• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie ograniczenia prędkości na al. Jana Pawła II

Maciej Korolczuk
4 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W poniedziałek w miejscu wypadku pojawiły się znicze. W poniedziałek w miejscu wypadku pojawiły się znicze.

Po niedzielnym, niestety śmiertelnym potrąceniu 21-latki na pasach przy szpitalu na Zaspie zobacz na mapie Gdańska, nasi czytelnicy po raz kolejny poruszyli temat ograniczenia prędkości na zmodernizowanym odcinku al. Jana Pawła II. Drogowcy nie są jednak zwolennikami tego pomysłu. Zapędy kierowców do szybszej jazdy ma tam wkrótce ograniczyć likwidacja tzw. "zielonej fali".



Co poprawiłoby bezpieczeństwo na al. Jana Pawła II?

Przypomnijmy. W niedzielę na przejściu dla pieszych przy szpitalu na Zaspie 43-letni kierowca opla potrącił 21-letnią kobietę. Siła uderzenia była na tyle duża, że poszkodowana przeleciała - zdaniem świadków - nawet kilkanaście metrów i spadła uderzając głową o jezdnię. Jeszcze na miejscu została udzielona jej pierwsza pomoc, w krytycznym stanie trafiła do szpitala. W poniedziałek zmarła.

Przyczyny i okoliczności wypadku bada policja i Prokuratura Gdańsk Oliwa. Prawdopodobnie kobieta wbiegła na pasy, ale śledczy muszą to potwierdzić. Niewykluczone, że pomoże w tym zapis monitoringu z przejeżdżającego obok autobusu komunikacji miejskiej.

Czytelnicy: wypadki przez nadmierną prędkość!

Wiele komentarzy pod artykułem informującym o wypadku dotyczyło prędkości, z jaką porusza się po al. Jana Pawła II część kierowców. Mieszkańcy Zaspy narzekają, że po modernizacji szersza i równiejsza droga zachęca do szybkiej jazdy, czego efektem mają być liczne wypadki i potrącenia pieszych. Komentujący wprost domagają się od władz miasta, by zarządca drogi, a więc Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, ograniczył tam prędkość - nawet do 30 km/h - lub podjął inne działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa.

Gdańscy inżynierowie do obniżenia prędkości w tym miejscu podchodzą jednak sceptycznie. Ich zdaniem obecne ograniczenie do 50 km/h jest wystarczające, a problemem jest fakt, że wielu kierowców ignoruje te znaki.

- Al. Jana Pawła II to kolejne miejsce, gdzie wyraźnie widać, jak niewłaściwa i populistyczna była decyzja o likwidacji fotoradarów. Gdy radar stał na tej drodze, takich zdarzeń było tam zdecydowanie mniej - uważa Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Stoimy na stanowisku, by egzekwować to, co jest, a nie wprowadzać kolejne ograniczenia, które i tak nie dadzą nam pewności, że bezpieczeństwo w tym miejscu wzrośnie. Już barierki wygradzające pasy ruchu są ustawione w ten sposób, by i kierowcom i pieszym zapewnić maksymalnie dobrą widoczność. Na kolejne decyzje musimy zaczekać co najmniej do momentu, gdy zapoznamy się z ustaleniami policji.
Pomoże likwidacja zielonej fali

Pierwsze decyzje już jednak zapadły. Jesienią ubiegłego roku na tym samym pasie w kierunku Czarnego Dworu, ale na przejściu bez sygnalizacji, kierowca porsche śmiertelnie potrącił starszą kobietę. Na początku grudnia na tym samym przejściu zginął 80-letni pieszy.

Kilka tygodni później zapadła decyzja, że powstanie tam sygnalizacja świetlna. Prace nad projektem właśnie się kończą, sygnalizatory pojawią się tam do końca tego roku. Światła te będą stały mniej więcej w połowie drogi od innego przejścia przy ul. Meissnera. Ma to dać możliwość drogowcom, by odpowiednią regulacją uniemożliwić kierowcom szybką jazdę.

- Każdy, kto przekroczy tam prędkość, będzie musiał zatrzymać się na kolejnym skrzyżowaniu. Podobne rozwiązanie możemy już zaobserwować na al. Grunwaldzkiej na odcinku od granicy z Sopotem w kierunku Wrzeszcza - dodaje Wawrzonek.

Opinie (375) 5 zablokowanych

  • Proponuje akcje prewencyjne czyli rozrzucanie kolczatek w tym miejscu gdzie zginęła ta młoda dziewczyna! (2)

    Ile jeszcze morderców zabije ludzi na tej ulicy? Na takich jak on jest tylko jeden skuteczny sposób,Konfiskata Auta!!

    • 4 19

    • Idź się lecz, frustracie

      • 1 1

    • paczka wkrętak do drewna w Castoramie kosztuję 15 zł

      Są czarne i matowe więc niewidoczne na asfalcie

      • 0 0

  • Likwidacja zielonej fali

    Dobry żart. Od kiedy tam jest zielona fala? Przecież tam ciężko przejechać nie stając 2-3 a nawet 4 razy na światłach. To co tu likwidować?

    • 11 0

  • Od kiedy?

    A od kiedy to na pasie startowym jest zielona fala????? :o
    Każdy jeżdżący tamtędy kierowca (akurat mi zdarza się dość często) wie, że każde kolejne skrzyżowanie/przejście dla pieszych na alei Jana Pawła II wita jadących czerwonym światłem :( Rozpędzanie wielu delikwentów jest spowodowane głównie usiłowaniem przejechania na żółtym... Zielona fala ustawiona na np. 50 km/h (i oznakowana np. jakąś tablicą) spowodowałaby na pewno uspokojenie ruchu.

    • 7 1

  • W Polsce wszyscy jedzimy za szybko i jest na to spoleczne przyzwolenie (2)

    Często słychać przechwałki w jakim to rekordowym czasie ktoś pokonał jakiś odcinek. Nawet władza chwali się rekordowymi czasowo przejazdami do Torunia. Działające fotoradary zmuszające kierowców do przestrzegania istniejących ograniczeń zdecydowanie przyczyniły by się do poprawy bezpieczeństwa.
    Strasznie szkoda mi tej dziewczyny. Całe życie było przed nią. Najszczersze kondolencje dla rodziny.

    • 7 5

    • piesi i rowerzysci w Polsce tez jakby slabo rozgarnieci (1)

      przechodza przez jezdnie na czerwonym albo w miejscu niedozwolonym i nie moga ogarnac, ze to niebezpieczne jest.... samochody za szybko jezdza i nie mozna na czerwonym spokojnie przechodzic.....

      • 2 0

      • Poównaj jak jeździ się w Polsce i innych krajach Europy

        Mozna też spojrzeć jak jeździ sie w Rosji. Potem mozna popatrzeć na statystyki. I wyciągnąć wnioski. Ilość ofiar nie bierze sie z niczego.

        • 0 0

  • H

    Z 10 lat temu na jp2 byla mekka trojmiejskiego "stritrejsingu". Wpierw na pasie, potem na samej aleji. Co czwartek z 200 samochodow.
    Generalnie banda dekli w szrotach zapiep**ala po miejskiej arterii siejac groze.
    10 lat pozniej droga lepsza, dekli scigajacych sie po nocach nie ma juz dawno, a trup sie gesto sciele.
    Dzieje sie tak, poniewaz kierowcy po trojmiescie jezdza jak wozkami sklepowymi a piesi leza jak swiete krowy z klapkami na oczach. Rowerzysci sa forma posrednia - tj. I wozek i klapki.

    • 6 1

  • o czym my mówimy

    Adamowicz zrobił autostradę w środku miasta,, weździe się ruszcie poza miasto to będziecie wiedzieć co was czeka-kij, kija , kijem pogania

    • 3 5

  • Żadne z powyższych. Jak pieszy wejdzie przed samochód na czerwonym, zawsze będzie pozamiatane. (1)

    A idiotyzmy w postaci 30km/h schowajcie głęboko w szafie. Może od razu wrócić do dorożek?

    • 18 3

    • nie zawsze. kwestia predkosci z jaką kierowca sie poruszał

      • 0 2

  • Coś tu jest nie tak (5)

    Powyżej redaktor napisał, że dziewczyna zmarła w poniedziałek. W komentarzach do poprzedniego artykułu informującego o całym zdarzeniu ludzie informowali już wczoraj (tj. niedziela), że dziewczyna nie żyje. To jak było faktycznie, zmarła wczoraj czy dzisiaj? Nie jestem wścibski, ale chodzi mi o rzetelność i potwierdzone informacje, bo przytoczone przeze mnie wyżej wzajemnie się wykluczają. Proszę o wyjaśnienie

    • 10 0

    • rzeczywiście (1)

      to jest w tym wypadku najważniejsze...

      • 0 5

      • (może) nie jest najważniejsze

        ale fajnie byłoby otrzymywać rzetelne i prawdziwe informacje a nie łykać jak pelikan wszystko to co jest napisane, mimo, że nie trzyma się kolokwialnie mówiąc "kupy".

        • 4 0

    • Też tak widziałem

      • 3 0

    • (1)

      Dziewczyna zmarła w niedziele.

      • 0 0

      • Dziękuję za odpowiedź.

        Jednak Czytelnicy to jest zawsze potwierdzone źródło.

        • 3 0

  • zaspa

    na tym przejściu zginęło już parę osób

    • 3 1

  • (1)

    Szkoda że te zaspowe dziadki nie przechodza w wyznaczonych miejscach tylko na dziko po trawniczku ale to kierowca stwarza zagrożenia ale dzidek na skladaku moze przejechać po pasach dalej winny bedzie kierowca

    • 4 2

    • Zmarła w niedziele

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane