- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (508 opinii)
- 2 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (105 opinii)
- 3 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (112 opinii)
- 4 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (55 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (86 opinii)
- 6 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (389 opinii)
Nie będzie zmian po wypadku na kontrbuspasie
Nie będzie zmian na kontrbuspasie po czołowym zderzeniu autobusu z samochodem, w efekcie którego ucierpiały cztery osoby. - Oznakowanie jest jednoznaczne i bardzo dobrze widoczne - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Jako pierwsi poinformowali nas o nich czytelnicy Raportu z Trójmiasta przez panel poinformuj nas.
Ranne zostały cztery osoby: kierowca i pasażer samochodu oraz pasażerka i kierowca autobusu. Dwie osoby trafiły z obrażeniami do szpitala.
- Z kamer monitoringu wynika, że na jezdnię, którą jechał autobus w stronę centrum, korzystając z włączonego kontrapasa, wjechał kierujący autem, próbując wyprzedzać inne auto. Doszło do czołowego zderzenia - informuje Hanna Wyszyńska z ZDiZ w Gdyni.
W czasie wypadku włączony był kontrbuspas, którym autobusy jeżdżą w stronę centrum głównie podczas porannych godzin szczytu. Zajmują wtedy lewy pas jezdni, która poza szczytem prowadzi w kierunku Chwarzna. O wszystkim informuje oznakowanie pionowe i poziome, a także powtarzane co kilkaset metrów znaki nad oboma pasami ruchu.
Już w czasie wdrażania tego rozwiązania słychać było wątpliwości co do tego rozwiązania. Niektórzy komentatorzy twierdzili, że przyzwyczajeni do lekceważenia znaków polscy kierowcy doprowadzą tam wcześniej czy później do tragedii. Przez wiele miesięcy nie doszło tam jednak do żadnego wypadku, choć kierowcy nie raz łamali tam przepisy.
Władze Gdyni: kontrbuspas jest bezpieczny
Mimo tego władze Gdyni nie planują zmian na kontrbuspasie. Na pewno z niego nie zrezygnują, nie będzie też nowego oznakowania.
- Oznakowanie jest bardzo jednoznaczne i bardzo dobrze widoczne. Świadczy o tym choćby fakt, że przez cały czas funkcjonowania kontrbuspasa, czyli przez prawie dwa lata, nie doszło wcześniej do podobnego zdarzenia. Nawet w newralgicznym okresie, gdzie zmieniona organizacja ruchu w tym miejscu była nowością - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Opinie (360) ponad 20 zablokowanych
-
2021-03-09 10:09
Opinia wyróżniona
dla oburzonych - to nie jest 'polskie' (tym bardziej gdyńskie) rozwiązanie, ale zachodnie (w tym z USA) (31)
tam bardzo często są pasy ruchu, które w zależności od pory dnia służą dla jednego lub dla drugiego kierunku
niestety, ale po drogach trzeba umieć się poruszać, a podpowiem, że egzamin na prawo jazdy tez do czegoś służy- 256 56
-
2021-03-10 07:14
Tylko ,ze tam dotycza wszystkich uzytkownikow a nie tylko wybranych.
- 0 0
-
2021-03-09 18:03
(1)
Propaganda. To tak w Stanach skończyłoby się w sądzie.
- 4 3
-
2021-03-10 00:04
co to za bełkot? nawalony? kleju się nawąchałeś?
- 1 2
-
2021-03-09 17:04
(1)
Dokładnie,niedowiarkom polecam Lincoln Tunel w Nowym Jorku.
- 2 2
-
2021-03-09 17:36
a jak jest w UE
Skończcie z wydumanymi przypadkami bo będziemy porównywać z Papua Nowa Gwinea.
- 4 1
-
2021-03-09 16:42
Ojjj trzeba...trzeba
Na Świętojańskiej każdego dnia jakiś wariat z przyzwyczajenia pod prąd jedzie...ale przecież są znaki na każdym skrzyżowaniu a poza tym brak linii ciągłej itp.. Czyli 1 na 10 kierowca powinien stracić prawko !!! Ps. Swoją drogą więcej policji na tą ulicę, zanim ktoś tam zginie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 4 0
-
2021-03-09 13:32
Dokładnie takie rozwiązania są wszędzie, szczególnie w USA (2)
A to ze słupkami i maszyną to akurat tylko w jednym miejscu i też to oglądałem. Odnośnie sytuacji to każdy w tym miejscu wyjeżdżając na dwupasmową zmienia od razu pas ruchu na lewy jakby w Polsce był ruch lewostronny. Zakładam , że też tak zrobił nie widząc z przeciwka autobusu. W tym miejscu istnieje jakiś fenomen lewego pasa , mało kto porusza się prawym jak należy.
