• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk

Łukasz Stafiej
8 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...



Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?



Najnowsze kampania Gdańska:

- Pomysł zakłada, że w Gdańsku działają bliżej nieznane "fale GDN", które inspirują mieszkańców do twórczego działania - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?

- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.

Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.

Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.

- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.

Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.

Pierwszy raz Gdańsk skorzystał z pomocy w profesjonalnej agencji reklamowej w kreowaniu wizerunku miasta w 2007 roku. Kampania "Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam" pokazywała miasto jako intrygujące i tajemnicze miejsce i była skierowana również do turystów z Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rok później przygotowano kampanię "We make things happen", której spot prezentujący Gdańsk jako miejsce ważnych wydarzeń dzięki telewizji CNN można było zobaczyć na całym świecie.






Opinie (309) ponad 10 zablokowanych

  • Pomysłodawcy ,autorzy i akceptujacy tę szmire mają we łbie samą słomę !!!

    • 4 0

  • Podać ich do sądu to obraza rodowitych i tych kochajacych swoje miasto gdańszczan.

    • 4 0

  • Jak ktoś za to nie zapłaci , to ewidentnie widac będzie kto w tum województwie i w tym kraju rzadzi ...bo w miescie to od dawna

    wiadomo !!!!

    • 4 0

  • to skandal

    2 miliony na takie bzdury.panie prezydencie czas szukac nowej pracy bo o gdansku za wiele pan i panscy podwladni nie wiedza.tandeta-pani od wizerunku gdanska skad pani sie urwala ,na pewno nie z gdanska,moze koscierzyna.

    • 5 0

  • Mam tylko nadzieję że mieszkańcy Gdańska więcej nie zagłosują na pana Adamowicza i że ktoś poniesie odpowiedzialność za taką promocję miasta.

    • 5 0

  • beznadzieja

    a tyle się mówi o oszczędnościach a 2 mln. dosłownie wywalone w błoto , co za idiota wymyśla takie scenariusze, na miejscu władz kazałbym zwrócić te pieniądze z powrotem do kasy miasta

    • 5 1

  • W d.u.p.a.ch im się poprzewracało!

    Niech się miasto lepiej weźmie do prawdziwej roboty!

    • 4 0

  • polak za dwa miliony robi dobry film fabularny ,a im mało dwa miliony na takie łajno osmieszajace Gdańsk

    ALE TO PRAWDA PO RZĄDACH ADAMOWICZA ZOSTANĄ GDAŃSZCZANIE Z GOŁYMI DUPAMI

    • 4 0

  • odgrywka

    Warszawka odegraa się za desant gdański na sejm senat rząd i solidarność .
    Bomba tak dalej a zostanie tylko zaorać Stare miasto.

    • 3 0

  • 1.9 mln PLN - szkoda tak wydanych pieniędzy

    za tą kwotę można było zrobić coś znacznie lepszego
    a nie takie "niekonwencjonalne" filmiki reklamowe
    ten z nagim facetem to g.... jakieś, odsyłam autora i pomysłodawcę do lektury raportów o wypadkach w rolnictwie, przy maszynach rolniczych a w szczególności prasach do słomy (także przypadki smiertelne - i to nie dalej jak z tegorocznych żniw)
    a panią Adamską Grażynę kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku w szczególności tam odsyłam.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane