- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (158 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (91 opinii)
- 3 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (258 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (449 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (90 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (71 opinii)
Morska autostrada ze Szwecji do Gdyni
Co to właściwie jest morska autostrada? To przedłużenie lądowych szlaków transportowych połączeniem między dwoma portami z regularnie kursującymi statkami towarowymi i pasażerskimi.
- Organizacja obsługi autostrady morskiej powinna obejmować elektroniczne systemy zarządzania logistyką, systemy bezpieczeństwa, uproszczone procedury administracyjne i celne oraz infrastrukturę portową - wyjaśnia Michał Graban z Biura Rozwoju Miasta Gdyni.
Zarówno w Polsce, jak i w Szwecji doszło już do porozumienia i wspólnego działania instytucji zainteresowanych tym przedsięwzięciem. U nas są to m.in. gmina miasta Gdyni, marszałek województwa pomorskiego i gdyńska dyrekcja PKP Cargo.
Instytucje te właśnie złożyły szczegółowo opracowane wnioski do ministrów transportu Polski i Szwecji. Następny krok należy właśnie do ministrów, którzy muszą złożyć wspólny wniosek do Komisji Europejskiej o dofinansowanie "autostrady morskiej" Karlskrona - Gdynia. Jeśli wszystko pójdzie dobrze - autostrada powinna być gotowa do 2010 r.
Polski projekt zakłada budowę na terenie gdyńskiego portu nowego terminalu promowego z drogami dojazdowymi. Wprowadzone zostaną nowoczesne systemy eksploatacyjne umożliwiające bezpieczną, efektywną obsługę promów, ich pasażerów i ładunków. W przyszłości ma tu też powstać nowy dworzec morski. Projekt szwedzki zakłada rozbudowę terminalu promowego w Karlskronie, centrum logistyczno-dystrybucyjnego w Alvesta i modernizację linii kolejowej Goeteborg-Karlskrona.
- Ogromne znaczenie dla sukcesu inicjatywy "autostrady morskiej" Karlskrona-Gdynia ma planowane wprowadzenie przez firmę Stena Line w 2010 r. dwóch superpromów umożliwiających przewóz do 1200 pasażerów i pojazdów - dodaje Michał Graban.
Opinie (24) 3 zablokowane
-
2007-01-23 22:07
Będzie tak jak z terminalem na Westerplatte
Pewnie będzie tak jak z terminalem na Westerpaltte. Wybudowali super terminal za kupę kasy( chyba 2 miliony złotych:), a czynny był tylko pół roku. Duńczycy sprzedali prom i teraz terminal promowy stoi sobie pusty.
- 0 0
-
2007-01-24 06:03
Austostradzie mowimy nie!!!
Czy nie ladniej i taniej byloby wybudowanie ruchomych schodow do Szwecji?
- 0 0
-
2007-01-25 18:55
Szybki Prom
Hei! W Norwegii wzdluz Zachodniego Wybrzeza i nie tylko dziala siec szybkich promow. Np ze stavanger do Bergen plynie sie ok 4h. Powinnismy zainwestowac w takie polaczenie aby skrocic czas przeprway z 11 godzin do 5-6.
Ha det bra- 0 0
-
2007-01-25 19:26
No i modraczek puścić prosto z Łejerewa do Stockholmu!
Po drodze pooglądamy Lynkooping-Noorkooping-i inne .koopingi!Fajna perspektywa!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.