- 7 4
-
2021-03-09 15:07
"Fenomen" wynika z fizycznego oddzielenia dwóch jezdni (1)
Zazwyczaj w miejscach, gdzie są dwie oddzielone fizycznie jezdnie, ruch odbywa się po nich w kierunkach przeciwnych. Ale gdynskim urzędnikom wydaje się, że wiedza lepiej i że potrafią zaklinać rzeczywistość białą farbą. Nie potrafią. Przypomnę, że to nie pierwsza ofiara gdyńskiej paranoi drogowej. Kontrapas rowerowy na 3 Maja i konrabaspas na Władysława też miały swoje żniwo.
- 11 5
-
2021-03-10 07:19
A Swietojanska?
- 1 0
-
2021-03-09 13:07
pierwszy był w RFN w 1972
- 0 0
-
2021-03-09 12:37
To dwa różne rozwiązania (2)
Tam cały ruch w obu kierunkach odbywa się po jednej jezdni. Kierowcy odruchowo kontrolują się gdzie jest ich kierunek ruchu. Bezmyślne małpowanie tego na drogi dwujezdniowe będzie prowadzić do dalszych ofiar. Bezczelnie i arogancko w tym kontekście brzmią wypowiedzi urzędników że oznakowanie jest poprawne.
- 9 11
-
2021-03-09 20:50
Takie rozwiazania
Są na całym świecie np.Szwecja i jakoś nie ma tam z tego powodu wypadków.
Tu kierowca osobówki pewnie zap.. ile da rade bo przecież musi być pierwszy.
Najlepsi są tacy co śmigają slalomem między samochodami a na następnych światłach ich się dogania czy nawet mija i co im to malpowanie daje.- 3 4
-
2021-03-09 13:33
Bo jest poprawne.
A jeśli ktoś nie potrafi zrozumieć podwójnej przerywanej linii, to może jednak nie powinien jeździć samochodem?
Skąd wiadomo że nieprzerywaną podwójną zrozumie i nie właduje się komuś na czołówkę?- 9 8
-
2021-03-09 12:20
Widocznie jest ro za slabo oznakowane
- 4 7
-
2021-03-09 10:37
Rozwiązanie jest dobre. (2)
A na to, że niektórzy kierowcy są głupi nic nie poradzimy.
Wiadomo, idealnie byłoby zdefiniować i zmierzyć głupotę i nie pozwalać takiej osobie na prowadzenie pojazdów mechanicznych, a tak niestety się nie da.- 28 6
-
2021-03-09 12:20
Od lat uczą jak zdać egzamin,a nie jak jeździć (1)
- 12 1
-
2021-03-10 00:02
ciekawe - a wszyscy płaczą, że ciągle oblewaja
- 0 1
-
2021-03-09 10:29
widziałem filmik jak w ju es ej przestawia maszyna słupki
żeby nie było absolutnie żadnej wątpliwości.... ale to PE (ER) EL więc czego się spodziewać
- 10 12
-
2021-03-09 10:24
opinia sponsorowana prze urzad miasa (4)
jak caly ten lewacki portalik, prze urzad miasta z Waszych pieniedzy posiadacze rejeatacj GA GD! To wy placicie na ta propagande.
- 13 30
-
2021-03-10 00:01
wystawiasz sobie glejt foliarza i płaskziemca - ale widac to lubisz (1)
- 2 1
-
2021-03-11 03:49
Nowe słówka szybko podchwyciłeś i powtarzasz? Typowe. Wracaj do telewizora bo zgubisz główny wątek...
- 0 2
-
2021-03-09 11:28
nie podniecaj sie, bo ci żyłka pęknie (1)
oznaczenia na drodze są tak oczobijne, że kret w ciemnych okularach by je zobaczył i zrozumiał. ten as, co wyjechał na czołówkę, też chyba z początku ogarniał, tylko potem mu się wyprzedzać zachciało i tak jakoś wyszło.
- 25 10
-
2021-03-09 17:33
rozumiem ze tacy ludzie jak ty glosuja na szurka i leszczyka
- 5 7
-
2021-03-09 10:23
Tylko tam działa inaczej. (7)
Kiedyś był o tym program na Discoveru. Pokazali maszynę, która 2x dziennie przestawiała elastyczne barierki na zmieniającym kierunek pasie ruchu.
