• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nabrzeże przy Hiltonie będzie przebudowane

Maciej Korolczuk
17 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (101)
Miasto planuje modernizację nabrzeża między Bramą Straganiarską a Mostem Wapienniczym. Miasto planuje modernizację nabrzeża między Bramą Straganiarską a Mostem Wapienniczym.

Nie skończyła się jeszcze modernizacja Długiego PobrzeżaMapka między Zieloną Bramą a Bramą Straganiarską, a miasto już przygotowuje się do modernizacji kolejnego odcinka nabrzeża - tym razem od StraganiarskiejMapka do Mostu WapienniczegoMapka przy Muzeum II Wojny Światowej. Podpisano właśnie umowę na projekt inwestycji. Dokumentacja modernizacji 370-metrowego odcinka nabrzeża ma być gotowa w pierwszej połowie 2025 r.



Jak często spędzasz czas wolny nad wodą w Trójmieście?

Zadanie, którego dotyczy podpisana właśnie umowa miasta z wykonawcą (postępowanie wygrała spółka PBW z Wrocławia) podzielono na dwa odcinki:

  • Rybackie Pobrzeże od ul. Straganiarskiej do przystanku tramwaju wodnego "Targ Rybny" (ok. 112 m)
  • Nabrzeże od przystanku tramwaju wodnego do ujścia Raduni do Motławy przy Moście Wapienniczym (ok. 263 m)

Pękają budynki na remontowanym Długim Pobrzeżu Pękają budynki na remontowanym Długim Pobrzeżu

Doraźne remonty nie mają sensu



Remont jest konieczny, bo nabrzeże, zarówno w części nadwodnej, jak i podwodnej, jest w złym stanie technicznym.

Obecnie eksploatacja nabrzeża (częściowo wyremontowanego między Straganiarską a hotelem Hilton) zbliża się już do 60 lat, a więc bariery bezpiecznego użytkowania nabrzeży portowych. Wskazuje na to m.in. użytkujący nabrzeże Gdański Ośrodek Sportu.

Przygotowanie dokumentacji projektowej modernizacji nabrzeża będzie kosztować 960 tys. zł. Przygotowanie dokumentacji projektowej modernizacji nabrzeża będzie kosztować 960 tys. zł.
- Wykonane ekspertyzy techniczne wykazują, iż po tylu latach eksploatacji stan ścianek szczelnych jest zły i wykazuje liczne otwory w poszyciu. Dodatkowo potwierdzono wypłukiwanie zasypu zza ścianki szczelnej, a niszczącym obiekt efektem podczas prowadzonej eksploatacji są pojawiające się miejscowe przegłębienia ponad głębokość dopuszczalną. Wszystkie wymienione zjawiska są bardzo niekorzystne i niebezpieczne dla konstrukcji - ocenił w piśmie skierowanym do Urzędu Miejskiego w Gdańsku Leszek Paszkowski, dyrektor GOS.


Ponadto z posiadanego przez GOS atestu badania podwodnego i oceny technicznej dwóch odcinków lewego nabrzeża Motławy wynika, że elementy nośne nabrzeża są bliskie stanu granicznego. Gdański Ośrodek Sportu, monitorując stan nabrzeża, robi, co może, by w ramach bieżącej eksploatacji prowadzić niezbędne prace konserwacyjne i zleca m.in. usuwanie przegłębień dna.

- To jednak rozwiązania tymczasowe, mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa bieżącej eksploatacji i tylko nieznacznie mogą przesunąć w czasie wyczerpanie przydatności użytkowej obiektu - uważa Paszkowski.
Zdaniem dyrektora GOS doraźne remonty w kolejnych latach miałyby pochłonąć nawet 3 mln zł, co byłoby nieuzasadnione ekonomicznie.

  • Jak wynika z ekspertyz, nabrzeże zbliża się do 60 lat eksploatacji, a więc bariery bezpiecznego użytkowania nabrzeży portowych.
  • Jak wynika z ekspertyz, nabrzeże zbliża się do 60 lat eksploatacji a więc bariery bezpiecznego użytkowania nabrzeży portowych.
  • Jak wynika z ekspertyz, nabrzeże zbliża się do 60 lat eksploatacji a więc bariery bezpiecznego użytkowania nabrzeży portowych.
  • Jak wynika z ekspertyz, nabrzeże zbliża się do 60 lat eksploatacji a więc bariery bezpiecznego użytkowania nabrzeży portowych.

Projekt w 2025 r.



W ramach kompleksowej przebudowy istniejącego nabrzeża planowana jest m.in. rozbiórka istniejącego oczepu, płyty żelbetowej i części nawierzchni, wykonanie nowej ścianki szczelnej, naprawienie i umocnienie dna przy nabrzeżu, a także przebudowa sieci i instalacji podziemnych.

Planowana inwestycja obejmuje też wyposażenie nabrzeży w niezbędną infrastrukturę, służącą żeglarzom i pieszym, a także zaprojektowanie monitoringu wizyjnego.

Na opracowanie dokumentacji spółka z Wrocławia ma 81 tygodni, co oznacza, że projekt będzie gotowy w pierwszej połowie 2025 r. Przygotowanie projektu będzie kosztować 960 tys. zł.

