- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (41 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (164 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Minutniki pomogą kierowcom uniknąć korków w tunelu pod Martwą Wisłą
Jeszcze w tym roku przed wjazdami do tunelu pod Martwą Wisłą, zarówno od strony Stogów, jak i Letnicy, drogowcy chcą zamontować wyświetlacze, na których będą informować kierowców, ile minut pozostało do otwarcia podwodnej przeprawy zamkniętej z powodu np. kolizji czy awarii auta. Tzw. minutniki mają pomóc kierowcom zdecydować, czy poczekać na przejazd, czy pojechać inną trasą.
Jak tłumaczą urzędnicy, nowe wyświetlacze zostaną zainstalowane pod istniejącymi tablicami zmiennej treści. W sumie będzie ich siedem i pojawią się po obu stronach tunelu: od ul. Marynarki Polskiej i Elbląskiej.
- Ze względu na rosnącą liczbę aut przejeżdżających każdej doby przez Tunel pod Martwą Wisłą - średnio to 29 tys. pojazdów - rośnie także liczba różnego rodzaju zdarzeń, do których dochodzi w jego wnętrzu - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ. - Kolizje czy awarie pojazdu, a także korki powodują, że tunel musi być zamykany na czas usunięcia skutków tych zdarzeń - odholowania pojazdu, uprzątnięcia jezdni czy rozładowania zatoru. Zamknięcia tunelu mają najczęściej krótkotrwały charakter - trwają kilka lub kilkanaście minut, jednak przy poważniejszych zdarzeniach, np. wypadku, czas zamknięcia przejazdu jest dłuższy. Jednak nawet w przypadku chwilowych zamknięć przy wjeździe do tunelu tworzą się korki samochodów oczekujących na otwarcie wjazdu, a kierowcy nie wiedzą, kiedy przejazd zostanie udrożniony. Ci bardziej cierpliwi czekają na możliwość przejazdu, ci mniej wyrozumiali decydują się zawracać, nierzadko łamiąc przy tym przepisy ruchu i doprowadzając do powstawania niebezpiecznych sytuacji.
Na nowych wyświetlaczach o wymiarach ok. 0,5 x 5 m pojawiać się będzie informacja, ile czasu pozostało do otwarcia zamkniętego tunelu (np. "OTWARCIE TUNELU ZA XX MINUT"). Dzięki temu kierowcy będą mieli wiedzę i będą mogli zadecydować, czy chcą poczekać na otwarcie przejazdu, czy też wybiorą objazd przez centrum miasta. O czasie, jaki będzie wyświetlał się na minutnikach, decydować będą dyspozytorzy pełniący służbę w całodobowym Centrum Zarządzania Tunelem.
- Nasza kadra dyspozytorów nabyła już dużego doświadczenia i jest w stanie oszacować, w zależności od rodzaju zdarzenia, jak długo tunel musi pozostać zamknięty. Komunikat wyświetlany na minutniku będzie mógł być uaktualniany w zależności od bieżącej sytuacji, np. gdy okaże się, że powodem zatrzymania pojazdu nie jest jego awaria, a zasłabnięcie kierowcy i trzeba będzie udzielić mu pomocy medycznej, co wydłuży czas zamknięcia przejazdu przez tunel - dodaje Kiljan.
Jak dodaje, montaż minutników został podzielony na dwa etapy. W pierwszym zlecone zostanie opracowanie projektu instalacji wyświetlaczy. Projekt ma uwzględnić możliwość ich podwieszenia na istniejących bramownicach. Drugim etapem będzie przeprowadzenie postępowania na wykonanie minutników oraz ich montaż, a także na zmianę oprogramowania tunelu, umożliwiającą wyświetlanie informacji na tablicach zmiennej treści.
Zakończenie całej inwestycji, której koszt szacowany jest na ok. 300 tys. zł, planowane jest na listopad 2020 roku.
- Minutniki stosowane są już przy wjazdach do tunelu w ciągu trasy średnicowej w Katowicach pod rondem Ziętka. Zainstalowane są tam dwa minutniki, które pomagają kierowcom zdecydować, czy poczekać na przejazd, czy pojechać inną trasą. Z informacji uzyskanych od operatorów katowickiego tunelu wynika, że dyspozytorzy korzystają z nich praktycznie codziennie - dodaje Kiljan.
Miejsca
Opinie (72) 1 zablokowana
-
2020-03-05 10:33
Ciekawe czy zadziała? (2)
Pomysł dobry, pytanie tylko, czy te 5 min do otwarcia wyświetlane na ekranie będzie tymi samymi 5 minutami, które pozostaną do otwarcia. Jestem ciekaw, czy prezentowany czas będzie realny, czy pozostanie tylko ładnie wyglądającym uspokajaczem wkurzonych kierowców.
- 41 6
-
2020-03-05 12:52
Raczej zabieg PR-owy, że coś robią..
- 1 0
-
2020-03-05 13:33
ciekawe czy będzie można chakierować
i zmienić napisy na "TVP kłamie". W sumie wszyscy wiedzą... Nie ma sensu.
- 3 1
-
2020-03-05 10:35
(6)
tunel należy udostępnić dla ludzi!
i dla rowerów!- 22 78
-
2020-03-05 12:37
jest dla ludzi i dla rowerów
tylko przewożonych w autach :)
- 9 2
-
2020-03-05 13:02
Jak mieliście tunel na podwalu - to wam przeszkadzał, bo podobno ludzie to nie krety. To teraz górą poginajcie. Wpław.
- 14 2
-
2020-03-05 16:21
Ludzie mogą górą , rowery wodne również
- 2 0
-
2020-03-05 16:23
(1)
Przy kierowcach d**ilach wjazd rowerem czy wejście pieszo do tunelu to wyprawa w nieznane.
- 2 1
-
2020-03-05 21:34
Masz rację, większość rowerzystów to d**ile.
- 2 1
-
2020-03-05 22:36
dokladnie tak jeden pas udostepnic dla rowerów i zabezpieczyc betonowym blokiem
Zmniejszy się natychmiast szaleństwo piratów drogowych
- 1 0
-
2020-03-05 10:38
Pytanie (5)
Czy na trasie tunelu działa tzn. jest uruchomiony odcinkowy pomiar prędkości czy coś podobnego ???
- 15 19
-
2020-03-05 11:55
Oczywiście, że jest i działa
już sporo asów dostało mandaciki ze zdjęciem
- 1 14
-
2020-03-05 13:05
(2)
Nic takiego tam nie ma. Często lecę 120 albo 150 km/h i żadne mandaty nie przychodzą.
- 7 4
-
2020-03-05 13:09
Ja często jadąc 70 - tyle co jest dozwolone
jadę lewym pasem blokując d**ili
- 8 6
-
2020-03-05 15:58
jade 70-80 lewym pasem blokujac
tych co chcva przekraczac predkosc narazajac zycie, w lusterku widze zazwyczaj bmw,
- 3 1
-
2020-03-05 15:57
nie ma
ale mi to nie grozi gdyby byl, jezdze przepisowo
- 0 0
-
2020-03-05 10:40
Wytrzymałość (3)
No nieźle, ale nikt nie pomyśli o tym, że bramownice są policzone na dane obciążenie, dołożenie kolejnego wyświetlacza może nie być możliwe - wtedy będzie konieczna wymiana bramownic i co? Nagle wszyscy będą oburzeni, że tak drogo...
- 2 22
-
2020-03-05 11:22
Na pewno teraz pomyślą o tym po twoim komentarzu. Dziękujęmy!
- 14 0
-
2020-03-05 12:01
Taki wyświetlacz nie waży dużo, a każdy projekt ma spory zapas.
- 0 0
-
2020-03-05 18:19
taaaaaa
a czapka w głowę Ciebie nie ćiśnie?
- 1 0
-
2020-03-05 10:43
Tablice w takich miejscach, które umożliwią zmianę trasy (1)
Bo jeśli będą tuz przed wjazdem do tunelu to tylko spotęgują frustrację. pomysł bardzo dobry! Takie tablice powinny działać przed każdym węzłem obwodnicy i na samej obwodnicy. Wtedy byłaby zawsze mozliwość wcześniejszego zjechania z obwodnicy czy nie wjeżdżania na nią na węźle.
- 43 1
-
2020-03-05 12:03
Tak naprawdę sprawę rozwiąże tylko radio w każdym samochodzie, na którym będą szły tylko takie komunikaty. W lotnictwie i na morzu się sprawdza, a na drogach muszą być wyświetlacze? Już to widzę, jak przed pasem byłby zainstalowany wyświetlacz i było napisane np. "Pas 29, lądować zezwalam, wiatr 270 o sile 10 kt, uwaga na mokrą nawierzchnię" :D
- 2 2
-
2020-03-05 10:43
One są potrzebne w całym mieście, na sygnalizacji. (1)
Widziałem takie gdzie indziej i jeździ się szybciej, nie stoi na zielonym. Ale w tunelu też się sprawdzą
- 22 1
-
2020-03-05 14:04
Tristar :-) :-)
Sekundniki tańsze a skuteczniejsze niż g*wnostar za miliony
- 4 0
-
2020-03-05 10:44
Boże tyle miliardów wydane a nawet istniejące znaki zmiennej treści się nie nadają do niczego?
Swoją drogą skandal że przez tyle lat nie można zainstalować działających tablic przed każdym wjazdem na obwodnicę
- 34 4
-
2020-03-05 10:46
Po co to (1)
Na bramownicach są tablice o zmiennej treści
- 19 2
-
2020-03-05 11:44
trzeba kupić nowe
bo za długie zdanie i się nie zmieści tekst. nic nie poradzisz.
- 1 0
-
2020-03-05 10:52
kiedy będzie można jeździć rowerem? (5)
- 10 29
-
2020-03-05 11:23
Można już teraz. Ale nie wolno.
- 3 0
-
2020-03-05 11:41
Śmiało jedź, przecież wam wszystko wolno w tych obcisłych pantalonach.
- 11 3
-
2020-03-05 12:25
1 kwietnia
- 1 0
-
2020-03-05 18:41
Jak będziesz miał podwodny rower ,bo przeprawa jest podwodna ,a nie tunelem pod rzeką
- 4 0
-
2020-03-27 09:53
Stacjonarny w centrum dowodzenia będziesz mógł podeptać
- 0 0
-
2020-03-05 11:05
czy te tablice będą tak samo autonomiczne jak te tablice zmiennej treści teraz?
bo jak by nikt nie zauważył one dalej w automacie nie działają
- 14 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.