- 19 19
-
2021-03-10 00:00
ty coś niedowidzisz w telewizji, a ja widziałem to na własne oczy
bo w różnych krajach mieszkałem i zapewniam, ze 'przestawiane betonowe barierki przez maszynę z dokumentu Discovery' to wyjątek - gdy powstawał ten film był to jedyny taki przykład i dopiero mieli sprzedać pomysł do paru miejsc
natomiast pasy ruchu ze zmiennym kierunkiem istnieją od dziesiątek lat
poza tym jest tobo w różnych krajach mieszkałem i zapewniam, ze 'przestawiane betonowe barierki przez maszynę z dokumentu Discovery' to wyjątek - gdy powstawał ten film był to jedyny taki przykład i dopiero mieli sprzedać pomysł do paru miejsc
natomiast pasy ruchu ze zmiennym kierunkiem istnieją od dziesiątek lat
poza tym jest to dokładnie opisane w przepisach i obrona kogokolwiek, kto nie stosuje sie do przepisów (a to dominuje we wpisach na forum), jak w tym przypadku, to obrona bandyctwa mówiąc wprost i bez ogródek- 6 2
-
2021-03-09 18:05
(3)
Dokładnie tak jest. W Stanach nic nie jest robione bez mózgu.
A w tym wypadku ustawiane są spore betonowe bariery, znaki, bufory, sygnalizacja i kamery.- 4 6
-
2021-03-09 20:35
(1)
U mnie te krótkie zmiany są tak gęsto oznakowane i pilnowane że wyciągają każdego z telefonem przy uchu. Te stałe są z betonu.
- 2 0
-
2021-03-09 20:43
W Europie jak to robią to zaraz wypadek.
- 0 2
-
2021-03-09 20:27
Dnacingi minusuja hahaha
- 0 2
-
2021-03-09 17:19
Chyba nie "elastyczne"
O ile pamietam, to były ciężkie, betonowe bloczki, podobne do tych, jakie służa np. do wydzielenia tymczasowych pasów ruchu na remontowanych autostradach. I do tego była potrzebna specjalna maszyna. I było to chyba na jakimś moście...
- 5 1
-
2021-03-09 10:57
To trochę jakby na każdej jednokierunkowej drodze montować kolczatki najazdowe.
Bo przecież jak sie da, to wszyscy pojadą pod prąd, nie?
- 16 8
-
2021-03-09 09:25
Opinia wyróżniona
(7)
Jestem za pozostawieniem kotrbuspasa, ale tak samo jestem za pozostawianiem w spokoju prędkości np. 70 km/h na Grunwaldzkiej. Niestety działają tu podwójne standardy. Wystarczy, żeby jakiś wypadek się wydarzył na ulicy, gdzie jest presja na obniżenie prędkości i już szybciutko się to robi. A tu proszę - jest wypadek i nic - kontrbuspas zostaje.
I właśnie tak powinno być również w tych przypadkach, gdzie ograniczono prędkość dopuszczalną bo "były wypadki".- 175 38
-
2021-03-10 09:05
Lobby policyjne
Tu nie chodzi o poprawę bezpieczeństwa, tylko radiowozom z wideorejestratorem łatwiej będzie wyłapywać większą ilość kierowców do zabrania prawa jazdy. Wystarczy do tego już 101 km/h, a nie jak obecnie 121 km/h. Po prostu większa kasa dla nic nie robiącej policji za nic.
- 0 0
-
2021-03-09 12:48
W zarządzaniu bezpieczeństwem bierze się pod uwagę czynnik ludzki
Wiele było wypadków lotniczych w których wszystko zadziałało prawidłowo i zgodnie z procedurami a jednak dochodziło do tragedii bo okazywało się że w sytuacji ekstremalnej człowiek działa odruchowo i zgodnie z intuicją, w efekcie rozwiązania poprawia się aby były zgodne z intuicją i przyzwyczajeniami a nie na odwrót. Ale gdynskim politykom jak
Wiele było wypadków lotniczych w których wszystko zadziałało prawidłowo i zgodnie z procedurami a jednak dochodziło do tragedii bo okazywało się że w sytuacji ekstremalnej człowiek działa odruchowo i zgodnie z intuicją, w efekcie rozwiązania poprawia się aby były zgodne z intuicją i przyzwyczajeniami a nie na odwrót. Ale gdynskim politykom jak zwykle wydaje się że zjedli wszystkie rozumy i w końcu zmuszą mieszkańców do przyklaśnięcia ich chorym wizjom. Niestety, nie ma znaczenia ile wydacie na propagandę, ludzie mają lepsze poczucie rzeczywistości od was.
- 1 4
-
2021-03-09 10:59
to nie jest robione na chybcika
zmniejszenie limitu prędkości do 50 km/h poprawia przepustowość korytarzy ruchu drogowego w miastach, w których występuje od wielu lat problem nadmiaru samochodów i nadmiaru skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości. Żeby to zrozumieć, trzeba trochę pomyśleć, a nie zakładać, że jak jest szeroko to jest bezpiecznie a jak jest możliwa szybka jazda to dzięki temu więcej samochodów przejedzie. Badania tego nie potwierdzają.
- 4 12
-
2021-03-09 10:27
Jest 70 jeżdżą 100. (2)
Będzie 50 będą jeździć 70. Tyle w temacie.
- 12 14
-
2021-03-09 10:50
Tak, ale... (1)
Zgadza, się. Dlatego zamiast obniżać prędkość z 70 na 50, powinno się egzekwować 70 i było by najrozsądniej. Kamery z homologacją są na większości skrzyżowań. Tylko prawo jest zbyt zawiłe by z nich korzystać. to jest patologia.
Ciekawe jest to, że jak rejestratorem ktoś nagra wykroczenie to policja może ukarać osobę z takiego nagrania. A z homologowanej kamery Tristara nie może :/- 16 4
-
2021-03-09 10:59
jak egzekwować? Łatwo napisać. Tylko jak to zrobić?
samorządy nie mogą mieć własnych radarów bo im taka możliwość odebrano.
A canard czy policja ma to z grubsza w pompie. Nie ich cyrk nie ich małpy.
wiec się obniża prędkość dopuszczalną - za nią obniżą się także realna i jakiś tam efekt jest osiągnięty. Na około i bez sensu ale działa. Wiec może jednak ma to sens.- 3 2
-
2021-03-09 09:37
Zgadzam się w 100%
- 9 3
Wszystkie opinie
-
2021-03-09 07:02
Dajcie film z monitoringu. (17)
- 152 5
-
2021-03-09 07:08
(2)
Akurat zepsuł się na kilka minut przed, sori.
- 39 4
-
2021-03-09 07:47
aha, ok
;)
- 10 0
-
2021-03-09 12:02
na czas kontra pasa powinny się unosić kolce nachylone w stronę jadących pod prąd
parę poprzebijanych opon i niedorozwoje się nauczą jeździć prawidłowo
- 18 1
-
2021-03-09 07:54
biały suv - nie mam więcej pytań (8)
- 51 8
-
2021-03-09 11:34
na 100% leasing (4)
- 8 1
-
2021-03-09 12:00
i wnioskując z koloru nadwozia zapewne nie facet prowadził (1)
a jeśli prowadził to nie wiem jakim jełopem trzeba być, a może był niewidomy, żeby doprowadzić do takiego zderzenia
- 14 2
-
2021-03-10 13:45
wystarczy byc "samcem alfa"
- 1 0
-
2021-03-09 20:59
Bmg Goworowski (1)
Na drzwiach jest napisane. Za miesiąc okazja w Maździe na Łużyckiej. Ciekawe, czy poinformują potencjalnego kupca o zarysowanym wcześniej zderzaku :)
- 4 1
-
2021-03-10 06:31
To może ten sam co jeżdził po obwodnicy w pażdzierniku jak lumparcice darły mordy,z takiej mazdy też z antyreklamą tej firmy i machały jakimiś kartonami.
- 2 1
-
2021-03-09 15:59
a ja mam pytanie, a nawet cztery (2)
1 jaki nr rejstracyjny miał ten samochód
2 jaki był wiek kierowcy ?
3 jaka była płeć kierowcy ?
4 jaki iloraz inteligencji ma ten kierowca ?- 5 5
-
2021-03-10 09:31
(1)
cztery zupełnie nieistotne dla sprawy informacje
- 3 1
-
2021-03-11 12:19
Poziom inteligencji sprawcy, ktorego nie powstydzilaby sie malpa, jest nieistotny w tej sprawie, powiadasz.
- 0 0
-
2021-03-09 08:44
(1)
Po co?
- 6 0
-
2021-03-12 05:41
Po to aby zobaczyć jak można odwalić taki numer.
- 0 0
-
2021-03-09 10:21
(1)
Jasne już lecą, biegną udostępniać tobie dowody w sprawie :D
- 6 2
-
2021-03-09 11:35
czemu nie?
w jaki sposób wpłynęłoby to na przebieg sprawy? czy po ujawnieniu nagranie zmieni treść, czy co?
- 2 1
-
2021-03-10 22:47
strzelaj w opony...
no strzelaj w opony z monitoringu
- 0 0
-
2021-03-09 07:02
(9)
Ryzykowna metoda walki z korkami. Brak urbanistów, dyktat deweloperów, zbyt mało nowych dróg w stosunku do nowych zabudowań.
- 178 99
-
2021-03-09 08:24
Co? (3)
A co w tym ryzykownego? Jest to dużo bezpieczniejsze rozwiązanie niż ruch dwustronny na drodze jednojezdniowej po każdym pasie w jedną stronę.
- 14 7
-
2021-03-09 09:13
Przeciez keidy dziala kontrapas, to tutaj wlasnie jest "ruch dwustronny na drodze jednojezdniowej po każdym pasie w jedną (2)
- 10 3
-
2021-03-09 10:35
(1)
no i napisałem że taki kontrapas jest bezpieczniejszy niż normalna droga
- 2 2
-
2021-03-11 12:20
Ale to k. jest normalna droga, matolku :)
- 0 1
-
2021-03-09 08:27
Ryzykowna?
1 wypadek na 1,5 roku to naprawdę niewiele. Mało która ulica ma taki wynik.
- 16 4
-
2021-03-09 09:06
Ryzykowna to jest jazda obwodnicą gdzie groźny wypadek masz praktycznie codziennie. (2)
Czy wobec tego powinniśmy zamknąć obwodnicę?
- 16 2
-
2021-03-09 09:39
tak. wedlug wladz gdanska tak
wedlug tuska rowniez.
tak zamykal stadiony a UM ławeczke.- 1 6
-
2021-03-09 21:20
zamknąć! przecież są w niemczech obwodnice i to wystarczy
- 0 0
-
2021-03-10 11:16
Za dużo zabudowań, dróg i innego betonu w stosunku do zieleni.
- 0 0
-
2021-03-09 07:02
Widać że w Gdyni mamy eksperta (3)
Dobrze że Pan Marek "zna się na wszystkim". Taki człowiek to skarb.
- 190 36
-
2021-03-09 09:18
Tu akurat ma rację... (2)
99,9% wypadków to wina kierowców, a zwłaszcza w Gdyni, która ma największe w Polsce nasycenie autami w przeliczeniu na 1000 mieszkańców. Prędkość, nonszalancja, rutyniarstwo, telefon w czasie jazdy, nieudolność, gapiostwo. Za żadną z tych rzeczy nie odpowiada ani Łucyk, ani Szurek, ani ktokolwiek inny. Fakty i czysta statystyka.
- 17 5
-
2021-03-09 09:25
Też wyjątkowo zgadzam się z Ł.
- 5 3
-
2021-03-09 15:17
ale odpowiada za brak obwodnicy Witomina
ile powierzchni (nie długości) dróg przybyło w Gdyni w ostatnich latach ? tak, tak wynik może wyjść ujemny; i gdynianie wiedzą czemu
- 4 1
-
2021-03-09 07:03
Czekamy więc na bis i 5 ofiar śmiertelnych. (26)
Dla pana łucyka wszystko jest ok. Myślę, że jednak nie. Albo dodatkowe znaki albo likwidacja niepotrzebnego buspasa.
- 119 231
-
2021-03-09 07:08
Jak ktoś prawko znalazł w chipsach to i milion znaków nie wystarczy (2)
- 88 11
-
2021-03-09 16:11
krzywej drogi nie da się wyprostować białą farbą (1)
jak politycy i urzędnicy biorą się za projektowanie infrastruktury drogowej, to efektem są takie buble, których żadne oznakowanie nie jest w stanie doprowadzić do bezpiecznej używalności
- 3 3
-
2021-03-10 06:43
A jaki tu jest problem
żeby kierowcy trzymali się prawego pasa?
- 0 0
-
2021-03-09 07:13
To prawda. kotraruch autobusów mógłby zostać na stałe (2)
Ale po prostu wprowadźmy buspasy w obie strony, oczywiście kosztem pasa dla samochodów.
- 27 5
-
2021-03-09 10:29
^ to, nieironicznie
- 0 0
-
2021-03-09 16:13
kontrabuspas mógłby tam pozostać tylko w jednym przypadku
gdyby zlikwidowano fizyczną przegrodę po środku pomiędzy jezdniami. W każdym innym układzie będzie to rozwiązanie sprzeczne z ergonomią i w efekcie niebezpieczne.
- 2 4
-
2021-03-09 07:47
(10)
Dokładnie, nikt nie zginał, karawana jedzie dalej.
Zginie matka z dzieckiem to się zmieni.- 8 48
-
2021-03-09 07:54
niech nie wyjeżdża pod prąd to nie zginie (7)
to serio nie jest skomplikowane...
- 69 7
-
2021-03-09 09:09
(4)
No nie, zupełnie nie skomplikowane, raz jest ruch normalny, raz autobusy jadą 'pod prąd'. Dokładnie w taki sposób dochodzi do wypadków.
- 4 34
-
2021-03-09 09:14
Wszystko jest odpowiednio oznaczone. Tylko ślepy może to przegapić. Tyle że ślepy nie powinien mieć prawa jazdy.
- 40 3
-
2021-03-09 09:23
nie umiesz prowadzić auta, jeździj rowerem (1)
- 24 4
-
2021-03-09 09:26
Żeby rowerzystom opinię szargał?
- 20 1
-
2021-03-09 21:06
Prosta rada dla d**ili: jedź zawsze prawym pasem, jeśli nie umiesz ogarnąć do czego służy lewy.
