• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nadmorska ulica po przebudowie: ładna, ale niefunkcjonalna. Będą zmiany

Maciej Korolczuk
1 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Ulica Pułaskiego w Brzeźnie po przebudowie wygląda ładnie, ale jest niefunkcjonalna. Po naciskach mieszkańców urzędnicy na części ulicy wprowadzą zakaz zatrzymywania się.
  • Mieszkańcy mówią wprost - ulica wygląda lepiej, ale jest niepraktyczna.
  • Problem z przejazdem wąską ulicą mają głównie śmieciarki, które przez kilka dni nie mogły odebrać śmieci od mieszkańców.
  • Wcześniej w tym miejscu parkowały samochody. Dziś odzyskana przestrzeń służy pieszym, jest też więcej zieleni.

Zaledwie kilka tygodni po oddaniu do użytku zmodernizowanej ul. PułaskiegoMapka w Brzeźnie, drogowcy już muszą wprowadzić na niej zmiany. Wkrótce na części ulicy staną znaki zakazu zatrzymywania, bo przebudowana ulica, na której parkują teraz auta mieszkańców i turystów, okazała się zbyt wąska, by mogły przejechać nią śmieciarki czy inne samochody służb.



Czy zdarza ci się parkować komuś pod oknami, by uniknąć opłaty za parkowanie?

Ulica Pułaskiego w Brzeźnie przebiega też przez dawną wioskę rybacką i łączy ul. DworskąMapkaul. PołudniowąMapka, przy której znajduje się zrewitalizowany Dom Zdrojowy. Jesienią ruszyła jej przebudowa. Powstały nowe chodniki i nowa nawierzchnia jezdni, a w miejsce aut parkujących dotąd na wąskim poboczu i części chodnika zasadzono nowe drzewa. Odtąd samochody parkują na jezdni.

Niedawno ulica została otwarta i okazało się, że jest... zbyt wąska. Zaparkowane na jezdni samochody skutecznie uniemożliwiły przejazd większych pojazdów, głównie śmieciarek, które przez kilka dni nie mogły odebrać śmieci od mieszkańców. Zimą podobny problem z przejazdem mogłyby mieć także pługopiaskarki.


Mieszkańcy wzięli sprawę w swoje ręce i wspólnie z radą dzielnicy zorganizowali w tygodniu spotkanie z przedstawicielami miasta. Pojawił się na nim Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

- Zaproponowaliśmy mieszkańcom dwa rozwiązania - mówi nam Wawrzonek. - Pierwsze to wprowadzenie zakazu parkowania na odcinku ul. Pułaskiego tj. od ul. Cichej do Południowej. Obecnie jest tam ok. 10-12 miejsc postojowych. To co "zabierzemy" mieszkańcom na tym odcinku, oddamy nieco dalej, na ul. Południowej, gdzie chcemy wprowadzić ruch jednokierunkowy i umożliwić skośne parkowanie po obu stronach jezdni. To powinno udrożnić ulicę Pułaskiego i umożliwić służbom swobodny przejazd i obsługę mieszkańców.

Docelowo musi powstać strefa płatnego parkowania



Wawrzonek nie ukrywa, że ulica jest wąska, ale nie jest węższa niż przed remontem. Wcześniej auta parkowały bowiem na poboczu i między drzewami, rozjeżdżając resztki zieleni. Teraz - po uporządkowaniu tej kwestii - auta zabrały więc nieco przestrzeni innym autom. Zyskali za to piesi, rowerzyści i osoby mające problemy z poruszaniem się.

Urzędnicy zdają sobie sprawę, i podkreślili to też w rozmowie z mieszkańcami, że wprowadzenie zakazu zatrzymywania na części ul. Pułaskiego i jednego kierunku na Południowej, choć może okazać się skuteczne, to jest jednak rozwiązaniem doraźnym.

  • Wkrótce organizacja ruchu zmieni się też na ul. Południowej. Drogowcy wprowadzą tam ruch jednokierunkowy i dopuszczą skośne parkowanie po obu stronach jezdni.
  • Wkrótce organizacja ruchu zmieni się też na ul. Południowej. Drogowcy wprowadzą tam ruch jednokierunkowy i dopuszczą skośne parkowanie po obu stronach jezdni.
- Nie ma co ukrywać - tu kłopot może rozwiązać tylko wprowadzenie strefy płatnego parkowania - mówi Wawrzonek. - Sprawę uciążliwego parkowania w Brzeźnie przerabiamy co sezon, bo problem z roku na rok narasta. Ale w rozmowie z mieszkańcami odniosłem wrażenie, że coraz więcej osób przekonuje się, że tylko parkometry i wprowadzenie opłat dla kierowców parkujących pod ich oknami wymuszą rotację aut. Rozsądnym pomysłem wydaje się wprowadzenie parkometrów tylko w sezonie letnim, tak jak od kilku lat dzieje się to w Jelitkowie. Dzięki temu udaje się uniknąć sytuacji, że ktoś parkuje za darmo, blokując miejsce przez cały dzień.
Dobrym przykładem wydaje się parking przy Domu Zdrojowym. Szlaban i opłata 6 zł za godzinę sprawia, że o każdej porze można tam znaleźć wolne miejsce postojowe.

Jak do pomysłu urzędników odnieśli się sami mieszkańcy i radni dzielnicy? Jak słyszymy od jednego z radnych, który był na spotkaniu, "zdania mieszkańców są podzielone". Sama rada o pomysłach na udrożnienie Pułaskiego ma przedyskutować na środowej sesji.

  • Przykładem wymuszenia rotacji aut jest płatny parking przy Domu Zdrojowym. O każdej porze dnia można tam znaleźć wolne miejsce.
  • Parkowanie przy Domu Zdrojowym kosztuje 6 zł za godzinę. Dla porównania na największym prywatnym parkingu przy al. Hallera opłata za godzinę postoju wynosi 10 zł.

Miejsca

Opinie (212) 7 zablokowanych

  • Dejcie mi darmowe miejsce, bo mam ałto!!!!!

    • 18 11

  • nie ładna kostka

    • 8 5

  • Witamy w Gdańsku (5)

    Chcieli dobrze, a wyszło jak zwykle .

    • 15 15

    • wyszło bardzo dobrze (4)

      tylko kierofczyki muszą trochę dalej parkować

      • 3 8

      • Gdzie wyszło bardzo dobrze? (2)

        Zachwyt nowym betonem zaraz minie, a uciążliwości związane z szukaniem miejsc parkingowych zostaną.

        • 5 5

        • na tej ulicy dobrze wyszło drzewom oraz mieszkańcom nie cierpiącym na samochodozę

          • 5 7

        • betonu tam jest nie więcej niż przedtem, no może bo był asfalt ale wiem że chodzi o ideę, zadbano o zieleń która była zniszczona i ławki postawiono, wyszło dobrze

          • 0 1

      • No właśnie

        A nie musieli szukać i parkować innym pod budynkami.

        • 3 0

  • remont po gdańsku (14)

    Takie to są właśnie remonty "po gdańsku". Jest ładnie i .... i tyle. Kto by się tam przejmował mieszkańcami i ich codziennym życiem. Do gazety się zdjęcia zrobi, wrzuci na portal urzędu miasta, będą punkty do odcinania na wybory. Za konieczność poprawienia przebudowy zapłacimy my wszyscy, a odpowiedzialności nie poniesie nikt.

    • 65 25

    • (1)

      Ale gdańszczanki i gdańszczanie tego chcą!!!! Codziennie wypisują same chwalebne opinie Dulkiewicz i ekipie. Facebook, Instragram są zalane od serduszek zachwyconych mieszkańców. Frustraci to tylko tutaj siedzą. Jakiś 1 promil mieszkańców Gdańska.

      • 10 4

      • Uważaj, bo jeszcze ktoś weźmie to na poważnie.

        • 10 2

    • typowy wpis człowieka, który nie rozumie potrzeby zakwestionowania dotychczasowej roli samochodów w życiu mieszkańców (8)

      Tutaj nie ma potrzeby "poprawiania" przebudowy, trzeba jedynie zauważyć, że samo posiadanie samochodu nie stwarza automatycznie prawa do parkowania go przed swoim domem na fragmencie publicznie dostępnej przestrzeni miejskiej. Proste zredukowanie liczby miejsc do parkowania samochodów rozwiąże problem, a ich użytkownikom pomoże w utrzymaniu zdrowia.

      • 7 23

      • te mądrala... (6)

        a rozumiesz, że teraz ja stanę na sąsiedniej ulicy, blokując sąsiadowi miejsce, ten z kolei stanie na następnej ulicy itd...
        o to w tym wszystkim chodzi?

        • 17 4

        • chodzi o to, byś "wyruszając na miasto" nie traktował samochodu jako jedynej sensownej opcji (4)

          tylko tyle i aż tyle. Samochodozę się leczy.

          • 2 15

          • Ciebie do czubków dać

            ...to jest rozwiązanie problemu.

            • 6 0

          • A ty rozumiesz bar.nie, że ludzie samochodów potrzebują nie tylko (2)

            żeby poruszać się po mieście? Niektórzy mają rodziny w innych rejonach Polski, mają swoje wyjazdy, działki, domki letniskowe...
            Ale do głąbów nie dociera, że są singlami a całe ich życie polega na dotarciu na uczelnię i wieczorne balety.

            • 1 3

            • (1)

              No to jeśli potrzebujesz samochodu okazjonalnie, a nie możesz go wówczas wypożyczyć, to nie trzymaj go cały rok w mieście, bo tylko miejsce marnujesz.

              • 2 0

              • Nie. Nie moge. Nie chce. Nie lubie NIC przechodniego. Gacie tez pozyczasz jak nie masz juz czystych?

                • 0 2

        • Nie zrobisz tak, bo zakazy będą wszędzie.

          • 0 1

      • utrzymania zdrowia...?

        a m.in. napisałeś petycje do włodarzy GA/WA za zrzuty cacki do zatoki

        • 0 0

    • remont po ludzku

      Jest bardzo ładnie zakaz parkowania i po sprawie.
      Miasto dla ludzi nie dla samochodów.
      Władze powinny tylko popracować nad efektywnością komunikacji miejskiej.

      • 9 16

    • No i premia była

      Za wykonanie zadania... I nastepna za wprowadzenie innowacji bedzie

      • 8 1

    • Zdjecia z otwarcia maja wspaniala zalete. Nie widac na nich codziennosci.

      • 10 1

  • Opinia wyróżniona

    A może niech mieszkańcy trzymają swoje pojazdy u siebie? (7)

    Twoja własność, to trzymaj na swojej posesji, a nie na ulicy?

    • 88 70

    • I dlategi mieszkańcy Trojmiasta wyprowad,ają sie. (6)

      Od 2 lat liczba mieszkanców spada. Bo ludzie nie chcą żyć w matrixie pod dyktando władz łojących kasę z każdego na podwyżki swoich pensji i miejskie fanaberie.

      • 30 20

      • Kwaku, piszesz nieprawdę (5)

        Liczba mieszkańców Gdańska rośnie. Po uwolnieniu ulicy od jeżdżących i parkujących samochodów liczba klientów sklepów i lokali gastronomicznych przy takich ulicach rośnie, tak jak to się dzieje we wszystkich dobrze zarządzanych miastach Europy.

        • 16 28

        • Najkrótszy

          dowcip świata: Dobrze zarządzany Gdańsk. :)

          • 27 10

        • może racja ale na tej ulicy nie ma sklepów, cicha spokojna ulica na ogół zastawiana w sezonie przez plażowiczów, ja poszedłbym dalej i zakazał wjazdu oprócz mieszkańców i służb, takich ulic jak ta jest w mieście bardzo mało i warto by było zachować ją w takim stanie choćby dla spacerujących i nie ja tam nie mieszkam ale znam i lubię tą ulicę, kiedyś procesja co roku tam chodziła....

          • 8 1

        • przypomij mi

          gdzie jest Twój sklep?

