• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie zmian po wypadku na kontrbuspasie

Michał Sielski
9 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Do wypadku bezsprzecznie doszło z winy kierowcy samochodu osobowego.
  • Do wypadku bezsprzecznie doszło z winy kierowcy samochodu osobowego.
  • Do wypadku bezsprzecznie doszło z winy kierowcy samochodu osobowego.

Nie będzie zmian na kontrbuspasie po czołowym zderzeniu autobusu z samochodem, w efekcie którego ucierpiały cztery osoby. - Oznakowanie jest jednoznaczne i bardzo dobrze widoczne - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Jakie zmiany należy wprowadzić na kontrbuspasie?

Przypomnijmy: do czołowego zderzenia autobusu z samochodem osobowym na kontrapasie na ul. ChwarznieńskiejMapka w Gdyni doszło w piątek, 5.03.21 r.

Jako pierwsi poinformowali nas o nich czytelnicy Raportu z Trójmiasta przez panel poinformuj nas.

Ranne zostały cztery osoby: kierowca i pasażer samochodu oraz pasażerka i kierowca autobusu. Dwie osoby trafiły z obrażeniami do szpitala.

- Z kamer monitoringu wynika, że na jezdnię, którą jechał autobus w stronę centrum, korzystając z włączonego kontrapasa, wjechał kierujący autem, próbując wyprzedzać inne auto. Doszło do czołowego zderzenia - informuje Hanna Wyszyńska z ZDiZ w Gdyni.
W czasie wypadku włączony był kontrbuspas, którym autobusy jeżdżą w stronę centrum głównie podczas porannych godzin szczytu. Zajmują wtedy lewy pas jezdni, która poza szczytem prowadzi w kierunku Chwarzna. O wszystkim informuje oznakowanie pionowe i poziome, a także powtarzane co kilkaset metrów znaki nad oboma pasami ruchu.

Już w czasie wdrażania tego rozwiązania słychać było wątpliwości co do tego rozwiązania. Niektórzy komentatorzy twierdzili, że przyzwyczajeni do lekceważenia znaków polscy kierowcy doprowadzą tam wcześniej czy później do tragedii. Przez wiele miesięcy nie doszło tam jednak do żadnego wypadku, choć kierowcy nie raz łamali tam przepisy.

Władze Gdyni: kontrbuspas jest bezpieczny



Mimo tego władze Gdyni nie planują zmian na kontrbuspasie. Na pewno z niego nie zrezygnują, nie będzie też nowego oznakowania.

- Oznakowanie jest bardzo jednoznaczne i bardzo dobrze widoczne. Świadczy o tym choćby fakt, że przez cały czas funkcjonowania kontrbuspasa, czyli przez prawie dwa lata, nie doszło wcześniej do podobnego zdarzenia. Nawet w newralgicznym okresie, gdzie zmieniona organizacja ruchu w tym miejscu była nowością - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Opinie (360) ponad 20 zablokowanych

  • Auto z naklejkami bmg goworowski

    Czyli ktoś wziął na testy i chciał sprawdzić jego możliwości a wyszło jak wyszło

    • 8 3

  • A co tu zmieniać

    Jak ktoś ma problemy ze wzrokiem, to nie wina kontrapasa, tylko gamonia, który ślepy wsiada za kółko

    • 26 6

  • (1)

    Odpowiedziec za to winien wylacznie pomyslodawca tego bzdurnego kontr...

    • 16 27

    • Jako kierowca..

      Masz obowiązek stosować się do przepisów ruchu drogowego niezależnie od tego jakie jest Twoje zdanie na temat słuszności tego kontrbuspas.

      • 8 1

  • Mam nadzieję, że ktoś znajdzie jakiś złamany przepis w oznakowaniu (1)

    Wyobraźmy sobie, że w każdym mieście co 3 ulica w różnych godzinach zmienia organizację ruchu.... jak szaleć to szaleć.