Miejsca

Opinie (101) 2 zablokowane

  • Władze miasta inwestują tylko tam gdzie przebywają bogacze (1)

    Na południu Gdańska pozwolili na budowę tysięcy bloków a infrastruktura jak w latach siedemdziesiąt

    • 14 4

    • Toteż Południe odwdzięczy się stosownie Dziedziczce przy najbliższych wyborach.

      • 1 0

  • Od jakiego tramwaju wodnego?

    Przecież tramwaje wodne już od dawna nie żyją.
    Tak się roi w głowach "miastu", że nawet w duchy wierzą?

    • 10 0

  • ważne, by nawierzchnia tego odcinka nabrzeża była przyjazna dla pieszych (4)

    w obuwiu na wysokich obcasach, hulajnogowców i rowerzystów. Warto także zadbać o ciągłość nabrzeża aż do terenów dawnej stoczni - to znaczy miejsca, w którym funkcjonuje przystań galarów, jachtów i innych łodzi w pobliżu dawnych pochylni stoczniowych: w przyszłości to może być ciekawy rejon spacerów z widokiem na port.

    • 57 4

    • chyba w snach nawierzchnia będzie płaska i korzystna dla pieszych.. (1)

      oczywiście fanaberie konserwatora nakażą położenie kostki jak wszędzie i gdzie popadnie. To nic, że jest mało wygodna, w szpilkach z na rolkach, czy z walizką na kółkach jest nie praktyczna i głośna, jeśli jeżdżą tamtędy auta, ale to decyzja niespełnionego boga :/ hahha

      • 4 2

      • Ma być historycznie i basta!!!

        Przecież okute buty hitlerowców dźwięczały o bruk, jaki zaczęto kłaść w Gdańsku na początku XX w. To nic, że miasto kamieniczkami nawiązuje do renesansu i baroku, a wtedy czegoś takiego jak kocie łby nie znano. Ważne, żeby współczesnym gdańszczanom maksymalnie utrudnić życie, zwłaszcza ludziom starszym i inwalidom i nie dać zapomnieć historii miasta lat 30. XX w.

        • 3 0

    • dokładnie tak!!

      żeby można śmigać pomiędzy pieszymi jak wariaci

      • 5 0

    • Oczywiście obuwie na wysokich obcasach jest odpowiednie do spacerów po nabrzeżu.

      • 1 1

  • 81 tygodni??? (5)

    Fajnie, że będą to przebudowywać, ale półtora roku na samo przygotowanie dokumentacji dla 370-metrowego odcinka nabrzeża to jakiś absurd. Tyle to jest potrzebne na przygotowanie dokumentacji np. OMT, która ma kilkadziesiąt kilometrów i masę instalacji od uwzględnienia.

    • 82 12

    • ale mówimy tu o nabrzeżu a nie zwykłym kawałku drogi- wiec tez umacnianie dna+przebudowa instalacji i projekt infrastruktury

      • 6 5

    • Czyli nie wiem, ale się wypowiem. A do tego ocenię, że absurd!

      • 5 2

    • tyle trwa budowanie w Polsce, zdobycie wszystkich wymaganych opinii i pozwoleń

      • 7 0

    • wyobraź sobie ze dostajesz milion oraz nieuzbrojona działkę bez żadnych planów i masz wybudować zwykły dom mieszkalny

      nie ma szans że po 81 tygodniach rozpoczniesz jakiekolwiek prace, nie w tym kraju

      • 3 0

    • A komu się śpieszy? Widocznie nabrzeże może jeszcze poczekać kilka lat i w sumie dobrze

      • 1 1

  • (1)

    Remonty tylko tam gdzie deweloperzy i hotelarze . Bogate te nasze miasto robiąc prezenty prywatnym sknerusom za nasze POdatki .

    • 11 1

    • Za co? Neokomuchu, o sobie w liczbie pojedynczej na tym forum proszę.

      • 0 0

  • a na most Siennicki nie ma pieniędzy ?

    już dawno miał być przebudowany.a może jest do likwidacji ?

    • 6 0

  • Kanał Raduni

    Pan dziennikarz pomylił ujście Raduni, która do Motławy uchodzi w zupełnie innym miejscu, z ujściem Kanału Raduni. Wstyd.

    • 2 0

  • No to Filipek w. Niepocieszony Chylton (1)

    Może wyrówna startu covidowe jeszcze w tym roku po tym jak kazał podpisywać wypowiedzenia z dnia na dzień i wyrzucał ludzi ....ojojojjojjoj jak nam przykro.

    • 2 1

    • Ma boleć!

      • 0 0

  • (2)

    czy okoliczne hotelarze/ developerzy dołożyli się czy nie?

    • 6 1

    • oczywiscie, ze nie...

      Od kosztow jest strona publiczna...

      • 2 1

    • A ty?

      • 0 1

  • O ile cm podniesiona zostanie jego wysokość (1)

    aby zabezpieczyć miasto przed wzrostem poziomu wód, szczególnie i przede wszystkim przy cofkach?

    • 3 1

    • Zgodnie z poprawnością polityczną, czyli obecnie klimatyczną

      należy podnieść o jakieś 10 metrów

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane