• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na Kartuskiej bez wyprzedzania

mt
6 marca 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Mimo protestów kierowców we wtorek rozpoczyna się remont ulicy Kartuskiej w Gdańsku, oznaczający zwężenie jezdni do dwóch pasów ruchu. Cel: zwiększenie bezpieczeństwa pieszych.

Modernizacja ul. Kartuskiej będzie kosztować 2,5 miliona złotych. Dotychczas samochody jeździły tutaj w czterech rzędach, mimo że na jezdni wyznaczono tylko dwa pasy - kierowcy wykorzystywali ich ponadstandardową szerokość. Według drogowców ta anarchia narażała na ogromne niebezpieczeństwo pieszych, którzy musieli szczególnie uważać na wyprzedzające "na trzeciego" auta.

Czy to dobrze, że Kartuska będzie węższa?

Ale zwężenie Kartuskiej może wywołać dodatkowe problemy komunikacyjne w śródmieściu: ta ulica to jeden z głównych dojazdów z Moreny i Siedlec do centrum. Trasa W-Z, która miała ją odciążyć, nie spełnia swojego zadania z powodu korków przed Węzłem Unii Europejskiej (tak od niedawna nazywa się Węzeł Okopowa). Roboty jednak ruszają już dziś, bo miasto zdobyło na nie pieniądze z budżetu centralnego.

- Policja od dawna apelowała, byśmy wykonali przebudowę z myślą o bezpieczeństwie przechodniów - tłumaczy Maciej Lisicki, wiceprezydent Gdańska.

W maju, kiedy prace zostaną zakończone, Kartuska ma wyglądać tak jak Kołobrzeska na swoim jednokierunkowym odcinku (pomiędzy Dąbrowszczaków a Chłopską). Są tam trzy pasy ruchu - dwa dla samochodów oraz jeden środkowy służący jako lewoskręt przed skrzyżowaniami i wysepka dla pieszych w miejscach, gdzie jezdnię przecina zebra.
Gazeta Wyborczamt

Opinie (156) 3 zablokowane

  • snoop dogg

    dobrze mówi. Wszystki dojazdówki do obwodowej sa za waskie. na odcinku grunwaldzkiej smiało mozna zrobic 4 pas - ale po co? W papierach miasta słowackiego jest droga ewakuacyjna na wypadek czegos tam - powodzenia jak teraz nie mozna nia przejechac. Tramwaj na Chełm - bzdura nie rozwinei to korków tylko ułatwi dojazd mieszkancom jednej czesci osiedla bo dalej i tak bedzie trzeba autobusem. Korki codziennie na trakcie@#$%^&* a zreszto szkoda słów.

    • 0 0

  • Co za cwel to wymyslil...?

    Trzeba miec chyba z deka nie pokolei w glowce aby...zwerzac drogi(!!)

    • 0 0

  • czyzby sie szykowala w gdansku najwieksza wpadka inwestycyjna roku?

    dorzuccie jeszcze pare garbow, fotoradarow i wysepek, napewno poprawi to bezpieczenstwo! (kit z tym ze co kawalek sa swiatla dla pieszych)

    • 0 0

  • snoop dogg, czesław wapno

    Koniecznie popracujcie nad ortografią. Jeżeli jesteście takimi samymi fachowcami od dróg jak pilnymi uczniami w szkole - to tłumaczy Waszą indolencję.

    • 0 0

  • papis

    a gdzie się stawia znaki? Czy czasami nie na wysepce aby ostrzegał przed wysepką? Właśnie dla debilów koszacych znaki (którzy grzeja tak szybko, że nawet ich nie dostrzegą) trzeba robić azyle dla pieszych, bo ludzie Ci chcą żyć

    • 0 0

  • ci debile zetna znaki na wysepkach a z nimi też pieszych

    ale mam wyjście z sytuacji - trzeba ograniczyć prędkość zsamochodów do 20 km/h albo zamiast drogi póścić ścieżkę rowerową - ekologowie będa wozić kontenery, paczki , skrzynki, ludzi itp

    • 0 0

  • bez wyobrażni

    To na co wpadły nasze władze to DRAMAT!!!!!!

    Jak można ograniczyc tak szeroka drogę???? Czy ktoś z Was wie ile raz dziennie na sygnale mkną KARTUSKĄ KARETKI???? POLICJA? STRAŻ POŻARNA?
    Ja mieszkam przy Kartuskiej i nie wyobrażam sobie jak będa jeździć po remonice? PO CHODNIKU????

    • 0 0

  • kretynizm

    ten co to wymyslil, chyba nigdy nie probowal sie dostac z moreny do gdanska glownego w godzinach szczytu. istna paranoja. przeciez niewiele brakuje zeby zamiast zawezyc, to poszerzyc kartuska. tam juz sa 'dwa pasy', wystarczy je odpowiednio oznaczyc.
    jeszcze raz, kretynizm, nadajacy sie do filmow bareji.

    • 0 0

  • "śpiący policjanci" wciąż leżą

    na Zakopiańskiej i mają sie dobrze :)

    • 0 0

  • pytanko

    Mam pytanko.

    Nie wiem czy dobrze odczytuje mapke planowanego remontu Kartuskiej zamieszczoną w Dzienniku Bałtycki z 02.03.2007r.ale wydaj mi sie, że tak - więć czy może mi ktoś powiedzieć jak to możliwe, że remont nawierzchni
    zaczyna sie od ul Janej (A NIE OD SKRZYŻOWANIA Z POWSTANCÓW WARSZAWSKICH) a kończy sie przed przejściem dla pieszych (przy ul Ciasnej).
    NO I TU WIDZĘ SZCZYT GŁUPOTY. Przecież za przejściem ok 10 m jest dopiero dobra nawierzchnia. Więć co z nawierzchnią centralnie przed i za przejściem ok 15 m???? ZOSTANIE TAK?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane