• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nazwa gdańskiego stadionu wystawiona na sprzedaż

Marzena Klimowicz-Sikorska
24 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 

Tak, dzień po dniu, powstaje stadion piłkarski w Letnicy. Film powstał po zmontowaniu zdjęć, robionych przez kamerę obserwującą plac budowy od rozpoczęcia prac budowlanych. mat. BIEG 2012



Gdańsk jako pierwszy sprzedaje nazwę swojego stadionu budowanego na Euro 2012. Czy na przecieraniu szlaków innym zyska, czy raczej straci?



Gdańsk jako pierwszy sprzedaje nazwę stadionu budowanego na Euro

Już niedługo z nazwy "Baltic Arena", nieoficjalnej, ale najchętniej używanej przez mieszkańców Trójmiasta, pozostanie tylko człon "Arena". Najprawdopodobniej uzupełni go nazwa firmy, która wygra rozpoczynający się we wtorek konkurs na sponsora tytularnego stadionu.

Udział w nim może wziąć każdy, jednak wygra ten, kto, poza atrakcyjną ceną, zaoferuje odpowiednią nazwę. Czyli jaką?

- Nie może to być nazwa wulgarna, nie może zawierać treści pornograficznych, nawołujących do rasizmu, dyskryminacji, terroru, nie może też budzić sprzecznych skojarzeń - wylicza Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.

Dopiero w drugim etapie konkursu pod uwagę będzie brana oferta finansowa. Miasto nie ujawnia nic poza tym, że za 5-letnią, ważną do 2014 roku umowę ze sponsorem, chce dostać kilka milionów złotych. Co sponsor dostanie w zamian? Niemało.

Poza prawem do wskazania nazwy obiektu i statusem sponsora tytularnego, także wyłączne prawo do umieszczania na elewacji stadionu swojego logo w czterech miejscach, zajęcia określonej powierzchni reklamowej na betonowej balustradzie, lożę VIP-owską i 20 miejsc parkingowych. Do tego prawo do nadania nazwy Klubowi Biznesu oraz do wykorzystania wizerunku stadionu do własnych celów.

Po 5-letnim okresie obowiązywania umowy, może ona zostać przedłużona, bez konieczności organizowania nowego przetargu. -Chcielibyśmy, by sponsorem tytularnym została firma znacząca, która związałaby się z tym obiektem na wiele lat - tłumaczy Ryszard Trykosko, prezes spółki Bieg 2012.

O tym, kto mógłby pokusić się o miano sponsora tytularnego gdańskiego stadionu spekuluje się od dawna, ale żadnych oficjalnych deklaracji nie ma. Paweł Olechnowicz, prezes od zawsze wymienianego w tych rankingach Lotosu, twierdzi, że jego firma zostawia w Gdańsku takie podatki, że nazwa stadionu powinna trafić do niej automatycznie.

Pieniądze uzyskane ze sprzedaży nazwy zostaną przeznaczone m.in. na utrzymanie stadionu, którego roczne koszty eksploatacji - po otwarciu - wyniosą od 10 do 12 mln zł. W przyszłym roku zostanie wyłoniony operator, który będzie się głowić, jak zdobyć te pieniądze.

Konkurs na sponsora tytularnego stadionu w Letnicy zostanie rozstrzygnięty 9 grudnia.

Miejsca

Opinie (441) ponad 20 zablokowanych

  • Głupota (2)

    Może Mostostal-Arena albo jeszcze lepiej o*****-Arena???



    Najdurniejszy pomysł ze wszystkich jakie ostatnio sie pojawiły w Gdańsku to by umożliwić nazwanie reprezentacyjnego stadionu od sponsora jak jakiś podrzędny klub szóstoligowy, brawo...

    • 0 3

    • (1)

      TAK, masz rację, tak samo jak nowobudowane stadiony nazwały inne wiejskie kluby szóstoligowe - Emirates Stadium, Alianz Arena, Reebok Stadium, Veltins Arena, Mercedes-Benz Arena, Signal Iduna Park, Donbas Arena,

      Inne sporty FedEx Field.

      Baranie.

      • 0 0

      • Allianz Arena kosztowała 340 mln euro

        Allianz dał 100 mln euro za prawo do nazwy na długi czas (nie na pięć lat).
        Allianz jest związany z Monachium od 50 lat (nie oddane nazwy byle pierwszej firmie, która rzuci jakiś grosz).

        Emirates zapłaciło ponad 100 mln funtów za prawo do nazwy (stadion kosztował ok. 300 mln funtów), a ta nazwa nawet nie jest oficjalna (oficjalna do Arsenal Stadium - dziwne, co?).

        Widzisz różnicę, ośle?

        • 0 0

  • moze być Prałat arena

    • 2 5

  • NAZWA

    Zakładając z dużym prawdopodobieństwem, że I-szy.konkurs wygra prężne, rozwijające się przedsiębiorstwo z Pomorza o długofalowej wizji rozwoju, mogące się pochwalić dobrymi wynikami finansowymi(a to wymóg komisji),
    czyli Grupa Lotos SA, to chciałbym zapytać..,
    dlaczego ma być zlikwidowana dotychczasowa nazwa stadionu.
    Przecież nazwę sponsora można dołączyć do dotychczasowej nazwy
    bez! uszczerbku marketingowo - wizerunkowego dla obu stron,
    czyli "Lotos (Baltic) Arena".
    Biorąc pod uwagę, że Lotos reklamuje się jako
    "koncern Bałtycki, otwarty na przyszłość" !

    • 5 1

  • propozcyja (2)

    Orunia Arena, Beton SA Arena, Dres Arena, generalnie nazwa powinna kojarzyć się z Gdańskiem..

    • 1 1

    • przynajmiej cos sie kojarzy (1)

      nie to co u ciebie, RypArka Arena Wzgórze

      • 0 0

      • no to masz powód do dumy...

        • 0 0

  • Sieć 34 Arena

    • 0 3

  • Google Arena

    • 1 2

  • fajne te wasze nazwy

    ale i tak będzie Maćkowy

    • 0 0

  • TYLKO NIE LOTOS !!

    Każda nazwa nawet "sklep Pana Zdzicha Arena" tylko nie LOTOS !!

    • 1 2

  • TRAFIONE W 100

    BURAK ARENA HAHAHA

    • 1 2

  • !!!

    TO CO TUTAJ SIĘ WYPISUJE TO PASOWAŁA BY NAZWA CYRKOWA ARENA

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane