• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nazwa gdańskiego stadionu wystawiona na sprzedaż

Marzena Klimowicz-Sikorska
24 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 

Tak, dzień po dniu, powstaje stadion piłkarski w Letnicy. Film powstał po zmontowaniu zdjęć, robionych przez kamerę obserwującą plac budowy od rozpoczęcia prac budowlanych. mat. BIEG 2012



Gdańsk jako pierwszy sprzedaje nazwę swojego stadionu budowanego na Euro 2012. Czy na przecieraniu szlaków innym zyska, czy raczej straci?



Gdańsk jako pierwszy sprzedaje nazwę stadionu budowanego na Euro

Już niedługo z nazwy "Baltic Arena", nieoficjalnej, ale najchętniej używanej przez mieszkańców Trójmiasta, pozostanie tylko człon "Arena". Najprawdopodobniej uzupełni go nazwa firmy, która wygra rozpoczynający się we wtorek konkurs na sponsora tytularnego stadionu.

Udział w nim może wziąć każdy, jednak wygra ten, kto, poza atrakcyjną ceną, zaoferuje odpowiednią nazwę. Czyli jaką?

- Nie może to być nazwa wulgarna, nie może zawierać treści pornograficznych, nawołujących do rasizmu, dyskryminacji, terroru, nie może też budzić sprzecznych skojarzeń - wylicza Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.

Dopiero w drugim etapie konkursu pod uwagę będzie brana oferta finansowa. Miasto nie ujawnia nic poza tym, że za 5-letnią, ważną do 2014 roku umowę ze sponsorem, chce dostać kilka milionów złotych. Co sponsor dostanie w zamian? Niemało.

Poza prawem do wskazania nazwy obiektu i statusem sponsora tytularnego, także wyłączne prawo do umieszczania na elewacji stadionu swojego logo w czterech miejscach, zajęcia określonej powierzchni reklamowej na betonowej balustradzie, lożę VIP-owską i 20 miejsc parkingowych. Do tego prawo do nadania nazwy Klubowi Biznesu oraz do wykorzystania wizerunku stadionu do własnych celów.

Po 5-letnim okresie obowiązywania umowy, może ona zostać przedłużona, bez konieczności organizowania nowego przetargu. -Chcielibyśmy, by sponsorem tytularnym została firma znacząca, która związałaby się z tym obiektem na wiele lat - tłumaczy Ryszard Trykosko, prezes spółki Bieg 2012.

O tym, kto mógłby pokusić się o miano sponsora tytularnego gdańskiego stadionu spekuluje się od dawna, ale żadnych oficjalnych deklaracji nie ma. Paweł Olechnowicz, prezes od zawsze wymienianego w tych rankingach Lotosu, twierdzi, że jego firma zostawia w Gdańsku takie podatki, że nazwa stadionu powinna trafić do niej automatycznie.

Pieniądze uzyskane ze sprzedaży nazwy zostaną przeznaczone m.in. na utrzymanie stadionu, którego roczne koszty eksploatacji - po otwarciu - wyniosą od 10 do 12 mln zł. W przyszłym roku zostanie wyłoniony operator, który będzie się głowić, jak zdobyć te pieniądze.

Konkurs na sponsora tytularnego stadionu w Letnicy zostanie rozstrzygnięty 9 grudnia.

Miejsca

Opinie (441) ponad 20 zablokowanych

  • OSRAM MAĆKOWY ARENA

    i tyle w temacie ;-))

    • 3 3

  • RENOMA ARENA

    sądząc po znajomościach i układach Pawła Adamowicza ta nazwa będzie najbardziej trafna :-)

    • 1 2

  • A dlaczego "arena" ma zostać?

    Od kiedy w Polsce używa się słowa "arena" na nazwanie miejsca, w którym odbywają się mecze piłkarskie? Dziwna moda i kopiowanie wzorów niemieckich. Dziadek z Wehrmachtu byłby zadowolony. Autorytet z Waffen SS pewnie już jest zufrieden.

    • 1 2

  • Żałosna żebranina!

    Stadion za kilkaset milionów oddaje nazwę jakiemuś Impexowi za 10 milionów? Po co? Co to za pieniądze?! Procent, grosze za prestiż!

    • 1 0

  • Sprzedajcie nazwę miasta! (1)

    A co! Kasa się przyda, a co tam taka nazwa!
    Będziemy mieszkać w Lotosie-Wrzeszczu. No dalej, wszystko na sprzedaż!

    Jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś wydał na inwestycję miliard, a za kilka milionów dawał komuś możliwość sygnowania jej swoją nazwą, sugerowania, że to ten ktoś zbudował.

    Milion zł rocznie za loże, reklamy wokół boiska i na elewacji, wizerunek budowli i nazwę transmitowaną na cały świat? To jakiś żart czy panowie z UM i BIEGu nie mają pojęcia o czym mówią?
    Są pewne świętości. Teraz byle Krauze czy Sołowow może umieścić swoje nazwisko w nazwie stadionu miejskiego. Komu to potrzebne za takie grosze?

    • 7 3

    • Za milion podobno można mieć Małysza w reklamie

      To chyba lepiej stadion, bo w Małyszu nie ma lóż ani 4 elewacji.

      • 0 0

  • A może...

    Taurus Arena???

    • 1 1

  • BUDYŃ CYRK ARENA !!!

    • 1 2

  • OSRAM Arena

    Reklamujemy zarowki :o)

    • 0 2

  • zdecydowanie "danciger gej klap"

    • 1 1

  • jak w nazwie zawrzeć te wszystkie postacie i zdarzenia? (1)

    1. PPR baltia
    2. "nikoś" $ & SB - pały
    2. chrzty Jehowych
    4. gminę Szadaja
    5. Olimpię , klubie ty nasz ....
    6. Pamięc i Tradycja (A. Forster & A. Hitler)
    7. Budyń..
    ech szkoda śloz....

    • 2 1

    • Banan Arena

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane