• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Możesz zmienić transport miejski w Gdańsku. Wyraź swoją opinię

km
14 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Obecny schemat sieci tramwajowych w Gdańsku. Obecny schemat sieci tramwajowych w Gdańsku.

Mieszkańcy Gdańska mogą zgłaszać uwagi, wnioski i propozycje zmian do transportu zbiorowego w mieście. Zarząd Transportu Miejskiego czeka na pomysły do 4 lutego.



Po kliknięciu w okładkę projektu pobierzesz cały dokument w formacie pdf. Po kliknięciu w okładkę projektu pobierzesz cały dokument w formacie pdf.
Zarząd Transportu Miejskiego informuje, że opracowany został projekt "Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Miasta Gdańska na lata 2014-2030" (Planu transportowego). W związku z tym do 4 lutego wszyscy zainteresowani mieszkańcy Gdańska mogą zgłaszać swoje uwagi, propozycje czy wnioski do wieloletniego planu transportowego dla Gdańska.

Opracowany dokument, wyłożony do publicznego wglądu, zawiera informacje o planowanych strategicznych działaniach miasta w sferze zrównoważonego publicznego transportu zbiorowego. Wyłożenie dokumentu daje możliwość wpływu na jego kształt poprzez zgłaszanie uwag i wniosków oraz propozycji zmian. ZTM rozpatrzy wszystkie zgłoszone opinie, a w przypadku gdy zmiany będą zasadne, zostaną dokonane odpowiednie korekty w projekcie planu transportowego.

Opinie wraz z wnioskami, uwagami czy propozycjami zmian dotyczącymi projektu planu transportowego będą przyjmowane wyłącznie pisemnie z podaniem imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania, na specjalnie przygotowanym formularzu. 

Czy wprowadziłbyś zmiany w miejskiej komunikacji?

Pobierz projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Miasta Gdańska na lata 2014-2030 (plik PDF)

Pobierz wzór formularza do zgłaszania wniosków, uwag lub propozycji zmian (plik PDF)

Plan został także wyłożony do publicznego wglądu do 4 lutego w siedzibie ZTM w Gdańsku, ul. Na Stoku 49, pokój nr 411 (po uprzednim zgłoszeniu się w pokoju 419), w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7 do 15.

Wypełnione formularze można przekazywać listownie (liczy się data wpływu), drogą elektroniczną na adres plantransportowy@ztm.gda.pl (wpisując w tytule wiadomości "Opinia do projektu planu transportowego") lub bezpośrednio w sekretariacie ZTM, pokój nr 112, w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7 do 15.
km

Miejsca

Opinie (254) 5 zablokowanych

  • moja propozycja... ;-) (4)

    ideał...
    metro w Nowym Jorku
    populacja - ok. 9 mln ludzi, z metra korzystają też ludzie z sąsiadujących miejscowości
    24 linie metra, którymi dojedzie się wszędzie... 468 stacji...
    bilet 7-dniowy bez żadnego limitu przejazdów $30, czyli $4,30, jakieś 13PLN dziennie... (30-dniowy - $112)... oni tam nieco inaczej zarabiają niż my...
    stacja metra jest co kilka ulic, częstotliwość do pozazdroszczenia... osiągnęli poziom ok. 80% mieszkańców dojeżdżających do pracy metrem...
    Póki co w Trójmieście...niestety najwygodniejszy jest samochód - po drodze można rozwieźć dzieci po przedszkolach czy żłobkach, zrobić zakupy, załatwić lekarza etc... Komunikacją miejską jest to niestety trudne...

    • 5 2

    • Tak, a w Paryżu odległość między wejściami na zewnątrz na stacje metra jest max 500 m

      i to ich metro takie ciche....:-)
      najcichsze w Europie

      • 4 0

    • przeliczmy to na 450-tysięczny Gdańsk (2)

      2 linie kolei miejskiej, 23 przystanki. No i fakt, że NYC zainteresowało się koleją miejską gdy tutaj zaczęto myśleć... o kolei. Tramwaj i SKM mogą i powinny) tworzyć spójny system - tylko PKP nie jest zainteresowane pozbyciem się kolejki.

      • 0 0

      • dojeżdżałam kiedyś na studia z Ujeściska do Jelitkowa...

        próbowałam wersji autobus+ tramwaj, potem autobus+kolejka+tramwaj...
        po dwóch miesiącach nabyłam samochód...

        • 2 0

      • dodam, że w NYC w ramach tej samej firmy (i biletu) funkcjonują 224 linie autobusowe..

        tam do głowy nie przyjdzie aby do pracy pojechać autem...

        • 1 0

  • :)

    Przywrócić tramwaj na lakowa

    • 7 2

  • Kupowanie BILETÓW w pojeździe PAYPASSem (1)

    Bardzo wygodne i szybkie rozwiązanie, które by wyręczyło kierowce.

    • 7 0

    • Taka transakcja trwa maksymalnie 20 sekund

      Tak to wygląda:
      img832.imageshack.us/img832/755/img0586zi.jpg

      • 2 0

  • Rozwój

    Bardzo się ciesze, że do mieszkańców docierają takie informacje, że mają na coś wpływ. Świadomy jestem tego, że połowa ludzi chciała by aby tramwaj zawiózł kogoś do domu a motorniczy otworzył drzwi zaparzył kawę i inne ale ....

    104 strony dokumentu w tym większość nie dotyczy Gdańska. To co zostało zrealizowane jest ok to co jest w trakcie realizacji tez jest ok ale co do przyspieszenia komunikacji miejskiej, bezpieczeństwa komunikacji miejskiej.
    Więc zacznijmy od tego
    Jako ZTM w ramach przyspieszenia komunikacji zlikwidujcie kilka przepisów "Czekanie na dobiegających pasażerów" razem z policją weźcie się za kierowców którzy wjeżdżają na skrzyżowania a nie mogą ich opuścić. Ograniczcie sprzedaż biletów żeby ich nie sprzedawać w godzinach szczytu. Zlikwidujcie też przepis o tym, że prowadzący ma obowiązek przyjąć 3,60 lub 1,80 w 5 czy 10 groszówkach. W ramach przypomnienia PESA czy N8C obsługiwany jest dżojstikiem i trzeba stać aby sprzedać.
    Co do bezpieczeństwa po sygnale dźwiękowym się nie wsiada i nie wysiada teraz tramwaje mają fotokomórki a i tak są skargi że motorniczy nie zaczekał czy przytrzasnął drzwiami.

    Do układania przepisów porozmawiajcie z motorniczymi i kierowcami a żeby to wszystko miało efekt to trzeba to przestrzegać i egzekwować od pasażerów.

    99% pasażerów nie ma pojęcia, że są przepisy odnośnie przejazdu. Skoro oni nie mają pojęcia i nie znają przepisów to w jaki sposób coś zmienić ?

    Zacznijmy od uświadamiania pasażerów, którzy traktują komunikację miejską jak firmę taksówkarską bus czy tram ma być najlepiej o ustalonej godzinie w ustalone miejsce a nikt na innych nie patrzy.

    Powodzenia w działaniu

    • 6 1

  • Wstyd

    Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) nie mylić z (ZKM) będąc organizatorem komunikacji nie ma żadnych pomysłów , które mogły by poprawić komunikację w mieście a więc wpadli na pomysł polegający na wykorzystaniu pomysłów mieszkańców i po raz kolejny próbują przekuć je na swój sukces .Nie ładnie !.

    • 6 0

  • proponuję..

    dać więcej siedzeń w tych "pesach" ,,, no i proszę uświadomić kierowcom i motorniczym,że komunikacja to jest dla pasażera....

    • 2 1

  • dobrze ze do Osowy znowu nic sie nie planuje...bo przy blokadach mieszkancow to tylko kasa stracona na projekty

    • 3 0

  • Wiszace ogrody kielpinek

    Polaczyc wiszace ogrody z gdanskiem glownym ulica armii krajowej,wiszace ogrody z CH Matarnia lotniskiem i baninem, wiszace ogrody przez jasien mysliwska do moreny i do wrzeszcza.

    • 3 1

  • sprzedaż biletów w tramwajach i autobusach

    przez kierujących tymi pojazdami powinna być całkowicie zabroniona ! Wiem wiem- zaraz mnie zhejtujecie, ale codziennie jeżdżę i widzę ile czasu marnuje kierowca czy motorniczy na te " pierdoły". Większość z nich najpierw sprzedaje bilety, a potem rusza. Każdy przystanek po 1-2 minuty no i pod koniec trasy ludzie czekają na przystanku i tupią z bezsilności!!! Niestety są tez tacy kierowcy co sprzedają kierując :(. Kto poniesie winę, jeśli kierowca z powodu sprzedaży biletów spowoduje wypadek ? ! Najśmieszniejsze jest to, ze przy wielu przystankach są kioski Ruchu z biletami bądź też automaty biletowe. Ale nie- po co paniusia jedna z drugą, lub goguś jeden z drugim ma zaopatrzyć się w bilet właśnie tam???Lepiej zawracać d-ę kierowcy.... i jeszcze narzekać, że kierowca reszty nie ma wydać!!!!ponieważ cena biletu u kierowcy jest taka sama jak w kiosku więc naród robi to nagminnie i coraz częściej. Są przystanki, gdzie bilet kupują 3-4 osoby !!!!Tramwaje i autobusy spóźniają się więc coraz bardziej.Gdyby bilety w środkach komunikacji były odpowiednio droższe np 5 zł zamiast 3,60 to naród kupowałby tam gdzie taniej, czyli w kioskach i biletomatach. Miasto zaś zarabiałoby tylko na zapominalskich .

    • 21 1

  • N1

    Witam

    w jakim celu autobus nocny N1 dubluje się z SKM i jedzie do Gdyni? zamiast jechać wyłącznie do Osowy

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane