- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (145 opinii)
- 2 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (174 opinie)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (309 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (76 opinii)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (54 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (149 opinii)
Nie będzie zmian po wypadku na kontrbuspasie
Nie będzie zmian na kontrbuspasie po czołowym zderzeniu autobusu z samochodem, w efekcie którego ucierpiały cztery osoby. - Oznakowanie jest jednoznaczne i bardzo dobrze widoczne - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Jako pierwsi poinformowali nas o nich czytelnicy Raportu z Trójmiasta przez panel poinformuj nas.
Ranne zostały cztery osoby: kierowca i pasażer samochodu oraz pasażerka i kierowca autobusu. Dwie osoby trafiły z obrażeniami do szpitala.
- Z kamer monitoringu wynika, że na jezdnię, którą jechał autobus w stronę centrum, korzystając z włączonego kontrapasa, wjechał kierujący autem, próbując wyprzedzać inne auto. Doszło do czołowego zderzenia - informuje Hanna Wyszyńska z ZDiZ w Gdyni.
W czasie wypadku włączony był kontrbuspas, którym autobusy jeżdżą w stronę centrum głównie podczas porannych godzin szczytu. Zajmują wtedy lewy pas jezdni, która poza szczytem prowadzi w kierunku Chwarzna. O wszystkim informuje oznakowanie pionowe i poziome, a także powtarzane co kilkaset metrów znaki nad oboma pasami ruchu.
Już w czasie wdrażania tego rozwiązania słychać było wątpliwości co do tego rozwiązania. Niektórzy komentatorzy twierdzili, że przyzwyczajeni do lekceważenia znaków polscy kierowcy doprowadzą tam wcześniej czy później do tragedii. Przez wiele miesięcy nie doszło tam jednak do żadnego wypadku, choć kierowcy nie raz łamali tam przepisy.
Władze Gdyni: kontrbuspas jest bezpieczny
Mimo tego władze Gdyni nie planują zmian na kontrbuspasie. Na pewno z niego nie zrezygnują, nie będzie też nowego oznakowania.
- Oznakowanie jest bardzo jednoznaczne i bardzo dobrze widoczne. Świadczy o tym choćby fakt, że przez cały czas funkcjonowania kontrbuspasa, czyli przez prawie dwa lata, nie doszło wcześniej do podobnego zdarzenia. Nawet w newralgicznym okresie, gdzie zmieniona organizacja ruchu w tym miejscu była nowością - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Opinie wybrane
-
2021-03-09 10:09
dla oburzonych - to nie jest 'polskie' (tym bardziej gdyńskie) rozwiązanie, ale zachodnie (w tym z USA) (31)
tam bardzo często są pasy ruchu, które w zależności od pory dnia służą dla jednego lub dla drugiego kierunku
niestety, ale po drogach trzeba umieć się poruszać, a podpowiem, że egzamin na prawo jazdy tez do czegoś służy- 256 56
-
2021-03-10 07:14
Tylko ,ze tam dotycza wszystkich uzytkownikow a nie tylko wybranych.
- 0 0
-
2021-03-09 18:03
(1)
Propaganda. To tak w Stanach skończyłoby się w sądzie.
- 4 3
-
2021-03-10 00:04
co to za bełkot? nawalony? kleju się nawąchałeś?
- 1 2
-
2021-03-09 17:04
(1)
Dokładnie,niedowiarkom polecam Lincoln Tunel w Nowym Jorku.
- 2 2
-
2021-03-09 17:36
a jak jest w UE
Skończcie z wydumanymi przypadkami bo będziemy porównywać z Papua Nowa Gwinea.
- 4 1
-
2021-03-09 16:42
Ojjj trzeba...trzeba
Na Świętojańskiej każdego dnia jakiś wariat z przyzwyczajenia pod prąd jedzie...ale przecież są znaki na każdym skrzyżowaniu a poza tym brak linii ciągłej itp.. Czyli 1 na 10 kierowca powinien stracić prawko !!! Ps. Swoją drogą więcej policji na tą ulicę, zanim ktoś tam zginie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 4 0
-
2021-03-09 13:32
Dokładnie takie rozwiązania są wszędzie, szczególnie w USA (2)
A to ze słupkami i maszyną to akurat tylko w jednym miejscu i też to oglądałem. Odnośnie sytuacji to każdy w tym miejscu wyjeżdżając na dwupasmową zmienia od razu pas ruchu na lewy jakby w Polsce był ruch lewostronny. Zakładam , że też tak zrobił nie widząc z przeciwka autobusu. W tym miejscu istnieje jakiś fenomen lewego pasa , mało kto porusza się prawym jak należy.
- 7 4
-
2021-03-09 15:07
"Fenomen" wynika z fizycznego oddzielenia dwóch jezdni (1)
Zazwyczaj w miejscach, gdzie są dwie oddzielone fizycznie jezdnie, ruch odbywa się po nich w kierunkach przeciwnych. Ale gdynskim urzędnikom wydaje się, że wiedza lepiej i że potrafią zaklinać rzeczywistość białą farbą. Nie potrafią. Przypomnę, że to nie pierwsza ofiara gdyńskiej paranoi drogowej. Kontrapas rowerowy na 3 Maja i konrabaspas na Władysława też miały swoje żniwo.
- 11 5
-
2021-03-10 07:19
A Swietojanska?
- 1 0
-
2021-03-09 13:07
pierwszy był w RFN w 1972
- 0 0
-
2021-03-09 12:37
To dwa różne rozwiązania (2)
Tam cały ruch w obu kierunkach odbywa się po jednej jezdni. Kierowcy odruchowo kontrolują się gdzie jest ich kierunek ruchu. Bezmyślne małpowanie tego na drogi dwujezdniowe będzie prowadzić do dalszych ofiar. Bezczelnie i arogancko w tym kontekście brzmią wypowiedzi urzędników że oznakowanie jest poprawne.
- 9 11
-
2021-03-09 20:50
Takie rozwiazania
Są na całym świecie np.Szwecja i jakoś nie ma tam z tego powodu wypadków.
Tu kierowca osobówki pewnie zap.. ile da rade bo przecież musi być pierwszy.
Najlepsi są tacy co śmigają slalomem między samochodami a na następnych światłach ich się dogania czy nawet mija i co im to malpowanie daje.- 3 4
-
2021-03-09 13:33
Bo jest poprawne.
A jeśli ktoś nie potrafi zrozumieć podwójnej przerywanej linii, to może jednak nie powinien jeździć samochodem?
Skąd wiadomo że nieprzerywaną podwójną zrozumie i nie właduje się komuś na czołówkę?- 9 8
-
2021-03-09 12:20
Widocznie jest ro za slabo oznakowane
- 4 7
-
2021-03-09 10:37
Rozwiązanie jest dobre. (2)
A na to, że niektórzy kierowcy są głupi nic nie poradzimy.
Wiadomo, idealnie byłoby zdefiniować i zmierzyć głupotę i nie pozwalać takiej osobie na prowadzenie pojazdów mechanicznych, a tak niestety się nie da.- 28 6
-
2021-03-09 12:20
Od lat uczą jak zdać egzamin,a nie jak jeździć (1)
- 12 1
-
2021-03-10 00:02
ciekawe - a wszyscy płaczą, że ciągle oblewaja
- 0 1
-
2021-03-09 10:29
widziałem filmik jak w ju es ej przestawia maszyna słupki
żeby nie było absolutnie żadnej wątpliwości.... ale to PE (ER) EL więc czego się spodziewać
- 10 12
-
2021-03-09 10:24
opinia sponsorowana prze urzad miasa (4)
jak caly ten lewacki portalik, prze urzad miasta z Waszych pieniedzy posiadacze rejeatacj GA GD! To wy placicie na ta propagande.
- 13 30
-
2021-03-10 00:01
wystawiasz sobie glejt foliarza i płaskziemca - ale widac to lubisz (1)
- 2 1
-
2021-03-11 03:49
Nowe słówka szybko podchwyciłeś i powtarzasz? Typowe. Wracaj do telewizora bo zgubisz główny wątek...
- 0 2
-
2021-03-09 11:28
nie podniecaj sie, bo ci żyłka pęknie (1)
oznaczenia na drodze są tak oczobijne, że kret w ciemnych okularach by je zobaczył i zrozumiał. ten as, co wyjechał na czołówkę, też chyba z początku ogarniał, tylko potem mu się wyprzedzać zachciało i tak jakoś wyszło.
- 25 10
-
2021-03-09 17:33
rozumiem ze tacy ludzie jak ty glosuja na szurka i leszczyka
- 5 7
-
2021-03-09 10:23
Tylko tam działa inaczej. (7)
Kiedyś był o tym program na Discoveru. Pokazali maszynę, która 2x dziennie przestawiała elastyczne barierki na zmieniającym kierunek pasie ruchu.
- 19 19
-
2021-03-10 00:00
ty coś niedowidzisz w telewizji, a ja widziałem to na własne oczy
bo w różnych krajach mieszkałem i zapewniam, ze 'przestawiane betonowe barierki przez maszynę z dokumentu Discovery' to wyjątek - gdy powstawał ten film był to jedyny taki przykład i dopiero mieli sprzedać pomysł do paru miejsc
natomiast pasy ruchu ze zmiennym kierunkiem istnieją od dziesiątek lat
poza tym jest tobo w różnych krajach mieszkałem i zapewniam, ze 'przestawiane betonowe barierki przez maszynę z dokumentu Discovery' to wyjątek - gdy powstawał ten film był to jedyny taki przykład i dopiero mieli sprzedać pomysł do paru miejsc
natomiast pasy ruchu ze zmiennym kierunkiem istnieją od dziesiątek lat
poza tym jest to dokładnie opisane w przepisach i obrona kogokolwiek, kto nie stosuje sie do przepisów (a to dominuje we wpisach na forum), jak w tym przypadku, to obrona bandyctwa mówiąc wprost i bez ogródek- 6 2
-
2021-03-09 18:05
(3)
Dokładnie tak jest. W Stanach nic nie jest robione bez mózgu.
A w tym wypadku ustawiane są spore betonowe bariery, znaki, bufory, sygnalizacja i kamery.- 4 6
-
2021-03-09 20:35
(1)
U mnie te krótkie zmiany są tak gęsto oznakowane i pilnowane że wyciągają każdego z telefonem przy uchu. Te stałe są z betonu.
- 2 0
-
2021-03-09 20:43
W Europie jak to robią to zaraz wypadek.
- 0 2
-
2021-03-09 20:27
Dnacingi minusuja hahaha
- 0 2
-
2021-03-09 17:19
Chyba nie "elastyczne"
O ile pamietam, to były ciężkie, betonowe bloczki, podobne do tych, jakie służa np. do wydzielenia tymczasowych pasów ruchu na remontowanych autostradach. I do tego była potrzebna specjalna maszyna. I było to chyba na jakimś moście...
- 5 1
-
2021-03-09 10:57
To trochę jakby na każdej jednokierunkowej drodze montować kolczatki najazdowe.
Bo przecież jak sie da, to wszyscy pojadą pod prąd, nie?
- 16 8
-
2021-03-09 09:25
(7)
Jestem za pozostawieniem kotrbuspasa, ale tak samo jestem za pozostawianiem w spokoju prędkości np. 70 km/h na Grunwaldzkiej. Niestety działają tu podwójne standardy. Wystarczy, żeby jakiś wypadek się wydarzył na ulicy, gdzie jest presja na obniżenie prędkości i już szybciutko się to robi. A tu proszę - jest wypadek i nic - kontrbuspas zostaje.
I właśnie tak powinno być również w tych przypadkach, gdzie ograniczono prędkość dopuszczalną bo "były wypadki".- 175 38
-
2021-03-10 09:05
Lobby policyjne
Tu nie chodzi o poprawę bezpieczeństwa, tylko radiowozom z wideorejestratorem łatwiej będzie wyłapywać większą ilość kierowców do zabrania prawa jazdy. Wystarczy do tego już 101 km/h, a nie jak obecnie 121 km/h. Po prostu większa kasa dla nic nie robiącej policji za nic.
- 0 0
-
2021-03-09 12:48
W zarządzaniu bezpieczeństwem bierze się pod uwagę czynnik ludzki
Wiele było wypadków lotniczych w których wszystko zadziałało prawidłowo i zgodnie z procedurami a jednak dochodziło do tragedii bo okazywało się że w sytuacji ekstremalnej człowiek działa odruchowo i zgodnie z intuicją, w efekcie rozwiązania poprawia się aby były zgodne z intuicją i przyzwyczajeniami a nie na odwrót. Ale gdynskim politykom jak
Wiele było wypadków lotniczych w których wszystko zadziałało prawidłowo i zgodnie z procedurami a jednak dochodziło do tragedii bo okazywało się że w sytuacji ekstremalnej człowiek działa odruchowo i zgodnie z intuicją, w efekcie rozwiązania poprawia się aby były zgodne z intuicją i przyzwyczajeniami a nie na odwrót. Ale gdynskim politykom jak zwykle wydaje się że zjedli wszystkie rozumy i w końcu zmuszą mieszkańców do przyklaśnięcia ich chorym wizjom. Niestety, nie ma znaczenia ile wydacie na propagandę, ludzie mają lepsze poczucie rzeczywistości od was.
- 1 4
-
2021-03-09 10:59
to nie jest robione na chybcika
zmniejszenie limitu prędkości do 50 km/h poprawia przepustowość korytarzy ruchu drogowego w miastach, w których występuje od wielu lat problem nadmiaru samochodów i nadmiaru skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości. Żeby to zrozumieć, trzeba trochę pomyśleć, a nie zakładać, że jak jest szeroko to jest bezpiecznie a jak jest możliwa szybka jazda to dzięki temu więcej samochodów przejedzie. Badania tego nie potwierdzają.
- 4 12
-
2021-03-09 10:27
Jest 70 jeżdżą 100. (2)
Będzie 50 będą jeździć 70. Tyle w temacie.
- 12 14
-
2021-03-09 10:50
Tak, ale... (1)
Zgadza, się. Dlatego zamiast obniżać prędkość z 70 na 50, powinno się egzekwować 70 i było by najrozsądniej. Kamery z homologacją są na większości skrzyżowań. Tylko prawo jest zbyt zawiłe by z nich korzystać. to jest patologia.
Ciekawe jest to, że jak rejestratorem ktoś nagra wykroczenie to policja może ukarać osobę z takiego nagrania. A z homologowanej kamery Tristara nie może :/- 16 4
-
2021-03-09 10:59
jak egzekwować? Łatwo napisać. Tylko jak to zrobić?
samorządy nie mogą mieć własnych radarów bo im taka możliwość odebrano.
A canard czy policja ma to z grubsza w pompie. Nie ich cyrk nie ich małpy.
wiec się obniża prędkość dopuszczalną - za nią obniżą się także realna i jakiś tam efekt jest osiągnięty. Na około i bez sensu ale działa. Wiec może jednak ma to sens.- 3 2
-
2021-03-09 09:37
Zgadzam się w 100%
- 9 3
-
2021-03-09 07:08
Zmiany powinny byc w szkoleniu kierowcow (5)
Prawojazdy powinno byc na rok. Co roku egzamin, badania wzroku i badania psychiatryczne powinny byc. Nie moze byc tak ze uczestnik ruchu 2t pojazdu nie musi znac przepisów.
- 60 70
-
2021-03-09 10:17
badania psychiatryczne na pewno ci sie przydadzą.
- 3 1
-
2021-03-09 08:13
Jestem za (1)
ale pod warunkiem, że Tobie po zostaniu rodzicem (matka, ojcem obojętnie) będą co roku przeprowadzali badania psychologiczne czy wciąż się nadajesz na rodzica i czy nie wykorzystujesz własnych dzieci.
- 11 7
-
2021-03-09 08:49
Rodzicem może byc każdy a posiadać psa już nie :)
Zły przykład. Idziesz do schroniska adoptować pas, okazuje się ,że jesteś nieodpowiedzialny i psa Tobie nie dadzą, wychodzisz i myślisz a chu.... zróbmy sobie dziecko. Na to nie potrzeba żadnych zezwoleń a patrząc na niektórych ludzi powinni być wykastrowani.
- 10 0
-
2021-03-09 07:24
Puknij się w łeb! Może co miesiąc lepiej, aby więcej kasy zdzierać z kierowców? (1)
- 11 12
-
2021-03-09 07:38
Nie o kasę chodzi
A o tragiczny stan znajomości przepisów wśród kierowców.
I o dziwo najgorzej jest z tymi którzy uważają się za "mistrzów kierownicy", a PORD ostatni raz widzieli 30 lat temu...- 20 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.