    • 19 20

    • Super pomysl, szybko by oddzielil ludzi od malp.

      • 6 1

  • Urzędnik wie lepiej. (1)

    Do zobaczenia przy urnie.

    • 16 19

    • Urna

      Wyborcza ???

      • 1 0

  • (2)

    Na lotnisku w Gdańsku powinien być pas starowy dwukierunkowy. Jeden samolot ląduje, a drugi startuje. Zobaczcie, jak zwiększyłaby się przepustowość i jak wzrosłyby przychody lotniska. Sytuacja Win-Win.

    • 16 5

    • Cudo

      Pomysł wspaniały - kontrapas na lotnisku !!!

      • 3 0

    • Gdyby pas mial odpowiednia szerokosc, to nie stwarzaloby to, wbrew Twoim ograniczeniom umyslowym, szczegolnych klopotow.

      • 2 4

  • Dozywotni zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych za takie wykroczenia (5)

    Widać, ze sie chamstwo dorwało do kasy i myśli, że jest ponad prawem i tesztą społeczeństwa. Kary są zbyt łagodne, w kazdej dziedzinie, przede wszystkim za nadmierną prędkość, ktora jest glowną przyczyną.

    • 21 10

    • Coś w tym jest, ale (4)

      Przepisy łamią zarówno ci w furach za pół bańki jak i gruzach za 10k. A statystycznie tych w gruzach jest więcej.

      Z doświadczenia wiem tylko że więcej zagrożenia stwarzają niedzielni kierowcy. Owszem bandyta przyjedzie na czerwonym, ciśnie 120 miastem, ale to niedzielni robią głupie manewry, jadą 50 na drodze wojewódzkiej, panikują na z niewiadomych przyczyn, zmieniaj nagle 3 pasy żeby skręcić, wyjeżdżają w ostatniej chwili z podporządkowanej itd

      • 3 2

      • Mam pytanie, jak odróźniasz niedzielniego od nie niedzielnego? (2)

        Zobacz sobie statystyki wypadków w niedziele i w pozostałę dni, to zdasz sobie sprawę, że to co napisałeś to tylko urojenia istniejące w Twojej głowie

        • 1 5

        • niedzielni kierowcy to tacy którzy jeżdżą bardzo rzadko.. a nie tacy co jeżdżą tylko w niedziele

          • 5 0

        • Żartujesz?

          • 1 0

      • Ale statystycznie czesciej lamia ci w pojazdach za pol banki.

        • 1 1

  • Ktoś spodziewał się innej reakcji wszechwiedzącego Łucyka? (2)

    Coś co powstało w głowach włodarzy miasta, nie może być rozwiązaniem błędnym. Tylko oni maja słuszna rację i monopol na prawdy objawione oraz rozwiązania rewolucyjne na skale światową.

    • 21 10

    • Łucyk

      Prawda. Święta prawda !

      • 3 1

    • No zobacz, a WTC w Nowym Jorku jakos nie przeniesli, tylko odbudowali w tym samym miejscu...

      choc zamach dowiodl niezbicie, ze to zle miejsce, bo moze samolot sie rozbic.

      • 1 2

  • Przymusowa komunikacja miejska

    Chamstwa inaczej jie nauczysz. Malo konunikacji miejskiej? Trzeba prosto z hali garażowej suchą stópką myk do hali garażowej w pracy a po drodza brajanek i dżesika do prywatnych szkol, gdzie samo nie mogliby dojechac autobusem bo pewnie sie pogubią w autobusie...

    • 9 11

  • Ten kontrbuspas to głupie rozwiązanie (1)

    Jeżdżę codziennie i kierowcy często jadą na czerwonym krzyżyku, wyjściem byłoby poszerzenie jezdni i dobudowany bus pas, a nie kolejne malunki czy sygnalizacja, większość wyprzedzających celowo łamie zasady

    • 17 27

    • To glupie rozwiazanie czy glupi kierowcy?

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane