• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na tych rondach w Trójmieście kierowcy głupieją. Gdzie było najwięcej stłuczek?

Szymon Zięba
10 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (185)
Na tych rondach dochodzi do największej liczby stłuczek i wypadków. Na tych rondach dochodzi do największej liczby stłuczek i wypadków.

Jeżdżąc po rondzie, "wrzucamy kierunek" w lewo? Jak się jeździ po rondzie turbinowym? Czy warto się "wciskać" między auta, czy lepiej poczekać na swoją kolej? Gdyby więcej kierowców zadało sobie te pytania, dochodziłoby do mniejszej liczby stłuczek na tzw. skrzyżowaniach o ruchu okrężnym. A tylko od 2023 r. do chwili obecnej doszło do prawie 300 kolizji i wypadków na trójmiejskich rondach. Gdzie było ich najwięcej?





Jak oceniasz swoje umiejętności za kierownicą?

Stłuczki na rondach. Prawie 300 incydentów, 13 osób rannych



Prawie 300 kolizji i wypadków, 13 osób rannych - to policyjna statystyka z trójmiejskich rond. Przyczyna większości stłuczek jest praktycznie zawsze taka sama: spieszący się kierowcy, którzy "wciskają" się między auta, nie myśląc o ustąpieniu pierwszeństwa przejazdu.

Są jednak i tacy, którzy otwarcie przyznają, że po rondach jeździć za bardzo nie potrafią, a gdy widzą takie skrzyżowanie, to wjeżdżają na nie, a dalej to już "niech się dzieje wola nieba".

Kierunkowskaz na rondzie? Albo za dużo, albo zły, albo nie ma go wcale



  • Rondo na ul. Słowackiego obok biurowca INTEL
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Słowackiego - Spadochroniarzy
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Słowackiego - Spadochroniarzy
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Budowlanych - Nowatorów
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Kartuska - Północy
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Kartuska - Północy
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Jabłoniowa - Leszczynowa
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Jabłoniowa - Leszczynowa
O "drogowych ananasach", którzy na rondzie używają lewego kierunkowskazu albo nie wykorzystują go w ogóle nie trzeba chyba wspominać nikomu, kto spędził za kierownicą auta choć kilka godzin.

Nowatorów i Budowlanych. Laur najbardziej kolizyjnego ronda



Prym wśród kierowców wiedzie rondo przy ulicach Nowatorów i Budowlanych. Z liczbą ponad 20 wypadków i kolizji, kilkoma osobami rannymi i niezliczoną liczbą użytych klaksonów skrzyżowanie otrzymuje laur najbardziej nieprzyjaznego trójmiejskim kierowcom.

16:05 11 KWIETNIA 23

Kolizja na rondzie Nowatorów/Budowlanych (23 opinie)

Rondo już przejezdne. Ktoś wie jak do tego doszło?
Rondo już przejezdne. Ktoś wie jak do tego doszło?


Leszczynowa i Jabłoniowa. Rondo sieje popłoch



Drugie w kolejności to rondo przy ul. Leszczynowej i Jabłoniowej. Sześć kolizji to jednocześnie i dużo, i mało - biorąc pod uwagę fakt, że większość zapytanych przez nas kierowców zdecydowanie stwierdziło, iż przejazd przez nie to bułka z masłem.

Rondo przy ul. Jabłoniowej od zawsze sieje popłoch wśród kierowców. Film archiwalny.



Słowackiego i Spadochroniarzy? Klaksony na porządku dziennym



Ex aequo drugie miejsce zajmuje rondo u zbiegu ulic Słowackiego i Spadochroniarzy. Również i tam doszło do sześciu incydentów drogowych.



Perzowa i Nagietkowa w Gdyni, Łokietka i Polna w Sopocie



W Gdyni sporo problemów kierowcom sprawia rondo przy ul. Perzowej i Nagietkowej.

Z kolei w Sopocie to ulice Łokietka i Polna.

Magiczne rondo - najbardziej skomplikowane na świecie



Na koniec warto jednak zaznaczyć, że gdańskie ronda, choć czasem bywają skomplikowane, wydają się dziecinnie łatwe przy uchodzącym za najtrudniejsze na świecie skrzyżowaniu w brytyjskiej miejscowości Swindon.

Rondo, nazwane "magicznym", to tak naprawdę zbiór kilku mniejszych rond - na każdy zjazd z "większego" skrzyżowania. Łączą się one w jedno duże rondo, na którym obowiązuje ruch w obu kierunkach, a kierowcy jeżdżą po... 38 pasach.

Tak wygląda ruch na "magicznym" rondzie w Wielkiej Brytanii.



Opinie (185) 6 zablokowanych

  • Przepustowość ronda

    nie zależy od jego wielkości tylko od płynności jazdy kierowców. Wystarczy na dojeździe odrobinę zwolnić, zwiększyć odstęp pomiędzy pojazdami umożliwiając tym samym włączenie się do ruchu innym uczestnikom a po opuszczeniu ronda przyspieszyć do dozwolonej prędkości wówczas jazda po rondach nie byłby problemem. Problem stanowi czynni ludzki.

    • 3 0

  • a ja mam wywalone na d**ili i trąbiących (1)

    Służbowe auto+ assistance. Tyle wystarcza, aby pokazać, kto ma pierwszeństwo na rondzie.

    • 0 3

    • Błysnąłeś... nie ma co. El kretino.

      • 0 0

  • De**bile głupieją, normalni jadą. Tyle w twmacie.

    • 3 0

  • To nie wina kierowców

    to wina urzędników który w każdym możliwym miejscu na chama robią rondo

    • 0 1

  • Żadnych szans na zmianę

    Problemem jest że ludzi jeżdżący samochodami nie przechodzą psychotestów, co sprawia, że nie zbadane są ich reakcje w ekstremalnych warunkach, oraz umiejętność szybkiej reakcji na zmieniające się warunki etc. Jeżdżę rowerem, skuterem i samochodem, i widzę jak grono kierowców, zamkniętych swoich puszkach i siedzący na swoich siodłach, zachowują się tak jakby jutra nie było, a tym bardziej jakichkolwiek innych uczestników ruchu z którymi należy współpracować i nawzajem się szanować. Osobiście nie widzę szans na zmianę tej sytuacji, ludzie po prostu tacy są. Najszybsza poprawa sytuacji będzie zauważalna dopiero po wprowadzeniu pojazdów autonomicznych

    • 1 0

  • ro ro rondo

    dajcie ze dwa prawdziwe ronda bez ustępowania pierwszeństwa przy wjeździe...to dopiero będzie cyrk :D :D :D :D :D :D

    • 0 0

  • Jak to?

    A co jest skomplikowanego na rondzie w Gdyni na ul Bosmańskiej?????

    • 0 0

  • Było normalne skrzyżowanie to nie było problemów!!!!!!!!

    • 0 1

  • Z założenia ronda są to skrzyżowania bezkolizyjne ...

    Jednak jak to w tym kraju ludzie na wszystko znajda patent. Zal pl jakim z**b***m narodem jesteśmy. Wystarczy włączyć myślenie i byłoby o niebo lepiej ...

    • 1 0

  • Gdzie na havla jest rondo ??

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane