• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mylące znaki na obwodnicy. Kierowcy niepotrzebnie zwalniają

Patsz
27 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (110)

Na filmie widać mylące oznakowanie

- Znaki ustawione na obwodnicy między Owczarnią i Osową Mapka, informujące o zwężeniu jezdni, wprowadzają w błąd, przez co robią się korki - twierdzą kierowcy. Aktualne są jedynie w nocy, kiedy drogowcy montują ekrany akustyczne na węźle Owczarnia. Sęk w tym, że w dzień są przekreślone taśmą, a tej z daleka nie widać.



Czy zdarza ci się być zdezorientowanym na drodze z powodu oznaczeń?

Zatory na obwodnicy dają się we znaki kierowcom w Trójmieście. Przedstawiciele GDDKiA informują, że powodem najnowszych utrudnień na obwodnicy jest zwiększony ruch oraz budowa węzła Gdańsk Południe.

Ale nasi czytelnicy, którzy korzystają z obwodnicy na co dzień, przekonuję, że nie tylko te kwestie są powodem korków na obwodnicy.

Czytelniczka: taśma na znakach nie wystarcza



Pani Alicja uważa, że za zatory odpowiada nieprawidłowe oznakowanie jednego z odcinków obwodnicy.

- Nie rozumiem, dlaczego znaki informujące o zwężeniu na odcinku Owczarnia-Osowa nie są w inny sposób odwoływane, tylko poprzez naklejenie taśmy, której nie widać. Można je przecież obrócić, by nie myliły kierowców. Miejscowi mogą już się do nich przyzwyczaić, ale turyści mylą się, zwalniają i robi się często zator - opowiada pani Alicja.


Jej zdaniem takie oznakowanie może powodować tez niebezpieczne sytuacje na drodze i doprowadzić do stłuczek.

GDDKiA: zwrócimy uwagę wykonawcy



Jak informuje GDDKiA, znaki są ustawione, bo w nocy na węźle Gdańsk Owczarnia trwa budowa ekranów akustycznych.

- Firma pracuje w dni robocze od godz. 19 do 5 nad ranem. Do tej pory nikt nie zgłaszał się do nas z tym, że znaki z taśmą mogą mylić - mówi Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GGDKiA
Zdaniem czytelników rozwiązaniem byłoby obrócenie znaków w ciągu dnia, by nie myliły kierowców.

- Zwrócimy się do wykonawcy, by zareagował w tej kwestii - wskazuje rzecznik.
20:26 27 LIPCA 23

Nie schowali znaków remontowych, korek na obwodnicy (4 opinie)

Znów korek na obwodnicy. Korek na kilka kilometrów, bo nie schowali znaków remontowych, choć nikt nie pracuje.
Znów korek na obwodnicy. Korek na kilka kilometrów, bo nie schowali znaków remontowych, choć nikt nie pracuje.
Patsz

Miejsca

Opinie (110) 7 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    A może by tak temat ująć szerzej (12)

    kto decyduje jak i czym oznaczać różne zwężenia, roboty, objazdy bo mam często wrażenie ze jest to radosna twórczość tych co właśnie w tym miejscu coś kopia. Mam przekonanie graniczące z pewnością ze żadnej kontroli nad tym nie ma, wszystko zależy od wykonawcy. Pierwszy przykład z brzegu - żółte linie pasów ruchu wymalowane przy UM w Gdyni w związku z budowa Parku Centralnego już dawno się zatarły i tylko ci co stałe tamtędy jeżdżą wiedza jak przebiegały a reszta jeździ jak chce. Nikomu to oczywiście nie przeszkadza łącznie z władza najwyższa miasta pod oknami której takie dziadostwo kwitnie. Ile razy widziałem pozostawione na drodze znaki ograniczenia prędkości w związku z robotami które dawno się już skończyły tylko wykonawca zapomniał po sobie posprzątać. Ma racje ta Pani bo znak nie aktywny musi być usunięty albo zasłonięty a zaklejanie tasiemkami to po prostu niechlujstwo i stwarzanie zagrożenia w ruchu. I za to są mandaty. Jeździłem trochę po Europie i nigdzie tak beznadziejnych oznaczeń remontów na drogach nie widzialem jak w Polsce!

    • 74 8

    • Za każdym razem u zarządcy drogi zatwierdza się zaopiniowaną organizację ruchu. (4)

      W tym przypadku w GDDKiA.

      • 3 2

      • Ja mam wrażenie graniczące z pewnością że ci którzy to zatwierdzają, często sami nie mają prawa jazdy. (2)

        Tyle się widuje różnych kuriozów, że to nie może być przypadek.

        • 4 2

        • Tu też nie masz, a robisz za eksperta

          • 1 2

        • Ja mam takie wrażenie jak widzę co robią na drogach ci co mają, połowa kupiło pj w dodatku do płatków śniadaniowych.

          • 1 0

      • Zatwierdza się to co się pięknie w Power Pointcie wymaluje i mailem wyśle. Chodzi o to jak to w praktyce funkcjonuje a tego raczej już nikt nie sprawdza

        • 2 0

    • Jakiś czas temu na Havla w Gdańsku stał znak 30, bo był tam skręt w prawo na objazd.

      I po zlikwidowaniu objazdu, odnowieniu trawnika i krawężnika znak stał sobie jeszcze prawie miesiąc.

      • 3 0

    • Znaki (2)

      Dokładnie w innych krajach przeważnie zakładają zwykły czarny worek dla przysłonięcia nieaktywnego znaku lub sama tarcza znaku ma pole żółte nie białe co z góry wiadomo że pewne ograniczenia są tylko w czasie gdy są robotnicy pracujący przy drodze.
      Oczywiście fizycznie tam przebywają!

      • 0 0

      • wystarczy obrócic znak o 90 stopni by nie był widoczny dla kierowców i już - nie trzeba worka (1)

        • 1 0

        • Tego znaku nie da się obrócić

          Wystarczy użyć więcej taśmy kontrastującej i zrobić to na krzyż, żeby było z daleka widoczne. Bo teraz to przekreślenie jest bardzo słabo widoczne.

          • 1 0

    • Zolta tasma na zoltym tle to festiwal bezmyslnosci (2)

      Co trzeba miec w glowie zeby cos takiego ponaklejac.

      • 2 0

      • Taśma jest pomarańczowa, ale słabo widoczna (1)

        Inna grubsza taśma, lepiej widoczna i na krzyż, gdyby dali ta taśmę w poprzek, już by było lepiej, ale ta taśma jest za wąska

        • 1 0

        • Tlo jest pomaranczowe....

          • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Mało który kierowca nie zdaje sobie sprawy, że spowolnienie ruchu na obwodnicy nie jest przyczyną powstawania zatorów (7)

    przy mniejszej prędkości można zachowywać mniejsze odstępy między pojazdami przy zachowaniu bezpieczeństwa, co podnosi przepustowość korytarza ruchu drogowego. Korki (mega korki) powstają wtedy, gdy kierowcy lekceważą limity prędkości i potrzebę zachowania odpowiednich odstępów między pojazdami - w wyniku tego powstają "zdarzenia drogowe" powodowane przez kierowców, którym wydaje się, że jeżdżą "szybko ale bezpiecznie" i wtedy powstają prawdziwe, wielogodzinne zatory drogowe - prawie codziennie na obwodnicy i na drogach dojazdowych do nich.

    • 61 71

    • Do tego zmieniają pas co chwila

      Bo prawy jedzie szybciej, nieee Janusz wskakuj na lewy bo tam szybciej. Jednak wracam na prawy...

      • 12 0

    • Głupoty wypisujesz. Jeden zwolni i to idzie jak kostka domina, za nim kaskadowo następni w sposób coraz bardziej gwałtowny, aż

      • 11 5

    • Guzik prawda, hamowanie z palca, bo tak powodują przy zagęszczeniu ruchu kaskadowosc i to jest glowny problem.

      • 7 1

    • "co podnosi przepustowość korytarza ruchu drogowego" - podnosi pojemność, a nie przepustowość. Jeśli przy zmniejszeniu prędkości o połowę zmniejszymy także o połowę odstępy, to przepustowość w najlepszym wypadku pozostanie taka sama. A to i tak tylko w przypadku, gdyby pojazdy były nieskończenie małymi punktami. A skoro nie są, to zmniejszenie przerw o połowę nie oznacza, że na danym odcinku zmieści się dwa razy więcej samochodów, bo one też miejsce zajmują pomiędzy tymi przerwami i nie stały się po zmniejszeniu prędkości o połowę krótsze.

      • 7 2

    • Panie filozofie

      Prośba o odpuszczenie

      • 1 0

    • Jasne Czy w ciągu minuty przejedzie więcej samochodów z jadących z prędkoscią 80 km/h czy 100 km/h? I jaka mniejsza prędkość jak w godzinach szczytu jazda z prędkoscią 80 km/h to tam często marzenie?

      • 1 1

    • ilość pasów

      ilość pasów pewnie nie ma znaczenia, prawda? Jak z 3 pasów następuje zwężenie do 2 oraz dojazdówka z Matarni w stronę Gdyni - to nie ma żadnego wpływu na przepustowość? Odblokowuje się to dopiero na Wielkim Kacku, gdzie znów jest poszerzona droga. Te znaki nie mają nic wspólnego z zatorami, bo one tam już były przed rozpoczęciem prac... Wiem, bo jeżdżę tedy codziennie.

      • 1 0

  • przecież są przekreślone, (4)

    jezdze codziennie i codziennie je widzę. kto nie widzi, to chyba musi do lekarza od oczu

    • 8 11

    • (2)

      Jeśli to przekreślenie na znaku ze zdjęcia nazywasz widocznym to rzeczywiście nie ma o czym dyskutować.

      • 5 3

      • (1)

        Ja widzę
        Noszę okulary
        Spróbuj tez

        • 3 5

        • Ściemniasz

          • 2 3

    • Nie są widoczne

      • 4 4

  • To nie jest wasza interwencja

    Kierowcy interweniowali już dawno temu

    • 3 3

  • Śmieszne. (2)

    Śmieszne są słowa rzecznika na końcu który mówi że nikt się do nas z tym nie zgłaszał do tej pory. Czy Rzecznik uważasz że osoba jadąca na wakacje raz w tę stronę na cale życie z np. Katowic będzie jeszcze zajmowała się tym żeby zawiadomić Rzecznika o głupocie jego firmy? W ogóle dlaczego ktoś miałby się z tym zgłaszać, to wasza robota zrobić to Perfekt. U mnie w pracy naganę dostały by 2 osoby : zasłaniająca te znaki oraz rzecznik.

    • 22 3

    • W punkt, (1)

      200% racji. To wstyd dla GGDKiA ze trzeba im palcem pokazywać takie oczywistości.

      • 4 2

      • Jak przyszli ten nic nie robić znajomi królika z PiS

        ..to nie jest dziwne, że wszędzie bardak!

        • 2 1

  • Czy drogowcy muszą paraliżować obwodnicę? (2)

    Prace nie są wykonywane w nocy - tylko od 19'tej powodując kilometrowe korki!!! Czy ktoś w tym kraju wymusi na drogowcach prace w godzinach nocnych 22 - 06?

    • 6 2

    • Ja proponuję od 2 do 3 w nocy.
      A gdzie na świecie pracują wyłącznie w takich godzinach.
      Dawaj 3 kraje w Europie co wyłącznie robią w takich godzinach.
      Obwodnicę paraliżują upośledzeni kierowcy robiący codziennie wypadki

      • 2 0

    • Po kiego tam w ogóle jakieś ekrany?

      Dla sarenek w lesie?

      • 1 0

  • Tylko elektroniczne!

    Na tak obciążonej drodze powinien być wymóg tablic elektronicznych wielokrotnie powtórzonych. To co jest obecnie te stringi z taśmy widoczne dopiero z 50m to śmiech. A rzecznik GDDiK to cymbał: "nikt nam nie zgłaszał" - kurde to Wy jesteście ekspertami od budowy dróg czy kierowcy teraz mają być?

    • 26 2

  • Korki od kilku tygodni bo stawiają ekrany przy rodosach. Najlepsze jest to, że tam gdzie wnioskowano o ich ustawienie (klukowo) odmówiono. I w ten sposób stawiają je na całej długości ogródków i kończą się idealnie na zabudowaniach w klukowie. Gdzie tu sens, gdzie logika? Tzn oczywiste że od razu rodosy pójdą pod młotek i powstaną apartamenty, ale mogli chociaż pozory zachować

    • 10 0

  • w Gdańsku więcej takich miejsc

    wkoło Elektryków wiszą zakazy skrętu a jechać można, na Podwalu Przedmiejskim jest znak 30 i zwężenie a nic się nie dzieje, a 200m dalej jakieś żółte linie chyba od roku już są.

    • 5 0

  • 19-5? codziennie zwezaja juz o 18 !!!

    Codziennie widzę jak ulica zwężana jest już od godz 18 albo chwilę po 18 !!! To jest kpina !!!

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane