• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie zmian po wypadku na kontrbuspasie

Michał Sielski
9 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Do wypadku bezsprzecznie doszło z winy kierowcy samochodu osobowego.
  • Do wypadku bezsprzecznie doszło z winy kierowcy samochodu osobowego.
  • Do wypadku bezsprzecznie doszło z winy kierowcy samochodu osobowego.

Nie będzie zmian na kontrbuspasie po czołowym zderzeniu autobusu z samochodem, w efekcie którego ucierpiały cztery osoby. - Oznakowanie jest jednoznaczne i bardzo dobrze widoczne - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Jakie zmiany należy wprowadzić na kontrbuspasie?

Przypomnijmy: do czołowego zderzenia autobusu z samochodem osobowym na kontrapasie na ul. ChwarznieńskiejMapka w Gdyni doszło w piątek, 5.03.21 r.

Jako pierwsi poinformowali nas o nich czytelnicy Raportu z Trójmiasta przez panel poinformuj nas.

Ranne zostały cztery osoby: kierowca i pasażer samochodu oraz pasażerka i kierowca autobusu. Dwie osoby trafiły z obrażeniami do szpitala.

- Z kamer monitoringu wynika, że na jezdnię, którą jechał autobus w stronę centrum, korzystając z włączonego kontrapasa, wjechał kierujący autem, próbując wyprzedzać inne auto. Doszło do czołowego zderzenia - informuje Hanna Wyszyńska z ZDiZ w Gdyni.
W czasie wypadku włączony był kontrbuspas, którym autobusy jeżdżą w stronę centrum głównie podczas porannych godzin szczytu. Zajmują wtedy lewy pas jezdni, która poza szczytem prowadzi w kierunku Chwarzna. O wszystkim informuje oznakowanie pionowe i poziome, a także powtarzane co kilkaset metrów znaki nad oboma pasami ruchu.

Już w czasie wdrażania tego rozwiązania słychać było wątpliwości co do tego rozwiązania. Niektórzy komentatorzy twierdzili, że przyzwyczajeni do lekceważenia znaków polscy kierowcy doprowadzą tam wcześniej czy później do tragedii. Przez wiele miesięcy nie doszło tam jednak do żadnego wypadku, choć kierowcy nie raz łamali tam przepisy.

Władze Gdyni: kontrbuspas jest bezpieczny



Mimo tego władze Gdyni nie planują zmian na kontrbuspasie. Na pewno z niego nie zrezygnują, nie będzie też nowego oznakowania.

- Oznakowanie jest bardzo jednoznaczne i bardzo dobrze widoczne. Świadczy o tym choćby fakt, że przez cały czas funkcjonowania kontrbuspasa, czyli przez prawie dwa lata, nie doszło wcześniej do podobnego zdarzenia. Nawet w newralgicznym okresie, gdzie zmieniona organizacja ruchu w tym miejscu była nowością - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Opinie (360) ponad 20 zablokowanych

  • Ten z białego powinien z własnej kieszeni zapłacić za naprawę autobusu, akcję ratunkową, własne leczenie i nie dostać odszkodowania za rozbity samochód.

    • 26 6

  • No dobra, czekajmy na śmiertlelny, a nie...czekaj!

    • 6 10

  • O co szum? Mamy zamykać każdą drogę na której był wypadek?
    To ignorancją kierowców je powoduje a nie drogi...

    • 17 3

  • Magister Inżynier Marek Łucyk od przepisów ruchu drogowego tylko w Gdyni

    • 12 6

  • Przez jednego cymbała nie można likwidować dobrego rozwiązania

    • 22 9

  • Oznakowanie w tym akurat miejscu jest jednoznacznie

    Kilkaset metrów dalej na skrzyżowaniu Witomińskiej i Kieleckiej to sobie zgaduj...

    • 7 0

  • Rozwiązanie jest bezpieczne

    Widać na załączonym obrazku

    • 13 10

  • Nie można dołożyć dodatkowego buspasa? (1)

    Ostatnio coraz modniejsze staje się projektowanie czegoś "pod prąd", np. w Gdyni kontrapas, w Sopocie ścieżki rowerowe na jezdni jednokierunkowej. Za biurkiem papier wszystko przyjmie, ale niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto się nigdy nie zagapił za kierownicą...

    • 15 8

    • Można dołożyć dodatkowy pas tylko dla autobusów, można nawet zbudować osobne drogi po jednym pasie tylko dla komunikacji zbiorowej. Problem w tym masowym bólu siedzenia innych kierowców - to by była trauma że ktoś stoi w korku a autobusy śmigają.

      • 5 2

  • (3)

    W polskim prawie jest zdefiniowana sygnalizacja świetlna która określa aktualny kierunek ruchu dla pasów o dwóch kierunkach ruchu. Szkoda że o tym nie wiedza w UM.

    • 13 5

    • (2)

      Nie wiedzą? to na jakiej zasadzie działa kontrapas?

      • 3 1

      • (1)

        A gdzie jest zdefiniowany kontrapas? Prawnie u nie w przypadku rowerów? Brak odpowiedniej sygnalizacji jest stwarzaniem zagrożenia na drodze

        • 0 1

        • nie masz prawa jazdy, to nie pitol

          a jak masz, to najwyższy czas sprawdzić czy jeszcze cokolwiek pamiętasz

          • 0 0

  • Łucyk (1)

    Wprowadza rozwiązania, które powodują zatory, wypadki itp.
    Zamiast poszerzać ulice gdzie są korki - zwęża. Tam gdzie są wypadki z udziałem rowerów - wprowadza możliwość jazdy rowerem pod prąd.
    Pokazówka władzy - ja tak chcę i co mi zrobicie ?

    • 21 8

    • To nie pojazdy komunikacji i rowerzyści powodują te wypadki. Nie oni powodują korki.

      Ty chciałbyś oczywiście kopać tych, którzy problemów nie stwarzają. Dlatego nie należy ich karać kasując im infrastrukturę, tylko wziąć się za tych, którzy zagrożenie stwarzają.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane