• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na ścieżkach rowerowych będzie bezpieczniej

Michał Sielski
24 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Nieopodal gdańskiego dworca głównego piesi beztrosko spacerują po ścieżkach rowerowych. Nieopodal gdańskiego dworca głównego piesi beztrosko spacerują po ścieżkach rowerowych.

Piesi wciąż beztrosko spacerują po ścieżkach rowerowych nieopodal gdańskiego dworca. Wszystkie miejsca, w których ludzie wchodzą na ścieżki zostaną więc ogrodzone.



To codzienny obrazek i powód frustracji dla rowerzystów, którzy muszą przejechać przez centrum Gdańska: tłum wylewający się z pociągów SKM czy ludzie czekający na autobus nie na przystanku, a właśnie na ścieżce. I rowerzyści lawirujący pomiędzy zdziwionymi och obecnością ludźmi, nie zawsze skutecznie.

- Na początku próbowałem zatrzymywać się i tłumaczyć, ale to walka z wiatrakami. Dałem sobie spokój, gdy jedna z mam powiedziała mi, że ona woli chodzić z dzieckiem po czerwonej kostce niż szarej. Ręce opadają - kręci głową Marek, który niemal przez cały rok dojeżdża tamtędy do pracy.

Edukacja nie pomogła, kampanie medialne zdały się na nic, więc ratunek jest tylko jeden - ogrodzenie ścieżek. Podobne rozwiązanie funkcjonuje już we Wrzeszczu. Przy ścieżce wzdłuż al. Grunwaldzkiej, na wysokości centrum handlowego Manhattan łańcuchy i barierki świetnie spełniają swoją rolę. Skończyły się potrącenia, kolizje i kłótnie.

Zamontowanie kolejnych barierek zaakceptowała już Komisja Turystyki i Promocji Rady Miasta Gdańska. Teraz projekt uchwały trafi do Wydziału Gospodarki Komunalnej.

- Chcemy zająć się problem szerzej. Na pierwszy ogień pójdzie oczywiście ścieżka przy Podwalu Grodzkim, ale potem zajmiemy się kolejnymi - zaznacza Michał Piotrowski z biura prasowego gdańskiego urzędu.

Budowę ogrodzeń ścieżek będzie realizował Zarząd Dróg i Zieleni. Barierki staną we wszystkich miejscach, w których z drogami rowerowymi krzyżuje się wzmożony ruch pieszych - np. przy przystankach autobusowych.

- Dostajemy sporo sygnałów od mieszkańców, którzy wskazują niebezpieczne miejsca. Wszystkie przeanalizujemy i z pewnością zrealizujemy potrzebne inwestycje - podkreśla Michał Piotrowski.

Opinie (529) 8 zablokowanych

  • na jezdnie

    jak piesi koniecznie musza sie wpychac na scieżke dla kół, to może od razu jezdnią zaczną chodzić? Najlepiej pod prąd, przezycia niezapomniane.

    • 3 1

  • FOTKA (3)

    na zdjęciu widać chodnik dla pieszych ledwo dwie osoby się mieszczą i droga dla roweryków idą trzy osoby czyli chodnik waski droga szeroka beka

    • 7 2

    • to patrz dobrze (2)

      po obu stronach drogi rowerowej jest chodnik

      • 3 3

      • patrzę dobrze, czego i tobie życzę (1)

        po drugiej stronie drogi dla rowerów są przystanki autobusowe i wiaty, gdzie ludzie stoją i czekaja na autobus lub z niego wysiadają, a nie droga

        • 2 2

        • a po przystanku się nie chodziło i nie chodzi?

          ile osob czeka tam na autobus do ikei i ex-B? Po co tyle tak dużych wiat skoro dto przystanek w 95% dla wysiadajacych?

          • 2 2

  • GDAŃSK ZBUDUJE TUNELE DLA ROWERZYSTÓW

    I WKOŃCU SPOKUJ BĘDZIE Z TYM DURNYM TEMATEM ŚCIERZEK ROWEROWYCH NIKOMU NIEPOTRZEBNYCH

    • 1 3

  • no i wylazło

    szydło z worka. tak to jest gdy chce sie wydac darmowy szmal a nie myśli sie o ludziach. Cała koncepcja szcieżek rowerowych jest porabana bo tworzone są kosztem ciagów pieszych. A szczególnie to miejsce przed dworcem kolejowym winno byc tak rozplanowane by naturalne potoki przemieszczajacych sie osób nie były w sposób sztuczny sterowane. ODWOŁAĆ BUDYNIA

    • 6 0

  • POWINNO BYĆ TAK (1)

    ULICA -KRAWĘŻNIK-DROGA DLA ROWERÓW -PAS ZIELENI -KRAWEŻNIK-CHODNIK
    I NIE MA PROBLEMU panowie urzędnicy i drogowcy

    • 6 0

    • pytanie

      A wsiadanie do autobusu... skoro nie ma chodnika przy ilicy byłoby trudne...

      • 0 0

  • ogrodzenie nie pozwoli ominąć stada baranów

    a jeśli na ścieżkę wlezie stado piknikujących łysoli ?

    • 2 1

  • ZATOCZKI AUTOBUSOWE

    A ścieżki rowerowe oddalone od zatoczek bo to niebezpieczne

    • 0 0

  • tak

    Tak tak.
    Oznaczmy, ogródźmy, namalujmy, zamalujmy, nakażmy, zakażmy, karajmy, postawmy szpalery policji.
    A kto nauczy pieszych, rowerzystów, zmotoryzowanych, zwykłej ludzkiej kultury i współistnienia?
    Przepis mówi że po chodniku może poruszać się rowerzysta o ile nie ma ograniczenia do 50 km/godz
    Ograniczenie jest zasadniczo w centrum miast.
    Po za miastem jest powyżej ale gdzie tam są zbudowane jakieś chodniki?
    Jak przejechać ul. Kartuską rowerem w godzinach szczytu nie łamiąc przepisów i przeżyć?
    Apel do mamuś z wózkami i licznych rodzin aby jednak nie blokowali całej szerokości chodników i ścieżek rowerowych...
    Apel do szalonych małolatów aby po chodnikach i ścieżkach nie jeździli z kosmiczną prędkością 20 km/godz...
    Apel do zmotoryzowanych: Nie zawsze klasa samochodu świadczy o klasie jego właściciela.
    Apel do wszystkich: Gdy rozum śpi budzą się demony!

    • 5 0

  • a tam

    I jeszcze jedno dodam w tym temacie...
    Trzeba żeby rząd, premier i prezydent(miasta ale i państwa) wybudowali każdemu Polakowi własna osobistą autostradę, ścieżkę, rowerową, i chodnik, przynajmniej od chałupy do pracy!
    Wtedy nie będzie konfliktów czyli po Polsku nikt nikomu nie będzie się "wpi.rdalał w paradę"

    • 2 0

  • za barierkami to powinien siedzieć projektant tego czegoś (1)

    szkoda że nie postawił jeszcze na nich wiat

    • 3 0

    • Przeczytaj

      Przeczytaj "a tam"
      Nie będziesz miał pretensji do projektanta, wykonawcy itp.
      Każdy ma swoje i zero problemów.
      W końcu Polska dla Polaków....

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane