- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (98 opinii)
- 2 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (275 opinii)
- 3 Paragon grozy za kurs taksówką (424 opinie)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (144 opinie)
- 5 List gończy za byłym senatorem PiS (276 opinii)
- 6 Nie kąp się w morzu podczas burzy (63 opinie)
Na pół roku zamkną węzeł Gdańsk Południe. Pierwsze utrudnienia w lipcu
To będzie trudne lato dla kierowców korzystających z przebudowywanego węzła Gdańsk Południe, gdzie połączą się trzy trasy szybkiego ruchu: Obwodnica Trójmiasta, Południowa Obwodnica Gdańska i powstająca Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. W lipcu drogowcy zamkną na węźle dwie relacje, a od połowy października do końca kwietnia przyszłego roku cały węzeł. Kierowcy ominą go już nowymi łącznicami, a skrzyżowanie z lotu ptaka będzie przypominać ogromne rondo.
We wtorek wybraliśmy się na drugi odcinek OMT, a więc fragment jezdni między Żukowem a węzłem Gdańsk Południe. Przebudowa tego ostatniego to największe wyzwanie drogowców w całej inwestycji, wartej łącznie 1,5 mld zł.
Krzyżują się tam trzy ekspresówki, w dodatku roboty toczą się "pod ruchem". Wkrótce prace w tym miejscu wejdą w decydującą fazę i ruch zostanie częściowo, a potem całkowicie wstrzymany.
I niestety, dla kierowców oznacza to spore utrudnienia.
Harmonogram zmian na węźle Gdańsk Południe:
Aktualny etap I - do 15 lipca 2024 roku
Obecnie ruch na węźle Gdańsk Południe odbywa się w każdym kierunku, choć nie bez komplikacji. Zwężenie jezdni w godzinach szczytu i w weekendy mocno daje się we znaki - zwłaszcza kierowcom jadącym z i na autostradę A1 (jej remont również może przyczynić się do większych utrudnień na samej obwodnicy).
Do takiej organizacji ruchu nie ma się co jednak przyzwyczajać, bo obecny układ utrzyma się tylko do połowy lipca.
Etap II - zamknięcie relacji Gdynia-Warszawa oraz Warszawa-Łódź - od 15 lipca do 15 października 2024 roku
Pierwsze, spore, choć jeszcze nie największe utrudnienia kierowców czekają od 15 lipca, gdy drogowcy zamkną na węźle Gdańsk Południe dwie relacje: z obwodnicy południowej w kierunku autostrady A1 oraz z Obwodnicy Trójmiasta w stronę Obwodnicy Południowej.
Aby umożliwić przejazd, kierowcom zostaną wytyczone objazdy: dla kierowców jadących w kierunku A1 przez nawrotkę na węźle Kowale, a dla osób jadących z Gdyni w kierunku Elbląga i Warszawy - na węźle Straszyn.
Taka organizacja ruchu utrzyma się przez trzy miesiące i potrwa do połowy października. W tym czasie gęściej może zrobić się na drogach w mieście, bo część kierowców z pewnością będzie chciała omijać korki, jadąc "przez miasto".
Etap II A - wszystkie relacje - "rondo" - od 15 października do 1 maja 2025 roku
Zdecydowanie poważniejsze utrudnienia czekają nas jesienią, zimą i wiosną przyszłego roku. Od połowy października aż do końca kwietnia węzeł Gdańsk Południe w swoim obecnym kształcie zostanie zamknięty.
Nawrotki na węźle Kowale i Straszyn nie będą już potrzebne, a kierowcy ominą zamknięty węzeł po nowych łącznicach, a w kierunku A1 i Warszawy przejazd będzie możliwy po czterech tymczasowych przejazdach. W ten sposób powstające skrzyżowanie trzech dróg szybkiego ruchu stanie się gigantycznym rondem, w środku którego będą toczyć się prace nad docelowym układem nowego węzła.
Niestety, należy spodziewać się też dużych utrudnień. Drogowcy zapowiadają, że potrwają one aż do końca kwietnia 2025 roku.
Etap III - wszystkie relacje po docelowym układzie - od 1 maja do 15 września 2025 roku
W maju przyszłego roku rozpocznie się ostatni etap przebudowy węzła, a ruch ma się na nim odbywać już w docelowym układzie - oczywiście bez zjazdów i wjazdów na budowaną jeszcze Obwodnicę Metropolitalną.
Ich otwarcie ma nastąpić cztery i pół miesiąca później - w połowie września 2025 roku.
Etap IV - uruchomienie Obwodnicy Metropolitalnej od węzła Gdańsk Południe do obwodnicy Żukowa - 15 września 2025 roku
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-21 15:59
Biedni kierowcy (21)
Ale głowa do góry, pomęczycie się jeszcze 50 lat a potem będzie już tylko lepiej. A to dlatego że wszystkie pojazdy będą autonomiczne i wpięte do wspólnej sieci i wszędzie wystarczy jeden pas ruchu i zwykłe skrzyżowania bez świateł bo auta będą się bezkolizyjnie mijać jak mrówki w mrowisku.
Ale na razie musicie trochę pocierpieć.- 105 232
-
2024-05-24 12:37
I jak w serialu upload
Nie spodobasz się rządowi lub korporacji (lub nawet hakerowi) i twój autonomiczny samochód nie zauważy ściany.
- 1 0
-
2024-05-22 12:04
a kto tu się męczy
dziś o 10 rano z Macków do stadniny w Otominie dostałem się w 15 minut. Nigdy nie będzie takiej komunikacji żeby pokryć każdy kierunek.
- 5 0
-
2024-05-22 12:01
To wina wykonawców, wystarczy zobaczyć jak budimex sobie radzi na odcinku od żukowa
a tutaj wybrali firmy, które się nie znają na robocie i pracują od 8 do 16. Poziom zaawansowania prac powinien wynosić już 60% a nie ma jeszcze 40% ale widać władzom to nie przeszkadza a teraz kolejny kretyński pomysł przechodzi bez większego echa.
- 5 2
-
2024-05-22 07:54
(1)
spokojnie, w Bulandzie dalej będą stare Tediki po Niemcu z cieknącą miską olejową, bo 'panieee śwagier mówił, że te elektryki to ino się palo i palo'
- 1 6
-
2024-05-22 12:15
Palą
To tragedia, a jeszcze większa ugasić takiego elektryka. Jak g... o wiesz to lepiej się nie wypowiadaj "miszczu".
- 5 0
-
2024-05-21 19:04
(1)
Za 50 lat transport drogowy przeniesie się w powietrze, samochody nie będą jeździły ale latały, z płaszczaków przejdziemy w trójwymiarowców.
- 5 22
-
2024-05-21 21:03
Nie sądzę. Za.50 lat cywilizacja zwinie się do czegoś a'la "mad max"
Na skutek wojny nuklearnej, nagłego globalnego zlodowacenia czy innego kataklizmu. Planeta nie dźwignie kolejnych 50 lat tak szybkiego rozwoju.
- 23 3
-
2024-05-21 18:12
Nie tylko kierowcy (4)
W korkach stoi też komunikacja miejska, nie wszyscy wszędzie jeżdżą autem
- 16 4
-
2024-05-21 18:44
komunikacja szynowa (kolejowa) jest w Trójmieście także "komunikacją miejską" (3)
Za ułamek kosztów budowy i utrzymania infrastruktury drogowej można by w Trójmieście radykalnie poprawić jej jakość, zwłaszcza jeśli w wyobraźni mieszkańców i decydentów pojawi się nadal ciągle niedoceniana opcja "rower+ pociąg (SKM/PKM/Polregio)". Dzisiaj odległość Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański przejechałem pociągiem Polregio w ciągu 8 minut.
- 20 4
-
2024-05-21 19:09
(2)
A ile czasu jechałeś że Straszyna na Kokoszki?
- 11 2
-
2024-05-21 21:04
A po co? (1)
Równie dobrze wybierz sobie kierunek Szadółki
- 4 5
-
2024-05-21 21:50
A po co z Gdanska do Pruszcza? Równie dobrze wybierz sobie kierunek Gdańsk Śródmieście. Będzie jeszcze szybciej. A najlepiej jedź z głównego na główny
- 10 1
-
2024-05-21 16:20
ale im nie chodzi o to żeby było szybko czy bezpiecznie (5)
to jest husaria, oni muszą za*******ać, zabijać, korkować, truć i niszczyć, no i oczywiście im większy pojazd tym lepiej mimo że wiezie samego kierowcę, przecież to jest przedłużenie narządu i jasna deklaracja bycia pustakiem
- 22 25
-
2024-05-22 12:02
wkręcasz se już jakieś paranoje nastolatka
to tak jak ta wojna kierowców z rowerzystami i na odwrót. Nie ma żadnej wojny. Większość jest jednym i drugim.
- 2 0
-
2024-05-21 16:52
Każdy wydaje pieniądze na co ma ochotę (3)
- 12 4
-
2024-05-21 19:12
Ale niektórzy oprócz tego wyciągają łapska po wspólne. (2)
Kup sobie i 10 samochodów, ale trzymaj je na własnej posesji i jeździj po własnych drogach.
- 15 7
-
2024-05-22 12:06
akcyza w paliwie jest po to żeby były pieniądze na utrzymanie dróg
Po za tym transport ma kolosalny wpływ na PKB także dla osób prywatnych. Ludzie muszą dojechać do pracy a transport miejski i podmiejski w trójmieście to porażka. Dojedź sobie np. w lublewa do żukowa: autem 15 minut, a kiomunikacją miejską musisz jechać do centrum gdańska i tam masz autobus do żukowa więc minimum 2h.
- 4 0
-
2024-05-22 06:46
Jeśli wspólne to nie twoje, ale również moje. A biorąc pod uwagę wysokość płaconych podatków na ten cel, wielokrotnie bardziej moje niż twoje.
- 5 0
-
2024-05-21 16:19
(2)
Mocne te leki bierzesz
- 13 4
-
2024-05-21 16:38
żebyś się nie zdziwił, 50 lat temu też sobie nie wyobrażali że każdy będzie miał w kieszeni komputer który zapewnia łączność z (1)
- 16 1
-
2024-05-21 22:59
Następny mistrz pisania tekstu w miejscu na nagłówek. Czyli tu :D
Zamiast tu.
I w efekcie tekst zostaje obcięty.- 8 0
-
2024-05-22 10:33
(7)
Nikt tamtędy nie jeździ przecież. Raz, może dwa razy w roku jadę z rodziną na wakacje autem, wtedy autostradą. Na co dzień wszystko jest dostępne w tkance miasta i nic więcej do szczęścia nie potrzeba. Przy okazji mogliby postawić rogatki i pobierać opłaty za wjazd na teren Gdańska i TPK.
- 11 159
-
2024-05-22 18:53
Napisał rdzenny mieszkaniec,
- 3 0
-
2024-05-22 18:36
Nikt nie jeździ?Przynajmniej dwa-trzy razy w tygodniu...
- 2 0
-
2024-05-22 17:21
A ja muszę ciężarówką kilka razy w tygodniu...kierowco.
- 7 0
-
2024-05-22 15:10
Egocentryzm
To jest przykład wypowiedzi ignoranta. Warto mieć szerszy horyzont niż tylko na siebie i swoje potrzeby. Dzięki takim węzłom kt pozwalają omijać Gdańsk jeszcze jakoś się w nim jeździ
- 10 0
-
2024-05-22 12:08
Dziwna sprawa że obwodnica jest głównie zakorkowana w godzinach szczytu (1)
gdy ludzie do pracy dojeżdżają lub w niej wracają.
- 4 0
-
2024-05-22 13:58
no bardzo dziwna
bo teraz się o 6 zakorkuje a o 23 odkorkuje.
- 3 0
-
2024-05-22 11:55
Uwielbiam takie wpisy kogos, kto jest z innej czesci miasta i zupelnie nie ma pojecia co tam sie dzieje
- 19 0
-
2024-05-21 17:19
Kowale, Straszyn, południe Gdańska to będzie tragedia (20)
Okres październik - marzec to będzie jakaś masakra, wrzucenie tranzytu na teraz już robiące bokami węzły sparaliżuje tą część miasta. Ja nie wiem jak to można było wymyśleć. Kartka papieru i Excel łykną wszystko, życie zweryfikuje. Szkoda że naszym kosztem.
- 389 36
-
2024-05-23 15:21
To jak masz lepsze rozwiązanie to wykonawca z pewnością chętnie je pozna i jeszcze Cię wynagrodzi. Fajnie się narzeka zza komputera, gorzej gdy trzeba coś konkretnego zaproponować.
- 5 2
-
2024-05-22 07:08
No nie
Jak przerzucą ruch na węzeł Straszyn i Kowale w ich obecnym układzie to obwodnica stanie i będzie kilometrowy korek w jedną i drugą stronę.
- 12 0
-
2024-05-21 21:04
Cała Polska (5)
musi się dowiedzieć, aby tędy nie jechała - może jakiś płytki prom i turystów na Hel przez kanał dostarczyć?
- 23 0
-
2024-05-21 21:20
Wystarczy zostawić tylko 3 bramki otwarte na zjeździe z autostrady.
Korek będzie nadal, ale tylko jeden- gigant na autostradzie.
- 29 0
-
2024-05-21 21:13
cała Polska pojedzie tunelem do N. Portu i dalej przez miasto - tak właśnie będzie (3)
- 7 6
-
2024-05-21 21:46
(2)
Ale po co? Zjazd z południowej na obwodnicę w stronę Gdyni nie będzie zamknięty.
- 3 3
-
2024-05-22 11:06
Po to (1)
Nie dojedziesz do tego zjazdu ponieważ ci którzy będą chcieli jechać na Łódź wjadą na ten sam zjazd a muszą się przepchnąć przez węzeł Kowale. To spowoduje potężny wielokilometrowy korek na Poludniowce
- 3 0
-
2024-05-23 09:45
Ci co będą chcieli z południowej na łódź
To wcale na Kowale nie pojadą, bo jaki sens?
Zjadą na wczesniejszym zjeździe i tamtędy będą jechać do bramek.
Korek będzie w Pruszczu / na Rotmance- 0 0
-
2024-05-21 21:03
To już jest tragedia, ciężko wyobrazić sobie ze może być jeszcze gorzej....
- 18 4
-
2024-05-21 20:41
Stójcie sobie taki wasz los
Pamiętajcie kierowcy,jak nie w tym miejscu to w innym postoicie,plus wypadki-kolizje,szczyt itd.
- 6 19
-
2024-05-21 20:15
jaki excel, kobylarnia będzie to budowała do 2137. zwykłego wiaduktu nie ogarniają (1)
rozjezdzają drogi w jankowie. dramat panie
- 18 4
-
2024-05-21 22:16
Do pracy , biegiem
Bierz łopatę i do roboty, a nie głupoty wypisujesz.
- 7 4
-
2024-05-21 17:37
(7)
...jak sie pozwoliło (a w projekcie mógł być zapis o trasach komunikacyjnych) deweloperom budować tanio osiedla bez jednej złotowki zainwestowanej w poprawę komunikacji tego rejonu to tylko pretensje do tych osob ktore zrobiły "dobrze" deweloperce...
- 63 9
-
2024-05-21 22:37
(2)
Jak się kupuje mieszkanie wiedząc gdzie to osiedle się znajduje i jakie ma albo nie ma drogi to trzeba być świadomym w co się pakuje, a nie pretensje potem. Chcecie tani mieszkania to teraz stójcie.
- 9 24
-
2024-05-22 00:22
(1)
No, wszyscy którzy tutaj kupili mieszkania byli świadomi tego że że klika lat będą remontować węzeł południe i przewidzieli to że przez ich osiedla przejedzie rzeką samochód. To nie wina ludzi, deweloperów, a władz, które pozwoliło na to wszystko bez wymaganej analizy przepustowości dróg i ich układu
- 26 5
-
2024-05-24 14:53
Najpierw powinno się budować drogi a potem mieszkania
Na kowalach w planach jest rondo biszkoptowe dopiero jak castorama się zaczyna tam budować. Dlaczego ciągle nie ma zjazdu na obwodnice z przywidzkiej? przecież nawet jakby w jedną stronę zrobili to korki byłyby znacznie mniejsze. Na kowalach zrobili 2 ronda tymczasowe ze względu na remont i okazało się że ładnie korki się zmniejszyły. Urzędnicy nie myślą i to jest problem że takich orłów utrzymujemy za nasze pieniądze.
- 2 0
-
2024-05-21 21:18
Jak się pozwoliło budować osiedla to teraz ludzie jadący całkiem z poza gdańska nie mają jak się przecisnąć? (1)
Bo korki powodują głównie ludzie pakujący się do miasta z zewnątrz, właśnie obwodnicą.
- 6 4
-
2024-05-22 06:34
Jeśli jest tak jak mówisz
To skąd te codzienne korki w kierunku A1 :) ruch jest w obie strony, wychyl czasem nosa ze swojego bloku w centrum. Jeżdżę z Gdanska do Pruszcza Gd i obie strony stoją co rano
- 18 0
-
2024-05-21 19:15
(1)
Ona teraz siedzi w sejmie i nazywa się Kołodziejczak.
- 10 8
-
2024-05-23 18:37
bardzo dowcipne, bardzo
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.