- 1 0
-
2021-03-09 16:51
Autobus?
?
- 0 0
-
2021-03-09 17:17
To sobie odwroc literki w ksiazce tak zeby czytac od prawej do lewej. Litery przeciez znasz to nie powinno byc zadnego problemu.
- 1 1
-
2021-03-09 10:10
Drzewa przy poboczu usuwają bo kierowcy giną ale czy to drzewa wskakują na drogę czy kierowcy z drogi wylatują na pobocze?
Kiedy Janusze nauczycie się jeździć? I skończycie z pretensjonalnym charakterem życia. Są przepisy to ich przestrzegaj. Łamiesz przepisy licz się z konsekwencjami.- 18 1
-
2021-03-09 16:16
matka matką
gdyby kierowca autobusu miejskiego zginął po spotkaniu z tirem na kontrapasie, to może wtedy pozostałych szoferów skłoniłoby do zaczątków procesów myślowych i oprotestowania tego niebezpiecznego rozwiązania
- 3 7
-
2021-03-09 08:46
Re
Gdyby Pan/Pani z białego SUV-a przestrzegali oznakowania nie byłoby o czym mówić. Co do tego ma Pan Łucyk ???
- 28 5
-
2021-03-09 08:51
No czekamy, ale raczej sie nie doczekamy, za male predkosci.
- 0 0
-
2021-03-09 09:08
Doczekasz się wtedy dwóch buspasów w różnych kierunkach i jeden pas dla kierowców osobówek :)
- 5 0
-
2021-03-09 09:58
Na takich asów nie ma rady
- 2 0
-
2021-03-09 10:37
ok, to czekamy na tir a, który będzie wyprzedzał i zderzy się z autobusem (1)
to kwestia czasu i dopiero będzie. Dziwni ludzie, ten kontrpas to bzdura. Obwodnica witomina jest potrzebna nie kontrbuspasy!
- 4 17
-
2021-03-09 21:09
Chyba Ty na to czekasz. Lecz się.
Całe szczęście kierowcy tirów nie gubią się na dwukierunkowej jezdni. Ale to widać przerasta wielu amatorów.- 1 2
-
2021-03-09 10:38
Sam się zlikwiduj. Jak jeździć nie umiesz to na autobus z buta zasuwaj
- 9 1
-
2021-03-09 13:18
ma Pan
rację wczesniej czy pozniej i tak to zmienia ,samorzad musi miec zaufanie spoleczenstwa
- 0 0
-
2021-03-09 15:21
Dodatkowe znaki, bo co?
Bo nie ogarniasz dotychczasowych?
- 7 1
-
2021-03-09 07:03
Ankieta jest stronnicza! (12)
Proszę wprowadzić opcję wyboru "Zlikwidować kontrabuspas"
- 176 100
-
2021-03-09 07:14
Wszystkie te ankiety mają jeden sens (1)
Zupełny brak sensu
- 21 3
-
2021-03-09 16:17
Ankieta sponsorowana
powinien być disclaimer
- 5 0
-
2021-03-09 08:01
(2)
Powinna być opcja: wybudowanie oddzielnego, piątego pasa dla ruchu autobusów.
- 16 8
-
2021-03-09 08:57
45 pasa
Na rocznicę, okrągłą
- 6 5
-
2021-03-09 09:03
Nie, zbudować w końcu obwodnicę Witomina.
- 4 2
-
2021-03-09 09:06
Oczywiście że zlikwidować buspas
bo cała droga od 6 do 10 rano powinna być tylko dla autobusów, rowerzystów i ewentualnie śmieciarek jadących na Łężyce. Reszta niech swój złom zostawia w domu. Od razu przyjemniej w centrum będzie jak kilka tysięcy mniej samochodów wjedzie.
- 14 12
-
2021-03-09 09:09
Inteligencją nie grzeszysz.
Dzięki temu buspasowi masz rano znacznie mniejsze korki w kierunku centrum. To że jakiś imbecyl nie potrafi jeździć i powinien natychmiast stracić prawo jazdy nie oznacza że należy rezygnować z takiego pożytecznego rozwiązania. Zyskują na nim zarówno kierowcy jak i pasażerowie autobusów.
- 13 8
-
2021-03-09 09:17
Wprawdzie praktycznie w ogóle tamtędy nie jeżdżę, ale brak takiej odpowiedzi w ankiecie rownież mnie zdziwił...
- 5 3
-
2021-03-09 09:22
Ankieta jest stronnicza! (2)
Proszę wprowadzić opcję wyboru: zezłomować 1/3 aut w Gdyni. Od razu będzie lepiej.
- 9 7
-
2021-03-09 11:01
A to nawet łatwe do realizacji.
Wystarczy ogarnąć przeglądy...
- 1 1
-
2021-03-09 16:19
może zamiast zezłomować - przestać rejestrować?
tego akurat nigdy nie zrobią, bo pieniążki się nie będą zgadzać
- 0 0
-
2021-03-09 21:46
nic dziwnego na lewackim portalu
powinien nazywać się "Głos Aktywistów"
- 0 1
-
2021-03-09 07:07
(7)
W tej Gdyni rządzącym już wszytsko się pomyliło, Kto pytam się wymyśla takie absurdy !!!! Dobrze, że nikt nie zginął, niech sobie zrobią bus pas na pasie w kierunku Witomina, jaki jest sens tego skoro za 1 km autobus dalej stoi w korku , może by tak kolej doprowadzić na Chwarzno i Wiczlino
- 80 97
-
2021-03-09 07:14
Może by tak od razu samolot?
- 12 8
-
2021-03-09 07:17
(3)
Ktos zginie tam predzej czy pozniej
- 9 16
-
2021-03-09 07:41
Zginie przez swoją głupotę (2)
Nazywa się to selekcja naturalna i jest na to społeczne przyzwolenie.
- 25 14
-
2021-03-09 15:19
głupota objawiła się -
w czasie wyborów do samorządu
- 4 1
-
2021-03-09 16:20
ciekawe czy tak samo będziesz ciskać jadem
jak na buspasie zginie kierowca zkm
- 3 3
-
2021-03-09 08:18
To może przestańmy wydawać d**ilom prawa jazdy?
Bo niedługo ci d**ile zaczną się domagać likwidacji przejść dla pieszych
- 17 4
-
2021-03-09 10:24
Rozwiązanie znane na calym świecie od lat 70tych, w Polsce za trudne dla ciemnoty żeby ogarnąć jazdę wg. znakow i sygnalizacji świetlnej.
- 5 3
-
2021-03-09 07:07
Ciekawe, że ponad połowa ankietowanych (17)
Akceptuję trupy na drodze. Żyjemy w dzikim mieście.
- 58 131
-
2021-03-09 07:30
Jeżeli ktoś nie ma opanowanego jeżdżenia swoim pasem
To może lepiej niech się przesiądzie do tego, co tym buspasem legalnie jeździ. Niektórym kierowcom przeszkadza wszystko - drzewa wyskakujące widocznie na drogę (wyciąć!) piesi na przejściach (zamknąć w piwnicy!), teraz autobusy. Nic dziwnego, jak się na znaki nie patrzy, a ograniczenie prędkości traktuje jak luźną sugestię.
- 62 4
-
2021-03-09 07:44
Jak jakiś
i**ota robi wszystko by nim zostać i jest zagrozeniem dla innych to....niech nim zostanie!
- 25 0
-
2021-03-09 07:55
jakie trupy? o czym ty pleciesz?
weź nerwosol i przestań fantazjować...
- 25 1
-
2021-03-09 08:52
ile wypadków jest dziennie na obwodnicy? (12)
Akceptujesz taki stan, czy jednak zamykamy?
- 24 1
-
2021-03-09 08:58
Zamykamy
d**ile dopuścili ruch na obwodnicy i mamy co mamy.
- 5 0
-
2021-03-09 09:04
ale nie zwiekszamy ryzyka i nie tworzymy kontrpasow na obwodnicy, prawda? (10)
- 2 15
-
2021-03-09 09:16
Tam i tak ryzyko jest dziesięć razy większe niż na buspasie. (4)
Wniosek? Zamknąć obwodnicę!
- 13 1
-
2021-03-09 09:44
jak wyliczykes te 10X? (3)
- 0 6
-
2021-03-09 09:52
No dobrze, może 50x czy 100x. (2)
Groźny wypadek na obwodnicy masz prawie codziennie, na buspasie to pierwszy w historii.
- 9 1
-
2021-03-09 11:13
podaj podstawe wyliczen (1)
- 0 6
-
2021-03-09 12:05
Dane obwodnicy z 2018, nie mogę znaleźć nowszych
"Wśród 406 zdarzeń drogowych na Obwodnicy Trójmiasta było: 20 wypadków, w których zostało rannych 26 osób oraz 386 kolizji"
Na buspasie mamy 1 wypadek na 3 miesiące, czyli cztery rocznie.
