• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na pomorskich drogach ginie najmniej osób w kraju

oprac. MKo
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Bez wątpienia niechlubne statystyki na Pomorzu zawyża obwodnica Trójmiasta, która jest jedną z najbardziej kolizyjnych tras w całym kraju. Bez wątpienia niechlubne statystyki na Pomorzu zawyża obwodnica Trójmiasta, która jest jedną z najbardziej kolizyjnych tras w całym kraju.

Komenda Główna Policji opublikowała raport podsumowujący liczbę i przyczyny zdarzeń drogowych w 2018 r. Województwo pomorskie wypada w nim przeciętnie. Co prawda w naszym województwie ginie najmniej osób w kraju, ale dochodzi u nas do bardzo dużej liczby wypadków i kolizji, w których obrażenia odnosi wiele osób.



W minionym roku miałem:

Raport podsumowujący liczbę i przyczyny zdarzeń drogowych w 2018 r. w kraju został jak co roku opracowany i opublikowany przez Komendę Główną Policji.

Autorami liczącego prawie 100 stron opracowania jest Elżbieta Symon z Wydziału Opiniodawczo-Analitycznego Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji oraz insp. Zdzisław Sudoł, dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. Dane ujęte w raporcie pochodzą z bazy SEWIK (System Ewidencji Wypadków i Kolizji).

Pełny raport Komendy Głównej Policji

Co wynika z raportu dla mieszkańców, kierowców i pieszych na Pomorzu i w Trójmieście? Według statystyk na naszych drogach ginie najmniej osób w przeliczeniu na 100 wypadków - choć to wciąż prawie sześć osób rocznie, to jest to najlepszy wynik w kraju - na szczycie tego niechlubnego zestawienia jest woj. kujawsko-pomorskie, gdzie w 100 wypadkach ginie średnio prawie 18 osób, a więc aż trzykrotnie więcej niż na Pomorzu.

Według najnowszych statystyk policji na pomorskich drogach co prawda dochodzi do bardzo dużej liczby kolizji i wypadków, to jednak w skali całego kraju ginie tu najmniej osób. Według najnowszych statystyk policji na pomorskich drogach co prawda dochodzi do bardzo dużej liczby kolizji i wypadków, to jednak w skali całego kraju ginie tu najmniej osób.
Niestety, w innej klasyfikacji - osób rannych na 100 wypadków - nasze województwo jest niemal najgorsze (124 osoby). Więcej osób odnosi obrażenia w wypadkach tylko na Dolnym Śląsku (125 osób).

W raporcie ujęto też wskaźnik stanu bezpieczeństwa w zależności od liczby mieszkańców w poszczególnych województwach. Pomorskie wypada w niej także kiepsko - tylko w woj. łódzkim dochodzi do większej liczby wypadków. Zdecydowanie lepiej wygląda za to tabela uwzględniająca liczbę zabitych na 100 tys. mieszkańców - mniej osób niż u nas (6,3) ginie tylko na Podkarpaciu (5,9) i Śląsku (4,8).

Niechlubnym numerem "1" jest także droga krajowa nr 7, gdzie odnotowano najwięcej - spośród dróg krajowych - wypadków w Polsce. Prawdopodobnie statystyki zawyżają zdarzenia, do których dochodzi jednak na niezmodernizowanych odcinkach na południu kraju.

Łączna długość dróg krajowych w Polsce wynosi 19410 km (w tym odcinki ekspresowe 1768 km). Ogółem na tych drogach miało miejsce 7195 wypadków, zginęło w nich 957 osób a rany odniosło 9175 osób. Wskaźnik wypadków na 100 km wynosi 37,1.

Na szczęście do poważnych wypadków z najbardziej tragicznym skutkiem dochodzi na naszych drogach najrzadziej. Na szczęście do poważnych wypadków z najbardziej tragicznym skutkiem dochodzi na naszych drogach najrzadziej.
Najwięcej wypadków - jak już wspomnieliśmy - zanotowano na drodze nr 7, a następnie na drogach nr 91, 94 i 12. Z kolei na autostradach, których długość wynosi 1636,9 km, doszło do 434 wypadków, w wyniku których 52 osoby poniosły śmierć a 636 zostało rannych.

Jak Polska wypada na tle innych krajów Europy?



Autorzy raportu zwracają uwagę, że w 2017 roku, zgodnie z najbardziej aktualnymi danymi z krajów europejskich opublikowanymi w bazie CARE, najwięcej wypadków drogowych miało miejsce w Niemczech - 302 tys., we Włoszech - 174 tys. oraz w Hiszpanii - 102 tys. Największą liczbę osób zabitych w 2017 roku odnotowano we Francji - 3,4 tys., we Włoszech - 3,3 tys. oraz w Niemczech - 3,1 tys. osób.

Najwięcej użytkowników dróg odniosło obrażenia w wyniku wypadków mających miejsce na terytorium Niemiec - 390 tys. osób, we Włoszech - 246 tys. oraz w Hiszpanii - 139 tys. Najwyższy wskaźnik zabitych na 100 wypadków odnotowano niestety w Polsce - 8,6 i w Grecji 6,7. Najwyższy wskaźnik rannych na 100 wypadków zanotowano we Włoszech - 141,1 i w Hiszpanii - 136,1.
oprac. MKo

Opinie (123) 3 zablokowane

  • Za mało jest kontroli

    • 14 2

  • Mało pisowskich dzbanów z klamotami za 500+ (1)

    • 11 14

    • pojeździj po mieście i popatrz na rejestracje

      • 3 1

  • Na Pomorzu czy w województwie pomorskiem?

    • 4 7

  • Pseudo rowerzyści na Mevo poprawią wam statystyki (1)

    • 17 23

    • Nie kracz, nie kracz bo się zesr....

      • 5 6

  • Pokażmy reszcie PL a zwłaszcza WW że kulturalna i uprzejma jazda nie boli.

    • 7 1

  • To, że najmniej to nie znaczy że mało (4)

    Kierowcy w Trójmieście jeżdżą fatalnie i egoistycznie. Nie wierzycie? To spróbujcie przepuścić pieszego na przejściu przy wysepce na Grunwaldzikiej i liczcie ilu kierowców wyprzedzi was na tym przejściu. Albo jedźcie przez miasto przepisowo i obserwujcie jak rośnie dokoła was liczba frustratów podjeżdżających pod zderzak

    To że gdzieś indziej jest jeszcze większe kongo nikogo nie wybiela.

    • 19 3

    • Sorry ale przejście na wysepce to jest jakaś chora patologia!!! (3)

      Jak można zrobić (utrzymywać) przejście BEZ świateł na trzypasmowej, głównej i przelotowej drodze trójmiasta? Przejście za winklem zza którego nawet nie widać czy ktoś stoi przed przejściem, czy może po prostu wpuszcza kogoś z podporządkowanej z prawej strony.

      • 2 2

      • ale jest przejście i jak się zbliża pieszy, albo samochód na sąsiednim pasie zwalnia, to masz się zatrzymać (2)

        ci, którzy tego nie robią, prędzej czy później będą mieli pieszego na sumieniu. Naprawdę te kilka sekund cię nie zbawi.

        • 2 1

        • (1)

          Tak, przejście jest ale w i**otycznym miejscu. Ty wiesz o nim i ja też, ale turysta tego nie wie i nie widzi bo jest tuż za ślepym zakrętem.
          Poza tym, jak się zbliża pieszy to nie masz obowiązku się zatrzymywać, pieszy ma pierwszeństwo na pasach ale nie przed pasami jeśli na nie jeszcze nie wszedł - to tak gwoli ścisłości i przepisów.

          • 0 0

          • to jest miejsce gdzie Wolf zabił
            i wielu innych szybkich, a bezpiecznych miało wypadki

            tam nie powinno być przejścia tylko
            rogatki, zapory betonowe, posterunek snajperów
            i kontrola dokumentów z rewizjami na wyrywki

            jak w strefie wojny

            • 0 0

  • i "CYK" wyższe OC/AC w przyszłym roku

    • 5 0

  • jezdze obwodnica codziennie , policje widac raz na tydzien a na gdynskim odcinku gdzie (1)

    obowiazuje 100km/h, 160 i więcej jest norma .....

    • 12 1

    • Trzeba za$$#@lać hehehehe

      • 0 3

  • Mamy Mevo, więc statystyka się poprawi (1)

    • 4 10

    • Dlatego prawko powinno być na rok. Większość kierowców nie zna przepisów drogowych, a ci co znają ich nie rozumieją, a ci co rozumieją.. świadomie dla własnej wygody je ignorują.

      • 2 1

  • Ale to wszystko mały pikuś

    Wyższa cywilizacja przyjeżdża, przygląda się, „Co oni tu wyprawiają?” Jak zagrozimy destabilizacją, Putinem, atomem, oni nam przeszkodzą, przetną na pół, Ziemia się zwinie, wszystkich nas zgniecie , że obca cywilizacja „może nas tak przytrzymać pięć tysięcy lat”, a później „przyślą nam Adama i Ewę i od nowa znów będziemy budować świat”. „To też musimy wziąć pod uwagę” i „musimy się porozumieć”, ponieważ „już pięć czy cztery razy była taka cywilizacja jak nasza. I dochodziło do tego samego momentu, w którym my teraz jesteśmy i nie potrafili się porozumieć” Wtedy pojawiał się ktoś taki jak obecnie Putin i ta cywilizacja upadała. – Wyciągnijmy z tego wnioski

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane