- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (146 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (93 opinie)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (183 opinie)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (73 opinie)
- 5 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
- 6 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (109 opinii)
Na ścieżkach rowerowych będzie bezpieczniej
Piesi wciąż beztrosko spacerują po ścieżkach rowerowych nieopodal gdańskiego dworca. Wszystkie miejsca, w których ludzie wchodzą na ścieżki zostaną więc ogrodzone.
To codzienny obrazek i powód frustracji dla rowerzystów, którzy muszą przejechać przez centrum Gdańska: tłum wylewający się z pociągów SKM czy ludzie czekający na autobus nie na przystanku, a właśnie na ścieżce. I rowerzyści lawirujący pomiędzy zdziwionymi och obecnością ludźmi, nie zawsze skutecznie.
- Na początku próbowałem zatrzymywać się i tłumaczyć, ale to walka z wiatrakami. Dałem sobie spokój, gdy jedna z mam powiedziała mi, że ona woli chodzić z dzieckiem po czerwonej kostce niż szarej. Ręce opadają - kręci głową Marek, który niemal przez cały rok dojeżdża tamtędy do pracy.
Edukacja nie pomogła, kampanie medialne zdały się na nic, więc ratunek jest tylko jeden - ogrodzenie ścieżek. Podobne rozwiązanie funkcjonuje już we Wrzeszczu. Przy ścieżce wzdłuż al. Grunwaldzkiej, na wysokości centrum handlowego Manhattan łańcuchy i barierki świetnie spełniają swoją rolę. Skończyły się potrącenia, kolizje i kłótnie.
Zamontowanie kolejnych barierek zaakceptowała już Komisja Turystyki i Promocji Rady Miasta Gdańska. Teraz projekt uchwały trafi do Wydziału Gospodarki Komunalnej.
- Chcemy zająć się problem szerzej. Na pierwszy ogień pójdzie oczywiście ścieżka przy Podwalu Grodzkim, ale potem zajmiemy się kolejnymi - zaznacza Michał Piotrowski z biura prasowego gdańskiego urzędu.
Budowę ogrodzeń ścieżek będzie realizował Zarząd Dróg i Zieleni. Barierki staną we wszystkich miejscach, w których z drogami rowerowymi krzyżuje się wzmożony ruch pieszych - np. przy przystankach autobusowych.
- Dostajemy sporo sygnałów od mieszkańców, którzy wskazują niebezpieczne miejsca. Wszystkie przeanalizujemy i z pewnością zrealizujemy potrzebne inwestycje - podkreśla Michał Piotrowski.
Opinie (529) 8 zablokowanych
-
2009-06-24 12:41
na jezdnie
jak piesi koniecznie musza sie wpychac na scieżke dla kół, to może od razu jezdnią zaczną chodzić? Najlepiej pod prąd, przezycia niezapomniane.
- 3 1
-
2009-06-24 12:42
FOTKA (3)
na zdjęciu widać chodnik dla pieszych ledwo dwie osoby się mieszczą i droga dla roweryków idą trzy osoby czyli chodnik waski droga szeroka beka
- 7 2
-
2009-06-24 12:50
to patrz dobrze (2)
po obu stronach drogi rowerowej jest chodnik
- 3 3
-
2009-06-24 12:54
patrzę dobrze, czego i tobie życzę (1)
po drugiej stronie drogi dla rowerów są przystanki autobusowe i wiaty, gdzie ludzie stoją i czekaja na autobus lub z niego wysiadają, a nie droga
- 2 2
-
2009-06-24 13:08
a po przystanku się nie chodziło i nie chodzi?
ile osob czeka tam na autobus do ikei i ex-B? Po co tyle tak dużych wiat skoro dto przystanek w 95% dla wysiadajacych?
- 2 2
-
2009-06-24 12:46
GDAŃSK ZBUDUJE TUNELE DLA ROWERZYSTÓW
I WKOŃCU SPOKUJ BĘDZIE Z TYM DURNYM TEMATEM ŚCIERZEK ROWEROWYCH NIKOMU NIEPOTRZEBNYCH
- 1 3
-
2009-06-24 12:47
no i wylazło
szydło z worka. tak to jest gdy chce sie wydac darmowy szmal a nie myśli sie o ludziach. Cała koncepcja szcieżek rowerowych jest porabana bo tworzone są kosztem ciagów pieszych. A szczególnie to miejsce przed dworcem kolejowym winno byc tak rozplanowane by naturalne potoki przemieszczajacych sie osób nie były w sposób sztuczny sterowane. ODWOŁAĆ BUDYNIA
- 6 0
-
2009-06-24 12:52
POWINNO BYĆ TAK (1)
ULICA -KRAWĘŻNIK-DROGA DLA ROWERÓW -PAS ZIELENI -KRAWEŻNIK-CHODNIK
I NIE MA PROBLEMU panowie urzędnicy i drogowcy- 6 0
-
2009-06-24 12:56
pytanie
A wsiadanie do autobusu... skoro nie ma chodnika przy ilicy byłoby trudne...
- 0 0
-
2009-06-24 13:03
ogrodzenie nie pozwoli ominąć stada baranów
a jeśli na ścieżkę wlezie stado piknikujących łysoli ?
- 2 1
-
2009-06-24 13:05
ZATOCZKI AUTOBUSOWE
A ścieżki rowerowe oddalone od zatoczek bo to niebezpieczne
- 0 0
-
2009-06-24 13:09
tak
Tak tak.
Oznaczmy, ogródźmy, namalujmy, zamalujmy, nakażmy, zakażmy, karajmy, postawmy szpalery policji.
A kto nauczy pieszych, rowerzystów, zmotoryzowanych, zwykłej ludzkiej kultury i współistnienia?
Przepis mówi że po chodniku może poruszać się rowerzysta o ile nie ma ograniczenia do 50 km/godz
Ograniczenie jest zasadniczo w centrum miast.
Po za miastem jest powyżej ale gdzie tam są zbudowane jakieś chodniki?
Jak przejechać ul. Kartuską rowerem w godzinach szczytu nie łamiąc przepisów i przeżyć?
Apel do mamuś z wózkami i licznych rodzin aby jednak nie blokowali całej szerokości chodników i ścieżek rowerowych...
Apel do szalonych małolatów aby po chodnikach i ścieżkach nie jeździli z kosmiczną prędkością 20 km/godz...
Apel do zmotoryzowanych: Nie zawsze klasa samochodu świadczy o klasie jego właściciela.
Apel do wszystkich: Gdy rozum śpi budzą się demony!- 5 0
-
2009-06-24 13:17
a tam
I jeszcze jedno dodam w tym temacie...
Trzeba żeby rząd, premier i prezydent(miasta ale i państwa) wybudowali każdemu Polakowi własna osobistą autostradę, ścieżkę, rowerową, i chodnik, przynajmniej od chałupy do pracy!
Wtedy nie będzie konfliktów czyli po Polsku nikt nikomu nie będzie się "wpi.rdalał w paradę"- 2 0
-
2009-06-24 13:21
za barierkami to powinien siedzieć projektant tego czegoś (1)
szkoda że nie postawił jeszcze na nich wiat
- 3 0
-
2009-06-24 14:00
Przeczytaj
Przeczytaj "a tam"
Nie będziesz miał pretensji do projektanta, wykonawcy itp.
Każdy ma swoje i zero problemów.
W końcu Polska dla Polaków....- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.