• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie zmian po wypadku na kontrbuspasie

Michał Sielski
9 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Do wypadku bezsprzecznie doszło z winy kierowcy samochodu osobowego.
  • Do wypadku bezsprzecznie doszło z winy kierowcy samochodu osobowego.
  • Do wypadku bezsprzecznie doszło z winy kierowcy samochodu osobowego.

Nie będzie zmian na kontrbuspasie po czołowym zderzeniu autobusu z samochodem, w efekcie którego ucierpiały cztery osoby. - Oznakowanie jest jednoznaczne i bardzo dobrze widoczne - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Jakie zmiany należy wprowadzić na kontrbuspasie?

Przypomnijmy: do czołowego zderzenia autobusu z samochodem osobowym na kontrapasie na ul. ChwarznieńskiejMapka w Gdyni doszło w piątek, 5.03.21 r.

Jako pierwsi poinformowali nas o nich czytelnicy Raportu z Trójmiasta przez panel poinformuj nas.

Ranne zostały cztery osoby: kierowca i pasażer samochodu oraz pasażerka i kierowca autobusu. Dwie osoby trafiły z obrażeniami do szpitala.

- Z kamer monitoringu wynika, że na jezdnię, którą jechał autobus w stronę centrum, korzystając z włączonego kontrapasa, wjechał kierujący autem, próbując wyprzedzać inne auto. Doszło do czołowego zderzenia - informuje Hanna Wyszyńska z ZDiZ w Gdyni.
W czasie wypadku włączony był kontrbuspas, którym autobusy jeżdżą w stronę centrum głównie podczas porannych godzin szczytu. Zajmują wtedy lewy pas jezdni, która poza szczytem prowadzi w kierunku Chwarzna. O wszystkim informuje oznakowanie pionowe i poziome, a także powtarzane co kilkaset metrów znaki nad oboma pasami ruchu.

Już w czasie wdrażania tego rozwiązania słychać było wątpliwości co do tego rozwiązania. Niektórzy komentatorzy twierdzili, że przyzwyczajeni do lekceważenia znaków polscy kierowcy doprowadzą tam wcześniej czy później do tragedii. Przez wiele miesięcy nie doszło tam jednak do żadnego wypadku, choć kierowcy nie raz łamali tam przepisy.

Władze Gdyni: kontrbuspas jest bezpieczny



Mimo tego władze Gdyni nie planują zmian na kontrbuspasie. Na pewno z niego nie zrezygnują, nie będzie też nowego oznakowania.

- Oznakowanie jest bardzo jednoznaczne i bardzo dobrze widoczne. Świadczy o tym choćby fakt, że przez cały czas funkcjonowania kontrbuspasa, czyli przez prawie dwa lata, nie doszło wcześniej do podobnego zdarzenia. Nawet w newralgicznym okresie, gdzie zmieniona organizacja ruchu w tym miejscu była nowością - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Opinie (360) ponad 20 zablokowanych

  • Chory pomysł z tym pasem, to musiało się tak skończyć (1)

    Tam to jest jak jedyną inwestycją w rozwój miasta są inwestycje w farbę i kilka znaków

    • 35 58

    • chory pomysł z Obwodnicą Trójmiasta! prawie codziennie stłuczki. I więcej przypadków wjeżdżania pod prąd niż wypadków na kontrapasie

      • 2 1

  • Jakie zmiany??

    Monitoring, który pozwoli ukarać wszystkich którzy tam wyprzedzają. Oznakowanie jest dobre, zamiast w telefon trzeba patrzeć na znaki i drogę.

    • 43 18

  • Kiedyś się nauczą

    Już się uczą ale powoli to idzie.

    • 13 10

  • Jak to u Łucyka

    Oznakowanie nie jest widoczne, tylko bardzo widoczne. Wszystko jest tradycyjnie 'bardzo'. Oby wynik wyborczy za 2 lata też byl nie tylko słaby, ale wręcz bardzo słaby...

    • 38 5

  • Panu w osobówce spieszyło się

    Pewnie jakiś dziadek jechał tam 70km/h i spowalniał ruch, więc trzeba było go wyprzedzić.

    • 36 15

  • Fotoradary postawić, żadnemu władcy leasingu nie przyjdzie wtedy do głowy hojraczyc na publicznej drodze.

    • 21 10

  • to może chociaż ograniczmy prędkośc do 30? (2)

    • 10 12

    • do 20km/h (1)

      i 3 progi zwalnające i będzie ok.

      • 7 0

      • do 10 km/h i przed każdym pojazdem człowiek z czerwoną chorągiewką

        • 2 0

  • Takie rozwiązania są stosowane również we Włoszech i Francji. (3)

    Nie tylko dla komunikacji, ale dla zwykłych pojazdów. Np bardzo często w tunelach i właśnie na drogach dojazdowych do miast. Jakie by nie było oznakowanie to wyprzedzający nie widział nadjeżdżającego z przeciwka autobusu? Typowe - mam Suva i dam radę, a znaki to tylko zalecenie.

    • 36 8

    • jak trzeba ogarniac telefon w czasie jazdy to potem tak jest

      no i najwazniejsze w Polsce, musisz wyprzedzac za wszelka cene, nawet smierci

      • 3 0

    • teraz sobie przypomniałem, że nawet w którymś tunelu jest cos takiego

      a to dopiero jest teoretycznie niebezpieczne, no ale widać mało Polaków tam jeździ

      • 1 1

    • Owszem- na drogach z jedną jezdnią, nie z dwoma

      Tam, gdzie fizyczna infrastruktura sugeruje rozdzielenie kierunków jazdy barierą lub pasem zieleni, wytyczanie kontrapasów to perfidna pułapka na kierowców.

      • 0 0

  • Z powodu lekceważenia przepisów przez kierowców likwidowane są v też przystanki.

    Może jednak te kary są za niskie.

    • 17 5

  • Jak Łucyk zacznie się bać o wynik wyborów (1)

    to może zażąda od Szczurka tego samego co Gruszecka.
    Czyli stołka bez wyborów z tytułu "bycia" wielką ekspertką od spraw wszystkich.

    • 26 8

    • Łucyk

      Podobną "działałność" prowadził Trzebiatowski (cyklista) i skończył poza murami UM.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane