- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (172 opinie)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (34 opinie)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (324 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (213 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (79 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (70 opinii)
Minister infrastruktury dostanie 5 tys. pocztówek popierających OPAT
5 mln zł przeznaczy 13 pomorskich samorządów na przygotowanie dokumentacji dla Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Trasa warta ponad miliard nie powstanie jednak bez pieniędzy z ministerstwa infrastruktury, więc zaczyna się nowa faza lobbingu.
W piątek w godzinach popołudniowego szczytu - choć przy zakorkowanym przez cały dzień skrzyżowaniu to niespecjalnie trafne określenie - na rondzie nieopodal Castoramy w Rumi odbyła się akcja, zorganizowana przez 13 samorządów.
Liderzy samorządów, które przeznaczą 5 mln zł na wykonanie dokumentacji, wraz z hostessami rozdawali kierowcom stojącym w korku ulotki. Były nimi... kartki pocztowe z naklejonym znaczkiem i gotowym tekstem do ministra infrastruktury. Czytamy w niej m.in.:
"(...) na odcinku od zjazdu w Gdyni z obwodnicy do zjazdu na Puck w Redzie muszę pokonać 56 skrzyżowań lub przejść dla pieszych. Przepustowość drogi w godzinach szczytu zbliża się do 0%." Dalej jest informacja o nowej drodze i deklaracja poparcia dla jej budowy.
Walka o OPAT wkracza bowiem w kolejną fazę. Samorządy chcą postawić pod ścianą ministerstwo infrastruktury, które nie chce sfinansować budowy drogi. Za 5 mln zł przygotują dokumentację. Wcześniej zakończyły się już - także finansowane przez samorządy - konsultacje społeczne. Wwykonane zostało także studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Brakuje tylko projektu i pieniędzy na wykonanie. Według wstępnych szacunków to ok. 1,1 mld zł.
- Nie mamy szans sfinansować takiej inwestycji nawet przy wydatnej pomocy samorządu województwa pomorskiego. A minister infrastruktury twierdzi, że to droga o charakterze lokalnym. Zapraszam, niech przyjedzie do nas nawet dziś własnym, a nie rządowym samochodem i spróbuje przejechać na Hel. Zobaczy czy to ruch lokalny oraz ile on zajmuje - mówi burmistrz Rumi Elżbieta Rogala-Kończak.
Dziś przez Rumię i Redę przejeżdża 60-80 tys. samochodów na dobę.
- De facto i tak wszyscy stoją. Dziś z Warszawy do Trójmiasta jedzie się tyle samo czasu co z Trójmiasta na Hel - mówi Tyberiusz Narkowicz, burmistrz Jastarni.
Nierzadko korek zaczyna się jeszcze na obwodnicy i ciągnie do samego półwyspu helskiego. - Nic dziwnego, w samym Władysławowie, liczącym 15 tys. mieszkańców, w sezonie jest 100 tys. osób - zauważa burmistrz Władysławowa Grażyna Cern.
W planie inwestycji drogowych ministerstwa infrastruktury, który obowiązuje do 2015 roku nie ma budowy OPAT-u. Według ministerstwa droga nie jest priorytetowa, bo... ma charakter lokalny.
Zobacz, jak może wyglądać Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej. Film powstał na zlecenie firmy WYG International, która przygotowała studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe - OPAT.
Opinie (220) 2 zablokowane
-
2011-08-15 11:40
Klasyczna przykrywka a la Gdynia (2)
Większych sukcesów brak, perspektyw na większe sukcesy brak. Więc za pomocą satelitów Gdynia robi dym. Rzecz w tym, że świetnie wie o tym że w najbliższym czasie budowa OPAT przez państwo jest niemożliwa. Ale podymić można.
- 1 5
-
2011-08-15 18:10
Bezczelność Gdańska
i jego pazerność widać nie zna granic
- 0 3
-
2011-08-15 18:11
Powtórz to jeszcze kilka razy
bo brakuje ci rzeczowych argumentów
- 0 2
-
2011-08-15 11:40
Klasyczna przykrywka a la Gdynia
Większych sukcesów brak, perspektyw na większe sukcesy brak. Więc za pomocą satelitów Gdynia robi dym. Rzecz w tym, że świetnie wie o tym że w najbliższym czasie budowa OPAT przez państwo jest niemożliwa. Ale podymić można.
- 2 1
-
2011-08-15 14:20
To powyżej to jest klasyczne podkladanie kłody innym przez gdańskie władze
zamiast wesprzeć coś co dotyczy mieszkańców Trójmiasta, a nie jest jedynie propagandowym tworzeniem stołków (vide Metropolia G-ie), to dezawuowanie i opluwanie. Ciekawe, czy platformerski marszałek województwa tak samo się wypnie na OPAT
- 2 2
-
2011-08-15 14:44
Opinia wyróżniona
czyli zakładamy, że Półwysep helski jest z gumy
W takim razie poszerzyć i wydłuzyć półwysep. Co mi z takiej przepustowej drogi jak na Hel nie wjadę. Samochodów jadących tam będzie dwa razy więcej a już jest 4 razy za dużo. Z wyjazdu na Hel nadłużej zapada w pamieć stanie w korku na półwyspie a nie wjazd na półwysep i wyjazd z niego. Zdarza się że trzeba rezygnować z wyprawy po zakupy do Wladysławowa ze względu na zakorkowaną drogę. Tak było parę lat temu. Nie wiem jak jest teraz ale na pewno nie lepiej.
- 4 2
-
2011-08-15 18:46
czyli zakładamy, że nic nie kuma pierre
OPAT, to nie jest droga na Hel. to jest droga dla ludzi poruszających się m.in. na Hel. poza tym na OPAT się nie powinno skończyć. budujesz parkingi we Władysławowie, robisz park&ride, czyli rowerki albo szynobus na Hel'u i jest cool. ale najpierw OPAT bo to nie tylko na Hel.
- 3 0
-
2011-08-15 19:43
szczurkowi nalezy wyslac (1)
pocztowki nt sciezek rowerwych w Gdyni.
- 2 4
-
2011-08-26 12:12
popieram
pocztówkę najlepiej ze znakiem koniec ścieżki rowerowej z Urzędem Miasta w tle!
- 0 0
-
2011-08-15 21:41
OPAT = totalna porażka Szczurka
Posadzić kilka panienek na rondzie. Rozdać kilka pocztówek, zaprosić media. Czyli typowe działanie Wydziału propagandy
- 1 4
-
2011-08-16 01:08
Dla niezorientowanych (1)
Chcących dostac sie do ucka czy dalej na półwysep OPAT NIE JEST POTRZEBNY !!!!OPAT KOŃCZY SIĘ REDZIE!!!!!! A dalej tak jak teraz stoimy w korkach?Szynobusy? Po jednym torze?Parkingi w Władysławoie? Jak tam dojedziesz? OPATEM ? Wolne żarty:-))))
- 0 4
-
2011-08-16 15:37
Co za błyskotliwość...
Aha, więc skoro OPAT kończy się na Redzie, to w ogóle go nie róbmy, tylko dalej stójmy w korkach. Genialne!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.