- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (268 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Most wantowy dla rowerów i pieszych. Rozwiązanie jest, ale nie ma pieniędzy
Po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą rowerzyści i piesi nie mogą się nim poruszać. Ruszyła więc specjalna linia autobusowa nr 258. Przejazd jest płatny, co mocno skrytykowali nasi czytelnicy. Do przejazdów rowerowych w rejon Stogów i Przeróbki zniechęcają też, oprócz opłat, zakazy dla rowerów i pieszych na moście wantowym . Pomysł na usprawnienie tam ruchu jest, ale nie ma pieniędzy. Potrzeba na ten cel 4 mln zł.
Po otwarciu tunelu rowerzyści (za opłatą 3 zł od osoby) mogą autobusem z Letnicy dotrzeć do Przeróbki, a stamtąd w kierunku Westerplatte, czy plaży na Stogach. Niestety tereny Rudników, Olszynki, czy nawet Wyspy Sobieszewskiej nie będą kierunkiem podróży, bowiem tam droga prowadzi okrężnym szlakiem - przez Most Siennicki .
Jest pomysł, ale co dalej z realizacją?
Od kilku miesięcy jest gotowa opinia techniczna, dotycząca możliwości dostosowania chodników rewizyjnych mostu wantowego przez Martwą Wisłę w Gdańsku do ruchu pieszego i rowerowego.
- Przeprowadzone analizy oraz konsultacje wskazują, że przy ograniczeniu ingerencji w konstrukcję mostu - m.in. braku konieczności powtórnego badania mostu w tunelu aerodynamicznym oraz regulacji sił w wantach - możliwe będzie dostosowanie mostu do ruchu pieszo-rowerowego - wyjaśnia Emilia Kucińska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która zamówiła opinię.
Polegałoby ono na poszerzeniu chodników po obu stronach mostu z 80 cm do 150 cm. Ponadto należy też o kilkadziesiąt centymetrów podwyższyć balustrady.
Ślimakiem na most wantowy
- Dla zadania inwestycyjnego należy wykonać dojścia w postaci ścieżek rowerowych. Przygotowanie inwestycji wymaga opracowania dokumentacji technicznej o wysokim stopniu skomplikowania - obliczenia i analizy statyczno-wytrzymałościowe, dynamiczne i aerodynamiczne, rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne - wylicza Kucińska.
Aby rowerzyści bez zsiadania z rowerów mogli pokonać most, miasto musiałoby zlecić budowę czterech tzw. ślimaków - powinny powstać po dwa z każdej strony mostu.
Dodatkowo trzeba będzie poprowadzić ok. 700-metrową drogę rowerową od mostu do ul. Elbląskiej .
Nie ma pieniędzy
Szacowany całkowity koszt opisanego przedsięwzięcia ocenia się na 3,5-4 mln zł. Dla porównania: w tej cenie można wykonać ok. 5 km zwykłej drogi rowerowej, a także wyremontować ul. Sobieskiego .
- W planie finansowym na rok 2016 nie przewidziano środków na realizację tego zadania - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Miasto nie przeprowadziło też jeszcze analiz ruchowych rowerzystów, które miały odpowiedzieć, ile osób będzie mostem wantowym podróżować.
Miejsca
Opinie (255) ponad 20 zablokowanych
-
2016-05-02 10:23
(4)
W ogóle budowanie ścieżek to nonsens, pedalarze i tak cisną po ulicy obok, aż im obcisłe gatki trzeszczą, widzę takich każdego dnia
- 10 9
-
2016-05-02 10:31
po co prowokujesz?
ta ironia jest szyta zbyt grubymi nićmi
- 2 3
-
2016-05-02 10:39
cisną i będą cisnąć dopóki za temat nie wezmą się ludzie kumaci mający pojęcie np o pewnych prawach fizyki i zaczną budować drogi spełniające jakieś normy
- 4 4
-
2016-05-02 10:58
Jescze lepiej po chodniku gdy obok jest droga dla rowerów :) (1)
- 1 6
-
2016-05-02 11:56
Napisał za raz po tym jak zaparkował swoje VW GTI na chodniku
- 6 1
-
2016-05-02 10:23
Buble zaawsze były budowane w naszym kraju za obce pieniądze bo władza jest obca i ma w kieszeni inwestycje a nie dla społeczenstwa kazda inwestycja w Polsce zaraz po oddaniu do exploatacji za pare miesiecy jest remontowana i to przez kolesiowskie firmy albo rodzinne
- 1 3
-
2016-05-02 10:29
Przecież... (3)
...mogli od razu zrobić ścieżkę dla rowerów i pieszych, ale po co pomyśleć za wczesu.
- 3 5
-
2016-05-02 10:32
po prostu oszczędzili na kosztach budowy (2)
projekt zakładał tworzenie udogodnień dla pieszych i rowerzystów. Ale to było wtedy, gdy uważano, że rowerzyści stwarzają zagrożenie dla siebie i innych.
Wśród decydentów nikt się nie chciał przyznać, że jeździ rowerem do pracy, bo go uważali za oszołoma - tak jak nadal uważa wielu przedpiśców.- 6 2
-
2016-05-02 10:38
(1)
urzędasy w Gdańsku to są oszołomy jednak bo z tym swoim awaryjnym zamykanym co tydzień tunelem powielili te same błędy za 15 lat będą się drapać po swoich pustych głowach kotłowski bojanowski trykosko itd
- 2 4
-
2016-05-02 11:50
za 5lat bedą i tunel przystosowywać do rowerów.
Mozna było to razi dobrze zrobić. Kaska dwa razy za to samo wpadnie ;)
- 7 3
-
2016-05-02 10:37
hurra po co było 15 lat temu pomyśleć i zapłacić wtedy nieco więcej ale mniej niż teraz?No po co?Przecież myślenie budyniowej zgrai to najwyżej na kilka dni do przodu zero perspektywy
- 4 5
-
2016-05-02 10:43
(2)
Należy zrobić dla rowerzystów przeszklony podwodny tunel z Gdańska na Hel. Co mają się męczyć na około i to jeszcze pod góre. Koszty są nieistotne. Jeżeli nie zrobimy tego dziś to przegramy w przyszłości.
- 16 5
-
2016-05-02 16:19
idealny pomysł
Jestem w 100 % za
- 2 1
-
2016-05-04 11:46
Tak
Nadto zwracam uwage ze zachód tak robi. A zachód to argument decydujący
- 0 0
-
2016-05-02 10:47
(1)
Wprowadzić tablice rejestracyjne dla rowerów, przeglądy techniczne, OC oraz pobierać podatek drogowy. Potem budować takie mosty.
- 9 11
-
2016-05-02 11:55
z moich podatków tunel budowano, a autem nie jeżdżę
jak mi oddasz za tunel to wtedy możesz zadać.
- 9 0
-
2016-05-02 10:47
Wprowadzic podatek od rowerow beda pieniadze (7)
Te ich obcisle rowerowe gacie tez opodatkowac. Bedzie wiecej pieniedzy. To rowerowe dziadostwo chcialoby wsystko miec na czyjs koszt....
- 10 15
-
2016-05-02 11:48
budowa i utrzymanie dróg w mieście kosztuje kilkaset razy więcej (4)
a kierowcy żadnych dodatkowych podatków na ten cel nie płacą
- 7 1
-
2016-05-02 14:37
i po co klamiesz? (3)
placa w cenie benzyny i cenie samochodow. Placa duzo wiecej niz potem idzie na te drogi. A ty na swoim biedackim rowerku nie placisz i jedzisz po drogach na krzywy ryj.,
- 3 9
-
2016-05-02 15:05
twoje wpłaty pokrywają tylko ułamek kosztów budowy i utrzymania (1)
infrastruktury drogowej w mieście i poza nim
- 6 1
-
2016-05-03 14:44
i na h...j klamiesz?
"Prawie co piąta złotówka w budżecie państwa pochodzi z kieszeni kierowców. Dodatkowy haracz ściągają z nich też rządowe instytucje. Starcza na pensje dla urzędników, dopłaty do emerytury, kolei i melioracji. Najmniej zostaje na drogi.
Masz cos jeszcze klamliwego do powiedzenia?- 1 3
-
2016-05-02 17:51
Nie idzie nawet złotówka.
Drogi w mieście są budowane i utrzymywane ze środków miasta. Głównie CIT PIT i nieruchomości
- 5 1
-
2016-05-02 12:32
ja jeżdżę w dżinsach
- 4 1
-
2016-05-02 16:19
a pan sponsor?
a niby na tunel to z własnego portfela wykładałeś, że tak szczekasz buraku?
- 3 0
-
2016-05-02 13:12
(4)
Mieszkam na Przeróbce i nie widzę problemu. Jadę Mostem Siennickim i Elbląską i jestem w kilka minut w tym samym miejscu. Po co przebudowywać most, budować dojazdy na niego, robić jakiś węzeł na Elbląskiej? Jak ktoś jeździ na rowerze to nadłożenie 2-3km to nie problem, a przyjemność.
- 6 7
-
2016-05-02 13:17
Z przerobki tak, ale od strony stogow duzo wiecej nadrabiasz.
- 3 0
-
2016-05-02 13:23
Lepiej te 2 3 km nadlozyc w ciekawym miejscu docelowym, niz podczas dojazdu za 1. 10. i 100. razem.
- 3 0
-
2016-05-02 13:27
(1)
i rozumiem, że jeżdżąc codziennie stałą trasą lubisz sobie nadkładać dla przyjemności po 3km w każdą stronę? luz, to tylko 180km miesięcznie czyli jakieś zmarnowane 6 godzin ...
Nie każdy sobie jeździ rowerem tylko na wycieczki raz w tygodniu.- 7 0
-
2016-05-02 14:05
trzeba szybciej jechać
- 1 3
-
2016-05-02 13:16
Do czasu budowy chodnika proponuje wydluzyc linie 258 na druga strone mostu. Autobus jedzie 2 minuty potem stoi pol godziny, moglbybw tym czasie pojechac jeszcze mostem wantowym.
- 4 0
-
2016-05-02 13:25
Lepiej w sezonie rowerowym prom niewielki dla rowerow laczacy gorki wschodnie, zachodnie i drugi brzeg wisly. Taki trojkat, trzy brzegi, jezdzilby w kolko. Pozwolilby niesamowicie skrocic droge, lepiej niz most wantowy
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.