          • 2 2

        • Gdy przy sklepie lub lokalu usługowym nie da się zaparkować to sklep/lokal szybko bankrutuje albo jest przenoszony w inne miejsce.

          Podczas wyprzedaży towaru w likwidowanym sklepie rzeczywiście przez kilka dni przychodzi dużo ludzi. A potem już nie ma sklepu i nie ma czego liczyć do statystyk.

          • 4 3

        • wali cie?

          • 0 1

  • brzeźno (1)

    Nie czesciowy zakaz ale całkowity przeciez tam niemozna przejechac bezpiecznie busem a co dopiero maja powiedziec kierowcy z firm komunalnych dramat

    • 15 9

    • Mogli o tym pomyśleć przed przebudową.

      • 8 2

  • Za coś takiego, za podstawowy szkolne błędy powinny być kary, nagany i areszt

    A pewnie będą nagdrody.. bo to um gdańsk.

    • 23 8

  • Ale takie parkowanie za freee jest nagminne nie tylko w Brzeźnie ale i na Siedlcach ! (7)

    I nie było by może w tym nic dziwnego ale sytuację próbują wykorzystywać ludzie bogaci tacy których stać na zapłacenie parkingu Przykładem może być pan sędzia z sądu apelacyjnego w Gdańsku parkujący za darmo w ul. Zakopiańskiej oczywiście że mu wolno jak każdemu ale czy jest to zachowanie moralne nie wierzę by tego pana nie było stać na parkowanie lub wystosowanie odpowiedniego pisma do prezesa Sądu o miejsce parkingowe na terenie Sądu ! Jest ogromna liczba takich osób pracujących w Sądach Szpitalach czy też Urzędzie Miasta Gdańska oni wszyscy wolą zabierać miejsca parkingowe zwykłym mieszkańcom Emerytom czy Rencistom którzy muszą zapłacić za parkowanie ze swoich ogromnych emerytur czy rent a ci co ich stać cwaniakują i nie chcą płacić jedynym wyjściem jest strefa płatnego parkowania z abonamentem dla mieszkańców a reszta niech płaci skoro parkuje !

    • 10 14

    • Podam przykład dla porównania z Uniwersytetu Gdańskiego. (1)

      Pod wydziałem WNS jest parking dla pracowników katedry. W tym samym budynku jest WOiG, gdzie katedr jest co najmniej 4 i dla każdej z nich przypada 1 miejsce parkingowe. W jednej katedrze pracuje 6-7 osób, co na daje najmniej 24 miejsca parkingowe łącznie dla katedry WOiG, oczywiście nie wliczając dziekana, prodziekana, pracowników dziekanatów, strażników, pracowników WNS itp. Wszyscy Ci pracownicy parkują na zewnątrz, czyli na parkingu dla gości czy studentów i w ten sposób brakuje miejsc parkingowych na kampusie UG. Dla porównania Politechnika Gdańska najpierw zawłaszczyła wszystkie miejsca parkingowe dla pracowników, po czym co roku robią losowanie wśród studentów, którzy dostaną miejsce parkingowe na terenie PG.

      Wierz czy nie ale nie zawsze jest możliwość załatwienia możliwości wjazdu na teren Sądu, Szpitala czy czegoś innego. Jednak zgodzę się, że bogaci i tak na siłe szukają darmowych miejsc parkingowych m.in. podczas wydarzenia na Ergo Arenie czy przy plaży.

      • 4 2

      • A po co miejsca parkingowe dla studentów?

        • 2 1

    • Nie znoszę parkujących gdzie popadnie byle za darmo ale guzik ci do tego kto ile ma pieniędzy i na co stać. Za parkowanie powinni płacić wszyscy albo nikt niezależnie od tego ile kto zarabia.

      • 5 1

    • (1)

      Napisz do TVP to nakręcą kolejny odcinek Kasta jak to sędzia przywłaszcza sobie miejsce parkingowe a potem z uśmiechem na ustach karze kierowców za nie uiszczenie opłaty w płatnej strefie.

      Ciekawe. Z Zakopiańskiej jest kawałek do sądu, a Ty wiesz że to jest sędzia. Parking przy sądzie jest mały jeśli nie dostał tam miejsca. To gdzie on powinien zaparkować żebyś był zadowolony na Nowolipiu ?

