• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Można budować ostatni fragment Trasy W-Z

Marzena Klimowicz-Sikorska
31 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Trasa W-Z ma być gotowa w maju 2012 r. Nz. budowa poprzedniego odcinka trasy, od ul. Jabłoniowej do ul. Kartuskiej, otwartego w 2007 r. Trasa W-Z ma być gotowa w maju 2012 r. Nz. budowa poprzedniego odcinka trasy, od ul. Jabłoniowej do ul. Kartuskiej, otwartego w 2007 r.

Jest pozwolenie na budowę ostatniego odcinka Trasy W-Z. Ma on powstać do maja 2012 roku i wraz z Południową Obwodnicą Gdańska w końcu odkorkować miasto, nie tylko na Euro 2012.



Budowa Węzła Karczemki, który połączy Trasę W-Z z Obwodnicą Trójmiasta, będzie kosztować 273,5 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniesie ok. 192 mln zł. Węzeł ma być gotowy w maju 2012 r. Budowa Węzła Karczemki, który połączy Trasę W-Z z Obwodnicą Trójmiasta, będzie kosztować 273,5 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniesie ok. 192 mln zł. Węzeł ma być gotowy w maju 2012 r.
Ostatni, ponad dwukilometrowy fragment trasy W-Z, powstanie między skrzyżowaniem z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska a Obwodnicą Trójmiasta na węźle Karczemki i ul. Otomińską zobacz na mapie Gdańska, która znajduje się nieopodal osiedli Kiełpino i Karczemki.

Całkowity koszt budowy ostatniego odcinka Trasy W-Z ma wynieść 247 mln zł. Większość, bo aż 60 proc. kosztów, czyli blisko 153 mln zł, ma pochodzić z Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska. Pozostałe środki będą pochodzić z budżetu Gdańska.

Niewykluczone jednak, że dofinansowanie będzie jeszcze wyższe i sięgnie nawet 85 proc. wartości inwestycji. Czy tak się stanie przekonamy się pod koniec stycznia, gdy zaktualizowana zostanie lista projektów drogowych z unijnym wsparciem.

Projekt, który będzie realizowany przez miejską spółkę Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, przewiduje przebudowę południowej części ul. Kartuskiej na odcinku 1,71 km z budową wiaduktu nad Trasą W-Z oraz włączeniem się do ronda na skrzyżowaniu z ul. Szczęśliwą i ul. Kartuską Północną.

Oprócz tego na długości 0,85 km zbudowana zostanie ul. Kartuska Północna. Dodatkowo zostaną wybudowane i przebudowane fragmenty ulic: Otomińskiej, Kalinowej zobacz na mapie Gdańska, Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska, Nowej Myśliwskiej i Gostyńskiej zobacz na mapie Gdańska.

Budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z ma ruszyć w marcu 2010 r. i zakończyć się, podobnie jak budowa Węzła Karczemki i Południowej Obwodnicy Gdańska, w maju 2012 r.

Trasa W-Z jest jedyną uznaną przez UEFA poprawną drogą dojazdową z lotniska w Rębiechowie na stadion piłkarski w Gdańsku. Wraz z rozbudowywanym Węzłem Karczemki i Południową Obwodnicą Gdańska (obie inwestycje prowadzi gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad) ma stworzyć pierścień drogowy, który odkorkuje miasto.

Z założenia ma ona przejąć dzisiejszy ruch z ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska, która po zakończeniu inwestycji, będzie tylko drogą dojazdową do pobliskich osiedli.

Opinie (130) 4 zablokowane

  • "jest pozwolenie" ale z czego się cieszyć ?

    Przecież to chyba logiczne, że inwestycję rozpoczętą 30 lat temu trzeba skończyć. A tak osobiście to dziwię się innym Gdańszczanom, że będą jeszcze cały rok stać ogromnych korkach i będą to znosić bez żadnego buntu wobec władz miasta. Jak na razie od miesiąca jedynie pojawili się tam geodeci w kamizelkach. Kiedy jakieś informacje o przetargach itp, kiedy wjedzie tam ciężki sprzęt????
    Samo skrzyżowanie jest rozwiązane idealnie i aż prosi się by budować je na raty by uniknąć jeszcze większych korków. Polecam by na samym początku wybudować dodatkowy wiadukt nad obwodnicą (w kierunku Pruszcza). Boję się, że czeka nas jeden wielki przetarg na węzeł i korki x10 podczas realizacji. Pozdrawiam Gdańszczan.

    • 3 1

  • prog na moscie

    Jeszcze nie skonczyli budowac a na wiadukcie nad Jabloniowa w kierunku Centrum zrobil sie prog w miejscu szczeliny, ciekawe kiedy tym sie ktos zajmie

    • 2 1

  • kto za to odpowie!

    buduje się osiedla w Karczemkach a pożniej wpuszcza im się smród komunikacyjny pod okna !
    Dziadowskie rządy tego miasta !

    • 1 6

  • MAM NADZIEJE ŻE TO BĘDZIE JUŻ OSTATNIA KARUZELA ADAMOWICZA.

    • 4 1

  • ostatni odcinek trasy wz

    szczerze mówiąć nie wierzę by to się udało w takim terminie zakończyć. bo jak się np.popatrzy na budowę stadionu gdzie daleko do zakończenia prac i nie wiadomo czy bedzie on gotowy na euro 2012 - przecież już w listopadzie 2009
    roku miał rozpocząć sie montaż dźwigarów pokrycia stadionu do dziś nic się nie dzieje czyli 2 miesiące opóźnienia. wracając do trasy wz jest ona potrzebna jak tlen do życia dobrze , że wiele lat temu chyba było to w latach 60 zaplanowano
    jej przebieg i budowę i dobrze , że obecne władze gdanska nie zarzuciły tej koncepcji. komunikacja to podstawa życia każdego miasta. myślę, że warto wrócić do koncepcji rozbudowy obwodnicy trójmiasta budując dodatkowe pasy ruchu lub jeżeli to niemożliwe pomyśleć o planach nowej obwodnicy lub autostrady połaczonej np z autostradą via Hansa z Tallina poprzez Rygę , Królewiec Gdańsk do Berlina. W Estonii, Łotwie i Litwie odcinki tej autostrady są bądź zbudowane lub buduje sie je w szybkim tempie ( z dofinansowaniem z Unii Europejskiej)

    • 1 0

  • Jestem z Gdyni, ale uważam że fajnie :)

    Cieszą mnie pozytywne wiadomości.

    • 1 1

  • nie tak szybko

    urzędasy muszą teraz rozpisać przetarg a to jak wiadomo z wym mięcie wiąże się z totalnym bałaganem, brakiem wielu papierów w projekcie i chaosem oraz rocznym opóźnieniem

    • 3 0

  • czas budowy

    ciekawe jak rozwiążą organizację ruchu na czas budowy na co bądź aż dwa lata?

    • 0 0

  • RUSZYŁA KAMPANIA WYBORCZA ADAMOWICZA

    • 3 0

  • TO NIE JEST OSTATNI ODCINEK TRASY WZ

    OTATNI ODCINEK TRASY WZ TO JEST POLACZENIE OBWODNICY NOWA DROGA Z ZUKOWEM A TYM SAMYM POLACZENIE Z DROGA DO KOSCIERZYNY I KARTYS W ZUKOWIE CZYLI TA NOWA DROGA DO ZUKOWA POWINNA PRZEBIEGAC PONIZEJ ZUKOWA

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane