• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na tych rondach w Trójmieście kierowcy głupieją. Gdzie było najwięcej stłuczek?

Szymon Zięba
10 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (185)
Na tych rondach dochodzi do największej liczby stłuczek i wypadków. Na tych rondach dochodzi do największej liczby stłuczek i wypadków.

Jeżdżąc po rondzie, "wrzucamy kierunek" w lewo? Jak się jeździ po rondzie turbinowym? Czy warto się "wciskać" między auta, czy lepiej poczekać na swoją kolej? Gdyby więcej kierowców zadało sobie te pytania, dochodziłoby do mniejszej liczby stłuczek na tzw. skrzyżowaniach o ruchu okrężnym. A tylko od 2023 r. do chwili obecnej doszło do prawie 300 kolizji i wypadków na trójmiejskich rondach. Gdzie było ich najwięcej?





Jak oceniasz swoje umiejętności za kierownicą?

Stłuczki na rondach. Prawie 300 incydentów, 13 osób rannych



Prawie 300 kolizji i wypadków, 13 osób rannych - to policyjna statystyka z trójmiejskich rond. Przyczyna większości stłuczek jest praktycznie zawsze taka sama: spieszący się kierowcy, którzy "wciskają" się między auta, nie myśląc o ustąpieniu pierwszeństwa przejazdu.

Są jednak i tacy, którzy otwarcie przyznają, że po rondach jeździć za bardzo nie potrafią, a gdy widzą takie skrzyżowanie, to wjeżdżają na nie, a dalej to już "niech się dzieje wola nieba".

Kierunkowskaz na rondzie? Albo za dużo, albo zły, albo nie ma go wcale



  • Rondo na ul. Słowackiego obok biurowca INTEL
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Słowackiego - Spadochroniarzy
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Słowackiego - Spadochroniarzy
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Budowlanych - Nowatorów
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Kartuska - Północy
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Kartuska - Północy
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Jabłoniowa - Leszczynowa
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Jabłoniowa - Leszczynowa
O "drogowych ananasach", którzy na rondzie używają lewego kierunkowskazu albo nie wykorzystują go w ogóle nie trzeba chyba wspominać nikomu, kto spędził za kierownicą auta choć kilka godzin.

Nowatorów i Budowlanych. Laur najbardziej kolizyjnego ronda



Prym wśród kierowców wiedzie rondo przy ulicach Nowatorów i Budowlanych. Z liczbą ponad 20 wypadków i kolizji, kilkoma osobami rannymi i niezliczoną liczbą użytych klaksonów skrzyżowanie otrzymuje laur najbardziej nieprzyjaznego trójmiejskim kierowcom.

16:05 11 KWIETNIA 23

Kolizja na rondzie Nowatorów/Budowlanych (23 opinie)

Rondo już przejezdne. Ktoś wie jak do tego doszło?
Rondo już przejezdne. Ktoś wie jak do tego doszło?


Leszczynowa i Jabłoniowa. Rondo sieje popłoch



Drugie w kolejności to rondo przy ul. Leszczynowej i Jabłoniowej. Sześć kolizji to jednocześnie i dużo, i mało - biorąc pod uwagę fakt, że większość zapytanych przez nas kierowców zdecydowanie stwierdziło, iż przejazd przez nie to bułka z masłem.

Rondo przy ul. Jabłoniowej od zawsze sieje popłoch wśród kierowców. Film archiwalny.



Słowackiego i Spadochroniarzy? Klaksony na porządku dziennym



Ex aequo drugie miejsce zajmuje rondo u zbiegu ulic Słowackiego i Spadochroniarzy. Również i tam doszło do sześciu incydentów drogowych.



Perzowa i Nagietkowa w Gdyni, Łokietka i Polna w Sopocie



W Gdyni sporo problemów kierowcom sprawia rondo przy ul. Perzowej i Nagietkowej.

Z kolei w Sopocie to ulice Łokietka i Polna.

Magiczne rondo - najbardziej skomplikowane na świecie



Na koniec warto jednak zaznaczyć, że gdańskie ronda, choć czasem bywają skomplikowane, wydają się dziecinnie łatwe przy uchodzącym za najtrudniejsze na świecie skrzyżowaniu w brytyjskiej miejscowości Swindon.

Rondo, nazwane "magicznym", to tak naprawdę zbiór kilku mniejszych rond - na każdy zjazd z "większego" skrzyżowania. Łączą się one w jedno duże rondo, na którym obowiązuje ruch w obu kierunkach, a kierowcy jeżdżą po... 38 pasach.

Tak wygląda ruch na "magicznym" rondzie w Wielkiej Brytanii.



Opinie (185) 6 zablokowanych

  • Zostań w domu

    Zrób to dla babci.

    • 1 1

  • Szok. (2)

    Mieszkam w UK i jak przyjeżdżam do Polski to jestem zawsze w ciężkim szoku jak muszę jeździc autem.
    W UK nawet na małych rondach są znaki poziome i pionowe pokazujące gdzie który pas prowadzi, w Polsce jest tego brak.
    Doświadczony kierowca wie gdzie ma jechać, ktoś mniej doświadczony nie zawsze.
    Po zdaniu prawo jazdy większość ludzi potrzebuje przejechać sporo kilometrów żeby nabyć doświadczenia.
    Jak ktoś chce zjechać z ronda i jest na zlym pasie to ludzie zamiast ustąpić, pozwolić komuś zjechać, to właduja się w niego, bo to jego wina.
    Przejścia dla pieszych typu zebraz przy zjeździe z ronda są według mnie i**otyczne, Polakom niestety brakuje zdrowego rozsądku, piesi mają gdzieś to że ludzie z ronda zjeżdżają, nie poczekają 3-5 sekund tylko lądują się na przejście, bo maja pierwszeństwo, a kierowcy zawsze w pośpiechu, jeden za drugim, metr odstępu, współpracy brak.

    • 10 4

    • (1)

      Zostań w domu. U nas w USA nawet na drodze jednokierunkowej jest dodatkowo napis One Way i ja nie mam problemów, ale Angole mają wszystko odwrotnie.

      • 2 2

      • Spadaj wiecholu

        • 1 1

  • Rondo, co to takiego?

    Są wypadki na rondach bo polscy kierowcy nie znając dokładnie przepisów ruchu drogowego po prostu nie potrafią po nich jeździć. Rondo to najprostszy sposób na odkorkowanie skrzyżowania bez sygnalizacji świetlnej. Ale u nas ułańska fantazja, wciskanie się na siłę, wymuszanie i do tego przekonanie, że jakoś to będzie, a przecież wystarczy zwracać uwagę na znaki drogowe i pamiętać, że na 99% takich skrzyżowań auto na rondzie ma pierwszeństwo. My narzekamy, a jeszcze kilka lat temu we Francji kierowcy w ogóle nie używali prawego kierunkowskazu przy zjeździe z ronda, a Niemcy w czasie deszczu w dzień nie używali świateł mijania i mimo wszystko kultura jazdy u nich, a u nas to przepaść.

    • 7 2

  • I tak nalpesze "rondo" jest na Pl Konstytucji w Gdyni, jak ktos ma porysowany blotnik albo wgiete drzwi wystarczy zrobic (1)

    20 rundek dookoła i zawsze znajdzie sie ktos z kogo OC zrobimy maly remoncik.

    • 2 3

    • Patrz na znaki,

      Bo to właściwie nie jest typowe rondo tylko cudak drogowy.

      • 1 1

  • Rondo Jasień

    Rondo na Jasieniu jest u zbiegu ulic Kartuskiej oraz Pólnicy (a nie Północy) - poprawcie podpis w galerii. :)

    • 1 1

  • brak kultury drogowej

    dużym problemem jest nadmierna prędkośc,i jazda na zderzaku.ciężko się wbić na rondzie,jak i na innych skrzyżowaniach.fakt,dużo rond za małych,płaskich,kierowcy przelatują przez nie..

    • 3 3

  • kowale (1)

    Tymczasowe Rondo i kierowcy jadący z kierunku Kolbut są ślepi i nie widza znaku STOP

    • 2 1

    • Kolbub bo Kolbudy....

      • 0 0

  • Lepiej na te ronda nie wjeżdżać

    Można ogłupieć i tak zostanie

    • 2 3

  • Tylko w Trójmieście ludzie nie potrafią jeździć po rondach.

    Mieszkałem w UK gdzie są głównie same ronda. W tym przez rok mieszkałem w Swindon i jeździłem autem po Magic Roundabout potwierdzam to jest kosmos! Obok jest stadion piłkarski.
    I jak wszyscy jadą na mecz. Lub z niego wracają to trzeba się mocno skupić za kierownicą przejeżdżając przez to rondo.
    Najgorsze rondo w Gdyni to te koło dworca gdzie wyjeżdżając z niego. Nie mamy pierwszeństwa. Tylko musimy ustąpić.
    A najgorsze co zauważyłem w Trójmieście to jak ludzie praktycznie zatrzymują się do zera żeby przejechać ronda.
    Przecież dojeżdżając do ronda z daleka widać kto inny się zbliża. Nie trzeba się zatrzymywać i potem ruszać! Hamując tym samym ruch. To samo przy wjeździe na obwodnice. Włączcie się do ruchu płynnie jak nic przed wami nie jedzie. A nie zwalniacie do 20-30 km/h.

    • 3 2

  • Ronda za granicą działają inaczej i mają większy sens, przyczyniając się do zwiększonej płynności ruchu. Przede wszystkim, ronda są dwupasmowe. Prawy pas jedzie tylko w prawo. Choćby w Hiszpanii kierunkowskaz w lewo jest informacją dla innych kierowców, że będziemy objeżdżać prawie całe rondo. Łatwiej dzięki temu włączyć się do ruchu. U nas, poza wyjątkami (np. skrzyżowanie Chrzanowskiego z Szymanowskiego) budowa ronda nic nie zmieniła, a czasem nawet pogarsza sprawę.

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane