- 1 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (268 opinii)
- 2 50 lat pracuje w jednym zakładzie (155 opinii)
- 3 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (183 opinie)
- 4 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (192 opinie)
- 5 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (206 opinii)
- 6 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
Mocno oryginalne reklamy wyborcze. Kandydaci daleko za Monty Pythonem
Śledziem po twarzy - czyli sposób na zainteresowanie po gdyńsku.
Jedni chcą być niczym karetka reanimacyjna, inni po chrześcijańsku nadstawiają drugi policzek, by otrzymać cios... śledziem. Kandydaci na posłów i senatorów prześcigają się w - ich zdaniem - zabawnych hasłach i reklamówkach przedwyborczych. Poziom humoru oceńcie sami.
Największą odwagą wykazał się gdyński poseł PO Tadeusz Aziewicz, który zaufał Młodym Demokratom, przygotowującym krótki film, dostępny w Internecie. - To młode pokolenie, wychowane na skeczach w stylu Monty Pythona. Film miał zachęcić do odwiedzenia mojej strony internetowej - mówi poseł.
Scenariusz z pewnością nie jest oscarowy. Troje młodych ludzi wpatruje się z nadzieją w gdyńskie niebo. Nagle na nieboskłonie pojawia się lecąca ryba - śledź - którą dostają... w twarz. I na koniec hasło: "Śledź nas".
- Skutek został osiągnięty. Ilość wejść na moją stronę radykalnie wzrosła. A tam można zobaczyć dużo poważniejszy film o sprywatyzowanym gdyńskim Radmorze, który osiąga coraz większe sukcesy - podkreśla Tadeusz Aziewicz.
Minister edukacji Katarzyna Hall (PO), skrytykowana ostatnio za sesję zdjęciową w jednym z tabloidów, w którym pozowała ze spuszczonymi spodniami u lekarza, najwyraźniej chce podkreślić, że był to tylko wypadek przy pracy. Swoją fachowość próbuje więc podkreślić hasłem: "Wiem co robię".
Na razie pomorscy kandydaci nie wymyślają jednak tak "chwytliwych" haseł, jak choćby specjalista od rymów częstochowskich Paweł Nogalski, który podczas wyborów do Rady Miasta Gdyni w 2006 roku, lansował się hasłem: "Szczurek, oddaj sznurek", opowiadając, że ludzie prezydenta niszczą jego plakaty. Elektorat najwyraźniej uwierzył, bo autor tego krótkiego wiersza został radnym z ramienia PiS.
Tym razem kandydaci na posłów stawiają na sprawdzone slogany: skuteczność, doświadczenie itp. Zaskakują za to partie. PSL w spocie lansuje hasło: "chodźmy szybko za stodołę", po czym okazuje się, że para młodych ludzi gra tam w tenisa. Wyjaśnieniem ma być podpis: "Nie wszystko jest takie jak myślisz. Spójrz na nas z innej strony!".
Jak dotąd w Trójmieście nie mamy zbyt wielkiej kolonii żartownisiów, ale obserwacja innych regionów, może budzić spore nadzieje. W Koszalinie kandydująca z czwartego miejsca na liście PiS Anna Mętlewicz pozuje w czerwonym sweterku, spod którego wystaje czarny stanik. Na plakacie jest też hasło: "Inteligentna czwóreczka". Kandydatka przyznaje, że zainspirował ją plakat przedstawicielki niemieckiej CDU, która sfotografowała się z kanclerz Angelą Merkel. Obie miały wyeksponowane biusty, a hasło brzmiało: "Oferujemy więcej". Inni kandydaci całkowicie zrezygnowali z ulotek. Znany ze skandali Piotr Gadzinowski (SLD) zamierza w Warszawie rozdawać... prezerwatywy.
Czekamy zatem z nadzieją na więcej, bo - jak głosi hasło wyborcze PJN - "Wszystko jest możliwe"...
Opinie (119) 4 zablokowane
-
2011-09-18 09:03
z tego wynika, że "reklama dźwignią polityki" (4)
- 29 1
-
2011-09-18 09:07
chyba "media dźwignią polityki"
- 9 1
-
2011-09-18 11:35
te reklamy to polskie dno (1)
do tego ta wszedobylska nienawisc miedzy ludzmi, zawisc, jad, agresywne spojrzenia frustratow. Pozdrawiam ze slonecznych Niemiec. Tu sa ludzie usmiechnieci, wszystko jest tak jak trzeba, a rozrywek multum.
- 5 5
-
2011-09-18 17:54
to zostań tam na zawsze, frustratów mamy dość w kraju
- 5 4
-
2011-09-18 12:19
Jaka reklama?
Nie obrażaj branży :) Już nie pamiętam dobrej reklamówki wyborczej, pamiętam za to złe, gorsze i żenujące :] Tegoroczne chyba przebijają wszystko poziomem głupoty... ten bubel ze śledziem prezentowany powyżej to jedna z perełek :)
- 2 3
-
2011-09-18 09:05
arena polityczna... (3)
coraz bardziej przypomina cyrkową.. klownów nie brakuje po obu stronach...
- 88 0
-
2011-09-18 11:01
Ale (2)
mamy największy cyrk w Europie na Wiejskiej !!
- 13 1
-
2011-09-18 12:57
Paradoksalnie nawiększy clown ma najniższy wzrost :) (1)
- 8 6
-
2011-09-18 17:56
odczep się od tuska
- 3 4
-
2011-09-18 09:06
polecam :D (1)
polecam "pozory myla - spot PSL" na YT :)
- 6 10
-
2011-09-18 11:56
Widziałem, nie wiem co bardziej siermiężne to z śledziem, czy suchar-żart PSLu...
- 5 0
-
2011-09-18 09:08
Wiem na kogo nie głosować:] (1)
- 44 0
-
2011-09-18 10:31
Na pewno nie na Arciszewską!
Na Szczypińską też nie. Szybciej na Millera niż na te dwa obiboki!
- 15 15
-
2011-09-18 09:13
jeżeli minister oświaty "wie co robi" (2)
to ja jestem słoniem
- 57 5
-
2011-09-18 11:58
Pisanie matury na przełomie czerwca i lipca to geniusz Pani Minister... piszesz taką Biologię rozszerzoną w 30 stopni:)
- 7 2
-
2011-09-18 12:14
Nie jesteś więc słoniem
- 2 1
-
2011-09-18 09:15
Zróbmy im numer!!! (3)
Zawsze i wszędzie powtarzają nam że najlepsze na liście są miejsca w czołówce i miejsce ostatnie. Zagłosujmy więc na przedostatnią osobę na liście partii którą wybieramy!!! Zdziwią się starzy wyjadacze a przyokazji odświeżymy nieco parlament świeżą krwią z pomorza!!!
- 66 7
-
2011-09-18 17:47
moga wszyscy zaglosowac na ostatnia osobe z listy a pierwsza moze dostac 0 (2)
a i tak wejdzie. Taka ordynacja.
- 3 6
-
2011-09-18 18:03
nonono (1)
jesteś w błędzie kolego
- 5 2
-
2011-09-19 11:29
Nie nie jest.
Jak wszyscy zagłosują na ostatnią, to ta ostatnia wejdzie za głosy. Natomiast reszta miejsc przyznanych partii będzie rozdzielana od pierwszej i tak dalej. Chyba, że ktoś się wyłamie, to wtedy dostanie się ktoś inny kto dostał jakieś głosy.
- 2 0
-
2011-09-18 09:16
'skutek został osiągnięty" (6)
pomijając już to, że skutek osiąga się zawsze, choć nie zawsze jest on zgodny z celem to jeżeli 'skutkiem' tego filmu miało być danie stronie szansy na wytłumaczenie, że Aziewicz nie jest kompletnym debilem to owszem, udało się. Fantastyczna kampania - najpierw wrzeszczymy"Ludzie, zobaczcie jakim kretynem jestem" a potem, jak ludzie chcą się bliżej przyjrzeć nadajemy "A kuku, wcale nie jestem kretynem tylko sztywniakiem'
- 15 3
-
2011-09-18 10:34
Popatrzmy jednak na to z innej strony (5)
Czy ktoś by się zainteresował bez tej reklamy? Pewnie nie.
- 4 3
-
2011-09-18 13:25
Spójrzmy na to jeszcze dalej. (4)
Jak przyjdzie do głosowania to większość ludzi wie na jaka partię zagłosuje, ale nie wie na kogo konkretnie. A tak nazwisko im się skojarzy, choć nie będą wiedzieli skąd i pyk, jest głosik.
- 1 0
-
2011-09-18 13:41
(3)
proponuję doczytać o warunkowaniu, rodzaju bodźcow czy sielniej zapamiętywane są emocje czy komunikaty racjonalne, co to jest bodziec awersywny itd. itp. może wtedy w końcu w Polsce przestanie się robić marketing na zasadznie "nie ważne jak, byle mówili'
- 1 0
-
2011-09-18 13:50
Dużo mądrych książek napisano (2)
A życie życiem. Komunikaty racjonalne ludzie mają gdzieś, bo ich po prostu nie rozumieją.
- 3 0
-
2011-09-18 14:29
(1)
toteż właśnie nie zadział bodźcowanie "Aziewicz - skądś znam' tylko 'Aziewicz - debil". Co mnie w sumie cieszy, nie lubię lemingów.
- 0 0
-
2011-09-18 14:36
Czyli oceniasz coś do czego z zasady
jesteś negatywnie ustosunkowany:) Wiarygodne:)
- 1 0
-
2011-09-18 09:18
pomyslcie sobie, ze te śmieci PO PiS PSL i SLD są za WASZE PIENIĄDZE (3)
wyłącz media, włącz rozum
- 59 9
-
2011-09-18 12:26
tak samo jak Wojtek Kim Ir "Pijar" "kocham Gdynię, ale jeszcze bardziej władzę" Szczurek...
- 8 1
-
2011-09-19 00:52
nie zabawiaj się w mentora.
- 0 3
-
2011-09-19 09:11
Od kiedy kandydacy prowadzą kampanię za publiczne pieniądze?:)
Dowiedz się czegokolwiek zanim zaczniesz bzdury pisać.
- 2 2
-
2011-09-18 09:19
jak zobaczyłem bilboard z "ciężko poranioną" Foti - załamka, horror w biały dzień
- 15 5
-
2011-09-18 09:19
jak śledzie to wiadomo, że z gdyni (3)
- 32 5
-
2011-09-18 10:02
A ja jestem z G...gdańska zacofany betonie.
- 1 12
-
2011-09-18 13:02
Zapamietaj ze godle Gdyni sa (1)
DORSZE!!!
- 7 1
-
2011-09-18 17:57
a śledzie gorsze?
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.