Więc zależnie czy liczysz "wypadki", czy "wszystkie zdarzenia", wychodzi 5x, albo 100x więcej :)- 5 0
-
2021-03-09 09:25
słuchaj, jak nie potrafisz jeździć i nie znasz znaków, to jeździj rowerem lub ciśnij z buta (4)
- 4 3
-
2021-03-09 09:44
przeczysz sobie, bo pieszego i rowerzyste tez obowiazuje znajomosc znakow (3)
poza tym "sluchaj" to mozesz uzyc podczas rozmowy, ale skad mozesz wiedziec
- 2 6
-
2021-03-09 10:52
Ale przynajmniej nikogo nie zabije (2)
Siła rażenia roweru czy pieszego jest niewielka
- 5 1
-
2021-03-09 11:13
o czym jeszcze nie masz pojecia? (1)
- 0 7
-
2021-03-11 12:28
O ludzkiej glupocie. Nie przestajecie mnie zadziwiac.
- 0 0
-
2021-03-12 00:35
To idioci, sami się z czasem wykruszą przez swoje d**ilne pomysły.
- 0 0
-
2021-03-09 07:08
Zmiany powinny byc w szkoleniu kierowcow (5)
Prawojazdy powinno byc na rok. Co roku egzamin, badania wzroku i badania psychiatryczne powinny byc. Nie moze byc tak ze uczestnik ruchu 2t pojazdu nie musi znac przepisów.
- 60 70
-
2021-03-09 07:24
Puknij się w łeb! Może co miesiąc lepiej, aby więcej kasy zdzierać z kierowców? (1)
- 11 12
-
2021-03-09 07:38
Nie o kasę chodzi
A o tragiczny stan znajomości przepisów wśród kierowców.
I o dziwo najgorzej jest z tymi którzy uważają się za "mistrzów kierownicy", a PORD ostatni raz widzieli 30 lat temu...- 20 9
-
2021-03-09 08:13
Jestem za (1)
ale pod warunkiem, że Tobie po zostaniu rodzicem (matka, ojcem obojętnie) będą co roku przeprowadzali badania psychologiczne czy wciąż się nadajesz na rodzica i czy nie wykorzystujesz własnych dzieci.
- 11 7
-
2021-03-09 08:49
Rodzicem może byc każdy a posiadać psa już nie :)
Zły przykład. Idziesz do schroniska adoptować pas, okazuje się ,że jesteś nieodpowiedzialny i psa Tobie nie dadzą, wychodzisz i myślisz a chu.... zróbmy sobie dziecko. Na to nie potrzeba żadnych zezwoleń a patrząc na niektórych ludzi powinni być wykastrowani.
- 10 0
-
2021-03-09 10:17
badania psychiatryczne na pewno ci sie przydadzą.
- 3 1
-
2021-03-09 07:08
Geniusz (6)
Kto to wymyślił kontr pas jakiś dobry Janusz
- 86 118
-
2021-03-09 09:24
Cywilizacja (2)
Kontrapasy czy pasy środkowe np. na mostach w wielu krajach zmieniane są tylko sygnalizacją, nie ma tam tylu oznaczeń co u nas i ludzie potrafią z nich korzystać.
- 10 1
-
2021-03-09 09:29
(1)
zgadza się. to bardzo popularne rozwiązanie we Francji w Hiszpani. Niestety nam bliżej do cywilizacji wschodnio europejskich
- 9 0
-
2021-03-09 22:02
Kijów
W Kijowie widziałem naście lat temu też na moście. Wschodnioeuropejską to tylko mamy brawurę :)
- 0 0
-
2021-03-09 16:21
gdyńscy politycy
światowi geniusze od inżynierii ruchu spod znaku pędzla i białej farby
- 1 1
-
2021-03-09 21:11
Nie ogarniasz drogi dwukierunkowej? Matka Cię na autostradzie urodziła czy co?
- 1 0
-
2021-03-10 07:58
kontrpas
Ten sam co zamyka parkingi i maluje białe koła.
- 0 0
-
2021-03-09 07:08
jaka histeria w komentarzach (6)
kilku zawodowych trolli staje na uszach żeby obrzydzić Gdynię na każdy możliwy sposób...
- 100 69
-
2021-03-09 07:12
Sam jestes troll (4)
Kontrbusps nic nie zmiania, zaraz ktoś zginie i tak się koncza niemądre pomysły urzędasów.
- 18 36
-
2021-03-09 07:35
no to nagroda Darwina będzie miała nowego laureata (3)
- 21 7
-
2021-03-09 07:48
Chyba otrzyma ja ten
Z tego białego auta
- 15 3
-
2021-03-09 09:16
nie no super śmieszny komentarz (1)
ktoś nie zna tego chorego systemu i straci życie - ale śmieszne... no boki zrywać
- 4 11
-
2021-03-09 12:08
Kto nie zna tego systemu, nie powinien kierować samochodem.
Równie dobrze może nie znać znaku "ustąp pierwszeństwa".
- 6 4
-
2021-03-09 09:47
Na pochwałe trzeba zasłuzyc a krytyka jest konstruktywna.Bus pas powinien byc wszedzie!
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.