• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Można budować ostatni fragment Trasy W-Z

Marzena Klimowicz-Sikorska
31 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Trasa W-Z ma być gotowa w maju 2012 r. Nz. budowa poprzedniego odcinka trasy, od ul. Jabłoniowej do ul. Kartuskiej, otwartego w 2007 r. Trasa W-Z ma być gotowa w maju 2012 r. Nz. budowa poprzedniego odcinka trasy, od ul. Jabłoniowej do ul. Kartuskiej, otwartego w 2007 r.

Jest pozwolenie na budowę ostatniego odcinka Trasy W-Z. Ma on powstać do maja 2012 roku i wraz z Południową Obwodnicą Gdańska w końcu odkorkować miasto, nie tylko na Euro 2012.



Budowa Węzła Karczemki, który połączy Trasę W-Z z Obwodnicą Trójmiasta, będzie kosztować 273,5 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniesie ok. 192 mln zł. Węzeł ma być gotowy w maju 2012 r. Budowa Węzła Karczemki, który połączy Trasę W-Z z Obwodnicą Trójmiasta, będzie kosztować 273,5 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniesie ok. 192 mln zł. Węzeł ma być gotowy w maju 2012 r.
Ostatni, ponad dwukilometrowy fragment trasy W-Z, powstanie między skrzyżowaniem z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska a Obwodnicą Trójmiasta na węźle Karczemki i ul. Otomińską zobacz na mapie Gdańska, która znajduje się nieopodal osiedli Kiełpino i Karczemki.

Całkowity koszt budowy ostatniego odcinka Trasy W-Z ma wynieść 247 mln zł. Większość, bo aż 60 proc. kosztów, czyli blisko 153 mln zł, ma pochodzić z Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska. Pozostałe środki będą pochodzić z budżetu Gdańska.

Niewykluczone jednak, że dofinansowanie będzie jeszcze wyższe i sięgnie nawet 85 proc. wartości inwestycji. Czy tak się stanie przekonamy się pod koniec stycznia, gdy zaktualizowana zostanie lista projektów drogowych z unijnym wsparciem.

Projekt, który będzie realizowany przez miejską spółkę Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, przewiduje przebudowę południowej części ul. Kartuskiej na odcinku 1,71 km z budową wiaduktu nad Trasą W-Z oraz włączeniem się do ronda na skrzyżowaniu z ul. Szczęśliwą i ul. Kartuską Północną.

Oprócz tego na długości 0,85 km zbudowana zostanie ul. Kartuska Północna. Dodatkowo zostaną wybudowane i przebudowane fragmenty ulic: Otomińskiej, Kalinowej zobacz na mapie Gdańska, Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska, Nowej Myśliwskiej i Gostyńskiej zobacz na mapie Gdańska.

Budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z ma ruszyć w marcu 2010 r. i zakończyć się, podobnie jak budowa Węzła Karczemki i Południowej Obwodnicy Gdańska, w maju 2012 r.

Trasa W-Z jest jedyną uznaną przez UEFA poprawną drogą dojazdową z lotniska w Rębiechowie na stadion piłkarski w Gdańsku. Wraz z rozbudowywanym Węzłem Karczemki i Południową Obwodnicą Gdańska (obie inwestycje prowadzi gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad) ma stworzyć pierścień drogowy, który odkorkuje miasto.

Z założenia ma ona przejąć dzisiejszy ruch z ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska, która po zakończeniu inwestycji, będzie tylko drogą dojazdową do pobliskich osiedli.

Opinie (130) 4 zablokowane

  • Zdjęcia z przeszłości, Plany z przyszłości, tak się buduje w grodzie Gdańsk.

    Co to miało nie być z ulicą Słowackiego na EURO2012, z Obwodnicą Południową, Sucharskiego, W-Z, a ...........powstanie tylko stadion.

    • 0 0

  • BUDOWAC MINIMUM 3 PASY W JEDNA TO STANDART!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane