• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Minister infrastruktury dostanie 5 tys. pocztówek popierających OPAT

Michał Sielski
13 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Paweł "Konjo" Konnak i hostessy przypominali, że droga na Hel nie jest lokalną trasą. Paweł "Konjo" Konnak i hostessy przypominali, że droga na Hel nie jest lokalną trasą.

5 mln zł przeznaczy 13 pomorskich samorządów na przygotowanie dokumentacji dla Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Trasa warta ponad miliard nie powstanie jednak bez pieniędzy z ministerstwa infrastruktury, więc zaczyna się nowa faza lobbingu.



Jeśli ktoś pyta jak długo jedzie się samochodem na Hel, od razu wiadomo, że nigdy tędy nie jechał - w drodze na Hel samochodem się stoi. Jeśli ktoś pyta jak długo jedzie się samochodem na Hel, od razu wiadomo, że nigdy tędy nie jechał - w drodze na Hel samochodem się stoi.
Ulotki z kartką pocztową do ministrów rozdawali burmistrzowie i prezydenci miast. Ulotki z kartką pocztową do ministrów rozdawali burmistrzowie i prezydenci miast.
- Problem jest poważny. Wystarczy spojrzeć na kierowców stojących codziennie w korkach od końca obwodnicy do zjazdu na Hel w Redzie - mówił podczas piątkowego happeningu w Rumi prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

W piątek w godzinach popołudniowego szczytu - choć przy zakorkowanym przez cały dzień skrzyżowaniu to niespecjalnie trafne określenie - na rondzie nieopodal Castoramy w Rumi odbyła się akcja, zorganizowana przez 13 samorządów.

Liderzy samorządów, które przeznaczą 5 mln zł na wykonanie dokumentacji, wraz z hostessami rozdawali kierowcom stojącym w korku ulotki. Były nimi... kartki pocztowe z naklejonym znaczkiem i gotowym tekstem do ministra infrastruktury. Czytamy w niej m.in.:
"(...) na odcinku od zjazdu w Gdyni z obwodnicy do zjazdu na Puck w Redzie muszę pokonać 56 skrzyżowań lub przejść dla pieszych. Przepustowość drogi w godzinach szczytu zbliża się do 0%." Dalej jest informacja o nowej drodze i deklaracja poparcia dla jej budowy.

Walka o OPAT wkracza bowiem w kolejną fazę. Samorządy chcą postawić pod ścianą ministerstwo infrastruktury, które nie chce sfinansować budowy drogi. Za 5 mln zł przygotują dokumentację. Wcześniej zakończyły się już - także finansowane przez samorządy - konsultacje społeczne. Wwykonane zostało także studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Brakuje tylko projektu i pieniędzy na wykonanie. Według wstępnych szacunków to ok. 1,1 mld zł.

- Nie mamy szans sfinansować takiej inwestycji nawet przy wydatnej pomocy samorządu województwa pomorskiego. A minister infrastruktury twierdzi, że to droga o charakterze lokalnym. Zapraszam, niech przyjedzie do nas nawet dziś własnym, a nie rządowym samochodem i spróbuje przejechać na Hel. Zobaczy czy to ruch lokalny oraz ile on zajmuje - mówi burmistrz Rumi Elżbieta Rogala-Kończak.

Dziś przez Rumię i Redę przejeżdża 60-80 tys. samochodów na dobę.

- De facto i tak wszyscy stoją. Dziś z Warszawy do Trójmiasta jedzie się tyle samo czasu co z Trójmiasta na Hel - mówi Tyberiusz Narkowicz, burmistrz Jastarni.

Nierzadko korek zaczyna się jeszcze na obwodnicy i ciągnie do samego półwyspu helskiego. - Nic dziwnego, w samym Władysławowie, liczącym 15 tys. mieszkańców, w sezonie jest 100 tys. osób - zauważa burmistrz Władysławowa Grażyna Cern.

W planie inwestycji drogowych ministerstwa infrastruktury, który obowiązuje do 2015 roku nie ma budowy OPAT-u. Według ministerstwa droga nie jest priorytetowa, bo... ma charakter lokalny.


Zobacz, jak może wyglądać Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej. Film powstał na zlecenie firmy WYG International, która przygotowała studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe - OPAT.



Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej (w skrócie OPAT) ma liczyć ok. 14 km długości. Będzie przedłużeniem trójmiejskiej obwodnicy. Umożliwi ominięcie największego korka w Rumi i Redzie, a połączy się z krajową szóstką w kierunku Wejherowa oraz przy wylocie na półwysep helski. Droga będzie miała przekrój dwóch jezdni o dwóch pasach ruchu.

Opinie (220) 2 zablokowane

  • Klasyczna przykrywka a la Gdynia (2)

    Większych sukcesów brak, perspektyw na większe sukcesy brak. Więc za pomocą satelitów Gdynia robi dym. Rzecz w tym, że świetnie wie o tym że w najbliższym czasie budowa OPAT przez państwo jest niemożliwa. Ale podymić można.

    • 1 5

    • Bezczelność Gdańska

      i jego pazerność widać nie zna granic

      • 0 3

    • Powtórz to jeszcze kilka razy

      bo brakuje ci rzeczowych argumentów

      • 0 2

  • Klasyczna przykrywka a la Gdynia

    Większych sukcesów brak, perspektyw na większe sukcesy brak. Więc za pomocą satelitów Gdynia robi dym. Rzecz w tym, że świetnie wie o tym że w najbliższym czasie budowa OPAT przez państwo jest niemożliwa. Ale podymić można.

    • 2 1

  • To powyżej to jest klasyczne podkladanie kłody innym przez gdańskie władze

    zamiast wesprzeć coś co dotyczy mieszkańców Trójmiasta, a nie jest jedynie propagandowym tworzeniem stołków (vide Metropolia G-ie), to dezawuowanie i opluwanie. Ciekawe, czy platformerski marszałek województwa tak samo się wypnie na OPAT

    • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    czyli zakładamy, że Półwysep helski jest z gumy

    W takim razie poszerzyć i wydłuzyć półwysep. Co mi z takiej przepustowej drogi jak na Hel nie wjadę. Samochodów jadących tam będzie dwa razy więcej a już jest 4 razy za dużo. Z wyjazdu na Hel nadłużej zapada w pamieć stanie w korku na półwyspie a nie wjazd na półwysep i wyjazd z niego. Zdarza się że trzeba rezygnować z wyprawy po zakupy do Wladysławowa ze względu na zakorkowaną drogę. Tak było parę lat temu. Nie wiem jak jest teraz ale na pewno nie lepiej.

    • 4 2

  • czyli zakładamy, że nic nie kuma pierre

    OPAT, to nie jest droga na Hel. to jest droga dla ludzi poruszających się m.in. na Hel. poza tym na OPAT się nie powinno skończyć. budujesz parkingi we Władysławowie, robisz park&ride, czyli rowerki albo szynobus na Hel'u i jest cool. ale najpierw OPAT bo to nie tylko na Hel.

    • 3 0

  • szczurkowi nalezy wyslac (1)

    pocztowki nt sciezek rowerwych w Gdyni.

    • 2 4

    • popieram

      pocztówkę najlepiej ze znakiem koniec ścieżki rowerowej z Urzędem Miasta w tle!

      • 0 0

  • OPAT = totalna porażka Szczurka

    Posadzić kilka panienek na rondzie. Rozdać kilka pocztówek, zaprosić media. Czyli typowe działanie Wydziału propagandy

    • 1 4

  • Dla niezorientowanych (1)

    Chcących dostac sie do ucka czy dalej na półwysep OPAT NIE JEST POTRZEBNY !!!!OPAT KOŃCZY SIĘ REDZIE!!!!!! A dalej tak jak teraz stoimy w korkach?Szynobusy? Po jednym torze?Parkingi w Władysławoie? Jak tam dojedziesz? OPATEM ? Wolne żarty:-))))

    • 0 4

    • Co za błyskotliwość...

      Aha, więc skoro OPAT kończy się na Redzie, to w ogóle go nie róbmy, tylko dalej stójmy w korkach. Genialne!

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane