• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nabrzeże przy Hiltonie będzie przebudowane

Maciej Korolczuk
17 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (101)
Miasto planuje modernizację nabrzeża między Bramą Straganiarską a Mostem Wapienniczym. Miasto planuje modernizację nabrzeża między Bramą Straganiarską a Mostem Wapienniczym.

Nie skończyła się jeszcze modernizacja Długiego PobrzeżaMapka między Zieloną Bramą a Bramą Straganiarską, a miasto już przygotowuje się do modernizacji kolejnego odcinka nabrzeża - tym razem od StraganiarskiejMapka do Mostu WapienniczegoMapka przy Muzeum II Wojny Światowej. Podpisano właśnie umowę na projekt inwestycji. Dokumentacja modernizacji 370-metrowego odcinka nabrzeża ma być gotowa w pierwszej połowie 2025 r.



Jak często spędzasz czas wolny nad wodą w Trójmieście?

Zadanie, którego dotyczy podpisana właśnie umowa miasta z wykonawcą (postępowanie wygrała spółka PBW z Wrocławia) podzielono na dwa odcinki:

  • Rybackie Pobrzeże od ul. Straganiarskiej do przystanku tramwaju wodnego "Targ Rybny" (ok. 112 m)
  • Nabrzeże od przystanku tramwaju wodnego do ujścia Raduni do Motławy przy Moście Wapienniczym (ok. 263 m)

Pękają budynki na remontowanym Długim Pobrzeżu Pękają budynki na remontowanym Długim Pobrzeżu

Doraźne remonty nie mają sensu



Remont jest konieczny, bo nabrzeże, zarówno w części nadwodnej, jak i podwodnej, jest w złym stanie technicznym.

Obecnie eksploatacja nabrzeża (częściowo wyremontowanego między Straganiarską a hotelem Hilton) zbliża się już do 60 lat, a więc bariery bezpiecznego użytkowania nabrzeży portowych. Wskazuje na to m.in. użytkujący nabrzeże Gdański Ośrodek Sportu.

Przygotowanie dokumentacji projektowej modernizacji nabrzeża będzie kosztować 960 tys. zł. Przygotowanie dokumentacji projektowej modernizacji nabrzeża będzie kosztować 960 tys. zł.
- Wykonane ekspertyzy techniczne wykazują, iż po tylu latach eksploatacji stan ścianek szczelnych jest zły i wykazuje liczne otwory w poszyciu. Dodatkowo potwierdzono wypłukiwanie zasypu zza ścianki szczelnej, a niszczącym obiekt efektem podczas prowadzonej eksploatacji są pojawiające się miejscowe przegłębienia ponad głębokość dopuszczalną. Wszystkie wymienione zjawiska są bardzo niekorzystne i niebezpieczne dla konstrukcji - ocenił w piśmie skierowanym do Urzędu Miejskiego w Gdańsku Leszek Paszkowski, dyrektor GOS.


Ponadto z posiadanego przez GOS atestu badania podwodnego i oceny technicznej dwóch odcinków lewego nabrzeża Motławy wynika, że elementy nośne nabrzeża są bliskie stanu granicznego. Gdański Ośrodek Sportu, monitorując stan nabrzeża, robi, co może, by w ramach bieżącej eksploatacji prowadzić niezbędne prace konserwacyjne i zleca m.in. usuwanie przegłębień dna.

- To jednak rozwiązania tymczasowe, mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa bieżącej eksploatacji i tylko nieznacznie mogą przesunąć w czasie wyczerpanie przydatności użytkowej obiektu - uważa Paszkowski.
Zdaniem dyrektora GOS doraźne remonty w kolejnych latach miałyby pochłonąć nawet 3 mln zł, co byłoby nieuzasadnione ekonomicznie.

  • Jak wynika z ekspertyz, nabrzeże zbliża się do 60 lat eksploatacji, a więc bariery bezpiecznego użytkowania nabrzeży portowych.
  • Jak wynika z ekspertyz, nabrzeże zbliża się do 60 lat eksploatacji a więc bariery bezpiecznego użytkowania nabrzeży portowych.
  • Jak wynika z ekspertyz, nabrzeże zbliża się do 60 lat eksploatacji a więc bariery bezpiecznego użytkowania nabrzeży portowych.
  • Jak wynika z ekspertyz, nabrzeże zbliża się do 60 lat eksploatacji a więc bariery bezpiecznego użytkowania nabrzeży portowych.

Projekt w 2025 r.



W ramach kompleksowej przebudowy istniejącego nabrzeża planowana jest m.in. rozbiórka istniejącego oczepu, płyty żelbetowej i części nawierzchni, wykonanie nowej ścianki szczelnej, naprawienie i umocnienie dna przy nabrzeżu, a także przebudowa sieci i instalacji podziemnych.

Planowana inwestycja obejmuje też wyposażenie nabrzeży w niezbędną infrastrukturę, służącą żeglarzom i pieszym, a także zaprojektowanie monitoringu wizyjnego.

Na opracowanie dokumentacji spółka z Wrocławia ma 81 tygodni, co oznacza, że projekt będzie gotowy w pierwszej połowie 2025 r. Przygotowanie projektu będzie kosztować 960 tys. zł.

Miejsca

Opinie (101) 2 zablokowane

  • PiS to najgorsze zlo co moglo spotkac polakow

    tak szybko nie oddadza wladzy chcoa wyslac wojsko na ulice. masakra

    • 1 2

  • Zmodernizujcie Podwale

    Bo to wstyd że ta ulica tak wygląda

    • 0 0

  • To od 60 lat jest metoda stawiania scianek larsena???myslalem ze gora 30 lat ma ta technika? (1)

    • 0 0

    • technologia zostala opracowana ponad 120 lat temu

      Pierwsze znaczace zastosowanie to port w Bremie, ktorego inzynier, Tryggve Larsen jest wynalazca tej technologii budowy scianek szczelnych...

      • 0 0

  • Terminy w urzędach

    Tam nadal trwa covid w najcięższej postaci. Najprostsze rzeczy trwają miesiącami. Właśnie dowiedziałem się że mam czekać do dwóch miesięcy na kartę dużej rodziny. Na razie skupują plastik by ją zrobić.

    • 26 1

  • Zanim zrobią dokumentację i zaczną budować, to nie będzie już czego zbierać...

    • 2 0

  • Dlaczego aktualny remont Długiego Pobrzeża został przerwany? Oprócz dźwigu na pontonie pamiętającego czasy II WŚ nic się tam nie robi.

    • 2 0

  • idea funkcjonowania samorzadu...

    Koszty publiczne...
    Zyski prywatne...

    Okruchow z panskiego stolu dla samorzadowcow wystarczy...

    • 4 1

  • Hilton (2)

    Niech Hilton się zrzuci, nie mniej niż 50% inwestycji. W końcu na tej lokalizacji zarabia ciężkie pieniądze. A czy aby budowa tego hotelu nie osłabiła nabrzeża...?

    • 2 1

    • Czekałem, aż jakiś neokomuch z takim tekstem wyskoczy. I się doczekałem (1)

      • 1 2

      • Cudzym kosztem

        Swędzi tam, gdzie się oczekuje, więc się doczekałeś. A swoją drogą, jak płacą w hiltonie?

        • 0 0

  • Stogi

    Kiedy ruszy budowa nabrzeża na Stogach opóżniona w stosunku do planu o przeszło 2 lata. Tu też mieszkają mieszkańcy Gdańska i to wielopokoleniowo, a nie " 15 minut"

    • 2 0

  • Czy planowana przebudowa nabrzeża obejmie także remont całego ciągu pieszego?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane