- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (430 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (52 opinie)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (262 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (165 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (107 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Największe osiedle w centrum miasta. Tak zmienią się dawne zakłady mięsne
22 budynki z 700 mieszkaniami mają powstać na terenie dawnych zakładów mięsnych za Ołowianką. Budowa pierwszego etapu wielkiego osiedla w kwartale wyznaczonym przez ulice: Długa i Angielska Grobla, Na Stępce i Dziewanowskiego rozpocznie się najwcześniej w 2025 r.
- Aktualnie jesteśmy na etapie uzgadniania szczegółów projektu budowlanego z różnymi podmiotami - mówi Ewa Łydkowska, rzecznik firmy Vastint.
W ramach Riverview II powstać mają 22 budynki mieszkalne z 700 lokalami, a do tego punkty usługowe i obiekty kulturalne. Zabytkowe budynki dawnych zakładów mięsnych zostaną zrewitalizowane i harmonijnie wkomponowane w nowoczesną architekturę.
Mieszkania dla rodzin, a nie na wynajem
Nazwa nawiązuje do pierwszej części osiedla, które zostało wybudowane w sąsiednim kwartale
Ze względu na skalę przedsięwzięcia prace zostaną podzielone na kilka etapów. Na ten moment inwestor nie zdradza jednak, które budynki powstaną w pierwszej kolejności oraz ile ich będzie.
Budowa pierwszego etapu potrwa 2-3 lata
Znany jest za to przybliżony termin realizacji.
- Zakładamy, że ostatecznie pozwolenie na budowę uda się nam uzyskać pod koniec 2024 r., czas budowy pierwszego etapu to okres około 2-3 lat, zatem pierwsze mieszkania mogą trafić do sprzedaży w 2027 r. - zapowiada Ewa Łydkowska.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w centrum Gdańska od 0,5 mln zł w górę
Historia rzeźni miejskiej
Rzeźnia miejska przy ul. Angielska Grobla powstała pod koniec XIX wieku na terenie służącym wcześniej bednarzom jako plac do składowania drewna. Zakład został otwarty 1 XI 1894 r. Na jego terenie powstało kilkadziesiąt budynków, których układ był starannie przemyślany.
W ciągu doby zakład był w stanie przetworzyć mięso 400 sztuk bydła grubego, 1200 drobnego i do 1000 świń.
W okresie międzywojennym zamrożony drób i bekon transportowano statkami do Anglii i Ameryki.
W czasie II wojny światowej zakład pracował głównie na potrzeby Kriegsmarine (Marynarki Wojennej).
Powojenną produkcję wznowiono już w lipcu 1945 r.
W 1983 r. zespół Gdańskich Zakładów Mięsnych wpisano do rejestru zabytków. Wówczas był jeszcze zachowany komplet 20 budynków, do których dołączono dwa wypalone spichlerze dawnego Wojskowego Urzędu Prowiantowego nad Motławą.
Źle przeprowadzona w 1989 r. prywatyzacja położyła kres istnieniu zakładu. 30 września 1993 r. Gdańskie Zakłady Mięsne ogłosiły upadłość.
Opuszczone budynki zaczęły znikać jeden po drugim, w czym pomagały anonimowo wzniecane pożary. W 2022 r. zachowały się tylko zrujnowane budynki frontowe i kilka dawnych obiektów w głębi terenu.
Opinie (365) ponad 20 zablokowanych
-
2023-03-29 20:30
A (3)
Oczyszczalnia da radę?, czy kupy bezpośrednio do rzeki i Zatoki Gdańskiej, a te 2000 dodatkowych aut zapewnie na parkingu pontonowym będzie parkowało? Armagedonu dla mieszkańców ciąg dalszy, może jeszcze warto pomyśleć o postawieniu następnych wstrętnych betonowych kloców na plaży, bo ta też przeszła pod władanie miasta.
- 1 3
-
2023-03-30 06:21
czyli lepiej zostawić jak jest?
gdzieś żeś był jak był tworzony miejscowy plan? tam jest teren pod zabudowę mieszkaniowo-usługową i koniec - nic innego nie wybudujesz...
- 2 0
-
2023-03-31 12:05
człowieku to jest środek miasta a środek miasta powinien byc zabudowany
- 1 0
-
2023-04-02 05:37
Zastanawia mnie ilu ludzi pracowało w stoczni, w czasach jej świetności?
Niektórzy teraz zauważają potencjalne problemy związane z ekologią, transportem, drogami i inną infrastrukturą, a przecież 30 lat temu w tym miejscu przewijało się tysiące nie mieszkańców, ale pracowników. Ci ludzie podczas pracy też musieli załatwiać swoje potrzeby, przemieszczać się, generowali odpady itd. Jakoś miasto i Motława przetrwały takie obciążenia, a dzisiaj kilkuset nowych mieszkańców ma spowodować katastrofę ekologiczną?
- 1 0
-
2023-03-29 20:54
Ladny projekt.
Bardzo mi się podoba, dobrze wpisuje sie w okolice. Jest prosty i nienachalny. Życzę szybkiej realizacji.
- 3 2
-
2023-03-30 04:20
Drogi (3)
A jakieś nowe drogi ? Poszerzenie dróg ? Bo nie długo do pracy będzie trzeba wyjeżdżać 3 h szybciej
- 2 1
-
2023-03-30 06:20
wątpię że zostawią stare drogi - na pewno będą remontować któreś
- 1 0
-
2023-03-30 06:38
A może wystarczy podnieść prędkość dozwoloną?
- 0 0
-
2023-03-30 06:40
Szybciej, to można z rana ogolić się i wypić kawę. Wyjechać to radziłbym co najwyżej wcześniej
- 2 0
-
2023-03-30 09:18
I tak nikogo bez sycylijskich znajomości nie będzie na to stać.
- 1 0
-
2023-03-30 11:34
Marzenie
Architektura świetnie nawiązująca do historycznej zabudowy, pięknie odnowione stare rozpadające się obecnie budynki, dużo zieleni, sensowne odstępy między budynkami.
Lokalizacja też świetna - wszędzie blisko.
Bardzo fajnie byłoby mieć tam mieszkanie :) Wiadomo - tanio nie będzie - chociażby przez sam fakt lokalizacji.
Trzeba zakasać rękawy rodacy i do pracy, żeby kupić takie mieszkanko :)- 1 1
-
2023-03-31 08:37
szlaban !!!!!
Niech deweloper nie zapomni o szlabanie i ogrodzeniu wszystkiego wysokim murem,żeby przypadkiem nikt tam nie wszedł.
Dzięki temu podniesie standard i cenę.Zapomniałbym o obowiązkowym miejscu parkingowym do kupienia bo inaczej będą musieli mieszkańcy parkować chyba przy stadionie.Już nie wspomę o odwiedzających.Mieszkania dla rodzin a nie na wynajem.dobry żart.- 3 0
-
2023-03-31 16:44
Kostka, beton, kostka beton
nie dociera nic... nic, a nic
- 1 0
-
2023-04-01 14:31
Mam nadzieję, że wyburzą ten ohydny budynek Lodmor i wywalą po za miasto Metalzbyt!
- 0 1
-
2024-02-26 12:53
Projektowane ciągi ulic powinni mieć nowe nazwy. Jednak tak nie będzie.
Wszystko na pewno podciągnie się pod adres jednej ulicy, jak w osiedlach mieszkaniowych.
- 0 0
-
2024-03-03 14:43
A co komunikacją i drogami dojazdowymi? Co z Mostem Siennickim? Przecież to już jest niewydolne. Korki i zatory murowane.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.