• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na bilecie dobowym SKM nie tylko do Słupska i Tczewa. Ale mało kto o tym wie

Maciej Naskręt
6 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Bilet dobowy umożliwia nie tylko kilkukrotną podróż na trasie ze Słupska do Tczewa, ale także Kościerzyny, Kartuz, czy nawet Ustki. Bilet dobowy umożliwia nie tylko kilkukrotną podróż na trasie ze Słupska do Tczewa, ale także Kościerzyny, Kartuz, czy nawet Ustki.

Szybka Kolej Miejska od startu linii PKM we wrześniu 2015 r. nie zmieniła oznaczeń dotyczących biletów dobowych. Z tego powodu wielu pasażerom wydaje się, że mogą podróżować na nich tylko na trasie ze Słupska do Tczewa. Tymczasem taki bilet uprawnia do przejazdu w stronę Kościerzyny, Kartuz, a nawet Ustki.



Brak jasnej informacji o możliwej trasie na bilecie SKM to:

Korzystając z dni wolnych nasz czytelnik postanowił wybrać się w podróż SKM-ką po regionie. W tym celu kupił bilet dobowy na trasę między Słupskiem a Tczewem, za który zapłacił 29 zł. Co ciekawe, gdy w kasie zapytał, czy na bilecie za 29 zł może też pojechać PKM-ką choćby do Kartuz, otrzymał przeczącą odpowiedź.

- Pani w kasie, w centrum Gdańska, poinformowała mnie, że bilet za 29 zł jest nieważny, bo to jest nowa linia PKM i tam muszę kupić odrębny bilet według cennika. Więc bez namysłu dokupiłem jeszcze bilet na trasę w stronę Kaszub. Po powrocie do domu coś tknęło mnie, by sprawdzić czy faktycznie bilet za 29 zł obowiązuje tylko na trasę Słupsk - Tczew. Na stronie internetowej SKM-ki było to opisane w identyczny sposób o jakim mówiła kasjerka - opowiada pan Tomasz.
Nasz czytelnik postanowił jednak temat zgłębić jeszcze bardziej i sprawdził regulamin przewoźnika.

- Dopiero tam dostrzegłem - aż na 64 stronie - wyjaśnienie, że bilety dobowe obowiązują także do Kościerzyny i Kartuz. Mało tego, na bilecie dobowym można jechać nie tylko do Słupska, ale taż dalej - do Ustki - mówi nasz czytelnik.
Czytaj też: Do PKM-ki z rowerem? Tak, ale nie zawsze

W regulaminie jest już prawidłowo napisane na jakim odcinku obowiązują bilety dobowe. W regulaminie jest już prawidłowo napisane na jakim odcinku obowiązują bilety dobowe.
Podobnie jest w przypadku dobowego biletu aglomeracyjnego za 13 zł. Bilet i strona SKM podpowiadają, że pasażerowie mogą podróżować wyłącznie na trasie Pruszcz Gdański - Wejherowo. Tymczasem istnieje możliwość dojazdu aż do Żukowa szynobusami PKM, co nie jest napisane wprost. Dopiero regulamin rozwiewa wszelkie wątpliwości.

- Odnoszę wrażenie, że ktoś próbuje ugrać nieco na nieświadomości podróżnych. W dodatku kasjerki także nie znają dobrze oferty biletów, co potęguje tylko chaos informacyjny - przyznaje pan Tomasz.
Z problemem zgłosiliśmy się do władz Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście.

- Brak lepszej informacji m.in. na bilecie wynika z tego, że bilety dobowe zostały wprowadzone jeszcze przed uruchomieniem SKM-ki na liniach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Przyjrzymy się tej sprawie i postaramy się na nią zareagować - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. umów i marketingu SKM.
Sprawdź rozkład jazdy pociągów SKM i PKM.

Miejsca

Opinie (83) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    a czy nie można by jakoś zmienić zarządów w tych miejskich spółkach od komunikacji? przecież my podatnicy płacimy na to pieniądze, a jak widać po opiniach jesteśmy niezadowoleni z ich pracy.

    duża aglomeracja, popularne turystycznie miejsce w Polsce nad morzem, pełno spółek przewozowych i jeszcze więcej taryf biletowych.

    jaja sobie robicie w tych zarządach??

    • 13 0

    • to nie miejska spółka. (1)

      główny właściciel to pkp z siedzibą w warszawie. plus województwo najmniej udziałów mają miasta

      • 1 0

      • Opisujesz patologię. Czy to znaczy, że ją popierasz?

        • 0 0

  • NIE MA SKM DO USTKI

    SKM miał obsługiwać trasę Ustka - Słupsk ale do dziś nigdzie nie ma rozkładu jazdy...

    • 3 0

  • oficer transportu metropolitarnego potrzebny od zaraz

    oficer transportu metropolitarnego potrzebny od zaraz
    Mam takie wrażenie że ludzie odpowiedzialni za transport na Pomorzu. cechuje głęboka nieudolność przykrywana niechęcią do rozmowy z obywatelami, postawą arogancki, nie widzeniem problemów i zamiataniem pod dywan. przykład:brak wspólnego biletu na cały transport w metropolii jak w Warszawie, trudności z kupieniem biletów okresowych w XXI wieku. Utrata ponad 50% przychodów Z PKM poprzez kursowania z Wrzeszcza a nie z Głównego, oraz brak kursów z Gd. Głównego do Kościerzyny. Cięcie połączeń PKM w chwili gdy się dopiero rozwija,brak porozumienia z PKP PLK nieudolność obu stron lub brak dobrej woli. Brak stałych czasów odjazdu PKM. Istnieje niebezpieczeństwo zmarnotrawienia 1 miliarda PLN na PKM. chyba unia powinna się upomnieć o zwrot pieniędzy przy takim zarządzaniu. Konieczne powstanie stanowiska oficera transportu publicznego rozmawiającego z obywatelami na wzór gdańskiego oficera ruchu rowerowego. Najlepiej sprowadzić takiego z zagranicy bo jak widać na przykładzie szefów pięciogwiazdkowych hoteli z trójmiasta nasi nie potrafią.Są poprostu skażeni brakiem doświadczenia zagranicznego i ogólną niemocą którą przykrywają swoją arogancja, "jakoś to będzie" i "ja wiem lepiej chamie"

    • 7 0

  • Ciekawy jestem czy kontrolerzy o tym wiedzą :D (1)

    SKM do delegalizacji, nic już z tego nie będzie.
    Sprzedać Niemcowi trzeba, u nas się nie da.

    • 3 1

    • skm to jest organizacja przestępcza, jak najbardziej powinna być zdelegalizowana, a zarząd siedzieć w pudle

      ale wpuszczenie tu niemieckiego właściciela bez zmiany struktury transportu publicznego nic nie da, nie wprowadzi wspólnego biletu i synchronizacji rozkładów jazdy z autobusami tramwajami i trolejbusami. owszem, jesli by calosc dac w pacht Niemcom... ale całość, a nie część transportu publicznego. bo Niemcy dali radę ujednolicić bilety i zarzady u siebie w Berlinie, w Monachium, we Frankfurcie Heskim, w Hamburgu, itd

      ale to samo dali radę zrobić w Warszawie, więc skoro i tak już jesteśmy pod warszawską okupacją, może nie trzeba zmieniać okupanta?

      • 0 0

  • Bilety ulgowe w SKM, przykładowo bilet strefowy "DWA,CZTERY,PIĘĆ" I strefa

    Ulga 30%1,40 zł
    Ulga 33%1,34 zł
    Ulga 37%1,26 zł
    Ulga 49%1,02 zł
    Ulga 50%1,00 zł
    Ulga 51%0,98 zł
    Ulga 78%0,44 zł
    Ulga 93%0,14 zł
    Ulga 95%0,10 zł
    Ulga 100%

    Nic dziwnego, że regulamin ma kilkadziesiąt stron.

    • 8 0

  • Doszło do wyłudzeń nienależnych opłat

    Skala zjawiska nie jest znana i wymaga przyjrzenia się niej przez organy ścigania. Nieznajomość przepisów (w tym przypadku ustanowionych przez SKM taryf) nie zwalnia od odpowiedzialności karnej i finansowej.
    Czy to nie dziwne, że pomyłki, czy to w Tesco, czy w SKM, są przeważnie ze szkodą dla klienta? Przypadek? A może reguła?

    • 4 0

  • "...i postaramy się na nią zareagować"

    prawie jakby było powiedziane: róbcie i piszcie co chcecie, a my was i tak mamy w d." Postarają się? Przecież to wymaga działania a nie "postarania się o zareagowanie". Ale marketingowiec.

    • 7 0

  • Takiego burdelu i dezinformacji jak w SKM to chyba nie ma nigdzie indziej.

    • 5 0

  • mało kto o tym wie

    Dokładnie tak jest, gdyż informacja kolejowa jest beznadziejna. Już tutaj pisano o tym, że na dworcu we Wrzeszczu trudno o informację z którego peronu i kiedy odjeżdża pociąg na lotnisko. Nie ma żadnej tablicy świetnej w tunelu z listą najbliższych odjazdów i na przykład migającym logo w formie samolotu. To chyba nie jest aż takie trudne do wykonania. Na nowym dworcu w Sopocie są fajne niebieskie tablice, więc dlaczego podobnych nie ma we Wrzeszczu i na stacji Gdańsk Główny?

    • 3 0

  • Jak to nazwać?

    To po prostu nazywa się ZŁODZIEJSTWO (naciąganie ludzi na dodatkowe koszty). Zbliża się lato i zarobi się na nieświadomych turystach i naiwnych mieszkańcach.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane