• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na tych rondach w Trójmieście kierowcy głupieją. Gdzie było najwięcej stłuczek?

Szymon Zięba
10 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (185)
Na tych rondach dochodzi do największej liczby stłuczek i wypadków. Na tych rondach dochodzi do największej liczby stłuczek i wypadków.

Jeżdżąc po rondzie, "wrzucamy kierunek" w lewo? Jak się jeździ po rondzie turbinowym? Czy warto się "wciskać" między auta, czy lepiej poczekać na swoją kolej? Gdyby więcej kierowców zadało sobie te pytania, dochodziłoby do mniejszej liczby stłuczek na tzw. skrzyżowaniach o ruchu okrężnym. A tylko od 2023 r. do chwili obecnej doszło do prawie 300 kolizji i wypadków na trójmiejskich rondach. Gdzie było ich najwięcej?





Jak oceniasz swoje umiejętności za kierownicą?

Stłuczki na rondach. Prawie 300 incydentów, 13 osób rannych



Prawie 300 kolizji i wypadków, 13 osób rannych - to policyjna statystyka z trójmiejskich rond. Przyczyna większości stłuczek jest praktycznie zawsze taka sama: spieszący się kierowcy, którzy "wciskają" się między auta, nie myśląc o ustąpieniu pierwszeństwa przejazdu.

Są jednak i tacy, którzy otwarcie przyznają, że po rondach jeździć za bardzo nie potrafią, a gdy widzą takie skrzyżowanie, to wjeżdżają na nie, a dalej to już "niech się dzieje wola nieba".

Kierunkowskaz na rondzie? Albo za dużo, albo zły, albo nie ma go wcale



  • Rondo na ul. Słowackiego obok biurowca INTEL
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Słowackiego - Spadochroniarzy
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Słowackiego - Spadochroniarzy
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Budowlanych - Nowatorów
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Kartuska - Północy
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Kartuska - Północy
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Jabłoniowa - Leszczynowa
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Jabłoniowa - Leszczynowa
O "drogowych ananasach", którzy na rondzie używają lewego kierunkowskazu albo nie wykorzystują go w ogóle nie trzeba chyba wspominać nikomu, kto spędził za kierownicą auta choć kilka godzin.

Nowatorów i Budowlanych. Laur najbardziej kolizyjnego ronda



Prym wśród kierowców wiedzie rondo przy ulicach Nowatorów i Budowlanych. Z liczbą ponad 20 wypadków i kolizji, kilkoma osobami rannymi i niezliczoną liczbą użytych klaksonów skrzyżowanie otrzymuje laur najbardziej nieprzyjaznego trójmiejskim kierowcom.

16:05 11 KWIETNIA 23

Kolizja na rondzie Nowatorów/Budowlanych (23 opinie)

Rondo już przejezdne. Ktoś wie jak do tego doszło?
Rondo już przejezdne. Ktoś wie jak do tego doszło?


Leszczynowa i Jabłoniowa. Rondo sieje popłoch



Drugie w kolejności to rondo przy ul. Leszczynowej i Jabłoniowej. Sześć kolizji to jednocześnie i dużo, i mało - biorąc pod uwagę fakt, że większość zapytanych przez nas kierowców zdecydowanie stwierdziło, iż przejazd przez nie to bułka z masłem.

Rondo przy ul. Jabłoniowej od zawsze sieje popłoch wśród kierowców. Film archiwalny.



Słowackiego i Spadochroniarzy? Klaksony na porządku dziennym



Ex aequo drugie miejsce zajmuje rondo u zbiegu ulic Słowackiego i Spadochroniarzy. Również i tam doszło do sześciu incydentów drogowych.



Perzowa i Nagietkowa w Gdyni, Łokietka i Polna w Sopocie



W Gdyni sporo problemów kierowcom sprawia rondo przy ul. Perzowej i Nagietkowej.

Z kolei w Sopocie to ulice Łokietka i Polna.

Magiczne rondo - najbardziej skomplikowane na świecie



Na koniec warto jednak zaznaczyć, że gdańskie ronda, choć czasem bywają skomplikowane, wydają się dziecinnie łatwe przy uchodzącym za najtrudniejsze na świecie skrzyżowaniu w brytyjskiej miejscowości Swindon.

Rondo, nazwane "magicznym", to tak naprawdę zbiór kilku mniejszych rond - na każdy zjazd z "większego" skrzyżowania. Łączą się one w jedno duże rondo, na którym obowiązuje ruch w obu kierunkach, a kierowcy jeżdżą po... 38 pasach.

Tak wygląda ruch na "magicznym" rondzie w Wielkiej Brytanii.



Opinie (185) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (9)

    Dziwne,bo z zasady rondo,to najprostszy rodzaj skrzyżowania.

    • 164 18

    • nie dziwne, polscy kierowcy ledwo umieją prosto jeździć a i to słabo

      no to takie rondo gdzie jest kilka skrętów pod rząd i do tego ustąpienie pierwszeństwa wydaje się dla nich magią

      • 16 1

    • Mieszkam w okolicy ronda i czasem widzę jak asy jadą nim pod prąd

      • 12 1

    • wawrzyniec potrafi skomplikowac proste rzeczy

      • 0 1

    • Nie dla Polaków.

      • 3 1

    • Zapraszamy do Warszawy

      Hehe tam dopiero są skrzyżowania i ronda. Tutaj to małe miki

      • 4 1

    • Nie, (2)

      jeśli projektuje je nawiedzony i**ota.

      • 8 8

      • Czyli dulkiewiczowa (1)

        • 3 9

        • Czemu zatrzymujesz się tutaj?

          Napisz od razu że Duda nie ogarnia kraju.

          • 7 2

    • Oni nie głupieja tylko tacy juz sa odpoczatki tylko na roądach ta głupota im sie bardziej ujawnia

      • 8 1

  • Opinia wyróżniona

    Problemem są tak zwane mini ronda (16)

    Rondo powinno być większe, bo wtedy ruch jest płynny. Natomiast w gdańsku mamy jakieś pseudo-ronda

    • 265 26

    • Najlepsze to te wymalowane farbą (2)

      • 14 6

      • byle bylo widoczne i oznakowane!,jak furmany ,,bedom"jazde okregiem prostowac to zawsze bedzie problem

        • 6 5

      • Szczególnie w zimie, jak śnieg napada!!!!!

        • 3 0

    • (1)

      Raczej umiejętności kierowców

      • 12 12

      • Kiedy rondo jest za małe, nie widać kierunkowskazów, więc musisz czekać do ostatniej chwili.

        • 21 6

    • to jeszcze nic, niedługo wprowadzą mikroronda, to będzie jazda!

      • 5 4

    • Najlepsze jest to podwójne Warszawskiej/Łódzkiej

      Trzeba się na nim czasem nieźle nagimnastykować.

      • 8 5

    • znak pionowy jest najważniejszy niezależnie od wielkości wyspy na rondzie czy w ogóle jej istnienia

      niestety dla wielu kierowców wciąż znak pionowy to czarna magia, skrzyżowania równorzędne, pierwszeństwo w relacji skrętnej czy inne takie rozwiązania które dla normalnych kierowców są udogodnieniem dla ofiar losu za kółkiem są nie do ogarnięcia

      • 22 2

    • Prawda, takie ronda wcale nie upłynniają ruchu (1)

      Owszem, pozwalają włączyć się do ruchu z kierunków, które wcześniej były podporządkowane, ale wystarczy mały zator (przejście dla pieszych czy cokolwiek innego) i od razu tworzy się korek z każdej strony, bo oczywiście każdy chce wjechać na rondo, nawet, gdy nie może z niego wyjechać.

      • 14 16

      • I tak i nie.

        • 4 3

    • (1)

      W Sopocie też są.

      • 2 1

      • .... w Londynie też, tam bardzo często namalowane farbą

        • 7 2

    • Dlatego na tych rondach jedziemy prosto, problem ma ten , co ma znak ustąp pierwszeństwa. "Panie wyjechał mi ;) "

      • 4 4

    • Problemem są tak zwani "kierowcy".

      • 13 11

    • Problemem jest brak umiejętności kierujących, bo kierowcami to tych ofiar losu nazwać nie można.

      • 5 14

    • To prawda, kogoś na tym punkcie totalnie pogięło. No ale kolesie i kolesie kolesi biorą za to grubą kasę!!!

      • 4 1

  • GWE (13)

    W Gdyni na rondach głupieją goście z gwe.
    Szaleją swymi 15 letnimi pojazdami

    • 22 19

    • 15 letnie to całkiem niezłe auta (5)

      • 12 1

      • (1)

        Chmury dymu powstające przy "dynamicznej jeździe" śmią twierdzić inaczej.

        • 1 3

        • Najwięcej powstaje

          Przez czerwone światła co 100m

          • 0 0

      • (1)

        15 lat temu był rok 2009 i już wtedy niektóre auta spełniały normę euro5 (np. Opel Insignia z dowolnym silnikiem), a wszystkie spełniały normę euro4. W przypadku benzyniaków ich emisja spalin nie odbiega znacząco od aut współczesnych. Różnica euro4 vs euro5 jest minimalna (tylko tlenki azotu o 0,02g/km), euro5 vs euro6 to praktycznie nie ma różnic (doszedł limit cząstek stałych, ale chyba wszystkie silniki spełniające euro5 i tak go nie przekraczały). Ale w przypadku diesli już tak kolorowo nie jest. Dla nich norma euro4 była jeszcze dość mało restrykcyjna. Nawet diesle z euro6 mają limit tlenków azotu na poziomie benzyniaków z euro4. Poza tym diesel zazwyczaj jest intensywniej eksploatowany i po 15 latach często już zwyczajnie zużyty (chociaż bywają wyjątki).

        • 9 2

        • W 2009

          Diesel był najbardziej ekologiczna jednostka, dziś jest nią elektryk, chociaż ta różnica wyrównuje się po dystansie 120 tysięcy km... Nie licząc produkcji aut oraz fabryk i komponentów :)

          • 0 0

      • Bardzo ekologiczne hahaja

        • 0 0

    • (1)

      gda i ga niestety przegoniły GWE w głupocie.

      • 5 7

      • Czyli ty

        • 1 0

    • Ja mam gwe i wjezdzam dynamicznie na rondo nie czekam jak inni jak widze wysrarczajace miejsce to sie wciskam

      • 1 4

    • (2)

      Tak sobie tłumacz. Przecież gdynia, to tylko w smokingu i tylko "bentlejem" jeździ :D a to, co robią napływowi w Rumi, którzy się sprowadzili właśnie z gdyni, to dopiero jest cyrk. Dla nich, parking jest wszędzie. Nie przypadkowo, na gdynie mówi się ukraina północy...

      • 3 3

      • (1)

        W życiu z Gdyni do Rumii. To raczej element mazursko podlaski.

        • 4 3

        • Element mazursko-podlaski siedzi sobie w centrum.

          Jakby chcieli dojeżdżać ze wsi godzinę dziennie, nie mieliby powodu, żeby się przeprowadzać.

          • 1 0

    • Ja mam

      20 letni, nie psuje sie, w pełni sprawny, idzie 200 jak można. A ty czym jeździsz? Mydelniczką? Jak wszyscy? Ile masz systemów które trzymają Cie przy życiu?

      • 0 0

  • Nasze szkolone kieolofeczyki najlepsze są (1)

    • 8 14

    • tak po,,polskiemu"by sie przydało.

      • 1 1

  • Nie. Kierowcy nie głupieją tylko na tych rondach. (2)

    To jest znacznie gorsza sytuacja.

    • 29 3

    • Lusterka nie są potrzebne. (1)

      Bo tak ich szkolą niedouczeni instruktorzy - kierunkowskaz i nagła zmiana pasa z prawego na lewy bez upewnienia się.

      • 0 2

      • Kierunkowskazy to w ogóle czarna magia dla 90% kierowców.

        Najlepiej włączyć go 0.1s przed wykonaniem manewru...

        • 2 1

  • Kto nie jadł chipsów niech podniesie rękę

    • 6 4

  • Opinia wyróżniona

    (17)

    Leszczynowa, Jabłoniowa. Pomimo przebudowy ronda nadal kierunek Jabłoniowa -Jabłoniowa uważa, że ma jakieś magiczne pierwszeństwo. Dojeżdżając przyspieszają, nawet jak pierwszy wjedziesz na rondo z kierunku innego, to cię jeszcze obtrąbią.

    • 116 6

    • Brakuje tam spowalniaczy przed wjazdem na rondo

      • 12 5

    • Zgadzam się (1)

      Nawet przejście dla pieszych mogłoby pomóc, spowolnić ruch ze strony Jabłoniowej, jak sznurek samochodów jedzie od skrzyżowania przy pętli to z Leszczynowej już trzeba czekać aż się skończy... bo wszyscy z dołu nagle mają pierwszeństwo. Ostatecznie STOP, ale byłby to martwy przepis.

      • 8 1

      • Ale to by było przejście donikąd.

        • 2 0

    • Bo jest za małe i można je przejechać bez skręcania. (4)

      • 10 4

      • Magicznie małe rondo na Kartuska/Leszczynowa nie ma tego samego problemu, nie widziałem tam nigdy kolizji. (2)

        Co innego ustąpienie pierwszeństwa z prawej na osiedlu w głębi :)

        • 5 3

        • (1)

          Bo tam jest zupełnie inna charakterystyka ruchu. Na Jabłoniowej masz większość ruchu na jednej ulicy, na Kartuskiej jest to bardziej równomiernie rozłożone.
          Poza tym w wyniku tego pod jakim kątem jest Leszczynowa do Jabłoniowej, wjazdy na rondo na Leszczynowej jest bardzo blisko Jabłoniowej i zawsze jak tam jadę, to wszyscy jadąc z góry czekają, choć mogli by jechać - jak jadę Jabłoniową, to zawsze wygląda jakbym to ja miał pierwszeństwo.

          • 8 1

          • A na znaki patrzysz, geniuszu??? Czy tylko w telefon???

            • 1 2

      • Dlatego tym bardziej ludzie jadący na wprost Jabłoniowa powinni zwolnić zbliżając się do ronda

        • 4 0

    • Najlepsze rozwiązanie

      To takie jak na matarni. Zrobić próg przed rondem i nikt nie śmie przyspieszać jak dojedzie do ronda. Proste, nie kosztowne i najważniejsze - skuteczne.

      • 20 5

    • (2)

      W Anglii takich małych rond jest mnóstwo . Tam na takim małym rondzie zazwyczaj jest czerwony ,, placek" średnicy max.2 metrów , a na jego obwodzie jest ciągła biała linia , A niech no który tylko przejedzie przez ten czerwony ,, placek, " choćby tylko jednym kołem, to mandat ma murowany. Na każdym z takich rond są kamery i wszystko jest rejestrowane i nic nie ucieknie.
      Oczywiście autobusy i ciężarówki siłą rzeczy mogą bezkarnie najechać na to czerwone koło.

      • 10 13

      • Co za bzdury

        Chyba w UK nigdy nie byles

        • 6 4

      • Ronda sa dla wszystkich typów samochodów i maja dlatego mieć odpowiednie wymiary !!!!!!!!

        • 1 0

    • brakuje progów na jabłoniowej (1)

      niestety ale inaczej sie nie nauczą.

      • 12 7

      • UM nie widzi problemu

        Pisałem w tej sprawie kiedyś do UM - problem nie istnieje, obywatel sobie go wymyślił. Jest bezpiecznie.

        • 6 3

    • Zawsze można zastosować jazdę na zamek i odrobinę uprzejmości na drodze na pewno pomoże szczegolnie w godzinach szczytu.

      • 0 5

    • Po pierwsze żeby można było skrzyżowanie nazwać rondem to musi ono mieć odpowiednio duże rozmiary !!!!!!

      • 1 0

    • NIe wystarczy przykleić 5 złotych do asfaltu i dodać znak ,, rondo "

      • 1 0

  • To nie ronda są problemem. (5)

    • 22 4

    • Oczywiscie że nie (4)

      Sporo kierowców nie potrafi jechać po trzypasmowym fragmencie obwodnicy (nagminnie środkowym pasem kiedy prawy jest wolny), to co tu mówić o rondach.

      PS
      Uważam że wrzucanie kierunkowskazu w lewo na rondzie kiedy faktycznie jedziesz w lewo jest jak najbardziej sensownym działaniem. Nie wiem dlaczego redaktor określa takich kierowców "drogowymi ananasami". Rozumiem że nigdy nie był na rondzie wielopasmowym bez sygnalizacji świetlnej.

      • 6 6

      • (2)

        Swoją drogą, skoro jest obowiązek jazdy prawym pasem, po co w ogóle budujemy trzypasmówki?

        • 1 3

        • Do wyprzedzania

          No i "możliwie blisko prawej krawędzi jezdni" to nie znaczy "zawsze jedz prawym pasem". Jak pas jest zajęty to możesz jechać środkowym lub lewym.

          • 0 0

        • Żebyś ciole jeden z drugim nie jechał z pracy 3 godziny tylko 20 minut

          • 0 0

      • Francuzi często tak robią i wtedy wiadomo co dalej choć czasem zapominają włączyć prawy przy zjeździe.

        • 0 4

  • (1)

    Jeśli się gubią to pora przesiąść sie na autobus proste jak budowa kanapki z serem

    • 19 4

    • Kolejny dowód na to, że prawo jazdy nie może być dożywotnie.

      • 2 2

  • Ludzie zglupieli podczas wyborów (4)

    głosując na sprzedajną bande

    • 22 9

    • Mówisz o wyniku Konfederosji? (1)

      • 11 5

      • o tobie patogenie

        • 2 3

    • zgadza się. Przestępcy z wyrokami dostaną diety poselskie. Makabra.

      adrian ich ułaskawił.

      • 16 2

    • Rzeczywiście

      Żeby głosować na złodzieji i przestępców z PiS to trzeba naprawdę być głupim jak d**il.

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane