tys. osób - zauważa burmistrz Władysławowa Grażyna Cern.

W planie inwestycji drogowych ministerstwa infrastruktury, który obowiązuje do 2015 roku nie ma budowy OPAT-u. Według ministerstwa droga nie jest priorytetowa, bo... ma charakter lokalny.


Zobacz, jak może wyglądać Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej. Film powstał na zlecenie firmy WYG International, która przygotowała studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe - OPAT.



Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej (w skrócie OPAT) ma liczyć ok. 14 km długości. Będzie przedłużeniem trójmiejskiej obwodnicy. Umożliwi ominięcie największego korka w Rumi i Redzie, a połączy się z krajową szóstką w kierunku Wejherowa oraz przy wylocie na półwysep helski. Droga będzie miała przekrój dwóch jezdni o dwóch pasach ruchu.

Opinie (220) 2 zablokowane

  • (3)

    Nie rozumiem tych kłótni która trasa jest ważniejsza - i OPAT i trasa Lęborska i obwodnica met. i tunel pod Wisła i tunel pod Pachołkiem - wszystkie są ważne. Zawsze będą animozje pomiędzy Gdańszczanami i Gdynianami, prezydenci naszych miast mogą i sie kłócić między sobą, ale Trójmiasto jest jednym organizmem i inwestycje drogowe powinne być traktowane całościowo !

    • 4 5

    • no właśnie - trafiłeś w sedno (1)

      władcy z Gdańska i Sopotu nie traktują inwestycji omijających Gdynię jako część dróg omijających 3miasto. dlatego wszystkie te drogi wbijać mają w Karwiny.

      • 1 2

      • trasa leborska pierwotnie miała iść skrajem osowej przy lesie, ale mieszkancy oprotestowali = choć od zawsze droga była tam planowana. Przez tych ludzi spacerowa straciła na ważnosci i ewentualny tunel pod lasem. Teraz wszyscy jeżdzimy spacerową jednym niekonczącym się korkiem.

        • 2 0

    • całościowo to trzeba traktować cały system komunikacyjny, nie tylko drogowy

      • 3 0

  • Konio to akurat nie jest argument

    dennych klaunów nie chcą nawet w cyrku

    • 3 1

  • OPAT niejest lekarstwem na całe zło

    • 3 1

  • OPAT, to tylko rozwiązanie częściowe (3)

    Ta droga nie zlikwiduje korków w kierunku półwyspu. Kończy się w Redzie.A od Redy w kierunku Wejherowa i na Hel bedzie tak jak do tej pory.Najwiecej na tym skorzysta Rumia i Gdynia...no i fragment Redy, ponieważ w dzielnicy Ciechocino ma powstac węzeł komunikacyjny (ale sie mieszkańcy ucieszą)Dla całego półwyspu, Wejherowa i gmin okolicznych droga ta nie ma ŻADNEGO ZNACZENIA

    • 4 5

    • No i co z tego? (2)

      Ta droga nie zlikwiduje korków w kierunku półwyspu. Kończy się w Redzie.A od Redy w kierunku Wejherowa i na Hel bedzie tak jak do tej pory.Nie zlikwiduje całkowicie korków, ale je solidnie zmniejszy. I owszem - głównie chodzi o ulżenie mieszkańcowm MTK, a nie o zrobienie dobrze turystom. Spójrz sobie na targeo - największe zatory są właśnie Rumi i Redzie, potem jest już mniejszy problem.

      • 1 1

      • Po co mi targeo (1)

        Ja mieszkam w Redzie. tłok na '6" jest cały rok. Lato to kulminacja.OPAT zabierze głownie ruch na półwysep. Pojazdy kierujace sie na Wejherowo i tak wrócą na "6" tuz za wiaduktem kolejowym w Redzie.a PKS na pólwysep bedą nadal stały w korku począwszy od przejazdu kolejowego na ul. Puckiej w Redzie.OPAT miałby wiekszy sens, gdyby był doprowadzony do okolic Pucka lub nawet dalej.Poza sezonem letnim droga do Pucka jest znosna. korków nie ma, no mozy sporadycznie w przypadku jakiejś kolizji.dla mieszkańców Redy korzystniejsze byłoby przedłuzenie ul Obwodowej. Taniej, no i jest to bardziej realne.OPAT to utopia.....te wiadukty, estakady, mosty, węzły....kto za to zapłaci?

        • 4 1

        • targeo jest ci po to ...

          ... żebyś nie pisała głupot. Jeszcze raz - zajrzyj sobie po kilka razy dziennie, jak rozkłada się natężenie ruchu w MTK, a jak rozkłada się jeszcze przed Rekowem. A potem dopiero możemy wrócić do rozmowy. Opat miałby sens, gdyby był poprowadzony aż do Pucka, ale nikt nie powiedział, że tak się kiedyś nie stanie. Chciałabyś od razu zbudować autostradę z Zakopca na Hel?Przedłużenie Obwodowej - wolne żarty. Którędy? Przez zabudowane totalnie Ciechocino?

          • 0 0

  • Józku, w tych korkach stoją także mieszkańcy Wejherowa i gmin okolicznych

    jeśli jeździsz czasem PKS-em to też tkwisz w tych korkach.trzeba zbudować OPAT, potem będzie można projektować kolejny kawałek drogi. przecież nawet A1 się buduję po kawałku...

    • 3 2

  • helikoptery

    czemu nad jelitkowem non stop lataja helikoptery i samoloty??? nawet jeden helikopter lądował koło ergo areny...

    • 0 2

  • OPAT a leśny odcinek trasy Kwiatkowskiego...

    Szkoda, że swego czasu władze Gdyni cały wysiłek, lobbowanie, argumentację itd. włożyły w leśny odcinek trasy Kwiatkowskiego. Gdyby wtedy postawiły na OPAT, miałyby dwa w jednym, tj. dojazd zarówno do terenów przemysłowych (i dalej do portu) jak i wylot na półwysep. Na "Kwiatkowskiego" poszły ogromne środki (koszty makroniwelacji trudnego terenu, estakady i wykopy), które starczyłyby pewnie na realizację Obwodnicy Północnej.

    • 3 2

  • panie Macieju, chwytajac 2 sroki naraz mozna zostac z niczym (1)

    wysilek Gdyni jesli chodzi o lobbing na rzecz OPAT'u jest wieloletnityle, ze Gdańsk i rząd z Sopotu to skutecznie (jak dotąd) sekujelobbing przed wyborami do parlamentu jest w idealnym momencie - pokazuje, gdzie rządzący mają nas...

    • 2 3

    • zgoda, ja bym ciągnął OPAT i tylko OPAT, nie Kwiatkowskiego.

      • 0 1

  • Prezydent Szczurek to dawny doradca Lecha Kaczyńśkiego! (1)

    Gdynianie w większości popierają Szczurka i PIS!

    • 6 5

    • Szczurek to nie PiS

      ale też nie PO

      • 3 2

  • Aglomeracja Trójmiejska ? (2)

    Szczurek na łeb znowu upadłeś.Aglomeracja Trójmiejska ? Nie !! Metropolia Gdańska !!! Taki jesteś załatwiacz i na lotnisko Ciebie stać, a jednej ulicy nie machniesz ? Jaj nie rób !!!! Gdynia taka bogata, europejska, kulturalna, sportowa a jednej ulicy nie trzaśnie ? Wojtek weź zbuduj i będziesz miał 200 % poparcia

    • 3 5

    • Nazwa Aglomeracja Trójmiejska ze skrótu OPAT

      funkcjonuje co najmniej od KILKU LAT. weź sobie pogugluj jak za młody jesteś aby wiedzieć. Nazwę Metropolia gdańska wymyślił Budyń ledwie ze 2 miesiące temu.

      • 3 1

    • Lotnisko jest od kilkudziesięciu lat

      w Gdańsku pewnie doprowadzono by je do dewastacji, a w Gdyni chcą tam postawić sensowny terminal. lotnisko w BD to wydatek 100mln zł. za to my wszyscy będziemy mieli tańsze bilety i więcej lotów z 3miasta.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane