- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (158 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (92 opinie)
- 3 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (258 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (449 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (90 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (71 opinii)
Morska autostrada ze Szwecji do Gdyni
Co to właściwie jest morska autostrada? To przedłużenie lądowych szlaków transportowych połączeniem między dwoma portami z regularnie kursującymi statkami towarowymi i pasażerskimi.
- Organizacja obsługi autostrady morskiej powinna obejmować elektroniczne systemy zarządzania logistyką, systemy bezpieczeństwa, uproszczone procedury administracyjne i celne oraz infrastrukturę portową - wyjaśnia Michał Graban z Biura Rozwoju Miasta Gdyni.
Zarówno w Polsce, jak i w Szwecji doszło już do porozumienia i wspólnego działania instytucji zainteresowanych tym przedsięwzięciem. U nas są to m.in. gmina miasta Gdyni, marszałek województwa pomorskiego i gdyńska dyrekcja PKP Cargo.
Instytucje te właśnie złożyły szczegółowo opracowane wnioski do ministrów transportu Polski i Szwecji. Następny krok należy właśnie do ministrów, którzy muszą złożyć wspólny wniosek do Komisji Europejskiej o dofinansowanie "autostrady morskiej" Karlskrona - Gdynia. Jeśli wszystko pójdzie dobrze - autostrada powinna być gotowa do 2010 r.
Polski projekt zakłada budowę na terenie gdyńskiego portu nowego terminalu promowego z drogami dojazdowymi. Wprowadzone zostaną nowoczesne systemy eksploatacyjne umożliwiające bezpieczną, efektywną obsługę promów, ich pasażerów i ładunków. W przyszłości ma tu też powstać nowy dworzec morski. Projekt szwedzki zakłada rozbudowę terminalu promowego w Karlskronie, centrum logistyczno-dystrybucyjnego w Alvesta i modernizację linii kolejowej Goeteborg-Karlskrona.
- Ogromne znaczenie dla sukcesu inicjatywy "autostrady morskiej" Karlskrona-Gdynia ma planowane wprowadzenie przez firmę Stena Line w 2010 r. dwóch superpromów umożliwiających przewóz do 1200 pasażerów i pojazdów - dodaje Michał Graban.
Opinie (24) 3 zablokowane
-
2007-01-23 10:30
najpierw
niech normalne autostrady zbudują, apotem za morskie się wezmą;)!!!
kiedyś było połączenie Gdańsk-Kopenhaga obsługiwane przez DFDSeaways. i co ?!!! zbudowali terminal, popłynęli 10 razy i się wypieli. o co kaman???
na szczęście załapałem się na rejs do Christiani;)))- 0 0
-
2007-01-23 11:23
a dalej A1 w polu pisiorów
czyli jak zarżnąć region
głosujcie dalej na PiS, to niedługo zaorają tu wszystko- 0 0
-
2007-01-23 11:43
AUTOSTRADAaaaaaaaaaaaa.........?!
ZAJEFAJNIE ! Jestem za ! Znam sie troche na technice i mozliwosciach nowoczesnych technologii , więc połozenie asfaltu i wybudowanie kilku restauracyjek po drodze to pestka ( jestem w stanie wziąc nawet jedna w ajencje a druga wynająć - tylko poważne oferty prosze kierowac na adres: kwaka@kuku.ui ! ) i jeszcze jeden plus : Latwiej bedzie Szwedom KOLUBRYNE przytargać do nas....
Pozdro !.... w koncu sypneło śniegiem !- 0 0
-
2007-01-23 11:59
Zmieniaja sie priorytety ?
Zeby tylko nie zgarneli do budowy wszystkich brukarzy z zatrudnionych przy A1 .
Polaczenie z Toruniem , mogloby sie przez to jeszcze bardziej opoznic !- 0 0
-
2007-01-23 13:28
Mirono
a słyszałeś o procesie utwardzania wody ?
poprzez dodanie skrobi niskobiałkowej i pampervenixu - woda morska zamienia się w wytrzymały beton.
Problemem będzie jedynie wykopanie tuneli aby statki mogły bezkolizyjnie przepływać pod autostradą.
Ale dla ruskich będzie przeszkoda "gaz-rury" nie położą!- 0 0
-
2007-01-23 13:42
Bolo,
zeby tylko zdazyli oddac na czas estakade Kwiatkowskiego , inaczej przy zjezdzie z autostrady morkiej beda sie tworzyc w Gdyni kilometrowe korki .
- 0 0
-
2007-01-23 14:20
I BARDZO DOBRZE, oprócz morskiego termianalu poprosze jeszcze lotniczy na Babich doałach, będe mógł co ciekawsze oferty pracu na północy i zachodzie Europy wyłapać. Naprawde za 900 zł mi sie już nie chce
- 0 0
-
2007-01-23 15:57
Zatrwożony
Czy jak zostanie zbudowana morska autostrada do Szwecji, to ją nie zaleje?. Wszak ma być przekopona mierzeja, to poziom Bałtyku sie podniesie !!!!!.Chyba że schody, w których pokonano kolejny schodek są budowane do góry a nie do tunelu.
- 0 0
-
2007-01-23 16:29
Zatrwożony po raz drugi.
A jakby te kolejne schodki układali do góry to nie będą wyższe od pylonów w drugim moście wantowym. Mogą Szwedom popsuć widok na Żuławy.
- 0 0
-
2007-01-23 21:05
to ona asfaltowa bendzie ?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.