- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (170 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (352 opinie)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (69 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (427 opinii)
Most Siennicki już bez torowiska i nawierzchni. Trwa remont linii tramwajowej na Przeróbce
Postęp prac przy remoncie linii tramwajowej na Przeróbce.
Od trzech tygodni trwa przebudowa 2,5-kilometrowej linii tramwajowej w ciągu ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza. Zniknęło niemal całe dawne torowisko i zerwano nawierzchnie jezdni Mostu Siennickiego. Pośpiech jest ogromny, bowiem tramwaje z centrum do pętli na Przeróbce mają pojechać jeszcze w tym roku. Całość ma być gotowa do września 2015 r.
Nic dziwnego, budowlańcy mają niewiele czasu na oddanie do ruchu linii od strony centrum do pętli Przeróbka. - Tramwaje pojadą przez Most Siennicki do końca tego roku. Mimo prowadzonego ruchu tramwajowego, obiekt nadal będzie dla kierowców zamknięty. Jego całkowite otwarcie nastąpi pod koniec pierwszego kwartału 2015 r. - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem przedsięwzięcia.
Władze spółki wierzą, że prace budowlane będą toczyć się sprawnie. Wykonawca płaci za każdy dzień kursowania autobusowej komunikacji zastępczej. Jest to dla niego dodatkowa motywacja do prac.
Podkreślmy, że prace prowadzone są w dwóch etapach. Pierwszy, który aktualnie trwa, obejmuje roboty na odcinku od ul. Elbląskiej do pętli na Przeróbce. Kolejny etap, na start którego jeszcze nieco mieszkańcy muszą poczekać, to roboty między pętlą na Przeróbce a ul. Wosia Budzysza .
W naszym raporcie koncentrujemy się na fragmencie, który jest już remontowany. Niemal na całej jego długości zlikwidowano torowisko tramwajowe. Pozostawiono jednak przed Mostem Siennickim od strony centrum ok. 300-metrowy odcinek. Torowisko z racji tego, że wmontowane jest w jezdnię obecnie, służy jako dojazd na most ciężkiemu sprzętowi.
Część jezdni, po której poruszały się samochody - obok torowiska - także zostały rozebrane na moście jak i na najazdach. Na obiekcie, który umożliwia przejście nad Martwą Wisłą, dzięki usunięciu nawierzchni widać nawet konstrukcję nośną mostu - stalowe elementy przęsła.
Zlikwidowana została sieć trakcyjna na całym remontowanym odcinku. Wymontowano także słupy podtrzymujące wspomniany element infrastruktury. Pozostały jedynie latarnie. Mieszkańcy mogą poruszać się jedynie chodnikiem po wschodniej stronie Mostu Siennickiego. Usunięto także część sieci podziemnych.
W miejscu najazdów na obiekt od strony centrum, gdzie do tej pory były pasy ruchu dla samochodów jest układana sieć kanalizacyjna. Wykopy mają miejscami nawet po trzy metry głębokości, a to wymaga montażu niewielkich ścianek rozporowych, tak by ziemia nie zsypywała się do wykopu. Podobne prace będą prowadzone po drugiej strony Wisły.
Co ciekawe, częstymi gośćmi placu budowy są lokalni złomiarze. - Najgorzej było, gdy demontowaliśmy szyny. Z placu budowy wyniesiono nawet ok. 50-kilogramową szynę. Wózki, którymi jeździli aż uginały się od ciężaru - opowiada nam ochroniarz zaplecza budowy, które zostało urządzone przy ul. Siennickiej 32.
Co zawierał kontrakt?
W sumie zmodernizowana zostanie 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskają nawierzchnię z gumowych płyt typu strail. Można je napotkać chociażby na skrzyżowaniu przed Zieleniakiem.
Na remontowanym odcinku projektanci muszą zaplanować zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich ma być jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstanie przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego, który zostanie poszerzony.
Oprócz wymiany torowiska nowym rozwiązaniem będzie tzw. przystanek wiedeński, który pojawi się na ul. Lenartowicza przy istniejących przystankach. Stosuje się go w miejscach, gdzie między tramwajem a przystankiem jest jeszcze jezdnia. Wtedy tę ostatnią wynosi się do wysokości przystanku. Drogowe rozwiązanie tego typu zmusi kierowców do jazdy z niewielką prędkością - a więc poprawi bezpieczeństwo w ruchu.
Przebudowana zostanie też pętla tramwajowa na Przeróbce. Po zakończeniu robót zostanie odwrócony tam ruch tramwajowy, by pasażerowie odjeżdżali zawsze z tego samego przystanku bez względu na to, czy tramwaj przyjeżdża od strony Stogów, czy wyrusza z pętli. Obecnie podróż mieszkańców Przeróbki do centrum odbywa się z dwóch oddalonych o ok. 100 metrów przystanków.
Prace przy przebudowie linii tramwajowej potrwają do września 2015 r.
Miejsca
Opinie (80) 7 zablokowanych
-
2014-07-21 23:01
szkoda
To już nie można było poczekać jeszcze rok aż otworzą tunel pod Martwa Wisła? Teraz wszystko zakorkowane... A zimą....
- 2 2
-
2014-07-21 23:34
Hmmm.....
Nie rozumiem zupełnie skąd tyle podłych słów pod adresem Stogów i okolic. Mieszkają tam tacy sami ludzie, jak gdziekolwiek indziej; ktòrzy również chcą żyć normalnie, dojeżdżać komfortowo do szkoły/pracy/na uczelnię; posiadać place zabaw; miejsca spotkań i rekreacji. Ludzie skończcie żyć stereotypami i je powtarzać!! Nie dzielcie ludzi na gorszych i lepszych, bo to prowadzi donikąd. Zupełnie.nie rozumiem decyzji, by remont kończył się na wiadukcie, a dalej nic......Chciałbym, by na Trójmiescie.pl pojawiło się więcej artykułòw o Stogach i okolicach, by niektórym odwidziały się pewne sprawy. Tu żyje się tak samo, jak na Ujeścisku/ Zakoniczynie/ czy Przymorzu....
- 11 0
-
2014-07-22 11:19
Czyli prawdziwego remontu Mostu Siennickiego nie będzie...
W latach 70 tych połozono nowy most na stary i teraz są dwa mosty , jeden pod drugim. Liczyłem że miasto rozbierze ten dodatkowy i wyremontuje lub odbuduje ten co jest pod spodem ( jak ktoś zauważył był otwierany).
Czyli prowizorki ciąg dalszy ...- 1 0
-
2014-07-22 18:01
Żart!!!!
Zaparkowałem ostatnio przy panach, którzy nie wiedzieli co robić bo czekali na kierownika budowy, leżeli na trawie, a inni w kija walili na maxa, w takim tempie to może skończą do końca 2015, ale gdyby pracowali jak należy to by to krócej trwało i mniej kosztowało...
- 4 0
-
2015-03-04 12:50
fucha na siennickiej
odcinek jezdni został zwężony na zakrecie i wygląda ze to będzie sciezka rowerowa bo samochody tam nie wjada.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.