      • 4 3

      • Wiem że to sędzia bo pokazywali go w telewizji ! Gdańskiej

        Jeśli nie ma miejsca na parkingu sądowym to w okolicy ma do wyboru przynajmniej 4 parkingi tyle że płatne ale nie sądzą by tego pana nie było stać na zapłacenie ! Zresztą na ul. Rogaczewskiego jest parking i można sobie wykupić karnet miesięczny i nie są tam żadne astronomiczne sumy to myślę że miał by i bliżej do pracy i pewne miejsce parkingowe !

        • 0 2

    • (1)

      Nie zmuszaj innych do jakiejs filantropi. Ta Samo moze stanac prezes jak I emeryt.

      • 0 1

      • Może ale czy to jest uczciwe wobec tych co muszą żyć za grosze bo są starzy niedołężni ? czy kalecy ?

        a przede wszystkim tam mieszkają a nie zajmują miejsca bo gdzieś w okolicy pracują zresztą ktoś kto jest bogaty chyba nie ma problemu z zapłaceniem za parkowanie ? chyba że powoduje nim cwaniactwo i chciwość ! ma tych biedniejszych w głębokim poszanowaniu ale to jest zwykłe buractwo słoma z butów ! Każdy kiedyś będzie stary niedołężny to wtedy sam się przekona jak to jest kiedy młodzi bogaci i zdrowi ludzie nie chcą ich zrozumieć !

        • 0 1

  • Drogi w Gdańsku wytyczają od lat osoby nierozgarnięte lub złośliwe (1)

    Przykład - Obrońców Wybrzeża 4 - Droga dla rowerów z wielkootworowych płyt betonowych - 80 metrów wytrząsarki plomb. Dalej - pozakręcane dla pieszych i rowerzystów drogi w rejonie Komisariatu - patrzysz i myślisz - czy te łuczki rysowało dziecko czy pracownik biorący te kilka tysi złotych?
    Czy jest taka dziedzina wiedzy jak urbanistyka??
    Halo tam, w Ratuszu!!

    • 30 3

    • Niby masz rację ale nie do końca

      Ty piszesz o drogach dla rowerów o które podobno dba oficer rowerowy. I tu masz odpowiedź na swoje pytanie. Gdyby o ddr dbał inżynier rowerowy a nie oficer to byłoby OK. Niestety miasto zatrudniło oficera. Te zawijasy o których napisałeś to celowe utrudnienie dla atakujących na rowerach wojsk przeciwnika, które będą zmuszone je pokonać. Zwłaszcza te wytrząsarki plomb dadzą się im we znaki. Tylko że one nie są z płyt betonowych ale z ażurowej kostki stosowanej głównie do utwardzania miejsc parkingowych.

      • 3 2

  • Brawo Gdańsk! Teraz powiedzcie: "Kto za to beknie?" (3)

    Nasuwa się pytanie: "Kto za to beknie?" Projekt ktoś chyba wykonał, ktoś inny go sprawdził, ktoś za to zapłacił, ale co tam, że wychodzi kolejny Gdański bubel, podatnicy dorzucą, o sprawie zapomną, a mieszkańcy zostaną z czymś co może jest i ładne ale niefunkcjonalne. Brawo Gdańsk!

    • 34 7

    • Człowieku masz mózg ? Widzisz na zdjęciu że droga jest po obu stronach ograniczona drzewami ? Jak sobie wyobrażasz inny projekt ? Wycięcie drzew ? Droga jest odnowiona i tyle a postawienie znaków to nie są jakieś wielkie zmiany co może sugerować temat artykułu.

      • 9 5

    • Teodor - przydałby ci się odwyk od samochodu. (1)

      Drzewa w mieście są ważniejsze dla jakości życia niż miejsca do parkowania samochodów.

      • 5 5

      • To może w takim razie nie przeznaczajmy wszystkich terenów zielonych

        pod dzikie betonowanie? Aaa nie, przepraszam. Za to nie ma pieniążków i nagród...

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane