• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na Kartuskiej bez wyprzedzania

mt
6 marca 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Mimo protestów kierowców we wtorek rozpoczyna się remont ulicy Kartuskiej w Gdańsku, oznaczający zwężenie jezdni do dwóch pasów ruchu. Cel: zwiększenie bezpieczeństwa pieszych.

Modernizacja ul. Kartuskiej będzie kosztować 2,5 miliona złotych. Dotychczas samochody jeździły tutaj w czterech rzędach, mimo że na jezdni wyznaczono tylko dwa pasy - kierowcy wykorzystywali ich ponadstandardową szerokość. Według drogowców ta anarchia narażała na ogromne niebezpieczeństwo pieszych, którzy musieli szczególnie uważać na wyprzedzające "na trzeciego" auta.

Czy to dobrze, że Kartuska będzie węższa?

Ale zwężenie Kartuskiej może wywołać dodatkowe problemy komunikacyjne w śródmieściu: ta ulica to jeden z głównych dojazdów z Moreny i Siedlec do centrum. Trasa W-Z, która miała ją odciążyć, nie spełnia swojego zadania z powodu korków przed Węzłem Unii Europejskiej (tak od niedawna nazywa się Węzeł Okopowa). Roboty jednak ruszają już dziś, bo miasto zdobyło na nie pieniądze z budżetu centralnego.

- Policja od dawna apelowała, byśmy wykonali przebudowę z myślą o bezpieczeństwie przechodniów - tłumaczy Maciej Lisicki, wiceprezydent Gdańska.

W maju, kiedy prace zostaną zakończone, Kartuska ma wyglądać tak jak Kołobrzeska na swoim jednokierunkowym odcinku (pomiędzy Dąbrowszczaków a Chłopską). Są tam trzy pasy ruchu - dwa dla samochodów oraz jeden środkowy służący jako lewoskręt przed skrzyżowaniami i wysepka dla pieszych w miejscach, gdzie jezdnię przecina zebra.
Gazeta Wyborczamt

Opinie (156) 3 zablokowane

  • „I bardzo dobrze
    nawet 100 pasów na Kartuskiej nic tu nie da, ponieważ ruch nie jest tak aż tak duży, a prawdziwym problemem jest węzeł przy urzędzie miasta. I jeszcze jedno, zycie ludzkie nie ma żadnej ceny, nawet kosztem pewnych wyrzeczeń dla kierowców. popieram ten pomysł!
    Autor: kwant 2007-03-06 08:33”

    F.S. - Większość aut jedzie do skrzyżowania z 3 Maja, więc jeśli przy dwóch pasach korek aut jadących prosto ma np. 0,5-1 km, przy jednym pasie będzie 1-2 kilometrowy. Auta skręcające wcześniej, parkujące, podwożące pasażerów będą w danym punkcie znacznie później. Jeśli życie nie ma żadnej ceny to w całej Polsce powinno obowiązywać ograniczenie do 30 km/h, a co 50 metrów powinny być progi spowalniające. A poważnie jest granica między bezpieczeństwem a czasem przejazdu. Jeśli zrobić na ostatnim przejściu dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej takową inwestycję będzie dobrze.

    • 0 0

  • „panie Stankiewicz!
    A gdzie Pan chcesz wprowadzić te 4 pasy? Przeciez Kartuska nie ma nawet 11 metrów szerokości, stąd dzień w dzień wypadki, obtarcia, urwane lusterka. Z tego co się orientuję aby jezdnia miała 2x2 musi mieć minimum 14 metrów, czyli ta jest nawet zxa ciasna na 3 pasy. Chyba czas najwyższy dojrzał na cywilizację Kartuskiej, tym bardziej że środki miasto otrzymało w ramach programu GAMBIT. Niestety póki kierowcy nie zrozumieją, że ulica miejska to nie autostrada, potrzebne są drastyczne działania, szkoda tylko że tak późno.
    Autor: mieszkanka Siedlec 2007-03-06 08:39"

    F.S. - Cztery pasy można zrobić wpuszczając tory w asfalt, mniejszy trawnik, węższy chodnik - to wszystko jest możliwe (szczegół, ale 3 pasy są już teraz 3x3,5 metra = 10,5 m). Wymaga to zaprojektowania, więc remont by się opóźnił, ale lepiej zrobić porządnie niż wydać forsę na remont który pogorszy sytuację. W tym czasie częściej mogą stać policjanci. Miasto otrzymało 1 mln, ale czy warto tylko dlatego pogarszać układ komunikacyjny? Może na poprawiony projekt modernizacji też by się udało zdobyć dofinansowanie.

    • 0 0

  • phe

    brawo wlodarze miasta... za kolejny mega kretynski pomysl! co za palanci w gdansku ledwie sie da przecisnac a wy jeszcze zwezacie jedna z glownych ulic w miescie brawo! kretyni!

    • 0 0

  • No skad ten pomysl zeby tory w jezdnie wpuszczac?? Wlasnie o to chodzi zeby torowisko bylo wydzielone i zeby sa tramwajki jezdzily nie stojac w korkach!

    • 0 0

  • Do wszystkich piszących w stylu „Kierowcy powinni zamienić auto na tramwaj, jeździć inną drogą" – a autobusy, służby miejskie, transport towarów, usługi, jeżdżący służbowo (Ja dużo jeżdżę i komunikacją miejską nie miałbym żadnych szans się wyrobić – mających podobną pracę jest wielu!), przewożący ciężkie bagaże czy nawet rodzice przewożący małe dzieci. Sąsiednie ulice też są zakorkowane, więc ograniczenia spowodują tylko większe korki gdzie indziej – dłuższy przejazd dla tysięcy Gdańszczan (w tym np. hydraulika, kuriera, ślusarza czy elektryka na którego szybki przyjazd czekasz).

    • 0 0

  • ludzie są jak kozy, sami włażą pod samochody

    PS
    nie mam samochodu ale wiem jak chodzą durnowate kozy

    • 0 0

  • „A Filip Stankiewicz niech nam powie które to lobby motoryzacyjne
    finansuje jego stowarzyszenie!!! (...)A może to wina tego,ze Twoi ludzie panie Filipie nie są wykonawcami??? No tak, a który to już raz wychodzi na to, że stowarzyszenie koliber poprostu kłamie dla kasy.
    Autor: Aldwyn Danu Nightwind 2007-03-06 12:46”

    Sądząc po Wpisach Aldwyna dyskusja z Nim mija się z celem, ale może krótko odpowiem – stoi za mną jedynie lobby zdrowego rozsądku, nie zatrudniam ludzi, a kłamstwo proszę wskazać (bo chyba nie kłamiemy w każdym zdaniu? ;-)).

    • 0 0

  • Jak zwykle wybrano najprostszy i najgłupszy

    pomysł. Czy ktoś zapomniał o przejściach podziemnych i kładkach?

    • 0 0

  • Przebudowa

    Proponuję zamknąć tez ulicę Powstańców Warszawskich. Swego czasu (poprzednie wybory samorządowe) Pan Lisicki obiecywał zajęcie się sprawą naprawy nawierzchni tej ruchliwej ulicy, oraz uruchomieniem sygnalizacji świetlnej w okolicy wylotu Focha (obok kościółka). Nic z tego nie wyszło. Skończyło sie na obiecankach. Teraz zamyka się i w efekcie zawęża jedną z najbardziej ruchliwych ulic w Gdańsku, remontuje się węzeł Hucisko, zmienia się zasady ruchu na Kościuszki, remontuje się Marynarki Polskiej oraz rejon placu Komorowskiego. Do ciężkiej cholery dajcie kierowcom troche wytchnienia. Jak mamy jechać aby nie stać w korkach. A może jeszcze zamknąć Sobieskiego, bo przecież taka dziurawa. A może tak remontować szybciej z większym animuszem, ale PO KOLEI !

    • 0 0

  • o ja piernicze,

    wczesniej nie zwrocilem uwagi na posty aldwyna, dokladniej postulaty;) dobrze, ze nie jest ministrem transportu. kilka jest dobrych:
    "!!! ustawiać leżących policjantów !!!" ja też jestem za tym. nie ma nic gorszego od spania na służbie
    "podwyżki egzaminu na prawo jazdy do 10 000zl","podwyższenie pięciokrotnie OC!!!" rzeżnik:)
    "NAKAZAĆ KIEROWCOM AUT OSOBOWYCH OBOWIAZKOWY WYKUP CALOROCZNEGO BILETU SIECIOWEGO MPK DLA CALEJ RODZINY" szalony!!!

    wniosek taki, żę Aldwyn chyba nie ma samochodu...:)

    ogólnie to jestem raczej za poszerzaniem ulic. twierdzenie, że szerokosc ulicy ma wpływ na bezpieczeństwo jest głupie, ponieważ istnieje wiele innych środkow aby je poprawic np. przejscia podziemne lub porządne przejścia dla pieszych. chciałbym żeby kartuska biegła od huciiska do pięknego skrzyżowania z 2 pasmową łostowicką i ul. nowolipie. wyobraźcie to sobie, jeśli macie na tyle wyobraźni.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane