• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na sprintera tylko sprintem

Piotr Weltrowski
25 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Informacja o tym, na którym peronie pojawi się sprinter często trafia do podróżnych kilkanaście sekund przed odjazdem pociągu. Informacja o tym, na którym peronie pojawi się sprinter często trafia do podróżnych kilkanaście sekund przed odjazdem pociągu.

W nowym rozkładzie SKM jest więcej pociągów typu Sprinter. Problem w tym, że kolejki te - teoretycznie jeżdżące po torach dalekobieżnych - często wjeżdżają także na perony przeznaczone dla zwykłych SKM-ek. Informacje o tym ogłaszane są chwilę przed przyjazdem pociągu, co zmusza psażerów do sprintu na inny peron.



Czy SKM dobrze informuje o rozkładach jazdy kolejek?

Przed zmianą rozkładu mieszkańcy Trójmiasta mogli korzystać z dwóch sprinterów dziennie, obecnie w obu kierunkach jeździ ich pięć. Zatrzymują się tylko na części stacji - w obrębie Trójmiasta są to: Gdynia Chylonia, Gdynia Główna, Sopot, Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz oraz Gdańsk Główny. Dzięki temu poruszają się szybciej niż zwykłe SKM-ki. Dystans, który zwykła kolejka pokonuje w około 45 minut, sprinterem przejedziemy w pół godziny. Najpierw jednak do sprintera musimy wsiąść, a to - przynajmniej na części przystanków - nie jest łatwe.

Sprawdziliśmy jak wygląda to w Gdyni Chyloni zobacz na mapie Gdyni. Pozostaje kilka minut do przyjazdu porannego sprintera w kierunku Gdańska. Na obu peronach - podmiejskim i dalekobieżnym - niczym potrafiący przewidzieć ruch przeciwnika wytrawni szachiści, zbierają się pasażerowie. Pociąg nadjeżdża, a na kilkanaście sekund przed zatrzymaniem się na peronie przez megafon zostaje ogłoszone, iż odjedzie z peronu pierwszego. Ci, którzy trafili wsiadają, pozostali, oczekujący na peronie dalekobieżnym ruszają do sprintu.

- Wcześniej sprinter zawsze jechał po torach dalekobieżnych, teraz chyba coś się zmieniło, bo już któryś dzień z rzędu odjeżdża z tego samego peronu, z którego zwykłe kolejki - mówi nam pan Maciej, jeden z pasażerów. - Ostatnio nawet przez chwilę obawiałem się, że wsiadłem nie do tego pociągu co trzeba, bo sprinter, zanim wjechał na tory dalekobieżne, zatrzymał się jeszcze w Leszczynkach i na Grabówku - dodaje.

W Chyloni przejście z peronu na peron w kilkanaście sekund jest kłopotliwe, ale możliwe, jednak w Sopocie zobacz na mapie undefined, gdzie trwa obecnie remont przystanku, nie da się tego szybko zrobić.

Trudno też dowiedzieć się w kasach biletowych, gdzie oczekiwać na przyjazd sprintera. Panie w kasach nie wiedzą, radzą jednak, aby udać się na peron dalekobieżny, gdyż tam "przeważnie" pojawia się szybsz kolejka.

Najlepiej sytuacja wygląda na stacji Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska. Tam informacja o tym, z którego peronu odjedzie sprinter pojawia się wcześniej na tablicy w holu dworca. Ale pasażerowie są zdezorientowani. Wystarczy wyjść na peron na kilka minut przed odjazdem SKM-ki, aby kilka razy usłyszeć pytanie czy też czekamy na sprintera i z którego peronu odjedzie.

Przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej twierdzą, iż to, że sprintery mogą odjeżdżać z różnych peronów spowodowane jest głównie tymczasowymi problemami z ruchem pociągów. Jeżeli któryś z pociągów dalekobieżnych jest np. opóźniony, to sprinter, aby nie stać na trasie, musi wjechać na peron podmiejski.

SKM zapowiada zdecydowanie ułatwienie podróżnym korzystania ze sprinterów. - Już w styczniu wprowadzimy do rozkładów dokładne informacje o tym, z którego peronu będzie odjeżdżać dany sprinter. Będzie można sprawdzić to w legendzie rozwieszonych na stacjach rozkładów. Postaramy się także, aby przez megafon informacje o sprinterze pojawiały się wcześniej niż na kilkanaście sekund przed jego przyjazdem - zapewnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Miejsca

Opinie (155) ponad 10 zablokowanych

  • ale beka..

    ale beka, wielka beka...

    • 3 3

  • aaa!

    reaktywowac trase Gdańsk - Nowy Port! Niebawem EURO! Brac kase z Uni i do roboty urzędasy a nie perony gniją

    • 8 1

  • (1)

    a wy towarzysze w POrtalu nie świętujecie? macie dyżuy czy jakieś szkolenia bojowe?

    • 5 5

    • a czemu gallux sie nie podpisales? toz to kazdy wie ze to twoj post

      • 3 0

  • ogólnie jest bardzo pozytywnie

    • 5 2

  • hmm

    szkoda ze nie pisza ze sprintery ostatnio wolniej od zwyklych kolejek jezdza

    • 3 0

  • Przecierz sprint to zdrowie, a troche naszego polskiego balaganu nikomu jeszcze nie zaszkodzilo. (4)

    Ogolnie burdel jak zwykle, ale jest wesolo;-))))

    Pamietajcie; Polska skazana jest na zabory, bo 90 % populacji to imbecyły.

    • 10 1

    • Nie obrazaj narodu polskiego, ktory masowa popiera Grzecha, Rycha i Zbycha. (1)

      • 6 1

      • i pisanie ustaw na cmentarzach i stacjach benzynowych

        • 2 0

    • (1)

      Imbecyle - jak już. Ty Imbecyłu.

      • 2 3

      • Gdybyś jeszcze potrafil biedaku czytac ze zrozumieniem...

        • 2 2

  • Sorint jest ok, przyda sie jako przygotowanie do Olimpiady w Londynie w 2012 roku. Zlewozmywaki musza biegac szybko

    • 1 1

  • wstyd

    żenada i tyle ale jakoś specjalnie mnie to nie dziwi, bałagan był i nadal będzie
    a co do Euro to będzie wstyd i jakoś nie wierzę w poprawę

    • 2 0

  • Paranoja. (2)

    Ogólnie powiem tak, każdy jeżdżący SKM-Sprinter doświadczył różnych absurdów związanych z tą kolejką.Ja jadąc z Gdańska Gł. do Gdyni wyprzedzam dwie normalne kolejki Skm, po czym przed Gdynią Sprinter staje jeszcze przed stacją i czeka...cholera wie naco?W między czasie te wcześniejsze Skm-ki wyprzedzają Sprintera , przesiadka i dotarcie szybciej np. na Grabówek jest porażką, to paranoja.

    • 8 1

    • (1)

      Kolejka jadąca torami dalekobieżnymi musi się stosować do sygnalizacji na swoim torze a zwykłe jadą swoim skmkowym torem i mają swoją niezależną sygnalizację.Jeżeli w peronach w Gdyni stoją jakieś pociągi albo np trwają przy nich prace remontowe i jest mniej peronów dostępnych do wjazdu to Sprinter musi czekać aż mu zrobi się miejsce i wtedy dostaje zielone bądź żółte światło na semaforze wjazdowym do Gdyni Gł w tym czasie wolniejsza kolejka może go dogonić lub przegonić..Na torach PKP a SKM są rózne systemy sterowania ruchem.Na torach PKP są wymagane większe odstępy między składami niż kilkaset metrów jak to jest na linii SKM.

      • 1 0

      • Czy jak idziesz do pizzeri obchodzi Cię, że pieczarka musi urosną, krowa dać mleko, a piec się nagrzać?
        Płacisz i wymagasz, to jest normalne wolnorynkowe podejście, niestety kolej to relikt komuny.

        • 1 0

  • Sprintery powinny być w innych kolorach,

    stawać na tym samym peronie co SKM i po kłopocie.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane