- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (267 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Most wantowy dla rowerów i pieszych. Rozwiązanie jest, ale nie ma pieniędzy
Po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą rowerzyści i piesi nie mogą się nim poruszać. Ruszyła więc specjalna linia autobusowa nr 258. Przejazd jest płatny, co mocno skrytykowali nasi czytelnicy. Do przejazdów rowerowych w rejon Stogów i Przeróbki zniechęcają też, oprócz opłat, zakazy dla rowerów i pieszych na moście wantowym . Pomysł na usprawnienie tam ruchu jest, ale nie ma pieniędzy. Potrzeba na ten cel 4 mln zł.
Po otwarciu tunelu rowerzyści (za opłatą 3 zł od osoby) mogą autobusem z Letnicy dotrzeć do Przeróbki, a stamtąd w kierunku Westerplatte, czy plaży na Stogach. Niestety tereny Rudników, Olszynki, czy nawet Wyspy Sobieszewskiej nie będą kierunkiem podróży, bowiem tam droga prowadzi okrężnym szlakiem - przez Most Siennicki .
Jest pomysł, ale co dalej z realizacją?
Od kilku miesięcy jest gotowa opinia techniczna, dotycząca możliwości dostosowania chodników rewizyjnych mostu wantowego przez Martwą Wisłę w Gdańsku do ruchu pieszego i rowerowego.
- Przeprowadzone analizy oraz konsultacje wskazują, że przy ograniczeniu ingerencji w konstrukcję mostu - m.in. braku konieczności powtórnego badania mostu w tunelu aerodynamicznym oraz regulacji sił w wantach - możliwe będzie dostosowanie mostu do ruchu pieszo-rowerowego - wyjaśnia Emilia Kucińska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która zamówiła opinię.
Polegałoby ono na poszerzeniu chodników po obu stronach mostu z 80 cm do 150 cm. Ponadto należy też o kilkadziesiąt centymetrów podwyższyć balustrady.
Ślimakiem na most wantowy
- Dla zadania inwestycyjnego należy wykonać dojścia w postaci ścieżek rowerowych. Przygotowanie inwestycji wymaga opracowania dokumentacji technicznej o wysokim stopniu skomplikowania - obliczenia i analizy statyczno-wytrzymałościowe, dynamiczne i aerodynamiczne, rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne - wylicza Kucińska.
Aby rowerzyści bez zsiadania z rowerów mogli pokonać most, miasto musiałoby zlecić budowę czterech tzw. ślimaków - powinny powstać po dwa z każdej strony mostu.
Dodatkowo trzeba będzie poprowadzić ok. 700-metrową drogę rowerową od mostu do ul. Elbląskiej .
Nie ma pieniędzy
Szacowany całkowity koszt opisanego przedsięwzięcia ocenia się na 3,5-4 mln zł. Dla porównania: w tej cenie można wykonać ok. 5 km zwykłej drogi rowerowej, a także wyremontować ul. Sobieskiego .
- W planie finansowym na rok 2016 nie przewidziano środków na realizację tego zadania - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Miasto nie przeprowadziło też jeszcze analiz ruchowych rowerzystów, które miały odpowiedzieć, ile osób będzie mostem wantowym podróżować.
Miejsca
Opinie (255) ponad 20 zablokowanych
-
2016-05-03 10:02
autostrady dostępne dla rowerzystów! (1)
nikt o tym nie pomyślał?
- 0 5
-
2016-05-04 11:43
było już takich wielu
na otwarciu autostrady między Nowymi Marzami a Toruniem po autostradzie jeździło w ostatnią niedzielę września około 5000 rowerzystek i rowerzystów.
W czasie budowy autostrady na każdym jej odcinku można było rowerzystki spotkać w każdy weekend.- 0 0
-
2016-05-03 10:03
już widze te peletony polskich Januszy w leginsach
masakra
- 2 5
-
2016-05-03 10:05
zabrać jeden pas i problem z głowy
tak to się robi w Gdańsku! prawda panie prezydencie?! a dotacja na nowe drogi dla cyklistów przytulona przez szwagra?
- 1 5
-
2016-05-03 15:39
W tunelu też ciężko było te pół metra czerwonego pasa wygospodarować.
Ograniczenie do 50 a rowerem nie można...- 2 0
-
2016-05-03 18:47
Jest wiecej takich mostow w Trojmiescie
nr1 -srodkowa czesc estakady Kwiatkowskiego -brak schodów
nr2.- most nad torami ,na początku ul ks Popieluszki
nr3 -most nad torami kolo stadionu w ciagu Drogi Zielonej -sa dojazdy i dojscia ale nic wiecej- 1 0
-
2016-05-04 09:28
Bez przesady.
Prawda jest taka że rowerzyści pojawiają się w znacznej ilości tylko w weekend,więc może w te dni raz na dwie godziny zorganizować pod nadzorem policji przejazd zwartej grupy rowerzystów.Problem z głowy i pieniędzy nie trzeba.
- 1 4
-
2016-05-04 11:40
Bardzo proste rozwiazanie
Należy zamknąć most wantowy i tunel dla samochodów a udostępnić go dla rowerzystów. Rowerzysta bowiem jest fundamentem jesli idzie o strukturę ruchu w mieście. Smacznego jarmużu wszystkim!
- 0 2
-
2016-05-13 21:14
Tunell
Mam nadzieję że w wypadku co do planów budowy tunelu na wyspę Uznam weźmie się pod uwagę nie tylko cztery ,kółka, "- ? Ale Polak potrafiiiiii.... (tylko nie u nas?) ....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.